Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ijk

    nagyúr

    válasz sb #59 üzenetére

    Nincs semmiféle zavar az erőben. 60p is túl kevés ahhoz hogy eltűnjön a különbség, habár sokkal jobb a helyzet mint 24p-nél. 60hz fölött meg már az LCD válaszideje lesz a gyenge láncszem, OLED-nél ez nem probléma. 24p esetében azonban vagy berakod ugyanazt a képkockát többször, vagy raksz fekete képkockát vagy pedig interpolálsz. Első esetben meg vagy verve a az LCD/OLED hold and sample megjelenítésével, interpolációval szappanopera hatást kapsz, BFI a jó megoldás.
    Menj panaszkodni a filmkészítőkhöz hogy 24p helyett 60p-t használjanak de inkább 120p-t. Ha holnaptól 120p-ben adnák a filmeket akkor is lenne kismillió amit eddig 24p-ben csináltak meg. Másfelől elvesztené a mozi jellegét, az álomszerű hatását, illetve ehhez szoktunk hozzá. Ez persze inkább filozófiai kérdés, de jelenlegi 24p filmek minőségi megjelenítéséhez nem tudod megkerülni a vibrálást.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Ijk

    nagyúr

    válasz sb #178 üzenetére

    Ott a lényegi rész hogy sample and hold megjelenítésnél a képkockát "törlöd" egy fekete képkocka beiktatásával, és nem közvetlen mosódik át a következő képre, ami 24p-nél különösen probléma mert az alacsony fps miatt gyorsabb mozgások felvéve egyik képről a másikra rengeteg pixelt ugorhatnak.
    A szétborult, életlen képkocka elméleted viszont nem értem. Miért lennének életlenek? Még gyors mozgásnál is a záridő határozza az egyes képkockák élességét. Magas záridővel lesz 24 éles képkockád másodpercenként. Tehát éles képek váltakozásával áll össze az éles mozgókép. Ha az állóképek életlenek akkor sem BFI-vel vagy más módszerrel nem lesz éles mozgóképed.

    24 kép másodpercenként márpedig állóképek villogtatása, csak már az agyad mozgóképként érzékeli, nem véletlen használták ezt a minimális fps számot. Így gyors mozgásoknál, svenkelésnél "darabos" lesz mindenféleképp, más kérdés hogy a valóságban nem érzékelhető ez a darabosság közel sem olyan mértékben mint ahogy megpróbálod leírni.
    Interpolációval meg nem azt kapod mint amikor 60 képkockát veszel fel. Mivel a valódi 60p-nél valódi képeket kapsz a mozgásról, interpolációnál meg 36 képkockát az elektronika fog megtervezni.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Ijk

    nagyúr

    válasz sb #185 üzenetére

    Nem tudom milyen záridővel vesznek fel akciójeleneteket, bizonyára nincs kikötve hogy minden mozgó témát mondjuk 1/48s-al kell venni. Meg abszolút nem azon fogok rugózni hogy a gyors mozgásoknál motion blur van a játékidő 1%-ban. Azt tudom hogy 24p-nél de még 60p-nél is jobb a mozgásmegjelenítése egy impulzusos megjelenítőnek vagy egy BFI-s LCD-nek.
    Egyelőre szinte minden filmet 24 képkockával vesznek fel, 60 képkockánál gyorsabb videó anyag nem is nagyon van. Az biztos hogy nem lesznek mostanában 120, 60 de még 48 képkockás mozik sem, ha meg állóképet akarok majd nézni az OLED-en akkor kikapcsolom a BFI-t.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Ijk

    nagyúr

    válasz sb #188 üzenetére

    Őszintén szólva már semmi kedvem még mélyebben áskálódni miért jobb egy CRT-n vagy plazmán a mozgókép, mint egy LCD-n. Miért találták ki az interpolációt, miért alkalmaznak BFI-t játékos monitorokban, felsőkategóriás LCD-tv-ben. Neked tökéletesen megfelel egy LCD-n filmezni, az emberek 90%-át valószínűleg a 60hz-es megjelenítés miatt judder sem zavarja, sőt volt olyan ismerősöm aki észre sem vette hogy interpolációval átment a film szappanoperába.
    Elvitatkozhatunk ezen napestig, akkor sem fogja senki a másikat meggyőzni. Egy egyszerű funkcióról van szó, ami szinte minden felsőkategóriás LCD-be is belekerült már.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Új hozzászólás Aktív témák