Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
elengedem hogy minden egyes újítás alá fel van sorolva valami negatív adalék egy kis saját negatív vélemény/ kiegészítő és megpróbálok örülni az újításoknak
A Low latency mód NEM csak Dx9 és 11 alatt működik, hanem ott IS, DX 12 és Vulkan alatt IS természetesen.
Módosítottak a feldolgozásán és a CPU terhelésén hogy elérjék ezt a működést, nem a régi Pre rendered frame,és már kidolgoztak rá egy béta fázisú megoldást,nem majd most fognak, ezt aktiválták most.... de ezt külön kihangsúlyozta Nvidia.Egyébként jóval előbb elérhető volt ez az elő opció itt mint AMD nél...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem működik a low latency mód Vulkan és DirectX 12 alatt, mert maga az API már nem kérdezi le ezt a beállítást a drivertől, hanem az alkalmazás adja meg. A driver ebbe a DirectX 12 és a Vulkan API specifikációja szerint nem tud beleszólni. Placebo-hatás, amit érzel.
Persze, hogy módosítottak, csak a jelenetszámítást semmi sem szabályozza 0-s beállítás mellett, így az kétséges, hogy működik-e minden programban, elvégre az API előírása szerint illegális dolgot csinál az NVIDIA. Ezért béta az ultra beállítási szint. Az On opció már nem béta, ott van parancslista.
Ugye az az alapvető probléma, hogy parancslista nélkül a legacy API-k nem tudják garantálni, hogy a jelenet valóban jól lesz biztosítva a GPU számára. Ezért használ a Radeon Anti-Lag Chillt, mert ha szabályozzák a jelenetszámítást, akkor már az elején lehet egy olyan scene pacingot alkalmazni, hogy a jelenetek optimális időben készüljenek el, amikor azokat ideális továbbadni a GPU-nak.
Régen a 0-s maximum pre-rendered frames beállítás pont az előbbi miatt került ki. Nem garantálható a működése. Az NV csak bele lett kényszerítve, hogy visszahozza, de ettől még közel sem teljes a megoldásuk, amit a béta állapottal jelölnek is. A parancslistát egyszerű kikapcsolni, az nem igazi fejlesztés, rengeteg ellenérv merül fel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zzola
félisten
Ehhez miért kell alkalom? Írnák már meg tisztességesen azt a drivert!
-
Jack Oneill
veterán
Kerdeznem, hogy ezeket a beallitasokat, ujitasokat(nvidia sharpening, lag megszuntetes) kulon kell aktivalni, vagy automatikus?
-
-
félisten
tegnap volt fent Battlefield 1 Dx 12 mérés egy orosz sráctól, ahol csökkent a latency dx 12 alatt de az ultra módon FPS spike-ok voltak, ezért a normalt alkalmazta. Az a gond, hogy ciril betűkkel volt fent és nem találom meg ,de remélem a mai napon lesznek mérések.
Ettől függetlenül természetesen alkalmazható és bekapcsolható a driverben, mérésekkel lehetne csak alátámasztani működik e vagy nem ad e rá támogatást az adott játék vagy nem."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Jack Oneill #5 üzenetére
A sharpening sok másik szűrővel Experiencen át aktiválható.( Alt+F3 alapból)
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack Oneill
veterán
De jo. Akkor megis csak kell experience fiokot letrehoznom. Pedig eddig meg csak fel sem tettem azt.
Mint mezei felhasznalonak, el tudnad magyarazni a lepeseket? Eddig feltrm ettol a programtol, mert volt visszajelzes, hogy elallitja a jatekok beallitasait. Na ezt szeretnem elkerrelni. Szovaletrehozok egy fiokot es hasznalhatom az alkalmazast? Nem allit el semmit? Es akkor az ujitasokat ott tudom bekapcsolni?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hiába kapcsolod be, a DirectX 12 és a Vulkan API-n futó programokban erre saját paraméter van, és nincs kernel módban futó driver, hogy ezt felülírja, mint a legacy API-kban. Még a Radeon Anti-Lag is nehezen megvalósítható itt, mert a Chillnél ugyan szerzel adatot az inputból, és ahhoz tudsz írni egy szabályozást, de DirectX 12 és Vulkan API-val nincs kernel driver, hogy a futó alkalmazásról adjon adatot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GDPR Consent
he installer of these drivers appears to have a major bug that forces the installation of GeForce Experience without obtaining GDPR-compliant consent from the user
Vótmá?
NVIDIA has removed the 436.02 drivers from their website, and confirmed that this is a bug.
Ja jólvan, eltávolították már.
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
senior tag
A Geforce fórumot is átdolgozták, elég gyatrára sikerült, nem áll kézre.
-
félisten
válasz Jack Oneill #10 üzenetére
Nem semmit nem állít el minden úgy van ahogy te beállítod. Kétféle módon indíthatod el a játékot, közvetlenül az asztalról a parancsikonnal és az experiencen át az ottani beállításokkal.
Így néz ki:
Itt pedig a játék indítása elött tudsz beállításokat beállítani,de nem kötelező.
Én játék indításra nem használom az experiencet, stream, képek mentése videók rögzítése ilyesmi. arra külön menü van benne nagyon jól kezelhető a stream meg zseniálisan jól működik.A sharpeninget meg itt tudod aktiválni( Alt+ F3 meg van egy csomó szűrő meg beállítási lehetőség)még képernyőmentés, videó satöbbi,)
majd délután lesz időm csinálok pár képet . COD ban elég látványos.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
RpPRO
őstag
Ezt a drájvert felrakhatom most vagy várjak a pár nap múlva esedékes frissítésre?
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
MODERÁTOR
Ez az ultra low latency amúgy még béta vagy végleges implementáció?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
#16939776
törölt tag
Nekem szó szerint fájt amikor elvették driverből a 0-ás opciót, akkor még aktívan, napi 8-10 órát nyomtam a W-t. De így 3X évesen 1 frame delay-el is el lehet lövöldözni, csomó más tényező van csak a driverben, ami sokkal nagyob delay-t, kuszaságot csinál a képpel, mint ez. Akkoriban általános 10-20%-os Frame rate növekedést hozott a 0-ás opció likvidálása, legalább is a következő driverrel készült tesztek ezt hazudták.
Tök jó hogy próbálnak kedvezni régi-új dolgokkal HC játékosoknak, de nekem már megvan a bejáratott setupom, nem fogok turing-nak kedvező drivert telepítei "régi vasra" mert mindig
instant szopáscsalódás a vége.[ Szerkesztve ]
-
GreatL
őstag
Mi az a W? Amúgy az ultra low latency nekem nagyon bejött, szuper.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Predatorr
őstag
Nem államalapításunk ünnepére adták ki?
Hát ezzel sem vesznek rá kémprogramjuk telepítésére."Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
GodGamer5
addikt
Pascalon is gyorsultak a Vulkanos játékok, vagy csak Turing-ra értendő az egész cikk?
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
#16939776
törölt tag
144hz-en az 0 vagy 1 frame az majdnem 7ms különbség, egyik játékról a másikra váltva elég nagy erőszak az agynak, motoros reflexeknek alkalmazkodni hozzá. Ha nem akarsz a játékok előtt félórás "bemelegítő" köröket menni, akkor ezt érdemes csak globális beállításként kezelni. Ez érvényes a többi beállításra is, amik post processing jellegűek, játékból kikerült képen történik, igaz azok csak néhány ms-et jelentenek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehet játékonként kapcsolni.
A szimpla on beállításnak sosincs káros hatása. Annak bármikor van értelme, és nyugodtan lehet használni, akár általánosan is. Az Ultra beállításnak akkor van értelme, ha GPU-limit van, mert CPU-limitnél egyrészt nem működik, kvázi nincs előnye, másrészt nincs szabályozva a jelenetszámítás és még parancslista sincs, tehát káros hatása is lehet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Abu! A sima pre rendered frame 0-ra csökkentése az CPU limitnél is működik, ~1 frame-el kissebb lesz a delay, mert nem a 2.-ik már teljesen kész, várakoztatott képet olvassa ki a bufferből.
Annyi negatív hátránya van, hogy az átlag és a min FPS csökken, azáltal hogy az FPS elég nagyokat tud ingadozni, attól függően melyik frame-el ép mennyit tökölt a CPU+GPU. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #30 üzenetére
Eleve nincs parancslista 0-s értéknél, tehát nincs mit kiolvasni sehonnan. A kernel driver adja a GPU-nak a jelenetet, amint kész. Ezért nem működik az ultra mód 0-s értéknél, mert mindent átad a kernel driver, akkor is, ha a GPU még az előző jelenet képkockáját számolja. Ilyenkor az van, hogy az egész késleltetéscsökkentés előnye hátrányba csap át, mert a driver nem tudja késleltetni a jelenetek átadását parancslista hiányában, tehát eteti a GPU-t, nem törődve azzal, hogy ez pont ellentétes hatást vált ki a késleltetés tekintetében, mint amit a user szeretne látni (emiatt szűnt meg anno ez a fícsőr). Ugye a késleltetés nem igazán amiatt csökken, mert nincs parancslista, hanem amiatt, hogy a GPU mindig csak egy jelenethez tartozó képkockát számol. És ezt akkor tudja biztosítani a 0-s paraméter, ha GPU-limit van, mert akkor a jelenetet egy malmozó GPU-ra küldi rá. Ugyanilyen okból szabályozza az AMD a jelenetszámítást a Radeon Anti-Lag esetében. Nem meghatározható egy programon belül, hogy mikor van GPU- és CPU-limit, tehát a parancslista kvázi hiánya a futtatási idő GPU-limites részében előny, míg CPU-limites részében hátrány. Emiatt a Chillel már a jelenet számítását szabályozzák, hogy sose készüljön el jelenet addig, amíg a GPU az aktuális képkockát számolja. Ilyen szabályozást viszont az NVIDIA nem alkalmaz (még?!), így annyit tesznek, hogy kiemelik GPU-limitesnek kell lenned, hogy a beállításnak előnye legyen. CPU-limites környezetben az ultra mód hátrányos.
(#31) Duracellm...: Azt, hogy semmi sem szabályozza a leképezés előtti munkát. Nincs hova menteni a scene-t, hogy ha éppen nem ideális annak az átadása a GPU-nak. A driver rákényszerül arra, hogy átadja, még akkor is, ha annak nagyon rossz hatása lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack Oneill
veterán
Na jelentem vannak ám fejlemények Experience nélkül valóban nem megy semmi. Beadtam a derekam és felraktam. Aktiváltam a kísérleti funkciókat ,majd a játékban (Elder Scrolls Online) aktiváltam az élesítés szűrőt. Na akkor nem hittem a szememnek. A játék sokkal szebb lett. Olyan, mint ha sokkal magasabb felbontásban játszanék, a textúrák sokkal élesebbek lettek.
-
Dr. Akula
nagyúr
Mikor jön hozzá a hotfix?
-
félisten
válasz Jack Oneill #33 üzenetére
Streamelésben is világbajnok, viderögzités, meg ilyesmi, érdemes megjegyezned a gyors parancsokat, sok hasznos funkciót tud, főleg ezzel a sharpeninggel és szűrőkkel kiegészítve."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#16939776
törölt tag
Igazi GPU limitnél szerintem mindenképpen shit lesz a végeredmény microlagzás miatt, de ha a GPU időzik a jelenettel 1ms-ot, míg a CPU 2x,3x annyit, akkor parancslista nélkül is használható lesz. Az ilyen CPU limit/ mesterséges FPS limit ebben az esetben nem okozhat problémát szerintem.
A chill fix FPS beállítása után, honnan tudja előre, hogy mennyi ideig fogja a GPU renderelni adott scence-t, mennyit kell késleltetni a driver-t elhagyó adaton, hogy a teljes CPU+Delay+GPU render idő fix legyen, ugye itt sincs a GPU után frame buffer(?) miatt plusz késleltetés?Amikor még én fiatal voltam ATI-n nem volt igazi, működő frame buffer a GPU után, Nv még 0 pre rendered frame beállítás esetén is jóval legalább 2x többet késett a képpel ugyan akkora FPS-nél, de fordulásnál sokkal simább volt az első két sorban leírt esetben vizsgálva. Most AMD milyen frame buffert használ, ha használ?
[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
Kipróbáltam BF1 alatt az ultra low latency módot, úgy nézem, hogy remekül működik. Semmi kellemetlen fps drop (már a megszokottakon kívül), vagy ilyesmi.
-
tlac
nagyúr
Azt érdemes megemlíteni, hogy az integer scalinghoz Turing architektúrára épülő GPU és Windows 10 operációs rendszer szükséges.
és ezt miért kellett korlátozni az új hardverekre??
-
nubreed
veterán
"További adalék, hogy elérhető az első NVIDIA Studio driver által bevezetett színkomponensenkénti 10 bites megjelenítés, illetve a Microsoft hibrid notebookjainál a GPU paravirtualizáció."
Tehát jól értem, hogy a 10 bites megjelenítés ettől a driver verziótól kezdve már nem csak a studio driverben érhető el, hanem a mezei GeForce driverben is?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#16939776
törölt tag
válasz #16939776 #36 üzenetére
Nekem kell elnézést kérnem, mert ezen a dián 4K 60Hz-es szetting van, egyben azt is visszavonnám, hogy ez a feature HC játékosoknak szól. Már értem miért beszéltél folyamatos GPU limitről, és itt tényleg értelmetlen a micro lag problémával foglalkozni, mert olyan ritkán jön a frame, hogy +/- 2-3ms-et sem vennél észre.
Köszönöm a felhomályosítást.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #36 üzenetére
A Chill az input alapján szabályozza a számítást. Ha nincs input, akkor a minimum értékkel csinálja a scene pacinget, ha van imput, akkor a maximummal. A Radeon Anti-Lag itt annyiban különbözik, hogy méri a képkocka elkészültének idejét, és ezeket menti el magának, és a szabályozásnál a képkockák elkészültének idejéhez igazít. Ez tulajdonképpen ugyanaz, mint a Chill, csak nem az input, hanem a számítások időigénye szabályozza a scene pacinget.
Frame buffer és back buffer attól még van, hogy 0-s a flip queue/prerender. A parancslista a kérdéses. Akkor egyébként nincs különösebb szükséged rá, ha valahogyan szabályozod a jelenetszámítást, csak egy ilyen rendszert nem könnyű ám felépíteni. Évek, mire bármit is kihozol belőle.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Drazn
kezdő
Nekem a frissites ota rengeteg framet elvett..
-
core i7
addikt
Már is megjött a driver utódja 436.15
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- PALIT RTX 3070 8GB GDDR6 GameRock OC Eladó! 125.000.-
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-