Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Ed3r_X_ #7 üzenetére

    Nekünk nem az a dolgunk, hogy jobbat csináljunk, hanem hogy fizessünk mint a katonatiszt és élvezzünk. Nem kell ahhoz péknek lenni, hogy el tudjuk dönteni, száraz a zsemle...

    Már az ötlet, hogy a 21. szádadban egy ember nekiáll 3D TPS játékot csinálni vicces. A videó meg szintén jól mutatja a dolog komolyságát..

    J.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Ed3r_X_ #41 üzenetére

    Semmiféle jövője nincs és feltételezem a csóka nem is azért csinálja, hogy játék legyen a végén belőle, hanem hogy benne maradjon a kezében az ipar, illetve egy potenciális munkáltatónak be tudja mutatni, hogy ő otthon a szabadidejében ezen dolgozott, ahelyett, hogy a facebookon, prohardveren, HWSW-n, twitteren épített volna ki jelentős online jelenlétet...

    A hansonlat pedig tökéletesen ül. Nem kell ahhoz egy szakma mesterének lennem, hogy felhasználói szemszögből kritikát tudjak megfogalmazni. Én nem szakmai dolgokba kötöttem bele, minthogy miért ezt vagy azt a szoftverfejlesztő vagy 3D modellező eszközt használja, hanem egyszerűen kétségbe vonom, hogy ebből a dologból egy élvezhető, játszható valami lesz. Nem, nem lesz a vak is látja.

    A szoftver és játékfejlesztés meg már jó ideje a csapatmunkáról és annak megfelelő koordinációjáról illetve a piac ismeretéről szól, ezek nélkül nem hogy AAA hanem C- dolgok sem tudnak elkészülni nagygépes játék formátumban, mégpedig a 3D+TPS+PC-nél kevés komolyabb (munkaigényesebb) formátum van, ha azt akarod hogy a végén a játékosok ténylegesen élvezzék is a produktumot és hajlandóak legyenek érte pénzt adni.

    Ez viszont van akinek tetszik, van akinek nem.

    Nem én vagyok az aki előírja, hogy Neked mi kell hogy tetszen és mi nem és az ízlések relativitásával szemben nehéz érvelni, de hogy jobban értsd a dolgot kicsit átformálom.

    Ahhoz hogy egy játék potenciálisan bejöhessen bizonyos játékosrétegeknek, el kell érni a kérdéses műfajon belül egy bizonyos minimális szintet, ez a beugró. Senki sem akar egy bugos, gyagyi hangokkal gagyi játékmechanikával gagyi képi világgal gagyi stb stb stb-vel rendelkező játékkal játszani, még akkor sem, ha benne van a nagy ötlet /nem állítom, hogy ebben benne van/. Ahhoz hogy a nagy ötletből, jó koncepcióból egy jól játszható játék legyen még számolatlanul bele kell rakni a munkaórákat az után is miután a játék alfa verzióban már játszható/tesztelhető: hangok -képi világ egységesítése, bugok eliminálása, játékmechanikai bakik eliminálása stb. Ez még egy tetrisznél is munka egy TPS+3D játéknál PC-re 2014-ben pedig csak ezekre az utolsó simításokra, hogy gördülékenyen játszható legyen a játék EMBERÉVEK mennek el. 1 Emberév = ca 1800 munkaóra. Persze ezek csak az utolsó simítások :)

    Összehasonlításképpen: egy sokkal kevesebbet markoló játékra, mint pl a "Shadowrun Returns" ami ugye felülnézetes játék , na 1,8m dollárt kalapoztak össze (ami ugye több mint 400m forint) és több ember dolgozott rajta viszonylag sok időt, mire jó nagy késésekkel elkészültek. A végén még benne maradt 1-2 bug nem volt a karaktereknek saját hangja etc

    Most akkor ez mellé lehet rakni, hogy egy ilyen one man show keretében vajon mennyit lehet elérni TPS+3D+PC+2014 fronton... Semmit.

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Ed3r_X_ #45 üzenetére

    A hasonlat meg nem állja meg a helyét. A száraz zsömle mindenkinek száraz, ellenben egy pc játék van akinek tetszik, van akinek nem.

    Látom nem sikerült megérteni, ajánlom újbóli tanulmányozásra a hsz-em ötödik (hosszú) bekezdését.
    Ez a játék a minimumot nem fogja megugrani, ami ahhoz kell, hogy az ember fél óra alatt nem veszítse el türelmét és bele akarjon merülni a játékba, ahelyett, hogy letörölné.

    Annyi, de annyi minden változhat még.

    Hja, például felvehet még maga mellé másik két tucat embert (programozó, teszter, szövegíró, zeneszerző, animációs szinész, level designer, project manager etc) és dolgoztathatja őket még két évet...

    J.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    Gyanítom hogy a sok okoskodó mikor fogja megvenni ezt a soha el nem készülő vackot az olyanok helyett, mint a Mass Effect, Dragon Age, Witcher vagy az Elder Scrolls következő része, amelyek az első leárazás után semmivel sem lesznek drágábbak mint ez a csoda.

    Ne röhögtessetek...

    J.

Új hozzászólás Aktív témák