Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz Ixion77 #12 üzenetére

    Attól függ, hogy mire. Pl. trekkingnek elég az agymotor. Montizni nem jó a súlyeloszlás miatt.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #25 üzenetére

    Parancsolj: [link]
    Ez kb ugyan annyiba kerül, de nem lehet a kettőt egy lapon említeni.

  • Somatom

    veterán

    válasz Ixion77 #25 üzenetére

    Alacsony áron alacsony minőséget kapsz, ami csúnyán megbosszulhatja magát. Mindennapi használatra netről rendelt, kínai bringát nem veszünk. Ezért az ilyen bringa ára teljesen lényegtelen, nem lehet viszonyítási alap.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Ixion77 #37 üzenetére

    Ha nem létezik, akkor inkább megveszed ezt? Ha találsz olyan szerelőt, aki hajlandó lesz hozzányúlni, azt fogod kiolvasni a szeméből, hogy "vadász, vadász, te szopni jársz ide". Aztán már matek nélkül is tudni fogod, hogy rálocsoltad a minőségibb bringa árkülönbözetét, de nem lett minőségibb a bringád.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • beef

    őstag

    válasz Ixion77 #37 üzenetére

    Ez a motor továbbra sem nyomatékszenzoros, ha teheted próbáld ki mindkettőt és rájössz, hogy az NB1 =/= Premier League.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #37 üzenetére

    Bocs, én csak azt láttam, hogy ezen a szinten keresel mint a cikkben szereplő 700 ezres gép. Ha 500-ért nézzük, akkor is jobban jársz a decathlonnal: [link]

  • Somatom

    veterán

    válasz Ixion77 #40 üzenetére

    Egy multimilliomos, sznob kamionsofőr. Ahha... :D
    Nekem tök mindegy, hogy mit veszel. Ne is hidd el, amit írok! De, azt javaslom (nem sznobságból :) ), hogy amiket Runner ír a témában, azokat jól fontold meg. Eléggé képben van a bringák értékével, nem véletlen az a titulus a neve alatt. Nála komolyabb szervíztapasztalattal bíró szakembert nem nagyon találsz itt, a fórumon.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #50 üzenetére

    Ami így elsőre feltűnik, az SR XCR 120mm-es villa, ez egy egész használható darab, 32mm-es teflon becsúszókkal, hidraulikus patronos csillapítással, ellenben az ADO-n pontosan nem is tudni mi van, de jóval egyszerűbbnek, vékonyabbnak tűnik. Ezen felül a rockridert már nyomatékérzékelősnek írja, ami azért kifinomultabb működést tud biztosítani mint egy sima pedálfordulat érzékelős.
    Illetve a Decathlonnak azért van múltja már a kerékpár gyártásban, ha nem is az élvonalat képviselik, de tudnak már egész jó vázakat tervezni, míg egy xy kínai gyártó rendel valami alsó polcos vázat egy katalógusból aztán ennyi. Nem azt mondom, hogy annyira horrornak tűnik az ADO30, nem egy idióta össztelós utánzat, de ezen az árszinten már van más is, olyan termék aminek van múltja, többé kevésbé jobb alkatrészekből is épül fel. A 700 ezres ár teljesen abszurd, a C verzió 500-ért emészthetőbb, de az még mindig kicsit több is mint a decathlonos, hasonló tudású bringája. Itt a baj az árazással van leginkább, ha mérsékeltebb lenne az ára, nem tartanám elvetemült ötletnek bevállalni, persze garanciával, újonnan, de így én inkább kihagynám.

    A Decathlonos is agymotoros ezen a szinten, 500 ezer alatt. Viszont ebben már 70Nm-es Brose középmotor van, ami egy abszolút prémium cucc. És kicsit 700 alatt van árban, épkézláb alkatrészekkel, Rock Shox villával. Szóval nincs itt miről beszélni, még drágább is a kínai, nem csak rosszabb. Van Bosch középmotors gépe is a Decathlonnak, de azok már magasabb árszinten vannak. Olyat nem állítanék, hogy csak Bosch középmotorost kell keresni, de egy megbízható, nagyon elterjedt cucc. Jó amúgy a Shimano, Yamaha és a Brose rendszer is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #53 üzenetére

    A kerékpár árakat illetően szerintem azért vannak az emberek tévedésben, mert még mindig az él sokak fejében, hogy egy bringa 60 ezer ft a tesco-ban vagy az obi-ban, akkor ugyan ez elektromosban nem lehet több 150-200-nál, és akkor ebből következik, hogy az 500 ezer ft-os elektromos bringára már úgy tekintenek mintha a kerékpáripar csúcsáról válogatnának. A valóság ezzel szemben az, hogy egy normális minőségű bringa soha nem 60 ezer volt a tesco-ban, hanem mindig is egy átlag havi bérnek megfelelő összegbe került. Sőt régebben mondjuk 50 éve vagy még régebben, akár több havi kereset is lehetett egy akkori szinten minőségi kerékpár. Ma is elmondható, hogy egy normális minőségű (értsd átlag felhasználóknak egy tartósabb darab) nagyjából egy átlag havi Magyar bérnek megfelelő összeg. Tehát 250-300 ezer ft. Ha szeretnéd ugyan ezt elektromosban akkor pedig az még kb ugyan ennyi. Tehát 500-600 ezer ft. Ez szerintem abszolút reális. Ami már irreális a kerékpáriparon belül, azok a felsőbb kategóriás termékek árai, itt az elmúlt pár évben duplázódtak az árak. Nyilván közrejátszott a covid válság is, de azért mindent nem lehet ezzel sem megmagyarázni. Az szerintem sem normális, hogy egy épkézláb össztelós E-MTB 2 millió ft, de nem ritka a 3-4 millió ft-os ár sem, de ugyan ezek az árak analóg csúcs gépek esetén is megfigyelhetőek. Viszont az, hogy egy minőségi ebike, 500-600-700 ezer legyen, teljesen reális ár. Mint ahogy a 250-300 ezer ft-is hagyományos bringa árral sincs baj.
    Az mondjuk tény, hogy drága bringát nem célszerű magára hagyni egy lakattal, ilyet én sem csinálnék.
    Örök életű bringa nincs, főleg nem szerviz nélkül, a kerékpárokat karbantartani kell, ez igaz a 100 ezer ft-os használtra is és főleg igaz a drágább bringákra.

    #54 emilll
    Szerinted az apróság, hogy egy kínai, pedálszenzoros agymotort vagy épp egy prémium nyomatékszenzoros Bosch középmotort szerelnek egy kerékpárba? Egyáltalán használtál már ilyen bringákat? Mert ilyet csak az mond aki maximum képen látta ezeket a bringákat. Az 548 ezer és a 729 ezer között van 181 ezer ft különbség, ennyit bőven megér az, hogy egy modern középmotorod legyen a buta agymotorral szemben, arról nem is beszélve, hogy egy noname kerékpárt hasonlítunk egy neves gyártó termékéhez. De idevehetjük akár a decathlon-t is, még ott is jobb ajánlatok vannak. A nem fair szerintem az, hogy ha tényként jelentesz ki olyan dolgokat amikkel nem igazán vagy tisztában, feltehetően a gyakorlati tapasztalat hiánya miatt. Javaslom, hogy próbálj ki pár ebike-ot, vannak nagyon jó teszt lehetőségek, túrák. Utána majd lesz miről beszélgetni, de így csak elbeszélünk egymás mellett.

    [ Szerkesztve ]

  • speedygonzi2

    tag

    válasz Ixion77 #40 üzenetére

    Ez összességében egy jó hozzáállás hogy azt veszem ami befér a keretbe, de azt is validálni kell hogy reális-e a keretünk.
    Irták fentebb hogy dechatlonos kinai vagy kinai kinai. Én még mindig a decásra szavazok, mert ott legalább van mögötte egy multi, és van alkatrészellátás.

    Nem jó a hasonlatod a 3 éves testla és a 15 éves toyota kött, mert a 15 éves toyota egy minőségi konstrukció ami elhasználódik, ez meg amikor baj lesz, akor nem a gyári állapot helyreállitása lesz a cél, hanem kiköszöbölni azokat a problémákat amik új korában is megvoltak.
    Kell nézni egy olyan kerékpárgyártót amik viszonlyag konszolidált áron árulnak bringát, van normális magyar importóre, és 2022-es standardok szerint épitenek Ebike-ot, általánosan használt kerákpáripari beszéllitók alkatrészeiből. (igen, arra a fékre gondolok)
    PL csak egy a Kelly's hogy ne csak a deca legyen alternativa. ha nem fér bele a keretbe, akkor lehet hogy a keret rossz.
    Vagy venni kell egy 1-2 éves normális Ebike-ot az új helyett. 5-6-700 egy ilyenért drága ahhoz hogy ne legyen jó.
    Speedy

Új hozzászólás Aktív témák