Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RCPortal

    csendes tag

    válasz Kloden #283 üzenetére

    de a gyors töltéstől nem fog melegedni nagyon az akku? mert olvastam, hogy kézmelegnél ne legyen melegebb töltés közben...
    ez azert nem igy van, hogy kezmelegnel ne legyen melegebb :)
    nezzuk a versenyzoket....kb 20 erc all rendelkezesukre, hogy feltoltsenek egy jo 4600-pakkot
    ez jo esellyel 10A-es toltes...beza melegedni fog, nem is kicsit....vannak toltok, amik tudjak figyelni az pack homersekletet, jelen ezetben (bobbynal) ez leneyegtelen..5A0ral barmilyen NiCd es NiMh akkut lehet es szabad is tolteni...

    Miért kell LiPo akku egy BL motoros járgányhoz? Hiszen nem is azt adnak hozzá (a Himoto esetében pl.), hanem egy 3000-es (valószínűleg NiMh-t)
    mert sokkal jobb ahatasfoka mint egy NiMh akkunak...persze, hoy nem azt adnak hozza, hiszen rendekkel dragabb...

    Hogy lehet ez? Nem ugyan annyi a kimenő fesz a kisebb és nagyobb akksinál? (7,2V) Vagy itt valami más miatt van teljesítménytöbblet?
    Itt nem feltetlen a feszultsegrol beszelunk, hanem az aramrol...
    egy akkuba minel gyorsabban pumpalsz nagy aramot, annal tobbet is lehet kivenni belole, de mivel a kapacitasa adott, igy az hamarabb is merul termesztesen, viszont joval nagyobb teljesitmenyt ad...
    kis aramu toltessel ez persze fordiottan aranyos, kevesebbet lehet kivenmni, viszont azt tovabb....de egy bizonyos amper szam alatti toltesnel ez mar nem mervado (500mA - 1A teljesen mind1)

    Másik kérdés, hogy a LiPo akkut beletehetem-e a mostani Minimbe, amiben hagyományos alap kefés motor van, és egy Carson Speed 20T szabályzó? Vagy az akku típusa teljesen mindegy ilyen szempontból?
    persze, hogy be, de messze nem javasolt...a LiPo-nak megvan az a "jo" tulajdonsaga, hogy egy bizonyos feszkonal lejjebb nem szabad meriteni, mert tonkremegy...
    ezt az altalanos autoelektronikak, amik a NiMh-hoz vannak gyartva nem tudjak...tulmeritik a LiPo-t..erre talaltak ki egy un. akkuor nevu cuccmakot, amit modellboltokban es egyeb helyeken be lehet szerezni
    A BL rendszerek ezt mar alapbol tudjak, ahhoz ez nem szukseges dolog

    És most az utolsó kérdésem, hogy az itt látható szabályzók közül mit takar a BEC, és hogy pl egy ilyen szabályzó autóba is jó-e. Mert némelyiknél fel van tüntetve, hogy Air meg Hajó, gondolom abba javasolt (hogy miért azt megint nem tudom..) De az, hogy autó, az nincs általában kiírva.
    no erre mar nem egyszeru valaszolgani
    a BEC jelentese csupan annyi, hogy a szabalyzorol le lehet venni olyan feszultseget, ami az auto elektronikanak szuksege van....azaz servo es a vvo
    Ugye az akkupackod 7,2-7.4V ill dual rendszerekben 14,4-16.5V feszulsegu
    ehhez kepest a vevionek es a servonak max 6V adhato
    Ennyi a BEC
    Az altalad mutatrott szabik NEM autos szabik...minden mas modellnek is szuksege lehet BEC-re..az itt mar egy dolog..
    Az autos szabik teljesen masok, teljesen mas a "karekterisztikaja" programozhatosag es meg 100 mas kulonbseg is van koztuk....
    Termesztesen mindent lehet alapon: persze, hogy be lehet tenni egy repcsis BL szabit az autoba, de vedd figyelembe, hogy hatramenet tutko nem lesz, mert a repcsinek ez nem kell....nem potyara olcsobb, ill ez csak a legkisebb dolog amiert olcsobb

    remelem segitettem :)

    RCPortal.hu - Online R/C Modell Magazin

Új hozzászólás Aktív témák