Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz b. #6 üzenetére

    Ez is igaz, összekötötték a kellemest a hasznossal.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #14 üzenetére

    És ebben a kísérleti buildben már van bounding tetahedron hierarchiához támogatás, amivel az aktuális DXR BVH még nem kompatibilis. Ezt egyelőre egy compute shader bejárással hidalják át, de az új DXR már lehetővé teszi az egyedi BVH bejárás létrehozását úgy, hogy a hardverek képesek legyenek ezeket gyorsítani. Persze ehhez majd új GPU-k kellenek. Most egyelőre szimplán szoftveresen megy a bounding tetahedron hierarchiával a számítás, az aktuális RT hardveres blokkok kizárásával, de az új hardverek már támogatni fogják a programozható bejárást. Ennek amúgy az a haszna, hogy lehet kísérletezni, így amire megérkeznek rá a hardverek, akkorra lesz róla tapasztalat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #16 üzenetére

    Egy DXR implementációra szüksége van, hiszen a bounding tetahedron hierarchia csak egy egyedi bejárás. Ettől még magát a DXR kiegészítést használja, csupán a bounding tetahedron hierarchiát alkalmazva a hardverekben lévő RT blokk nem aktív. Ezen egyébként nem kell aggódni, lesznek új hardverek, amelyek már igazodnak a programozható bejáráshoz, amely a következő DXR verzió újítása, és ott már működni fog a beépített RT blokk is. Persze nem olyan lesz, mint most, mert ugye a mai GPU-kon fix-funkciós a bejárás, míg programozhatóság mellett ezt át kell rakni az ALU-kra, de minden más marad gyorsítható.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #18 üzenetére

    Nem hazudnak. Ez egy kísérleti build, egy rakás olyan dolog van benne, ami a jövőnek készül (egy rakás motor csak early access szinten támogatja a DXR-t). Nem a ma az érdekes a DXR-nél, hanem ami lesz belőle. Ma még egy eléggé korlátozott rendszer az egész, de egy csomó újítást kapni fog jövőre az új hardverek mellett. Ezek egy része van már beépítve a Unity kísérleti rendszerébe, csak ugye hardverek hiányában még compute shaderrel vannak helyettesítve. Amúgy nem kötelező amúgy egyedi bejárást használni, kérheted a hardverbe épített fixfunkciós megoldást is, csak azzal lemondasz a programozhatóság előnyéről. Tehát jelenleg még nincs igazán jó döntés, de kb. egy éven belül itt lesznek az új GPU-k, amelyekkel ez már nem lesz probléma.

    Ugyanaz játszódik le amúgy, mint régebben, amikor 2000 körül bejöttek a GPU-k. Például az első GeForce és Radeon. Azok tudtak hardveres T&L-t, és gyakorlatilag a hardverben, fixfunkciós egységekbe voltak építve az árnyalási modellek. Ez ugye eleinte jó volt, mert valahol kezdeni kell, de sok korlátot eredményezett, így megérkezett az első shader modell, amivel jöttek a GeForce 3-as és Radeon 8500-as hardverek. Ezek az árnyalást programozhatóvá tették, és azóta is ez a programozhatóság fejlődik. Most a DXR-nél is ugyanez van. Előbb jött egy kezdeti fixfunkciós verzió, aztán kezd kialakulni, hogy a futószalag mely részeinél előny a fixfunkciós gyorsítás, és hol hasznosabb a programozhatóság, és erre fejlődik a DXR új verziója. Csak itt annyiban kedvezőbb a helyzet, hogy a hardverek már eleve igen erős TFLOPS szörnyetegek, tehát nem kell nagyon komoly hardveres R&D-t belerakni az egészbe, hogy az igényeknek megfelelően alakuljon a DXR kiegészítés. Új hardverek persze kellenek, viszont nagyon gyors lehet a fejlődés, mert egy-két lépcsőt átraksz programozhatóra, és máris hozzányúlhatsz a TFLOPS-hoz a hardverekben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #20 üzenetére

    De erről van szó.

    A fejlődés normális menetét látod. Semmi rosszat nem csinál a Unity, még csak nem is hazudnak, csak a fixfunkciós bejárást korlátozottnak találták (ettől még opcionálisan elérhető a mai hardverekhez), így beépítettek egy saját, egyedi hierarchiát, amivel ezeket a korlátokat kezelik.

    Igazából nem ér senkit sem hátrány. Korlátok mellett használhatók a mai hardverek is. De az új lehetőségekhez az új hardverek kellenek majd.

    (#20) b. : Ezért experimental. :) A legtöbb motorban ez az egész DXR még brutálisan early access szintű képesség. Az Unreal Engine-ben is. Egy-két év múlva jó lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #22 üzenetére

    Nem teljesen értem, hogy miért baj, hogy a Unity előre dolgozik. Eléggé világos, hogy a Microsoft merre fog menni. A programozható bejárás lesz a fő irány. Attól, hogy erre koncentrálnak, még nem éri hátrány a mostani hardvereket sem, mert használhatod a fixfunkciós bejárásukat. Viszont mire ez a DXR téma a Unity-nél production ready lesz, addigra 2022-t fogunk írni, vagyis bőven olyan hardverek lesznek, amelyek már programozható bejárást támogatnak. Logikus, hogy erre érdemes lőni már az elején is.

    Szerk.: A bounding tetahedron hierarchia nem használja az RT blokkot. Ennek a működéséhez a fixfunkciós BVH kell. Nem ártanak senkinek ezzel, mert használhatod, ha akarod, csak nem az egyedi bejárással.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #24 üzenetére

    Mint írtam jó okkal experimental a cucc. :) De a jövőre nézve nyilván a bounding tetahedron az optimális. Azt kell figyelembe venni, hogy a DXR-ből production ready támogatás a Unity esetében jó eséllyel 2022-ben lesz. Hasonló a fejlesztési modell, ami az UE4-nél is. Ott is ha valami bekerül, akkor két év mire abból production ready szintű támogatás lesz. Addig early access-ben elérhető. Lehet alkalmazni, de figyelni kell rá, hogy nem production ready, és eszerint érdemes dönteni. Viszont amikor egy ilyen funkciót beépítesz, akkor a valós lehetőségeket mérlegeled, és mire ez az egész kész lesz, addigra bőven jók lesznek a hardverek a programozható bejárásra is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák