Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz #06658560 #21 üzenetére
Azért amelyik gyártó a 7 (de most már talán van 10-es is) éves jótállási időt osztogatja elég sok motorolaj- és kötelező alkatrészcserét el fog végezni a piacinál magasabb árakon. Igaz, hogy ennek egy része magánál a márkaszerviznél landol, de azért az autó árának +10-15%-át még be lehet hozni azon. Nem ez az üzleti modell, de egész tűrhető profitot lehet realizálni a gyári alkatrész-katalógus és a valós alkatrészárak közötti különbségen. Ráadásul ez tervezhető, folyamatos bevétel, míg a járműkerekesdelem azért elég hektikus mozgásokat tud produkálni.
-
Rolly
veterán
válasz #06658560 #65 üzenetére
Lehet hogy fordítva ülsz a lovon és szerintem a PSA kereskedelmi főmufti hobban rálát az autó piacra mint te vagy én...
De ő azt állítja, hogy az autó gyártókra veszélyt jelentenek az elektromos autók...
- egy elektromos autónál 2 évente van minimális szervíz míg egy benzines dieselnél évente
- kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó és az összeszerelés is kevesebb munkaerőt igényel (várhatóan ha teljes átállás lenne akkor az autógyárakban és beszállítóknál dolgozók 50-60%-át lehetne elküldeni)
- mivel kevesebb alkatrészből áll kevesebb meghibásodással - ami a vásárlónak jó - kevesebb szervízpont kell
- a kereskedőknek két bevétele van (autó értékesítés és szervizelés - ez utóbbi gyakran több bevételt hoz mint az előbbi)Fent van youtubeon egy audi benzines / diesel motor összeszerelés fázisai és egy elektromos... sokkal kevesebb lépés sokkal kevesebb ember.
Az elektromos autók árát még jó ideig fent kell tartani, mert a gyárak átalakítása, munkások, szervizesek átképzése rengetegbe kerül úgy hogy egy PSA, VW, BMW nem a Tesla ha ők nem nyereségesek máris mindenki kongatja a vészharangot...