Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    Ehheh..

    birom, hogy jönnek az emberek a jobb AI igényével, amit szvsz nem lenne akkora kihívás megvalósítani (ha cinikus lennék azt mondanám: csak scriptelés kérdése az egész :)) ), de gondoljunk bele, hogy egy shooterben hogyan is nézne ki a jobb AI:

    Eddig a pályán volt rajtad kívül mondjuk 30 ellenség akik tegyük fel 3x10-es hullámokban jöttek. Ahhoz, hogy a játékos legyűrjön egyszerre 10 ellenséget általában a következőekkel illetve ezek valamilyen kombinációjával rendelkezik:

    -A játékos karakternek több a HP-ja mint az AI-nak

    -A játékos lényegesen jobban céloz, gyorsabban lő mint az AI (értsd az AI-t megáldják egy gyenge célzási képességgel, hiszen a gép elvileg akármilyen pontosságot elérhetne)

    -A játékosnak jobb a reakcióideje, mint az AI ellenfélnek (értsd az AI-t megáldják egy gyenge reakcióidővel, hiszen ugye a gép elméletileg azonnali reakcióval is rendelkezhetne)

    -A legtöbb (főleg konzol gyökerű) shooternél az ellenfelek tipikusan jól kiszámíthatóan a játékos előtt spawnolnak, ezzel is taktikai előnybe hozva a játékost

    -Az AI-nak lényegesen gyengébb az észlelése mint a játékos karakternek. (példa : Splinter cell/Hitman játékok normál fokozaton)

    -Az AI karakterek nagyon felejdékenyek, tehehát ha valami történik mellettük, a rövid gyanakvó állapot után gyorsan viszakerülnek a szokásos se nem lát se nem hall csak néz ki a fejéből állapotba.

    Na most játszunk el a gondolattal, hogy "jobb AI-t" raknak bele a játékba.:
    Egy jobb AI-val szemben a játékos természetes elvárása lenne az hogy:
    -változatos, nehezen kiszámítható útvonalakon járőrözik a gép.
    -Miután történt valami (nesz, haláleset, vizuális észlelés stb) az AI sokkal tovább marad gyanakvó állapotban, sokkal előbb értesíti a "kollégáit", sokkal agresszívabban járja körül a helyszínt, benéz a tipikus búvóhelyekre stb.
    -stb

    Na szóval a vége az lenne, hogy ahol a játékos elboldogult mondjuk 10 gép irányította ellenféllel, ott egy kicsit is jobb és már hihetőbb mesterséges inteligencia esetén kettővel hárommal már vért izzadna. Márpedig ha a játékos nem bír el a pályán egyszerre 10 gépi ellenféllel csupán kettővel-hárommal, akkor a szokásos "megyek a pályán oszt halomra lövök mindenkit" játékdesignnak is befellegezne.

    Nem tudom emlékeztek-e a régi SWAT illetve Rainbow Six (Vegas előtti részek) játékokra. Ott sem volt nagy AI, csupán annyiban volt a gép jó, hogy tudott értelmesen célozni, hihető volt a reakcióideje is, illetve az AI ellenfelek megpróbáltak picit bujkálni. És igen, azokban a játékokban vért kellett izzadni, nem tudom, hogy a mai játékosoknak erre komolyan van-e igényük.. Szerintem nincs..

    Ha valakinek egy shooterben hihető gépi ellenfelekre van szüksége, menjen ARMA-t játszani. Ott leszed 300m-ről a gépi ellenség egy szál gépkarabéllyal

    J.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák