Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunluki

    senior tag

    Korrekt adatok, jó írás volt, köszönjük!

    Én a saját kis adataimmal járulnék hozzá a közöshöz, ugyanis múlt héten jártam meg barátnőmmel kocsival bulgária sunny beachet oda vissza és direkt szándékomban volt vezetni a fogyasztást.

    A gépállat egy 1.6-os G Astra, méghozzá az ecotec motoros amiről tudni illik hogy hajlamos majszolni az olajat, bár én szerencsés vagyok (nullkilóméteresen került még a családba az autó és vigyáztunk rá mint szemünk fényére, most hazafele jövet lépte át a 160k km-t), jól karban van tartva, nincs kitiporva a bele, stb szép állapotban van, így olyan 4-5k kilométerenként eszik meg egy doboz olajat pluszba.

    Ahol lehetett ott végig pályán mentem (M5 --> A1 --> A4), illetve az ezeket összekötő utakon. Pályán 120-as tempót próbáltam tartani, ilyenkor olyan 3-3,2k között mozog a fordulatszámmérő, kb itt van a sweetspot a sok éves tapasztalat szerint, ez alatt nem eszik sokkal kevesebbet, viszont 140-től brutálmód megszomjazik, gondolom itt csap be a légellenállás komolyabban.

    Tele tankkal (45L) indultunk ketten megpakolva, légkondi kb végig ment, összesen 4 alkalommal tankoltam de sose hagytam negyed tank alá esni, egyrészt mert nem tesz jót neki (páran már kifejtették itt is), másrészt meg akarna a halál a világ végén két benzinkút között a pályán kellemetlen helyzetbe kerülni.

    Na most a nyers adatok:
    Megtett táv: 2536 km
    Ehhez elnyelt benzin: 162 l

    Ebből jön egy 6,4-es átlag, de nem teljesen pontos mert mikor hazaértem még kb negyed tank alatt volt picivel a mutató, szóval picit lehet lefelé kerekíteni.

    Nem nagy durr, tök átlagosnak érzem, igyekeztem városban és országúton is a megengedett maximummal haladni ahogy a forgalom engedte, viszont a pályán odacelluxoztam a fordulatszámmérőt 3200 környékére ami a fent említett 120-125-130 körüli tempóra.

    Nyilván dízelekkel lehet sokkal jobbakat is menni, de nekem a következő már elektronokat fog enni nem kőolajszármazékot :) Addig a pár évig meg még kihúzom ezzel.

    PS: itt ha nem is maximálisan, de igyekeztem az alacsony fogyasztásra törekedni a kényelmes vállalható lendület/tempó mellett. Ami fura volt hogy még így is kényelmesen mentem el autók mellett, kint sokan alig mennek 100 körüli tempót pályán. Gondolom ott is a fogyasztás minimalizálása a cél.

  • hunluki

    senior tag

    válasz Kleroo #339 üzenetére

    +sok, lényegében a lendület megtartása a lényeg, mozgó testtel ugyanis könnyebb sebességet nyerni mint egy állóval, ebből kifolyólag kevesebb teljesítmény kell hozzá --> kevesebb a fogyasztás.

    Ezen felül igazából attól függ mennyire nyomod neki, nyilván minél kevésbé nehéz a lábad, annál kevésbé lesz szomjas a gép. Én gyorsítatni is finomabban szoktam, de ahogy írtad is itt is van egy pont amikor eléred az "optimális" nyomatékot ami alatt csak köhög a motor és kínzod őt is meg magadat is az élménnyel.

    Plusz ha sokat mész városban lassan akkor hajlamos "elkoszolódni" az egész kipufogórendszer, ilyenkor érdemes "kikormolni", pl pályán kicsit meghúzatni neki magasabb fordulaton, egy-egy ilyen takarítás után nagyon meg tud lódulni, én van hogy rá sem ismerek :)

  • hunluki

    senior tag

    válasz bambano #361 üzenetére

    Szvsz csak üzleti oka van a limitnek (van pénzed drága gépre? Vegyél drágább OS-t!). Talán Vista/7 vonalon a home premium hiába volt 64 bites, csak 16 GB-ot tudott címezni, a sima home basic pedig 8-at.

    W10 már engedékenyebb, bár ott is a home limitálva van 128 gigára, mondjuk akinek tényleg több kell annak férjen bele a pro licensz ára ami 2TB-ig címez. Főleg mai memóriaárak mellett :D

Új hozzászólás Aktív témák