Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"Úgy fest, hogy egyelőre tehát a felbontás a gyenge pontja ennek a megoldásnak"
Helyesen: a pixelméret.
A felbontással nincs gond, lehet belőle 4K-sat is csinálni, csak a pixelméret miatt az már minimum 220"-as lett volna.DRM is theft
-
dabadab
titán
Azt azért érdemes nem elfelejteni, hogy ezeknek a jó része simán full HD-ről felskálázott anyag (főleg a 2000 utáni filmeknél).
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Sajnos mintha ma egyre több digitális kamerára forgott film lenne..."
???
Nagyon régóta szinte mindenki digitális kamerával forgat, a cellulóz az csak néhány nagyon nagy büdzséből dolgozó csodabogár területe maradt. Az utómunka meg szintén digitális lassan úgy két évtizede (ami megmagyarázza azt is, hogy ezekből a filmekből miért csak kamu-4k kiadás létezik: mert az utómunkát általában 2k (otthoniul: full HD) felbontásban csinálták.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Aha, Tarantino valamiért nagyon rá van kattanva a cellulózra (nem csak forgatásnál, hanem vetítésnél is), de ilyen pl Nolan is, a Dunkirket pl. 70 mm-re forgatták.
A digital intermediate-ben a 2000-ben megjelent O brother where art thou volt a nagy úttörő, ott az egész film színvilágát digitálisan manipulálták, amit aztán boldog-boldogtalan utánzott, akár szükség volt, akár nem (és hát leginkább nem volt rá szükség, de ilyen a divat), a digitális kamerák azért valamivel később terjedtek el.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Interceptor #57 üzenetére
Pedig teljesen jogos dolgokat vetett fel és tényleg itt a fórumban is előjött, hogy ezeknek a LED-es kijelzőknek a gyenge pontja a pixelméret (és nem a felbontás, ahogy ez a cikkben hibásan szerepelt, mert amúgy építettek belőle 8K-sat is) és hogy az nem mostanában fog jelentősen összemenni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nem tudom, melyik "nagy hollywoodi" produkciót forgatnak FullHD-ben."
Csak csendben jelezném, hogy a digitális vetítés standardja is alapvetően a 2K (vagyis kb. fullHD) volt és a helyek elsöprően nagy részében most is az van.
"A CGI része pedig újrarenderelhető nagyobb felbontásban."
A VFX-et külsős stúdiók szokták csinálni (mármint hogy egy filmen dolgozik több stúdió, mivel lassan ott tartunk, hogy a mai filmekben nincs filmkocka VFX nélkül (és itt nem csak a scifik űrhajóiról van szó, hanem tök közönséges utcai jelenteknél is)) és hát sok szerencsét ahhoz, hogy egy 4K remasternél:
- az összes, a filmbe dolgozó stúdió létezzen még
- meglegyen nekik az összes forrás
- legyen működő szoftverinfrastruktúrájuk meg emberük, hogy azt használni is tudjákDRM is theft
-
dabadab
titán
"Ez nem csak annyi volna, hogy átállítom a felbontást rendernél, mint otthon a PowerDirector-ban?"
Nem tudom, soha nem dolgoztam VFX stúdióban, de az a tapasztalatom, hogy a dolgok nem szoktak ilyen egyszerűek lenni a valóságban
"Feljebb mintha az lett volna, hogy 4k-s kamera most a sztenderd"
A kamera igen, de attól még a mozitermekben a vetitőgépek nem cserélődnek le (illetve még most is adnak el bőven 2K vetítőket, pl. a Christie mozis termékskálájának a fele 2K-s (bár egy részük legalább upgrade-elhető 4K-ra)
DRM is theft