-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
balisz
senior tag
válasz #49155328 #84862 üzenetére
És DM-Fan:
A hozzáoszlással én sem értek teljesen egyet, de komolyan már mindenre az a megcáfolhatatlan válasz, hogy a 65VT60? Nem uncsi már ez egy kicsit? Más technológiákban pillanatok alatt megvannak a hibák és a hiányosságok, de a plazma (főleg a 65VT60...) bezzeg gyakorlatilag mindenre hibátlan és tökéletes. Ne vicceljünk már, nincs tökéletes tévé. Ki kéne már lépni a buborékból és elfogadni, hogy a sajáttól eltérő felhasználási szokások és elvárások is létezhetnek, és azok sem alacsonyabb rendűek. Ha valakit esetleg nagyon zavar a plazma pár hibája/tulajdonsága (dither, agressziv ABL, fakó kép világos szobában), de az OLED-é vagy LCD-é annyira nem, akkor neki nem lesz jobb és kész.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz janos666 #84865 üzenetére
Írni is akartam, hogy akkor én meg majd a Kuro man leszek, aki a VT60-ra is mindig rákontrázik, de leírva kicsit komolytalannak tartottam. Meg ugye ahogy te is írtad, minden tévével kell valamilyen kompromisszumot kötni, vagy legalábbis valamilyen idegesítő tulajdonságát el kell fogadni.
Új Sony OLED-ben egyébként már van BFI, még ugyan nem láttam, meg nem is olvastam róla túl jókat, de kezdetnek nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz DM-Fan #84871 üzenetére
"Amúgy meg az inkriminált HSZ-ben sincs konkrét, vágyott etalon készülék megnevezve"
Pontosan, mert nem is arról szólt a hozzászólás, hogy melyik az objektívan legjobb tévé (mert ilyen nincs is) és nem is kért semmilyen ajánlást, ezért teljesen értelmetlen rá csak a VT60 ajnározásával válaszolni. Egyébként elég frissen jött ki a BFI-s Sony OLED, ami ugye potenciálisan az OLED azon tulajdonságán javít, ami miatt szerinted eddig nem volt alkalmas komoly házimozi felhasználásra. Meg változnak a szabványok, azok pontos lefedése a tévék részéről, így aligha lehet azt mondani, hogy elég visszaolvasni, mert már ezerszer ki lett tárgyalva a téma. De ahelyett, hogy ezekkel foglalkoznál, te ezredjére is leírod ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz janos666 #84874 üzenetére
Engem is zavar, hogy össze-vissza dobálóznak a mindenféle szabványokkal, amiket utána nem is teljesen fednek le a tévék, viszont a DCI szabványokhoz már mocskos közel vannak, ami azért szerintem említésre méltó előrelépés, már csak azért is, hogy a moziban látott látványt minél pontosabban lehessen otthon is reprodukálni. Azért te is elég extrém végleteket írsz, kérdés mire kell egyáltalán 120Hz, így hirtelen csak a játékok jutnak eszembe, de a PC-s játékok aligha fogják a tévégyártókat túlzottan érdekelni. Meg a a consumer tévék amúgy se fogják azt hozni, amit a "professzionális" master-elésre készített csúcs monitorok, hiszen akkor azokat ki venné. Ez a mai tévégyártás szomorú valósága.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz janos666 #84876 üzenetére
Azért a legtöbb szempontból emelték is a lécet. Az a baj, hogy minden évben csak annyi fejlesztést tesznek bele az új tévékbe, amennyit muszájnak éreznek, hogy be legyenek biztosítva újdonságokkal a következő évekre. Ezért mindig a maximális tudás és a specifikációk mögött haladnak, ami rossz szájízt hagy maga után a maximalisták körében.
A végtelenségig viszont nem fognak azok várni a tévévárlással, akik most akarnak venni esetleg nagyobb vagy jobb tévét, a használt vásárlás meg sokaknak kiesik, mert nem akarják vállalni a kockázatokat, főleg plazma esetén. Így marad a mostani a legjobb, annak azért már nem rossz pl. az új Sony OLED. Az árak persze el vannak szállva, nem kérdés.
-
balisz
senior tag
válasz salapp #84923 üzenetére
Ha viszont elkezdenek OLED-ből BFI-s, idegesítő hiba nélküli modelleket gyártani, akkor nyugodtan lehet venni régebbi modelleket is ha akciósan árulják majd őket, szigorúan képminőségi szempontból egy bizonyos pont után nem nagyon lesz előrelépés. Kérdés mekkora különbség lesz a felső és a közép kategóriás modellek között funkciókban.
-
balisz
senior tag
Szerintem a jelen körülmények között ezek azok a témák amikről érdemes beszélni, akár itt is. Több éve leállt már a plazmagyártás, milyen szigorúan csak plazma témát lehetne felhozni, amit már nem beszéltünk ki többször is? Ezek a tévéipar újdonágai, plazmás szemszögből is lehetnek érdekesek.
(#84932) MasterMark:
Megelőztél.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Eléggé az alját írod az ajánlott tartománynak, ahol már gyakorlatilag minden pixelt látsz. Nem kell ahhoz 100%-osan kihasználni az UHD-t, hogy lásd az előrelépést az 1080p-hez képest. 2 méter környékéről például már nem ég és föld a különbség, de látszik, főleg az olyan területeken ahol sok az apró mozgó részlet. De biztos lesz olyan is aki az általad irt távolság környékén fog ülni. Az már szubjektív, hogy ez a különbség kinek mennyit éri meg, de legalább meg lesz az opció a különböző igényekre és felhasználásokra. Szerintem ez csakis pozitívum lehet. Meg így az új digitális filmek a lehető legkisebb változtatásokkal kerülhetnek a tévékre, már ha 4K-ban forgatták őket, a régi elhanyagolt filmekből pedig talán készülnek majd jobb szkennek.
Persze jó lenne ha előbb lennének csúcs képminőségű tévék elérhető áron akár 1080p-ben, aztán jöhetne a többi, de ettől még nem lesz felesleges az UHD.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Persze erősítőből is csak jó drága, a túl olcsóak legfeljebb felhangosítják a zenét, de nem teszik jobbá. És akkor egy jó (drága) DAC rafinériájáról és muzikalitásáról még szót sem ejtettem.
(#84989) Gyulus76:
Vicces módon az IMAX is gyakorlatilag Full HD itthon, egész pontosan 2K, mégis az emberek 99%-a teljesen elégedett. Lehet, hogy már esetleg 4K, tudom, hogy cserélték a projektort mostanában de azóta nem voltam, így nem tudom milyenre.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz M@trixfan #85002 üzenetére
Az én kalibrálatlan GT60-amon a THX módnak kicsit jobb volt a white balance-a mint a prof. módnak, szerintem egy átlag felhasználónak a gamma beállítások miatt érheti meg a prof. mód, de ahhoz is hozzá kell állítani a fényerőt. White balance-ot szemre nagyon nehéz beállítani, rengeteg próbálkozás és tapasztalat kell hozzá, annak semmiképp nem ajánlanám aki azzal kezdi, hogy nem akar semmit állítani, mert valószínűleg szemre csúnyán mellélőne. A sötét panel fényerőt meg még műszerrel sem lehet tökéletesre kalibrálni, nem hogy szemre. Ha persze van mellette kalibrált kijelező akkor megoldható, de egy kezdőnek úgy sem lesz egyszerű meló.
Persze ha az ember hosszútávra veszi a tévét és ki akarja hozni belőle a maximumot, akkor érdemes megismerni a beállításokat, de ha valakit magától nem érdekel a téma, szerintem inkább csak kalibráltasson.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz arcitec #85296 üzenetére
Azonos panelfényerő beállításokkal láttad őket (közepes-közepes)? Mert a GT60 prof. beállítása alapból alacsonyon van, az eléggé eltér az ST60 képétől, például tisztább lehet, mert alig van rajta dither, viszont annak meg megvannak a saját bajai. Azonos panelfényerő beállítások mellett viszont én sem tennék pénzt arra, hogy látnám a különbséget ideális beállításokkal, élesebbnek pedig biztos nem nevezném.
A Pana 50-es szériájától én úgy érzem, hogy erősen túlzóak ezek a szinte ég és föld összehasonlítások. A fekete szintjeik pár századon belül vannak, ott is inkább az adott éven belül a méret számít jobban ebből a szempontból, nem pedig a modell. Szürke árnyalatokban is csak az alacsony panelfényerő beállításokkal látok komoly különbséget a drágább modellek javára, amit én személy szerint nem is használok a GT60-on. Persze ezek a különbségek is megérhetik valakinek a váltást, én sem véletlenül vettem GT60-at, de ezeket a szinte ég és föld különbségeket, amikről itt páran néha beszámolnak, soha nem láttam.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz janos666 #85314 üzenetére
A mozgás tényleg nagyon szép és folyamatos a GT60-on, csak kár, hogy leginkább a 60 fps-es játékoknál látszik, 24 fps-es filmeknél szerintem értelme sincs elkezdeni ilyen különbségeket keresni modellek között, a 24P forrásanyag ebben bőven limitál. Nálam az 50 Hz-es műholdas Digi sem valami jó tesztalany, talán azért, mert elég tömörített a jel, vagy, mert a Pana amúgy sem 50 Hz-en a legerősebb. Persze az is lehet, hogy mindkettő együtt a gyengébb mozgás és poszterizáció oka.
Még azzal egészíteném ki az első hozzáaszólásomat, hogy tudnék egy pontot mondani, ahol talán szerintem is "ég és föld" a különbség az ST és GT modellek között, a 3D. A GT-nek nagyszerű a kontrasztja és az árnyalása is, a ritka crosstalk-októl eltekintve 3D-ben is csúcs képminőséget tud. A ST-ről viszont nem igazán voltam elájulva, elég mosott volt a 3D és talán crosstalk is több volt, nem igazán tudta megközelíteni a 2D képminőséget. Viszont valószínűleg azért felejtettem el, mert 1-2 éve nem is néztem 3D anyagot. Pár 3D dokumentum film viszont tényleg elképesztően gyönyörű a GT60-on, lehet, hogy a hiányzókat még azért be kéne pótolnom.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz arcitec #85317 üzenetére
Pontosan azt a kifejezést használtam amit te, szerintem rendkívül hasonlóan is, ahogy a 3D példámnál szerintem érzékelhető is. Az ST50 3D-je még így is valószínűleg sokkal jobb az LCD-k túlnyomó többségénél, csak a GT60-hoz képest látványos, könnyen észrevehető a különbség. Ha nem tetszik, hogy utána más is használja a kifejezést, hogy egyszerűbb legyen hivatkozni, akkor ne azt használd, nem értem hol itt a probléma.
"Ahány, annyi féle képp hall és lát ..."
Ez biztos így van, de elméletileg vannak mérhető paraméterek, amik alapján, nem kéne, hogy könnyen látható különbségek legyenek például kontrasztban, főleg bolti körülmények között. Viszont olvastam elég érdekes méréseket is, 50GT60-on HDTVtest-en 0,008-at mértek ANSI feketére, AVforums-on 0,004-et, 50ST50-re HDTVtest-en 0,011-et, AVforums-on 55ST50-re pedig 0,015-öt. Elég nagy a variáció és nem is konzisztens különbség valamelyik irányba, úgyhogy az is lehet, hogy nagyobb a variációs különbség gyártás közben, mint gondoljuk, összehasonlításban tényleg nagy a különbség a 0,004 vs. 0,15 és a 0,008 vs. 0,011 között. Saját ST50 és GT60 között én is inkább nagyobb különbséget éreztem.
Szóval maradjunk annyiban, hogy mivel mindenki a legyártott tévék statisztikailag jelentéktelen hányadát hasonlította össze, ezért nem lehet érdemben semmit kijelenteni, mindenki vegye azt, ami neki jobban tetszik és a különbség megéri a pénzügyi különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Esetleg az lehetne érdekes, hogy János mennyi tévét kalibrált és mekkorák voltak a legnagyobb mért különbségek, de mivel nem tudjuk mennyi tévét gyártottak, ezért azzal se lehetne túl sokat kezdeni. Meg gondolom neki sincs végtelen szabadideje ezekkel foglalkozni.
Szerk: Az előző hozzászólásban természetesen kimaradt egy 0 a cd/m2 értéknél.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz pataslogeza #85343 üzenetére
Akkor láthatnál viszonylag nagy különbséget, ha a GT/VT60-at sötét panelfényerő beállítás mellett használnád, ez gyakorlatilag a VT50 prof. módjának a továbbfejlesztett verziója, legfeljebb minimális fekete szint emelkedéssel jár. De ezzel csak akkor érdemes foglalkozni, ha a többi módban zavar a dither, meg azon mindenképpen állítani kell, mert alapból nagyon messze van az ideális beállításoktól.
Mondjuk szerintem az is nagy különbség, hogy a GT/VT60-at jóval pontosabban be lehet állítani az igényekhez, nem csak teljes kalibrálásnál hasznos ez. De ha te tényleg nem akarsz a beállításokkal foglalkozni, akkor szerintem nyugodtan használd a VT50-et, főleg, hogy a GT60-hoz képest sem hiányolsz semmit.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz janos666 #85346 üzenetére
Normál használatra szerintem is a közepes egyértelműen a jobb, ezért is írtam, hogy csak akkor érdemes vele foglalkozni ha valakit zavar a dither. Sajnos engen zavart pár filmnél, pl. Gone Girl, sok a sötét jelenet és a szürkeárnyalat, de mostanában nem is emlékszen olyan filmre aminél úgy éreztem, hogy át kéne állítanom. A gamma sajnos elég bajos rajta, pedig próbáltam 2.6-os beállításra levenni és még a részletes gamma beállításokban is levetten az alsó értékeket, de még úgy is túl világos volt. De azért sikerült olyan beállítást kihozni belőle, amivel együtt tudok élni ha úgy érzem, hogy át kellene állítanom.
Érdekes módon egyébként játékoknál nem zavar a dither, pl. Batman Arkham Knight is nagyon jól nézett ki közepesen, pedig szinte csak szürkeárnyalatokból áll az egész. Talán azért, mert a játékok kontrasztosabbak, néhány digitális film viszont túl lágy képvilágú nekem, ezért zavar benne a dither. De ahogy írtad is, ezek viszonylag apróságok, bizonyos nézési távolság fölött nem is látszik annyira a dither, hogy bármikor megérhesse használni a sötét panelfényerőt.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz pataslogeza #85358 üzenetére
Nem lesz mélyebb a fekete, hanem az egész kép kicsit sötétebb lesz és több szürkeárnyalat információ veszik el és válik feketévé, ami nem igazán jó. Ezért ha feljebb veszed a gammát, akkor a fényerőt is hozzá kell állítani, hogy megmaradjanak a sötét szürkeárnyalatok.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Inkább LCD-t próbálj, utána tolerálhatóbbnak találnád a plazma derengését.
-
balisz
senior tag
(#86594) salapp:
4k-ra elég jól lehet skálázni tartalmakat, jobban mint 1080p-re. Egyáltalán nem néznek ki azok olyan rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz salapp #86600 üzenetére
A 720p skálázása jobb 4K-n mint 1080p-n, 1080p a másfélszerese, 4K pedig a háromszorosa, azaz 1080p-re nem lehet pixelpontosan skálázni. De a skálázó szoftveren is sok múlik, például hogy skálázza a 480p-t. A GT60-am alapból kitölti vele a képernyőt, nincs pixelpontos lehetőség, így életlen a kép, ha pontos skálázást akarok, akkor rá kell kötnöm az erősítőmre. De ezt egy LCD vagy OLED is tudja persze azon keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz B.F.G. #90438 üzenetére
OLED abszolút alternatíva, ha nagyobbat akarnál és hajlandó vagy kifizetni a pénzt érte, akkor simán megéri, lassan egy legjobb esetben is 8-9 éves plazmát semmiképpen nem vennék helyette. Bele lehetne menni mindenféle kis technikai dologba, nyilván az OLED sem tökéletes, de ha nincsenek irreális elvárások, akkor nem sok gondod lehet velük. A panel uniformitással lehetnek gondok, de ez a plazmánál is volt.
Ijk:
BFI-vel lehet ugye éles és nem szappanoperás mozgóképet produkálni OLED-en. A 60hz-es BFI számomra nézhetetlenül villog, de lehet hogy valaki hozzá tud szokni. 60fps-el futó játékot simán plazmán játszanék inkább, de a 24p számomra teljesen oké OLED-en is, a lassú pixelek okozta ghosting szerencsére már nem probléma, de ez is változhat film függvényében, rövid záridő esetén ott is simán látszik a különbség, de én ezen nem akadnék fenn. -
balisz
senior tag
válasz oil120 #90441 üzenetére
Inkább úgy mondom, hogy én nem vennék csúcs plazmát, mondjuk egy 65VT60-at egy azonos méretű, idei Sony OLED árának kb. feléért, ami ha egy hét után tönkremegy, akkor ment a kukába a pénz. De nem mindenki gondolkozik hasonlóan, valaki megveszi akkor is, ha van benne több mint 10-15 ezer óra. De kisebb méretben lehetnek nagyon jó ajánlatok, aminek az ára csak töredéke egy új OLED-nek. De ez tényleg nagyon szubjektív, mindenki döntse el maga, hogy mi éri meg neki éppen abban a piaci helyzetben.
Ijk:
HDR abszolút tartalomfüggő, van ami eszméletlenül jól tud kinézni, van ami meg egyenesen szutyok. De ha holnaptól betiltanák a HDR tartalmakat, nem hullajtanék könnycseppeket. Plazma meg OLED ellenére is nagyon szeretek moziba járni, amiatt is, amit te is írtál, pedig sokszor nem csúcs a kontraszt, nem tökéletesen egyenletes a vászon és nincs HDR. -
balisz
senior tag
Sajnos az mindig limitáló tényező lesz a mozinál, hogy a filmet hol, mikor, milyen nyelven és milyen körülmények között adnak. Ahhoz, hogy az otthoni kényelmesebb, minőségi filmnézést felváltsa, az is kell, hogy ezt az ember programként is élvezze és megérje ezért a kompromisszum. De akinek ez egy rituálé, a mozi hozza megfelelő hangulatba a filmhez, annak az otthoni filmnézés a kompromisszum. Addig jó, amíg megvan a választás lehetőség.
-
balisz
senior tag
Egy elég technikai kérdésem, észrevételem lenne a GT60 AV RGB bemenetét illetően. PS2-őmet csatlakoztattam a tévéhez a gyári AV-SCART átalakítóval, RGB SCART kábellel. Kép van is, ki is írja a tévé, hogy RGB, viszont a kép nem stabil, valami jelfeldolgozási probléma lehet vele.
Az “opció beállítások” menüpontban van egy “AV színrendszer” lehetőséget ahol vannak automatikus, PAL, SECAM, M.NTSC és NTSC lehetőségek. Ugye az RGB lényege, hogy az ezeken az ország és régió specifikus specifikációkon kívül van, gondolnám, hogy akkor az automatikus opció jó lehetne, de az meg látszatra egyenlő a SECAM beállítással.
Lehet hogy ez egy tervezési hiba a szoftverben, vagy én vagyok a béna és van erre beállítás valahol, csak nem találom? Pedig mindent megnéztem amit tudtam. Gondolom ez 2022-nem nem sok embert érint, de hátha valaki tud valamit ebben a témában amit én nem.
Ugyanez nagyjából az UT50-re is igaz, csak ott még AV színrendszer beállítást se találtam, nem mintha az segítene a problémán. Meg természetesen ez más RGB jelre is vonatkozik, nem PS2 specifikus probléma, régi CRT és LCD is megfélően kezeli ezeket az RGB jeleket ugyanazokkal a kábelekkel.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz MasterMark #90707 üzenetére
Vibrálnak, “hullámzanak” bizonyos részei a képnek, leginkább a kontrasztos részeken látni. Próbáltam PS2-vel, Wii-vel és Dreamcast-al, ugyanazokat a problémákat produkálta mindkét tévé minden esetben.
Biztos hogy a tiéd nem produkálja, csak esetleg nem figyelsz rá annyira? Az UT50 szerintem az automatikus beállításon működik, gondolom az a legkevésbé problémás, de ez csak tipp az alapján amit próbálgattam. Ha viszont a tiéd jól működik, az én két tévémen meg nem, akkor nem hiszem, hogy ennek lesz megoldása.
-
balisz
senior tag
válasz MasterMark #90709 üzenetére
Köszönöm, érdekes infó lenne, bár nagyjából letettem róla, hogy bármit tudják ezzel kezdeni, nem találok semmilyen beállítást vagy információt ami segítene.
A feliratoknál látszik leginkább, ha elég ideig hagyom, akkor a hullámzás mértéke is változik, néha alig látszik, van amikor meg nagyon. -
balisz
senior tag
válasz Zoli_2010 #90711 üzenetére
Tesztelem majd még más kábellel meg bekötéssel, de azért gyanakodtam a tévére, mert korábban ugyanott, csak másik tévére kötve is minden tökéletes volt, megpróbáltam minden mást kihúzni, de az se használt, esetleg még valamelyik táp lehetne, de máskor nincs semmilyen probléma a tévékkel és a konzolokkal sem.
Meg amikor a színrendszer beállítást automatikusra állítom, sokszor teljesen más képet ad, pl. egyszer a kép felső fele alul van, az alja meg felül, máskor meg normálisan középen, ez nem valami egyszerű interferencia problémának tűnik. A többi ugye meg régió specifikus beállítás, RGB jel esetén nem meglepő, hogy nem megfelelő képet adnak, de ezzel ki is fogytam az általam ismert beállítási lehetőségekből.
De most összekötöttem egy CRT tévével és elégedett vagyok az eredménnyel, együtt tudok azzal is élni, hogy ez esetleg nem oldódik meg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
- Kerékpársportok
- Vezetékes FEJhallgatók
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Samsung QE75QN90B Titan Black mèg 2-èv garanciával!!! AKCIÓS!! UTOLSÓ ÁR!!
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- HyperX Cloud III Black - Aqua Garancia 2026.03.11.
- !HIBÁS! XGIMI Horizon Pro
- Apple Airpods 3 - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs