Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
az a baj hogy 5-10év múlva már a WOLED még pár generációt fejlődik, meg olcsóbb lesz
és akkor 70" méretben lehet majd otthonra venni míg ez még akkor sem lesz olyan olcsóLED falnak príma lehet de kétlem hogy otthoni méretben gyártani fogják főleg hogy a 4K a mostani sláger
2020-ra meg a 8K lesz mivel már az olimpia is 8K-ban lesz nyomatva TokióbanMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
ROBOTER
addikt
Nem tudom, melyik "nagy hollywoodi" produkciót forgatnak FullHD-ben. Inkább a DCI 4K, vagy attól is nagyobb felbontás a jellemző. A CGI része pedig újrarenderelhető nagyobb felbontásban.
Ami kiveri a szemed, az a teljesen más színek és tónusok (amiben egyébként utánozzák igény szerint a vegyszeres eljárást), esetleg az eltérő fps, ha nem moziba szánták eredetileg.
Ez nem a forrás hiányáról szól, hanem esetleg arról, hogy olcsóbb így előállítani a "kamu UHD-t".
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Sajnos mintha ma egyre több digitális kamerára forgott film lenne..."
???
Nagyon régóta szinte mindenki digitális kamerával forgat, a cellulóz az csak néhány nagyon nagy büdzséből dolgozó csodabogár területe maradt. Az utómunka meg szintén digitális lassan úgy két évtizede (ami megmagyarázza azt is, hogy ezekből a filmekből miért csak kamu-4k kiadás létezik: mert az utómunkát általában 2k (otthoniul: full HD) felbontásban csinálták.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Aha, Tarantino valamiért nagyon rá van kattanva a cellulózra (nem csak forgatásnál, hanem vetítésnél is), de ilyen pl Nolan is, a Dunkirket pl. 70 mm-re forgatták.
A digital intermediate-ben a 2000-ben megjelent O brother where art thou volt a nagy úttörő, ott az egész film színvilágát digitálisan manipulálták, amit aztán boldog-boldogtalan utánzott, akár szükség volt, akár nem (és hát leginkább nem volt rá szükség, de ilyen a divat), a digitális kamerák azért valamivel később terjedtek el.
DRM is theft