Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shufny

    őstag

    Szó esett már arról, hogy mivel és, hogyan kapcsolható össze a játékszoftver. Véleményem szerint összevethető a zenével és a filmmel is, mint szórakosztató ipari termék. Számomra éppen ezért furcsa sokak érvelése ezek ingyen beszerzése ellen, hiszen az elég furán hat, hogy egy zenész nem hogy örül annak, hogy meghallgatják sőt szeretik, hanem ráküldi a törvényt arra, aki meg merészelte hallgatni fizetés nélkül. Szerencsére el is mondható általában, hogy a fejlesztőket nem érdekli túlzottan, hogy mennyire warezolják egy sikerjátékát, hiszen ő így is jól megél belőle, a kiadók szoktak sírni.
    Zenészek között is sok van, aki egyáltalán nincs ellene a dolognak, hiszen rengetegről nem is hallott volna senki, ha nincsenek ilyen oldalak. Nem egy volt aki a zenéjét ilyen helyeken publikálta, hiszen bevétele a bulikból van, és így elérte, hogy a line-upban ne a büfészünettel legyen egyenlő, hanem odautazzanak érte akár messzebbről is.
    Játékoknál ugyanúgy lehet jó hatása, velem például volt már, hogy csakúgy unalmamban leszedtem egyet, gondolván megnézem, úgyis 1 óra múlva uninstall lesz, de épp nincs semmi más, amivel szivesen játszanék. Végül annyira megtetszett, hogy megvettem. (pedig single player szóval nem a multi kulcs miatt kellett).

    Ezekután, mielőtt nekemugrik mindenki, természetesen rossz hatása is van, és bármennyire is mellette vagyok, be kell lássam, hogy sajnos több mint pozitív.
    Személy szerint én az alapján veszek játékot, hogy ha valaki csinál egy olyat, ami nekem tetszik, vagy olyan irányba tendál, amit én jónak tartok (Mirror's Edge pl. régóta szerettem volna egy ilyet) azért 4-5000-et szivesen adok, annak reményében, hogy így segítsem őket a következő ilyen játék megcsinálásában. Így előnyben részesítem azokat, amik nekem tetszettek, de nem hoztak nagy bevételt, és hátrányban azokat, amiknek a folytatása nagy csalódást okozott (pl: Splinter Cell Double Agent).
    Sajnos bármennyire állítják sokan, hogy a többség úgyanígy tesz, vagy mégtöbbet hajlandó költeni, mint én, jól látszik az MW2 eladásaiból, hogy azzal hogy ellehetlenítették a multit a tört verzióval, emelt áron is nevetségesen sokan veszik meg. Szerintem ez tisztán azt mutatja, hogy nagyon sok olyan van, aki bár simán kipengeti a 60 eur -t is, mégse vette meg a CoD4 -et, annak ellenére, hogy sokat játszott vele :(
    Igazán szerintem akkor árt, amikor az emberek hozzászoknak, hogy a Blizzard, vagy James Cameron nincs rá szorulva a pánzükre (ami tagadhatatlanul igaz), és annak se veszik meg az alkotását, aki rászorul és emiatt abba kell hogy hagyja.

    Az elejére visszatérve: Nem értem miért baj, ha később veszi meg valaki olcsóbban? Miért baj az a készítőknek, ha játszik a játékukkal? Ugyanannyit kapnak, de ha nem játszik a törttel lehet meg se vette volna. Miért jobb a használt játék? A készítők abból semmit nem kapnak, de egyel kevesebben játszanak vele, ami reklám szempontból is rosszabb. Szóval igazatok van, hogy általános (ámde meglepő módon rohamosan csökkenő) felfogás, hogy "ha lehet ingyé minek fizessek", és ez elítélendő, de e-nélkül is létezhetnek torrent oldalak, úgy bőven hasznáraválhatnának a készítőknek is, és nyílván a vásárlóknak is. (többször láttam torrentek kommentjében linket, hogy hol van épp leárazva a tartalma)

    [ Szerkesztve ]

  • Shufny

    őstag

    válasz Crystalheart #675 üzenetére

    Az ilyen programoknál pont ezért nem érdekli őket, ha valaki tizenévesen letölti, mert nem abból akarnak megélni. Microsoftos promóter is úgy kezdte egyetemen, hogy megkérdezte ki használ tört Windowst (nem kevesen), egyből mondta rá, hogy jó mert addig sem Linuxot :) . Nekik tényleg kifejezetten jó, hogy nem olcsóbb alternatívát választasz, mert legalább majd megveteted a céggel az övéket, ha munkába állsz.

  • Shufny

    őstag

    válasz katt777 #677 üzenetére

    Ebbe az mp3 dologba ne menjünk bele, eléggé túltárgyalt téma :). Szerintem azért egy mp3 közelebb áll az "eredeti" minőséghez, mint egy csak min. grafikán futó játék (persze a grafika nem minden, de egy jó mp3 se olyan rossz, főleg hogy az emberek nagy részének rossz minőségű hangkeltője van csak.)

    Sokan mondták itt az x óra kipróbálási időt, szerintem ez meghatározhatatlan (lásd [Aion FAIL]). Ez a metaboli jó dolognak tűnik, én valahogy így képzeltem el mindig a megoldást erre a problémára. Kicsit még szegényes a lista, mert elég sok nagy név nem akarja az eladásait rontani ezzel, de ez jó irányba halad.

    (#679) Wolverine : Sok esetben nem, lást Epic -et az Unreal engine -el. A zenészek között is van, aki nem koncertezik (egyszerűen nem olyan zenét csinál), ez az a réteg, aki megszívja a levét az egésznek :(. Ámbár, ha a játékiparban jól dolgozik valaki, annak a tudása máshol is kamatoztatható, mégha egy zenésznek nem fizetnek a zenéjéért az nagyobb pácban van.

    (#688) elithun : Szerintem semmi baj nincs azzal, ha valaki ír egy jól használható csilli-villi motort (azért csinál rá egy játékot, mert miért ne adná el a játékosoknak is egy tök átlagos, ámde nagyon szép játékként), aztán eladja a licenszét, és jönnek a nagyon jó művészi- és kevésbé jó technikai háttérrel rendelkező fejlesztők, akik csinálnak így egy baromi jó játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • Shufny

    őstag

    válasz ollie #695 üzenetére

    Megint a jó/rossz ellentétet boncolgatjuk, amikor (mind minden) nyílván nem ilyen egyszerű. Mint korábban is írtam, szerintem is (sajnos) inkább ront, mint javít, de közel sem annyira, mint azt a kiadók beállítják (megnézik piratebay -en a letöltések számát megszorozzák x-el, aztán azt az 50eurós árral és kész a kár, amit okozott.. aha jó vicc). Ennél sokkal mérsékeltebb, ha kevesebben is, de vannak akik emiatt vesznek meg játékot, és persze minnél többen játszanak vele, annál nagyobb reklámja lehet. Nem beszélve arról, hogy részemről örülnék, ha mindenki azzal a játékkal játszana, amit én csináltam... hiszen elvileg ez volt a cél. DRM -re meg nem kell költeni (többen rájöttek már erre is szerencsére). Nagyon ritka, hogy nem törik fel gyorsan, és onnantól nagyobb szívás az eredeti, mint a tört. Én biztosan nem veszek install limites játékot.

  • Shufny

    őstag

    válasz D1Rect #697 üzenetére

    Amennyiben nem tudnának máshogy pénzt keresni, így lenne, de azért fizetsz, hogy legyen idejük játékot csinálni, ne kelljen dolgozniuk mellette. Nyílván vannak (és most a készítőkről beszélek, a kiadónál a többségnek lényegtelen, hogy mi az, amit el kell adni), akik csak a pénzért csinálják, de ez a helyzet úgy szokott kialakulni, hogy belevágnak, hogy végre megcsinálják a világ legjobb játékát, aztán nincs kiadó, aki pénzelné a fejlesztést elég időre, mert ha a világ legjobb játékát akarod megcsinálni, arra soha nem mondod rá, hogy kész :) . Aztán sorba elkezdik kidobálni az ötletiedet, mert a népnek nem az kell, és végül kiadatnak egy félkész tucatjátékot, és egy életre elmegy a kedvük az egésztől. Szóval a pénz csak akkor fontos, ha nem jön belőle elég, ilyenkor eveznek más vizekre, de addig a cél, mindig az, hogy jó játékot csinálj, és igenis öröm, ha sikerül.

  • Shufny

    őstag

    válasz D1Rect #735 üzenetére

    Rengeteg mai nagy is úgy kezdte, és a lelkesedés nem csak garázsban lehet meg. Szerencsére sok interjúban most is az a téma, hogy büszkén meséli milyen jó volt végre megcsinálni egy ilyen játékot, és nem az hogy "hú most hol nyaralnék, ha az illegális letöltések számát megkaptam volna $ -ban". Most nem a nyílvánvaló hype -ról beszélek, hanem mikor például 1-2 designer vigyorogva mutatja milyen jövőláncfűrészt tervezett, és kb az egész gyerekkorát elmeséli, hogy mi alapján dolgozta ki. :D

  • Shufny

    őstag

    válasz D1Rect #738 üzenetére

    ehh :DD teljesen elkanyarodtunk már mindentől. Akkor már ehhez még annyit, hogyha valaki a szórakoztató iparban sz*rik a közönségére, az ne vegye már zokon, ha ez kölcsönös.

  • Shufny

    őstag

    válasz D1Rect #740 üzenetére

    Megint elbeszélünk egymás mellett. Én azt mondtam, hogy alapból a készítőknek célja jó játékot csinálni, persze csak akkor, ha ez nem jár túl nagy kompromisszummal (értsd: túl keveset keres vele). Ha pedig fordított a sorrend, tehát nem érdekli a közönség, csak hogy pénzt keressen, akkor a közönséget se kell hogy érdekelje, hogy neki van-e pénze vagy sem. Mielőtt elfajulna a dolog, leszögezem, hogy ez megintcsak erősen sarkított leírása a valós helyzetnek, hisz érthető, ha valaki már csak megélhetésből csinálja, mert ilyen-olyan okok miatt a szakmában "ragadt". Szóval azt, hogy szarnak a közönségre én úgy értettem, hogy nem érdekli őket (mint ahogy írtad), hogy én vagy bárki játszik vele.

  • Shufny

    őstag

    válasz D1Rect #748 üzenetére

    Nem is azt mondtam, hogy ingyen csinálja. Az volt a lényeg, hogy mindig az sír a warez ellen, akinek a profit az első (épp ezért van, hogy ezek előbb a kiadók, mint a készítők), akkor is, ha ő így is megszedi magát. Közben aki rétegjátékot csinál és bukik vele, mert az emberek hozzászoktak, hogy nem fizetnek a játékért, mert 50 eur sok érte, ezért 2 -ért sem veszik meg (mivel meg se nézik, hogy ő esetleg olcsóbban adja-e), az meg szép csendben odébb áll, és konstatálja, hogy az emberek nem vevők az ő minőségi játékára. :( Pedig neki tényleg káros volt az illegális letöltés. Jobb példát véve, amikor egy stúdiónak csak egy ilyen próbálkozása bukik meg az előbb leírt módon, de a következmény csak annyi, hogy rátérnek valami jól fizető recepre, akkor sem a warezt szokták hibáztatni, hanem, hogy elkorcsosult az ipar és nem éri meg bonyolult játékot csinálni, mert az emberek hülyék hozzá.
    A szélsőséges példa katt777 részéről arra irányult, hogy törvényes!=jó/helyes/etikus.

Új hozzászólás Aktív témák