Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"ugyanis egyes funkciók (pl. vészfékezés, az ütközésveszélyre való figyelmeztetés, a sávtartás és az aktív tempomat) csak a kalibráció után használhatóak."
Mivaaan?
-
kriszpontaz
veterán
Azért elég parás ez a videó (picit fel is van gyorsítva), párszor tuti tapostam volna a féket, csinált érdekes manővereket (pl. amikor kifordul a felhajtóról "tegnap se jött erről senki" jelleggel, meg utána amikor kihajt az autóútra, balról meg jönnek az autók - az a menjek, ne menjek, nagy gáz kis szerencse esete). Nem beszélve arról hogy szívbaj nélkül befordul a szembe sávba amikor a faszi kiszáll (még ha parkoló is, de mi van ha bevág elé valaki, elkezd matekozni meg tolatgatni mert balf@sz volt?). Erre én tuti nem bíznám az életem.
[ Szerkesztve ]
-
kengyel
nagyúr
Tetszik a megvalósítása de, jobban szeretem ha ember vezet, ez még számomra veszélyesnek tűnik.
kengyel
-
#06658560
törölt tag
Amik az idézett részben fel vannak sorolva, azok ónvezetéstől függetlenül is már bejáratott rendszerek más márkáknál, szóval beszállítótól elérhető lenne. Plusz a jelenlegi Autopilot is tudja egy részüket biztosan. Szóval valami nagyon bűzlik ebben. Vagy a fordítás, vagy az angol közlemény, vagy nem tudom.
-
dabadab
titán
A Tesla press release-ében az van, hogy az új szenzorokat (meg az erősebb számítógépet) már mostantól beszerelik, aztán előbb-utóbb majd érkezik hozzá a szoftver is, addig nem csinál semmit. És mivel a jelenlegi szoftver által használt régi szenzorokat meg nem szerelik be, ezért az azokat használó funkciók az új Teslákon ideiglenesen nem működnek (de majd jön az OTA update és akkor majd minden sokkal jobb lesz! - teszik hozzá).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dajkopali
addikt
a vonatkozó rész:
"Before activating the features enabled by the new hardware, we will further calibrate the system using millions of miles of real-world driving to ensure significant improvements to safety and convenience. While this is occurring, Teslas with new hardware will temporarily lack certain features currently available on Teslas with first-generation Autopilot hardware, including some standard safety features such as automatic emergency braking, collision warning, lane holding and active cruise control. As these features are robustly validated we will enable them over the air, together with a rapidly expanding set of entirely new features. As always, our over-the-air software updates will keep customers at the forefront of technology and continue to make every Tesla, including those equipped with first-generation Autopilot and earlier cars, more capable over time. "
[link]én arra tippelek, hogy az elsődleges ok, hogy valójában még nincs törvényileg engedélyezve az önjáró autók közlekedése - a közúti teszteket már több államban engedélyezték, a forgalomba való bevezetést még nem
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Wesder
félisten
Kicsit olyan érzés lehet, mint mikor az ember tömegközlekedik, csak nincs tömeg, se sofőr.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
->Raizen<-
veterán
Beszarás, kitt nem álom többé.
-
bambano
titán
milyen béna már ez a tesla, hogy nincs valami rendszer, ami megmondja, hogy a cég előtti parkolóban hol van üres hely... ott áll az a rengeteg okostojás autó, oszt mégse?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shade45
senior tag
Ezzel a lépéssel ügyesen kihasználják a kiskapukat a törvényben; ha jól tudom csak néhány államban lehet önvezető autókat legálisan tesztelni:
Beszerelik a hardvert minden autóba, de nem aktív -> adatokat gyűjthetnek a végleges rendszerhez, kvázi teszterekké teszik a vásárló közönséget (off-line béta teszt) -> mivel nem aktív a rendszer, így gyakorlatilag ők csak elektromos autókat adnak el, + 8 rugóért a szoftvert is tesztelheted ("on-line" béta), mögötted akár az egész családdal karöltve!
Ezzel a rohanással fog a Tesla is és Musk is a vesztébe rohanni!
Csak idő kérdése és meglesz az első tragikus baleset, amit az automata pilóta fog okozni. Nem vagyok a fejlődés és a technika ellen, de ez számomra egy picit bűzlik. Tudom nem egy kategória, de Note 7 utánérzetem van.
-
halaszlo
csendes tag
Azért kíváncsi lennék mit csinálna a magyar utakon. Szerintem az első kanyarban kennék fel egy fára, vagy törne ki a kereke egy kátyúba, vagy csak simán befordulna a szembe jövő sávba, ahol nincs felfestés, vagy volt, csak lekopott.
De egyébként nem rossz. Pár év, és no sofőr.
-
Cathfaern
nagyúr
"ónvezetéstől függetlenül is már bejáratott rendszerek más márkáknál, szóval beszállítótól elérhető lenne"
Te tudod a legjobban, hogy a Tesla nem így működik Amúgy az angol közlemény is azt erősíti meg amit írtam: tök új szenzorok, tök új rendszer, akarnak egy halom adatot mielőtt ténylegesen átengednék az irányítást az autónak.[ Szerkesztve ]
-
spuros
őstag
Az érdekelne, hogy (sok egyéb mellett) miként oldja meg pl. a forgalmi rend változásokat, eltereléseket és esetleg egy rendört ha kézzel irányít.. Gondolom az alapja, hogy köze van hozzá a gps alapú navigátornak és térképnek. Nem teljesen vagyok tisztában a pontos működésével, de ha mondjuk egy jobbkezes utcánál megyünk és pont nincs ott egy tábla akkor azt hogy "látja"? Mindek értelmezi? Honnan dönti el, hogy mi a veszélyes szituáció és hogy lehet elkerülni/megakadályozni/korrigálni? Mi alapján dönti el, hogy a mindennapi csipcsup helyzeteket hogyan lehet kezelni? Annyi a kérdés ezzel kapcsolatban..
Ja és ki fog kurv@anyázni a forgalomban ezek után?
-
#06658560
törölt tag
válasz Cathfaern #15 üzenetére
+Többiek:
Így viszont végképp vakarom a fejem. Van egy rakat biztonsági rendszerük, ezt a trágyadombot belepakolják, a régit kidobják, majd a papírra mutogatnak, hogy de azokat nem tudja. Csak majd fogja. mi a fészkes fenéért nem képesek akkor piacra dobni a fejlesztést, amikor a már meglevő rendszert ki is váltja, s nem bukják a biztonsági funkciókat? hogy képzelik ezt a vevőknek kommunikálni? bocsi, neked most ideiglenesen nem jár, mert csak? Miközben amikor megrendelted, még volt benne ilyen? De ha fizetsz plusz pénzt, megint kaphatod.
Ez egyre gázabb kommunikáció a cég részéről. másképp mondva, egyre jobban kilóg, hogy a komplett céget IT-s hülyék vezetik.
-
lkksioskdl3
aktív tag
A jogi környezet hiánya miatt nem lehet továbbra sem önvezető autó hivatalosan forgalmazni és legálisan használni.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #06658560 #17 üzenetére
"másképp mondva, egyre jobban kilóg, hogy a komplett céget IT-s hülyék vezetik."
Igazából pontosabb lenne, hogy a céget IT-s fejjel és módszerekkel vezetik, nem autóipari módszerekkel Hogy ez jó-e vagy sem, azt nem tudom megítélni, gyanítom szerinted nem, viszont egyelőre működik nekik. -
Snoop-y
veterán
"Az is a tesztelést szolgálja, hogy az új autókon egyfajta „alvó módban” működnek ezek a funkciók, vagyis csak azt regisztrálják, hogy élesben a rendszer milyen döntéseket hozna, ezeket az adatokat aztán a gyár mérnökei elemzik ki."
magyarul kurvara nincs ez meg keszen
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Shade45
senior tag
Látom nem ment át teljesen a mondandóm, pedig írtam is, hogy nem a fejlődés ellen vagyok!
Pusztán a tempó az ami zavar, kiadni egy béta rendszert (még ha nem is aktív), ami épp hogy a szárnyait bontogatja, és azt nyilatkozni róla, hogy "tessék, mi vagyunk az elsők, működik".
Kíváncsian várom, hogy a gyártók hogyan fogják lenyomni az emberek torkán az önvezetősdit, egy bizonyított baleset után, amit a rendszer okoz.
Arról nem is beszélve, hogy mekkora lejárató kampány fog indulni a "zöldek" részéről, akik majd hangoztatják, hogy "A Jóska-Pista lehet, hogy elkerülte volna a balesetet..."
-
dabadab
titán
Nincs, de az Autopilot is így ment, hogy 2014 októberétől fogva már minden legyártott Teslában ott voltak a szenzorok, aztán egy év múlva, 2015 októberében kirakták az autopilotos firmware-t.
Agile development meg minden, amitől a hagyományos gyártók idegrángást kapnak (illusztrációként megtekinthető Kopi31415 )
(#25) Shade45: nem adtak ki béta rendszert. Kiadták a végleges HW-t, a szoftvert meg egyáltalán nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
BonFire
veterán
Kíváncsian várom, hogy a gyártók hogyan fogják lenyomni az emberek torkán az önvezetősdit, egy bizonyított baleset után, amit a rendszer okoz.
Az autóeladások most is szépen mennek, miközben az emberek naponta több száz balesetet okoznak gondatlanságból, figyelmetlenségből, ittas állapotban, vagy csak úgy, vagányságból.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
dabadab
titán
Az a rész nem tudom, honnan jött, a Teslánál egyáltalán nem láttam ilyet (ők azt írták, hogy ha kész a SW, akkor a szokásos ingyenes frissítéssel megkapják a tulajdonosok) egy másik cikkben meg a 8000 dollár úgy került elő, hogy ennyibe kerül a plusz HW, amit az ezentúl leszállított Teslákhoz gyakorlatilag ingyen adnak, szóval akár fordítási hiba is lehet.
DRM is theft
-
flatline#2
tag
Értelemszerűen annyivel kevesebbe kerül most az autó. Nem értem a problémádat amit itt felsoroltál.
Alapból veszel egy elektromos autót ami már önmagában sem rossz, főleg ha valaki erre vágyik + mellette megvan majd a jövőbeni lehetőség, hogy teljesen önvezetővé váljon, ehhez minden hardwaret megkapsz, csak a szoftverre kell várni.
Továbbá, az hogy teszt időszak van, az is normális, mert gondolom nincs több ezer dolgozó akik napi 8 órát vezetik az autókat x éven át.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"miközben az emberek naponta több száz balesetet okoznak"
Mindenki eléggé alábecsüli a jelenlegi helyzet durvaságát, valaki fent havi többezer halálos balesetet tippelt be - ehhez képest közlekedési balesetekben naponta kb. háromezren halnak meg, havonta meg százezren.
DRM is theft
-
Cathfaern
nagyúr
válasz flatline#2 #30 üzenetére
Továbbá, az hogy teszt időszak van, az is normális, mert gondolom nincs több ezer dolgozó akik napi 8 órát vezetik az autókat x éven át.
Milyen vicces lesz amikor már az új verziós önvezető algoritmusokat nem kell így emberekkel tesztelni, mert az előző verziós önvezető algoritmusok elfurikázzák őket napi 24 órában -
Deller2010
tag
Melyek azok a más gyártók?
Nem kötözködöm, tényleg tudni szeretném, hogy ebben a tekintetben hol tartanak a 80-100 éves autógyártók - nem követem annyira pl. az Audi, BMW, Mercedes (FIAT, Toyota, Ford, Peugeot/Citroen, Samsung-Renault, stb), meg a többi hasonló korú gyártó önvezetéssel kapcsolatos fejlesztéseit.Heti pár 1000km-t begyűjtve állitom, hogy 10ből 3 autóvezetőnek ott helyben be kellene vonni a jogsiját, mert az, hogy nem okozott balesetet ott és akkor, az nem rajta, hanem a szerencsén meg pl. rajtam, vagy egy másik sofőrök múlott...
[ Szerkesztve ]
| regular IT guy |
-
flatline#2
tag
válasz Cathfaern #32 üzenetére
Egyébkent ez felvet egy olyan érdekes kérdést, hogy most ugye az emberi viselkedést, döntési helyzeteket próbálják másolni, tanulmányozni és a szabályokkal karöltve létrehozni egy önvezető rendszert. Ez most egyébként ok, mert az autonóm rendszerek még nem okosabbak nálunk, de majd kíváncsi leszek arra amikor már tényleg a gép fog dönteni teljesen gépi kiértékelés alapján. (Tudom ez most is ilyesmi, de jelenleg az emberi intelligencia az alap amit próbál másolni és amiből kiindulunk, lehet, hogy a mesterséges intelligencia teljesen máshogy működik, ha csak rajta múlik, de ez is csak egy olyan dolog kb mint a térhajtómű, kb. elképzeni sem tudjuk)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz flatline#2 #34 üzenetére
Bár nem önjáró autót fejlesztek, de tudtommal ezek nem az emberi intelligencia alapján működnek, saját algoritmusok van, nem az emberi vezetőket tanulják.
-
flatline#2
tag
válasz Cathfaern #35 üzenetére
Igen, egy kicsit messzire kanyarodtam, de értem amit mondasz
Mondjuk szerintem próbálják valamennyire az emberi döntéseket is utánozni, mert ha van egy szituáció amit a gép megítél a kiértékelt adatok alapján, de az meber vezet aki teljesen máshogy döntött, akkor ott szerintem csak van valami kérdőjel, illetve az emberi döntés kiértékelése, hogy az most mégis miért volt.[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
Nekem úgy jött le, hogy vannak a régi autopilotos autók amikben a régi hardver van, és vannak a v2 hardveresek amik az új dolgokra képesek. Amiket most gyártanak, azokban már az új hardver van, de ezeken még csak figyelő/adatgyűjtő szoftver van, nem pedig az önálló vezető szoftver. Viszont az új hardverekkel nem fut a régi autopilot, az a régi szenzorokat igényelné, amit az új autókba nem raknak már be (mert az új szenzorok vannak benne), ezért most csökkent funkcionalitással dolgoznak,de amint élesítik a fullos új szoftvert (ingyen), akkor jobb lesz mint a régebbi. Annak se kell viszont elkeserednie, aki a régi hardveres autóval rendelkezik, mert 8000 dodóért beszerelik a régiek helyett az új hardvert, és akkor ő is várhat az új szoftverre a többiekkel.
Egyébként ebben a tesla buliban nekem az tetszik, hogy úgymond legózható, és valóban új képességek kedvezőbb áron beépíthetők, mintha új autót kéne venni. Kijött a növelt teljesítményű P100 széria, de a régi P85-öket is ápgrédelni lehet 100-asra. Most meg ez az önvezető fejlesztés, itt szintén. A hagyományos autógyárnál ez úgy megy, hogy az új autó ennyivel többet tud, ha kell akkor cseréld le a régit.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
#06658560
törölt tag
válasz Deller2010 #33 üzenetére
A Mercedes már teljesen autonóm eljutott Stuttgartból Genfbe a maga rendszerével. A Ford ezerrel tesztel, teljesen hava környezetben is, ahol se útburkolati jelek, se semmi nem tud támpontot adni az autónak. Audi/VW városban tud önvezetést, kanyarodással, megállással, újra elindulással. Vészfékezés ezer éve tudott bármely márkánál szinte, adaptív tempomat szintén nem újdonság jó ideje, ahogy az összes, az idézetben említett paraméter sem, amelyekre konkrétan vonatkozott az értetlenkedésem: ugyanis ami autóiparban rutin feladat, azt nem értem, hogy képzelik, hogy élesben paraméterezik fel, mikor már nekik is megvan minden, ami kellhet.
-
-=RelakS=-
veterán
Szerintem fogalmazásgátló lesz a dologban. Ezek elég alap dolgoknak tűnnek, szóval úgy lenne értelme, hogy "ezek kivételével" minden alvó módban van.
Jav: Megnéztem a "press release" linket, és ténylegDe majd a cikk írója megmondjaMár nem kellAmúgy meg kéne a dög, csak gondolom, itthon még egy ideig jóval drágább, mint az emberek ingerküszöbe.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#06658560
törölt tag
Arra nagyon ne vegyél mérget, hogy beszerelhető a régiekbe! A szenzorok rögzítése, kábelezése, ahhoz a burkolatok, műanyagok, kábelkorbács cseréje stb. nem igazán kivitelezhető csak egy csettintésre. A helyigény sem elhanyagolható, hűtése a rendszernek (ha kell), szóval ez a már legyártott autók esetén akár komplett szétbontás-fél autó cseréje-újra összerakás mutatványt igényelhet, ami műhelyben soha nem lesz elég jó minőségű a gyári összerakással összevetve.
#39 -=RelakS=-: A Tesla közlemény is ezt írja.
[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
válasz flatline#2 #36 üzenetére
Nem utánozni kell az emberi döntéseket, de adatforrásnak jók az emberi döntések során kialakult szituációk. Gondolj bele pl. a google keresőbe, az is összegyűjtött minél nagyobb adatbázisnak indult, aztán a sok emberi inputból, amik a keresések és az azt követő tevékenység során keletkeztek, mára már meglehetősen "intelligens" rendszer alakult ki. Ha jól rémlik mintha azzal kezdték volna, hogy a leggyakoribb félregépelésekre is próbáltak értelmes keresést produkálni, amivel kezdtek leválni a konkurrenciáról (altavista, yahoo és társai), most meg már egy nagyon komplex rendszer van predikciókkal, a fordítások minősége is folyamatosan javul, és ez mind az emberi viselkedés begyűjtésén és elemzésén alapul.
Vagy vehetnénk a sakk szoftvereket is, még talán van is annyiban köze hozzá, hogy eleinte abból származott az előnyük, hogy rengeteg játszma be volt etetve, és több ezer-százezer-millió (?) lépést át tudott nézni rövid idő alatt, ami után eldöntötte hogy melyiket alkalmazza. Itt is most lehet valami hasonló fázis, gyűjtik ezerrel az új hardveres autókon a "játszmákat", aztán egyszer csak úgy gondolják, hogy tud már az autó egyedül is sakkozni. Nyilván titokban azt is várják, hogy minél több ilyen autó keveredjen balesetbe, azokból lehet legjobban a határokat megtalálni.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
atike
nagyúr
Durva.
Pár év és mindenkinek lesz alternatívája erre. Lassan azok leszünk majd kisebbségben akik maguk vezetnek... (na jó, az még nem pár év, de érdekes gondolat....)
-
Snoop-y
veterán
válasz -=RelakS=- #39 üzenetére
Nem olyan gaz egyes modellek £60K koruli osszegert kaphatoak ennel lenyegesen sokkal dragabb autokat szerintem eszre sem veszel az uton...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
Thanos was right.
-
fordfairlane
veterán
Haha, az autonóm funkció DLC-ként lesz letölthető.
x gon' give it to ya
-
Snoop-y
veterán
válasz -=RelakS=- #46 üzenetére
Nem a kocsik kerulnek sokba hanem a fizu keves
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy Tab A 6 - fél kiló harminc, maradhat?
- Yettel topik
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nők, nőügyek (18+)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Gigabyte Z390 UD V2 - minden tartozékával - eladó!
- HP Victus 2026.08.hó-ig Garis Game Laptop
- Samsung Galaxy A52S 5G
- ÁRESŐ! Dobozos új Lenovo Ideapad Gaming 3/AMD Ryzen 5-5600H/16GB/512SSD/RTX 3060 6GB/Gari/
- Remek áron eladó dobozos új ACER NITRO 5 /RYZEN 7-6800H/16GB 512SSD NVIDIA RTX 3060 6 GB 144Hz 15.6"
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest