Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sinesol

    veterán

    válasz b. #3 üzenetére

    Egyszerűen nem bírja ki, hogy ne sarazza őket valami módon. :(

  • joey04

    titán

    válasz b. #3 üzenetére

    olyan az oldal már teljesen, mint valami amd fan site. régebben sem volt pártatlan az oldal, de mostanában nagyon kilóg a lóláb.

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • paprobert

    senior tag

    válasz b. #3 üzenetére

    Nyugodj meg, semmi baj nincs. Igyál egy teát, cigi, asszony, mortal kombat. Máris jobb.

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • Pipó

    őstag

    válasz b. #3 üzenetére

    Szerintem sem etikus ez a fajta újságírás. Miért kell tolni az egyik gyártó szekerét, a másikét pedig visszafogni. Nagyon finoman fogalmaztam meg a véleményem. (16 éve ez a kezdőlapom, elkeserítő. Mint a köztévé.)

    "Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #3 üzenetére

    Most éppen mi a gond? :)

    A korábbi is nyílt volt. A nyílt forráskód ugyanazt jelenti, csak erre is vonatkozik licenc. Gyakorlatilag a licenc változott, ami megengedőbb lett. Az is sejthető, hogy miért. Az NVIDIA nem biztosít többet előre fordított binárist. A forráskód ilyen irányú elérhetőségével mindenki tud magának fordítani, oszt csá. Ezzel elég sok support teher lekerül az NV-ről. A Beyond3D-n olyat is írtak, hogy ezzel dobhatják a PhysX-et, de ezt nem hiszem, valószínűbb inkább, hogy csak a költségeket akarják csökkenteni. Azért, ha adsz ki saját binárist, akkor annak a support tekintetében azért nem kevés anyagi vonzata van, viszont sokkal olcsóbb szimplán a forráskódot frissíteni. A júzer majd lefordítja magának. Egy csomó projekt elég jól működik így, ráadásul a közösség még a fejlesztési költségeket is csökkentheti.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • MongolZ

    addikt

    válasz b. #13 üzenetére

    Engem meg az dühít qrvára, hogy tele lett a fórum rinyap*nával, akik folyamatosan azért hisztiznek, mert éppen nem azt látják, amit szeretnének. Totál korrekt ez a cikk is. A PhysX millió éve "nyílt" volt, csak most mát regisztrálni sem kell. Ja, hogy ezt az nV úgy adja elő, mint valami világmegváltó hír, te meg bekajálod? Hát, így jártál.

    Direkt olyan szemmel nézem az oldalt, hogy na, mikor van negatív hangvétele NEM AMD szempontból, és EGYETLEN EGY ilyen cikket találtam, amire azt mondtam, hogy najó, itt most van bias. De sokkal többször mondhattam el ugyanezt más oldalakon, vagy ugyanitt intel / nV témával kapcsolatban.

    Rohadtul elegem van abból, hogy egyeseknek az lett itt a hobbija, hogy ócsárolnak, soha semmi nem jó, nem azt látják, amit szeretnének, és megy a hiszti. Komolyan mondom, inkább menjetek másik oldalra, ha ennyire nem tetszik, amit látsz, mindenki jobban jár vele. Te sem idegeskedsz, és nekünk sem kell olvasni a baromságaidat.

    Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem olvasni a normális hozzászólásaidat. De ez így senkinek nem jó.

  • paprobert

    senior tag

    válasz b. #13 üzenetére

    Elolvastam újra, bekezdésenként.

    Többször is pozitívan értékeli Abu az új feltételeket. Elmondja hogy hol okozott problémát az eddigi hozzállás, és elmondja hogy min nem fog változtatni.

    A kontextusba helyezés szerintem kicsit fontosabb, mint a buzzword-ök tükörbe böfögése a külföldi szájtokról. Szóval tényleg nincs itt gond.

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • válasz b. #13 üzenetére

    Én csak rendszeres rinyálást látok, de a te verziód se rossz. :D

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #28 üzenetére

    Jó-jó persze. De akkor ki kellene emelni, hogy mi az ami nem tény a hírben, és akkor ugye mi is el tudunk indulni ezen a vonalon. ;)

    A címnek figyelemfelkeltőnek kell lennie. A nyílt forrású lett a PhysX 3.4 nem jó, mert egyrészt már korábban az lett, másrészt nem elég figyelemfelkeltő. Ezért lett ez a címe. Már amiatt rákattintasz, hogy mi változott a korábbihoz képest, mitől lehet ez nyíltabb... Persze jöhetnek olyan címek is, hogy "Döbbenet: nem hiszed el, hogy mit csinált az NVIDIA a PhysX-szel!", csak ezért itt keresztre feszítenek, illetve még nem blikk/bors/velvet az oldal címe. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz b. #31 üzenetére

    +1
    ,,Ez kicsit összefoglalja az előrelépéseket."
    Igazat szóltál,szívemből szóltál. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #38 üzenetére

    Szóvá teheted, ezt ne bánd meg. Csak azzal tényleg nem megyek/megyünk sokra, hogy te így érzed. Konkrétumok kellenek. De ne érezd úgy, hogy most itt bárki haragudna rád ezért, vagy bármi rosszat tettél volna. :R

    Szerk.: A TrueAudio és a TrueAudio Next két különböző dolog. A DSP egyébként erre a specifikus feladatra jobb volt/lenne technikailag. Viszont a Sony is ezt használja, így az AMD nem tehetett meg vele akármit, például nem adhatott ki rá SDK-t. Ez akkor derült ki, amikor kivették a hardverből. Ha mondjuk ez egy teljesen saját IP lenne, és nem rakta volna bele a Sony a saját "tudását", akkor igazából ez lenne a jobb megoldása az adott problémának, viszont így inkább a GPU-t erőltették, mert ott csak a preempciót kellett megoldani, illetve a részegységek dedikálását. Viszont amiről jellemzően nem mond semmit se az NV, se az AMD, hogy persze megoldható a számítás a GPU multiprocesszorain, csak egy DSP-vel hatékonyabb lenne.
    Az viszont látszik, hogy a TrueAudio Next a szoftveres oldalon kellemesebb, mert mondjuk a Valve sose emelte volna be az eredeti TrueAudiót a Steam Audio SDK-ba. Még az NV-nek a saját audio API-ját sem támogatják, pedig az a működés tekintetében nem sokban különbözik a TrueAudio Nexttől. Ergo hardveresen sok dolgot lehet csinálni, és erre nem csak az AMD megoldásai a példák, hanem az NV hardverek is, de ha ezek nem jutnak el egy olyan SDK-ba, mint a Steam Audio, ahonnan aztán bekerülhetnek a játékokba (nem úgy, hogy befizetik őket egy-egy címre), akkor nem sokat ér ám a hardver. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #60 üzenetére

    Pont ez a lényeg. Oda van írva, hogy "APEX SDK distribution contains pre-built binaries supporting GPU acceleration". De a PhysX API önmaga nem tartalmaz már GPU-s gyorsítást. Ahhoz egy APEX modul kell az elérhető binárisokkal, méghozzá az amelyik eljárásra a gyorsítást akarod. De mondjuk erre a Unity és az Unreal Engine nem vállal már supportot. Felteszik a két kezüket, hogy kérem ez nem a mi reszortunk, mi a CPU-s kódig dolgozunk, ha APEX-szelni akarsz, és nem felel meg a letölthető bináris, akkor ott bizony az NV-n kívül nem tud más segíteni. Ők meg nem dolgoznak ingyen. Bizonyos APEX modulok használhatók amúgy CPU-n is, például a Blast és a Cloth. Azokhoz nem elengedhetetlen a GPU-s gyorsítás. Technikailag a Flow is megoldható CPU-val a WARP12-n keresztül, de ez hivatalosan nincs támogatva, elméletben ugyanakkor, ha az NV megengedi úgy a módosítását egy külön szerződésben, hogy CPU-ra ülteted, akkor persze mehet.

    Egy dolgot érdemes figyelembe venni. Az, hogy a PhysX 3.4 BSD-3-Clause licencel elérhető lett abban segít, hogy ha egyszer lejár az NV supportja a 3.4-es PhysX-re, és mondjuk úgy szállítottad az alkalmazásodban, hogy az IR kódot még egy külön implementáció fordítja a hardverre, akkor az implementáció fölötti kódokat uralod, tehát tudsz majd igazodni az implementáció változásaihoz. De nem kaptad meg a lehetőséget, hogy OpenCL-re fordítsd például, és azt sem, hogy már magába a GPU-s támogatást biztosító kódba belenyúlj, mert azok továbbra is más licenc mögött vannak, és publikus szinten a pre-built binárisok érhetők el, amelyek ha nem jók az adott formában, akkor keményen fizetőssé válik a történet. És ha kicsit is többet akarsz, mint egy szimpla szoba pár ide-oda úszkáló kockával, akkor nagy eséllyel nem lesznek jók.

    Amikor sokan a GPU-s gyorsítás hiányáról írtok manapság, akkor nem értitek, hogy mi a gond. Van két nagy réteg. Az AAA stúdiók, akik szartak a PhysX-re, és vagy írtak egy saját motort, vagy full licenc mellett megvették a Havokot és azt módosítják már. Innen visszalépni nem fognak, mert egyrészt drága, másrészt így is rengeteg pénz áll a rendszerükben, és a kiadó a több befektetést igénylő terveknél sikítva tenyerel a nagy vörös "nein" gombra. Az indie maradt opcióként, de ők meg azért nem alkalmazzák ezt, mert például a Unity és az Unreal Engine egy limitált környezetig vállal hivatalos supportot, és abban nincs benne a GPU-s gyorsítás. Ha erre az útra lépsz, akkor ott az NV supportja kell, és nem feltétlenül van belekalkulálva ez a büdzsébe. Leginkább akkor realitás, ha az NV-vel kötnek egy szerződést, hogy az NV állja a költségeket, és akkor ki tudják rakni a játékot a kirakatba, de ez a modell kb. egy-két címig húzza maximum, mert az NV-nek sem túl kedvező üzleti modell ebbe pénzt invesztálni.

    Tipikus hozzáállás a GPU-kat fejlesztő cégektől (és ez nem csak az NV-re igaz, hanem az AMD-re és az Intelre is), hogy rengeteg dolgot terveznek, de ha xy eljárást a fejlesztők nem akarják maguktól felkapni, akkor nincs értelme a pénzt belerakni és csinálni az újabbnál-újabb verziókat. Ha valami megy, akkor abból csinálnak 2, 3, 4.x verziót, de ha valamit csak befizetéssel vesz be a piac, akkor az valahol 1.x-nél megdöglik. A cégeknek ez üzlet. Tök mindegy, hogy jól néz ki, ha nem nyit a célpiac, akkor az a technológia halott. Ezt úgy értelmezzétek, hogy van x fejlesztői büdzsé, és azt olyanra akarod elkölteni, aminek piacbefolyásoló szerepe is van. Ergo, ha az előző rendszert nem fogadták be a fejlesztők, akkor nopara, dugót kihúzni, és csinálni kell valami újat. Például sugárkövetés, hasonlóan teljesítményzabáló, tehát a célját eléri, és akár ez még működhet is. Ha esetleg nem működne, akkor ez is kuka, és addigra kitalálnak valami mást. Ez így működik, mert a befektetésnek csak akkor van értelme, ha visszafelé több pénz áramlik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák