-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni a következőkben:
Seat Toledo 2002 2.3 VR5 aqn-es (170LE) motorkódú autómnál világít az esp hibajelző lámpa. Kiolvastattam a hibát, keresztirányú gyorsulás-érzékelő a hibás. Érdekes, hogy esős időben illetve hideg (5 fok alatt) működik, nem jelentkezik a hiba, ezért én a szenzor testelési hibájára gondoltam. Sajnos nem találtam meg, hogy pontosan hol található a kocsiban (talán a váltógomb mögött a jobb oldalon). Tudja valaki pontosan a helyét, esetleg, hogy lehet-e javítani, ha kontakthibás? Bármilyen ötletet szívesen fogadnék, szenvedek már egy ideje a hibával.
Köszönöm a segítséget ;-)
Üdv Tomsy
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
2003 - 2006 között gyártott Audi A3 2.0 FSI (110 kW - 150 LE) típussal szemezget a párom (nő).
A kocsit már több, mint fél éve nézzük, de használható véleményt nem nagyon találni. Engem elsősorban a 2.0 FSI motor érdekelne. Van valakinek valamilyen tapasztalata erről a motorról? Hasonló árban vannak ebben az évjáratban a 2.0 PD TDI motorral szerelt példányok is, ami furcsa, mivel mégis dieselről beszélünk :-O
Minden véleményt szívesen olvasok ;-)
-
Tomsy07
csendes tag
válasz lenko #117521 üzenetére
Szia.
Nekem is a 20 szelepes 170LE-s blokkom van egy 2002-es Seat Toledoban. Az autót elhanyagolt állapotban, áron alul vettem 3 éve. Jelenleg 273.000 km van benne (ebből 52.000 km-t tettem eddig bele). Tehát nem tudom objektíven szétválasztani a hibákat, hogy milyen hibák nem jöttek volna elő akkor, ha egy parányit odafigyeltek volna rá.
Hibalistám:
- Fojtószelep lerakódás (tisztítással megoldódott)
- önindító (behúzótekercs csere, szénkefék cseréje)
- elkorrodált testkábel (kettőt cseréltettem - az akku alatt lévőt, illetve a váltóháznál lévőt- ez a konszernél előforduló hiba -> nekem rendszerzavart csinált a korrodáltsága miatt)
- szelepfedél tömítés (valószínűleg nagyobb nyomatékkal lett meghúzva, s gumi előbb széttöredezett, majd kiszáradt, végül engedte cseppekben az olajat)
- teljes vezérlés csere (ahogy megvettem, azonnal cseréltettem is le -> mindkét vezérműtengelyen lévő lánc meg volt már nyúlva, valószínűleg az elhanyagolt olajcserék miattNeked milyen típusban van ez a blokk?
Manapság már olyan "ritkaságnak" számít, hogy eddig még nem is tudtam tapasztalatokat cserélni senkivel sem :-)
Összegezve, nagyon megbízható motornak tartom, bár ez az első saját autóm (és nem nagyon vezettem erősebbet), így elfogult vagyok a konszernnel kapcsolatban. Ha hosszabb távra tervezed az autót, sok sok ezer gondtalan km vár még rád ;-)
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
páromnak egy Audi A3 (2003) AXW motorkódú autója van. Menet közben nem zárnak le az ajtók.
Szerintetek szervizben be tudnánk kapcsoltatni a komfortzárat vagy ehhez már külső modulra van szükség?
[ Szerkesztve ]
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni, hátha valaki járt már így.
2002-es Seat Toledom havi rendszerességgel leszívja az akkumulátort.
Ilyenkor lezárás után is 2,7 - 2,9A-t fogyaszt az autó.
Autóvillamossági szakember szerint "nyugodt" állapotban (ajtólezárás után) 1 percen belül 0,05A-re kellene visszaesni a fogyasztásnak. Ez legtöbb esetben meg is történik, de havonta 1x fent maradt a fogyasztás.
Ha a villamosságinak igaza van, akkor random módon nem kapcsol le a relé (ajtólezárás után) és így fent maradhat a fogyasztás, ami pár óra alatt leszívja az akkumulátorom.
Van valakinek efféle tapasztalata? Milyen relét kellene cserélnem, ami megoldaná a problémát? Cseréltem már a komfort modult és az nem oldotta meg a problémát.
Ha bármilyen ötletetek van, szívesen meghallgatom.
Köszönöm.
-
Tomsy07
csendes tag
Két villamossági szerelő látta már, mindkettő szétteszi a kezét.
Unom már a hozzáállásukat. Ha még nem volt ilyennel tapasztalatuk, nem tudják megkeresni a problémát (legalábbis én most ezt látom rajtuk).
Riasztó, rádió, izzók... semmi sem változott az utóbbi 3 hónapban és mégis elkezdte a leszívást.
KVW100+os modullal próbáltam tanítani a távirányítóról való ablakfelhúzást, de minden alkalommal elrontotta a tanítást. Ezért ajánlották a szakik a komfort modul cserét, mondván, biztos elrontotta az okosítás a gyári modulom.
Nekem az a tippem, hogy a relé behúzva marad ajtózárás után és egész éjjel szívja az akkut....
Szívesen fogadnék az én tippemnél okosabb ötleteket :-D
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
olvastam az előzményekben, hogy fékbetét, nyereg stb. csere után lelevegősödhet az ABS kocka. Audi A3 8p 2.0 FSI-nél tegnap meg volt minkét hátsó féknyereg felújítása (felújító szettel -> dugattyú, olajlehúzó, gumigyűrű csere) és azóta nyúlós a fék, 2x rápumpálásra válik bólintóssá. A szerelő 3x légtelenítette a nyergeknél a fékeket, de nem lett jobb. Neki nincs jobb ötlete. VCDS-sel csináltam egy "Hidraulika szellőztetést" (fékpedál hosszan tartva, majd 10x benyomva) de nem lett jobb. A nyergeknél nem nyitottam ki a légtelenítő csavart idő és hely hiányában.
A kérdésem az lenne, hogy van valamilyen eljárás csak az ABS kocka légtelenítésére VCDS-sel? Hibakódot nem ír be az ecu, de a fék így veszélyes.
Bármilyen javaslatot szívesen fogadok.
Köszönöm.
-
Tomsy07
csendes tag
válasz 1stVikman #174238 üzenetére
Köszönöm. Sajnos az Output test-et is végigfuttattam, de semmi változás. Az angol leírás jó amit linkeltél, de ugyanazt csináltam meg először én is a VCDS-sel, annyi eltéréssel, hogy nem engedtem ki a légtelenítő csavarokat. Úgy látszik nem tudom elkerülni, hogy meg kelljen emelni az autót és légteleníteni mind a 4 nyeregnél....
-
Tomsy07
csendes tag
válasz 1stVikman #174240 üzenetére
Végig járattuk a hidraulika szellőztetést a VCDS-sel.
Ami fura volt a szoftvernél, hogy a hátsó nyergek összesen 2x kerültek sorra a kb. 40x-es ciklusnál, a többit mind a jobb első/bal elsőre írta. Ennek ellenére a hátsókra helyeztük a hangsúlyt -> jött ki bőven levegő. Kb. 40-45 percnyi légtelenítés után kiírta a program, hogy a légtelenítés befejeződött. Arról nem találtam leírást, hogy a mi alapján írja ki, hogy befejeződött (meg van határozva, hogy pl.: 40x kell pumpálni a pedált vagy méri a folyadék összenyomhatóságát/nyomását...)
Nagyjából 1,5 doboz 480ml-es fékolaj cserélődött le.
A lényeg, hogy a pedál nyúlóssága megszűnt, bólintós lett a fék
Köszönöm a segítséged!
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
valaki tudna abba segíteni, hogy 2011-es Audi A4 kombinál hogyan lehetne újra működésre bírni a klímát? Az AC gomb megnyomására, a klíma nem kapcsol be. A gomb felvillan, majd újra elalszik. Előzményként annyi, hogy VCDS hibakiolvasás előtt működött, utána már nem.
Hibának a 03023-as - Bejáratási előírás 005 - nincs vagy rossz alapbeállítás/illesztés kódot írja be.
Végigmentem a Rosstech-en javasolt Alapbeállításokon (001-es és 003-as csoport), de nem lett újra aktív a klíma gombja.
Valakinek valamilyen ötlete, tapasztalata?
Néztem a hibajelenségről már több videót, de mind csak a fent leírt két módszert javasolja.
-
Tomsy07
csendes tag
válasz Mágus2 #186507 üzenetére
Jegyzettömbbe mentettem ki az első hiba kiolvasást.
Azóta összesen 3db hibakód maradt, egy a 15-ös vonalon lévő (talán beltér világításhoz fűzhető hiba), egy 00473 - Elektromos parkolófék vezérlő -J540 013-as hiba és az említett klímához kapcsolódó hiba.
Készítettem a hibákhoz linket:
https://www.dropbox.com/sh/sa9s54zcpuo0o03/AAD4Q2WUsYEi5RFjO1QlM37wa?dl=0
-
Tomsy07
csendes tag
válasz Reggie0 #186513 üzenetére
Ausztriából lett behozva az autó, előtte vöröskeresztes autóként szolgált, fényhíddal, hang jelzéssel. Az el lett távolítva, illetve egy akkumulátor csere is történt. Megnéztem az akkumulátor de lett tanítva 👍
A duda sem működik a kormányról, csak VCDS-es teszt alatt tud megszólalni.
Arra nincs valami ötleted?
-
Tomsy07
csendes tag
válasz Reggie0 #186519 üzenetére
Arra gondoltam még, hogy a kormányon lévő duda csatlakozó (ha létezik ilyen), akkor lehúzhatták a megkülönböztető jelzés miatt.
Jó ötlet, hogy ki kell próbálni a duda megnyomásakor kap-e jelet egyáltalán a kormánytól.
Köszönöm, azt meg fogom nézni. Néha azért jól jönne a kürt, bár most jelenleg, a klíma bekapcsolásának hiánya nagyobb gond.
-
Tomsy07
csendes tag
Sziasztok,
találkozott már valaki P1031-es (levegő rendszer) hibával?
2.0 FSI (2004 Audi A3 8P) motornál jött elő.
Világít a check engine lámpa:
- alapjáraton az autó remegve jár
- fordulaton elmúlik a remegés, de sokkal gyengébben megy, mint a hiba előttCseréltem már az 037 906 283-as cikkszámú átkapcsoló szelepet. A műanyag forgatótengely nincs eltörve, kézzel elmozgatható, csukódik és nyit.
Tud valaki javaslatot, hogy merre tovább?
-
Tomsy07
csendes tag
válasz Mágus2 #213149 üzenetére
A membrán cikkszáma: 06F103469D
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs