Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz arnoldito #6 üzenetére

    Én úgy gondolom és figyelve a technikai lehetőségeket, hogy a hidrogén személyautóban nem fog elterjedni, egyszerűen nem éri meg. És a töltés se kellőképp biztonságos annyira, hogy mezei Pistát a töltőrendszer közelébe engedjék csak úgy személyzet nélkül.

    Sokkal inkább az elkövetkezendő 20 évre ezt gondolom, hogy mint irány lesz:
    Az autózás "kettészakad" (vagy inkább 3 részre), lesznek városi autók amik "olcsók" de kis akku kapacitással 150-200km-re vannak méretezve.
    Nagyobb akku kapacitású drágább autók.
    Esetleg egy 3. kategória ami a hibrid járműveket tartalmazza a még nagyobb távokat megtevőknek (esetleg furgonok is idekerülhetnek, bár a technika bonyolultsága miatt lehet még se).

    A szállítmányozásban és távolsági buszjáratoknál viszont lehet életképes a hidrogén mint hajtóanyag.
    Ami a lítiumot illeti már vannak alternatív kutatások.. bár az akkumulátoros tárolás is kettészakadhat. Az egyik esetben nem fognak lítiumot használni hanem az asztali sóban is megtalálható nátrium alapra térnek át.. a hátránya, hogy a maximálisan elérhető kapacitás úgy a fele a lítiumos akkukhoz képest, egy max. kis távolságú autóba vagy házi telepekhez, erőművekhez lehet jó (viszont úgy tizede lehet az előállítási költsége!)

    Egyébként visszatérve a mostani elektromos autókra, igen olcsóbb lett az akkumulátor, de az autók nem lettek olcsóbbak. 2 lényeges oka van ennek, azonos árszinten maradtak és extra akkumulátor kapacitást kaptak az autók így "nem jön ki az olcsóbb akku" elsőre. Illetve a fejlesztések drágák, teljesen új platformok ezek nem csak a korábbi modellek "tovább fejlesztései" amik kb. 40-50 éves technikát visznek tovább... azoknak volt idejük megtérülni, ezeknek még nem(!).. De majd olcsóbbak lesznek idővel (a városon belüli "szaladgálósok" mindenképp, a kevesebb akku miatt).

    Ha a hidrogéncellás autó annyira jó üzleti irány lenne, sokkal többen kutatnának az irányába.. de jelenleg inkább olyan mint amikor a 90-es évek elején az 1 liter körüli "mini" dízel motorokkal próbálkoztak a franciák ... keveset fogyasztottak, de valahogy nem terjedtek el, egyszerűen "túl bonyolultak" voltak, hogy megérje velük foglalkozni.. A hidrogénnek is ez a baja eltekintve a hidrogénelőállítás problémájától, hogy "túl bonyolult" egy sima gépjárműbe, főleg ha az alternatíva meg "pont egyszerű" és egyetlen gondja jelenleg az akkumulátor (az elektromos hálózat már most épül ki hozzá folyamatosan)

    A mostani gyártók meg.. lehet sokan most még a kvóta miatt csinálják (vagy adják piacra az autót.. Honda e-prototype .. baromira tetszik, de kb. "csak demó" a gyár által bevallva is, kimondottan a kvóta miatt).. de "tanulnak" a dolgokból és készülnek a következő és a majd utáni generációkkal már a tapasztalatokat levonva gyártani a "jobb esélyű" modelleket.
    Ezen kívül a gyártók is tudják, az akkumulátorok most csak olyan "kényszer" megoldások bennük a jelenlegi formában, de már bőven kielégítő tud lenni akár hétköznapi használatra is (ha jobb a töltőellátottság valahol mint nálunk, bár szééép lasssaaaan "bővülünk").

    De nem tudom megoldották-e a hidrogénnek azon problémáját, hogy ahogy melegszik a tartály "szép lassan elszivárog".. és kb. egy keveset használt autóból egy hónap alatt "elfogyna a hajtóanyag" használat nélkül..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák