Új hozzászólás Aktív témák
-
Szirty
őstag
Szia Bandi18!
Szerintem kicsit pontosabban kellene meghatározni a feladatot, hogy érthető legyen.
"Q1-Q4 kiménetek és ezeket sorban kellene villogtatni gombnyomásra timerrel illetve mind a 4-et egy bizonyos idő elteltével."
Gombnyomásra, vagy timerrel (időre)? Vagy gombnyomás után időzítve?
Egymás után pontosan mit jelent? Bekapcsol az egyik, majd a másik, harmadik, stb? Vagy bekapcsol az egyik, majd amikor a második, akkor ez első kikapcsol, majd bekapcsol a harmadik és a második ki, vagy hogy?
Mind a 4 villogtatása hogyan értendő? Egyszerre felvillannak (ki be kapcsolnak)? -
moseras
tag
Szia.
- készíts egy időzítőt, ami a kívánt ütemet adja
- legyen 4 ÉS kapu, amiknek a kimenete megy Q1...Q4-re, egyik bemenetük az időzítőre, másik bemenetük pedig egy shiftregiszterként használt BYTE-os változó bitjeire (a shiftregisztert töltsd fel kezdőértékkel, mondjuk 1-el)
- a gomb felfutó éleinél léptesd a shift regisztert (SHL, SHR)
- ha végiglépett, akkor töltsd fel a kívánt kezdőértékkel újbólÍgy a SHIFT_BIT(1) van, akkor az első lámpa villog, ha SHIFT_BIT(2), akkor a második, stb. Vagyis a kívánt ÉS kaput engedélyezed a SHIFT-el, a többi kimenete néma marad.
Imi.
-
Szirty
őstag
Hali!
"Igen csak van egy kis problémám vele, ez a feladat beadandó lenne egy tárgyból amiből egész félévben volt 3 óránk és semmit nem értünk belőle sajnos"
Tehát akkor lényegében két lehetséges megoldás van:
1. Megcsinálja valaki helyetted
2. Megpróbálja valaki megtanítani -
moseras
tag
Szia.
"Így gyakorlatilag létrában egy és kapcsolatot nem tudok megvalósítani vagy hogy milyen komponensekkel lehet"
Ez elég szomorú. Akkor nem tudom, hogy mit tanítanak ottan...
Először is én akkor félreértettem a problémát, mert amit írtam megoldásként, az csak arra jó, amit először írtál (illetve amit én abból megértettem).
Itt egy lehetséges megoldás létrában (ez CodeSys alapú, a te rendszeredet nem ismerem, ezt neked kell adaptálni). Tehát ez az általam először leírt megoldás, nem az ami neked ténylegesen kell, de ha ezt megérted, akkor már azt is meg tudod oldani:
1. és 2. sor: 1Hz/50% kitöltésben előállítása
3. és 4. sor: ez lépteti az "sh"-ban a bitet, illetve ellenőrzi, hogy fel kell e tölteni újból
5.,6.,7.,8. sor: ezek 2 bemenetű ÉS kaput valósítanak meg, és kapcsolgatják Q0...Q3-atAz "sh.0" azt jelenti, hogy az "sh" nevű változó 0.-ik bitje. Általánosan igaz, hogy egy 1 bitesnél nagyobb változónak "változónév.bitszám" módon lehet hivatkozni a bitjeire (0-tól indul az index).
Az időzítő-nél leveheted a jelet az m0-áról is és az m1-ről is. m0 alapból alacsony, m1 alapból magas.
Változólista:
VAR
sh: BYTE := 1;
m0: BOOL;
m1: BOOL;
ton1: TON;
ton2: TON;
ftrig1: F_TRIG;
sh_eq_8: BOOL;
ftrig2: F_TRIG;
END_VAR
VAR_OUTPUT
Q0: BOOL;
Q1: BOOL;
Q2: BOOL;
Q3: BOOL;
END_VAR
VAR_INPUT
I0: BOOL;
END_VARImi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Politika
- GTA V
- Nők, nőügyek (18+)
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Tudományos Pandémia Klub
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- További aktív témák...
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- Szép állapotú 2020-as MacBook Air 13 - M1-es processzor, 8GB RAM, 256GB SSD
- PreSonus AudioBox USB 96 25th Anniversary Edition
- Logitech Combotouch 920-009625 Ipad - 7-8&9 TH Generációhoz.
- Mechanikus gamer billentyűzet, 60%