-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
IO.sys
őstag
Sziasztok!
VW Polo IV 9N 1.4 16V, 75Le BBY 2003
Nem világít a tolatólámpám. Előzmény: az egyik tolatólámpa nem világított, ettől függetlenül utána rövidre zártam véletlenül a csomagtartó világítást, biztosíték csere megvolt, ezután mindkét tolatólámpa süket. Multiméterrel mérve 0.15V van rajta üresben és rükvercben is. Kis kutakodás után a kapcsolóra gyanakszok, de nem értek hozzá. Nem az én világom az autószerelés, elektronikában jártas vagyok, ez is kezd érdekelni. Köszönöm, ha segítetek.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni.
VW Polo IV 9N 1.4 16V, 75Le BBY 2003-ra jó az ET 45 7Jx15H2 felni?凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #184935 üzenetére
Közben megnéztem, hogy mi micsoda, értem. Köszi. Passaté volt amúgy.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #184941 üzenetére
Furatméretet kérdezel? Kb kvantumfizikai magasságokban vannak nekem ezek az autó tudományok, szóval nem tudom.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz focvis #184943 üzenetére
Köszi. Eszerint a táblázat szerint van 3 Passat felni, ami megegyezik a Poloéval. Felni osztókör, ET szám, agyméret és csavar táblázat modellek és típusok alapján
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz yodamester10 #184945 üzenetére
Amatőr válasz: nem tudom. Akiket eddig kérdeztem, gumis is, mindenki azt mondta, hogy a 15 még tök jó.
A kinézett felni 5x112, úgyhogy lecsó.
[ Szerkesztve ]
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Sziasztok! Hülye kérdés. Ha kerékméretet ugrok 14-ről 16-ra, vennem kell egy 16-os pótkereket is?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #185852 üzenetére
Ha nem, akkor meg majd 3kerekezem és felkerül a jutubra, ahogy a rendőr írja a papírt és röhög?
Köszi mindenkinek.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #185865 üzenetére
Jaja így logikáztam ki én is. Mondjuk a kasztni csavarodás miatt aggódnék.
Van valakinek nekem való 16-os felnije esetleg gumival? Keresem több helyen de nincs reakció.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #185878 üzenetére
Köszi!
macilaci78: ja hát ez az új szabályozás nem megy a fejembe. Megkérdezem, hogy van-e az igényemre reális potenciál, erre már üzleti ajánlatnak minősül. Áfásszámla NAV rendőrautó. De ugyanez az aláírásban full korrekt. Biztos van rá értelmes magyarázat, csak én még nem találtam meg.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
-
IO.sys
őstag
-
IO.sys
őstag
185/60 gumi helyére a 185/65 már nagy lenne?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
-
IO.sys
őstag
Sziasztok, nem rég érdeklődtem Polo 4 9N 2003 kerék méret ugrásról 14-ről 16-ra. Rengeteget segítettetek és sokat tanultam azóta.
Most 185/60 R14 van fent, 205/45 R16-on gondolkodok. Pécs egyik legjobb gumisával megtárgyaltam a kérdést és azt mondja, hogy a 205 szélessel nehezebb lesz irányítani az autót, elvisz a széles gumi. Mit gondoltok erről?凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Még egy kérdés a gumival kapcsolatban.
R15-ből
195/55 vagy 195/50 vagy 185/55 inkább?凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #186179 üzenetére
Van és ismerem a méreteket, csak a tapasztalatra lettem volna kíváncsi.
195/55 a hivatalos méret, de 195/50-ből van árukeresőn egy gumi, amit agyon ajnároznak (Toyo TR1 Proxes).
A 195/50 nem hivatalos méretben 14k/db, 195/55 hivatalos méretben 24k/db.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz focvis #186183 üzenetére
Egyetértek, attól félek, hogy zöldfülűként belenyúlok valami problémásba. Nem üt nem ráz, aztán üt is, ráz is, ilyenek. Keresni is hiába keresek, a legtöbben azt se tudják, mit kéne a felniről leírni.
Amúgy fazonokat tudtok mutatni akár saját autóról? A konvex pókhálós pl kifejezetten nem tetszett. Tudom, olyat fogok venni, amire lesz pénzem, de azért kíváncsi vagyok.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
-
IO.sys
őstag
válasz 1stVikman #186191 üzenetére
Ezeket én is megtaláltam, köszi. Olyan kalkulátor gondolom nincs, ami a magamfajtának megmutatja, hogy milyen gyári mérethez képest mennyire lehet eltérni szélességben és et-ben.
A civil életben programozó és rendszerinformatikus vagyok. Kb ilyen nehéz lehet megérteni azt is, amit én mondok.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz molnarpeter #186198 üzenetére
Kerékpornó!! Az a topik oszt igen, megtaláltam mindent. Köszi!
Köszi mindenkinek a segítséget.Maradt a kérdés, hogy a szélvédő alatti vízelvezetőt hogyan kell pucolni? Ősszel telemegy mindennel.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Polo 4 9N 2003-nál mit hozna egy chiptuning? Gázadásra egy kicsit emberesebb nyomatékot elviselnék.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Sziasztok!
Csináltam egy kis hülyeséget és szeretném kérni, hogy mondjátok meg, mekkorát. Hogy miért tettem a dolgokat úgy, ahogy, azt ne firtassuk, tanultam belőle.Az autó egy 2003-as VW Polo 75 1.4 16V, BBY motor.
1 éves Bosch akku rövid szenvedés után a nagy hidegben megadta magát. Bebikáztak, rendben volt. 2 nappal később annyira merült volt, hogy másfelet fordított az önindító és onnantól meg se nyikkant. Vettem egy bikázót, 6000mAh, 200A folyamatos és 400A pillanatnyi áram leadására képes. Jobb pozitívos az akku, emlékezetből csatlakoztattam a krokodilokat, csak azt elfelejtettem, hogy fordítva van bent az akku, és sötét volt. Tehát pirosat a feketéhez és a másik oldalon szintén. Igen, itt jegyezném meg, hogy civil foglalkozásom során és a magánéletben is rengeteget foglalkozok elektronikával. Amikor bedugtam a vezetékek másik végét a bikázóba, sisteregve és szikrázva elégett a csatlakozó. Visszavittem az áruházba, hogy ez rossz, be se kapcsol (oda, ahonnan az 1 év alatt elhalálozó akku is volt, így helyreállt a világ egyensúlya ). Majd az új bikázóval, immár helyes polaritással megpróbáltam megint, egyet fordított az önindító és onnantól néma csend, még a műszerfal kijelzők is elmentek. Ellenőriztem a biztosítékokat, azok rendben voltak.
Multiméterrel rámérve az akkura a feszültség 9V alatt volt, amit értek. A próbálkozások során kb. 15x próbáltam elindítani az autót, amik a szemszögemből mind indokolt indítások voltak, de úgy tudom, nem tesz jót az ilyesmi a motornak. Vettem egy töltőt, feltöltöttem az akkut és ma elindult vele a gép. Ezek szerint nem döglött meg semmi a bikázó fordított polaritású bekötése miatt, mondjuk azt a 6000mAh-t nem is tartottam sokra. Meglehetősen öklendezve indult a motor, elég komolyan rángott előre-hátra, de konszolidálódott, mire elővettem a telefonom, hogy felvegyem az autószerelőmnek. És dobott egy hibát: P0638, ami fojtószeleppel kapcsolatos hibára utal. Pár perc alapjárat után minden a régi volt. Leállítottam, töröltem a hibakódot, beindítottam újra, duruzsolt minden szépen.
Mentem párszáz métert, ami alatt azt vettem észre, hogy a motor mintha kicsit ügyesebben melegedne a mostanában megszokottnál, de talán betudható annak, hogy kellemes 15°C volt.
Szóval a kérdés. Szerintetek rejtőzhet-e a látszólag hibátlan működés mögött valami olyan hiba, amit ha nem nézetek meg azonnal, 1.1 tonnás papírnehezékké változtathatom az autót. Gondolok itt a 15 sikertelen indításra vagy a fordított polaritású bikázástól az elektronikára, illetve olyanról is olvastam, hogy generátor diódahídja is kimehet. Járó motornál az akku fesz 14.4V volt, elvileg pont annyinak kell lennie.
Köszi előre is. És lehet röhögni, sértegetni nem.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz Szabi® #196083 üzenetére
"Köszi előre is. És lehet röhögni, sértegetni nem. "
Csak sikerül egyszer válaszolni a kérdésre.
Ez itt a kérdés, ha nagyon sok lett volna odáig az olvasnivaló, ha már ilyen stílusban kezdtünk el beszélgetni:
"Szóval a kérdés. Szerintetek rejtőzhet-e a látszólag hibátlan működés mögött valami olyan hiba, amit ha nem nézetek meg azonnal, 1.1 tonnás papírnehezékké változtathatom az autót. Gondolok itt a 15 sikertelen indításra vagy a fordított polaritású bikázástól az elektronikára, illetve olyanról is olvastam, hogy generátor diódahídja is kimehet. Járó motornál az akku fesz 14.4V volt, elvileg pont annyinak kell lennie."
[ Szerkesztve ]
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz Szabi® #196089 üzenetére
De.... kétszer szerepel a kérdés az utolsó 3 hozzászólásomban, és azt biztos, hogy nem kérdeztem meg, hogy mit kell venni.
Az a sértés, hogy a feleségedhez hasonlítasz. Igen, elmentem megnézni az akkut de dec. 30-án csak majdnem 40e Ft-ért tudtam volna venni olyat, ami most benne van, az meg csöppet deficites. Ne azzal törődj, hogy miért nem azt csináltam, amit szerettél volna. Ott a kérdés. Ha nem tudsz rá mit mondani, görgess tovább.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz Mágus2 #196090 üzenetére
Mindendképp elviszem a szerelőmhöz, hogy nézd, ilyen balfx voltam. A motor rángatózása miatt aggódok, amit az indítás utáni fél percben adott elő. Ha már asszonyozás megy, exasszony egyszer csinált egy 178.000-es számlát, 12 szelepet kalapált össze. Többekközt ezért ex.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz Szabi® #196092 üzenetére
Igazából nekem attól megy fel a cukrom, ha kirakom a disclaimert, hogy ne firtassuk a tetteimet, akkor tényleg azt szeretném, hogy ne firtassuk. Le is írtam az okot, nem volt épp olyan akku dec 30-án, amit meg akartam volna venni. Értem a poént, ok.
Van még egy "autóm", amire ilyenkor támaszkodhatok, egy 99-es B Corsa. A 400.000-es vételáron felül ráköltöttem kb 1M-t, motorcserén is túl van, na az egy olyan történet, amihez képest ez az akkucsere csak morzsa a pékségben.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz bul07 #196100 üzenetére
Ezt írtam, csak kicsit nagy ívvel indítottam.
Az bátor volt a boltos részéről, hogy a saját autójára rádugta, amit egy vadidegen a kezébe adott.
Az én sztorimban a legalja áruházláncról van szó, az akku a garancia lejárta után 10 nappal kukult meg. Ezek után egy bikázót kibírnak. Másfelől az ilyen cuccoknak illene hülyevédettnek lenniük.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz macilaci78 #196102 üzenetére
Van egy új, sose használt 10 éves akkum, 0.9V-on áll. Nem tudom, mit csinálok vele, gondolkodok a felújításon.
A 12 szelep úgy volt, hogy exasszony vezette az autót, be akarta mutatni, hogy nem kell kerülni a biztonságos kereszteződés felé, ki lehet fordulni ott is, ahol egymástól 5 méterre közlekedő autók közé kell besorolni 90°-ban 50-nel. Meg is tette, egy másodperc alatt gyorsított 50-re 1-esben, mert kanyarodás közben nem tud váltani, a motor sikított, pedig 5000-ig se ment a fordulat. Bírnia kellett volna a nagykönyv szerint, de nem szerette. Másnap megint ő vezette, nem tudom, mit csinált, de állítólag csak rükvercbe rakta és már csörgött is a motor. Eltört az a csap, ami rögzíti a főtengelyen az ékszíjat hajtó tárcsát. Évekkel később se hitte el, hogy ő csinálta a 178.000-es számlát.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...