Új hozzászólás Aktív témák

  • CSorBA

    őstag

    válasz Lacces #10750 üzenetére

    Szia!

    Pont most csinálok egy ilyen jellegű oldalt. Biztos így gondoltad, hogy "1 hirdetőhöz, 1 hirdetés tartozik?" Szerintem gondold át, egy hirdetőnek lehet több "terméke", azaz több hirdetései is, nem?

    Nálam úgy van, hogy van egy user tábla, hátha mondok érdekeset (vagy ti nekem :) ):
    id (auto increment)
    email, passhash, (emaillel lép be)
    email publikus-e? email meg van-e erősítve (csak akkor tud belépni, ha ezt megteszi előtte)
    számlázási cím, postázási cím (mindkettő lebontva irányítószám, város, utca)
    telefonszámok (előhívó, körzet, szám)
    online (engedélyezve van-e?)
    regdate, utoljára itt, utolsó belépés
    ügyfél típusa (vég v. magánszemély),
    ügyfél titulus, keresztnév, vezetéknév, cégnév (ha nem magánszemély)

    Illetve van maga a termékek táblája. Aminek persze van egy id-je (ez a termék azonosítója), meg van egy userid-je, ami ugye mondhatni foreign key a usertábla id mezőjéhez.

    Ha user adatlapon vagyok, akkor lekérdem a termékek táblájából a userem idjének megfelelő userid mezővel egyező sorokat.

    Ha a termék adatlapján vagyok, akkor pedig a termék táblájának userid mezője alapján kérem le a users táblából a felhasználót.

    Jah igen, a szerkesztés: Én úgy oldom meg, hogy sessionban tárolom az épp belépett user id-jét. Így mindig ezt ellenőrzöm, mikor szerkeszt egy terméket. Azaz ha a termék userid-je egyezik a sessionban tárolt id-vel, akkor jelenik meg csak a szerkesztési lehetőség. Meg persze a tényleges szerkesztésnél ezt megint le kell ellenőrizni (nehogy valaki átírja az url-ben, vagy postnál a postolt azonosítót, stb stb. ).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák