-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
válasz VR6-Fan #20628 üzenetére
Üdv!
Először is Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!
Másodszor pedig:
Azért fordulok Hozzád ezzel a kérdéssel, mert téged ajánlottak, hogy Te fogsz tudni válaszolni [link].
A következő lenne a kérdésem, de konkrétumot nem találtam még rá...
Az AUDI80-at mettől gyártották 5-ös váltóval? Nekem '87-es évjárat van, 5-ös váltó, szomszédnak ötös váltóval volt, 88-as évjárat, hirdetésekben a 86-tól 91-ig bezárólag szereplőket 5-ös váltóval árulják.(meg az ez utániakat is természetesen) A Milyen autót vegyek topicban meg azt mondták nekem, hogy valószínűleg cserélték a kocsim váltóját és egy jó az bele! felkiáltással raktak bele egy 5-ös váltót [link] Szerintem gyári, 4-es váltóval a váltás előtti kockákat gyártották, esetleg az átmeneti kasztnist is, de ezek már tudtommal 5-ös váltót kaptak, 4-est nem.
Tehát a kérdésem az lenne: a gömbölyű 80-asokat gyártották 4-es váltóval? Ha igen, melyeket, meddig? Ha tudsz erről egy linket (én nem találtam), akkor azt is add már meg, köszönöm![ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz VR6-Fan #57644 üzenetére
Az enyém '87 év végi. Nem az átmeneti kasztnis, a talán egy évvel előtte volt. Akkor Te is úgy tudod, ahogy én? Azaz a kockákkal és az átmeneti kasztnikkal együtt váltották a 4-es váltót is? Mert többen azt állítják, hogy ez nem így van.
Az enyém 1.8 65kW, 88LE. Karbis.
Köszönöm a választ, akkor a lényeg, hogy ezek már 5-ös váltóval készültek.
Üdv!
Szerk: Ha jól tudom, 86-tól 91-ig gyártották ezt a szériát.
rihi1: Megnézem majd holnap a biztonság kedvéért.[ Szerkesztve ]
-
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz 7600 GS #61788 üzenetére
Attól mert neked első autód, még nem ez a legjobb választás. Ebben hamarabb gondolkodnék. De a 80-as szériát is nézheted. Nagyság renddel jobbak ettől a PASSAT-tól. Van klímás, szervós, kisebb fogyasztású, fiatalabb...szóval nem értem, miért ez Lehet Passat, de akkor legyen ifibb, takarékosabb, vagy esetleg valami "kényelmi" extra (pl szervó. vagy klíma. vagy ne egyen 10 litert télen vegyesben. ha már régit veszel.)
-
#10726912
törölt tag
válasz MunezXBK #61823 üzenetére
Elképzeltem, ahogy röff angolosan kimérten nem csinál semmit, a vállaid rázkódnak a zokogástól, Domi zajtalan futásától pedig tisztán halljátok a nyugdíjjasok és a járó kereteik recsegését, és a méltatlankodását: Istenem, két balf@sz egy ekkora vasban!
Kössz a vigyort -
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #62055 üzenetére
Azt azért tudd, hogy az A4 már az újabb futóművet kapta, jobb, de drágább is (a kutyacsontos széria). A 80-as még a "hagyomány" jegyében készült. Ez van nekem is egyébként, 15 éve a családnál, 5 éve nálam (kb), semmi komoly baja nincs a kopó dolgokon kívül (27 éves, bontatlan motor). Ha TDI-t találsz olcsót, az a megbízhatóság mellett még takarékos is. De vehetsz 1.6-os 16 szelepest is, az is jó darab. Érdeklődj sokat, próbálj ki párat, esetleg ott vannak a 100-as Audik is..
-
#10726912
törölt tag
válasz molnarpeter #64367 üzenetére
Az nem olyan hatékony, mint emez...az RO-55 "inkább" rozsda maró. Ha használtál már kifejezett rozsda átalakítót, akkor tudod, hogy mi a különbség (a rozsdából fekete, kemény anyag lesz, mehet rá a gitt, festék, stb). Kocsiknál kifejezett előny lehet erősen rozsdás részen
-
#10726912
törölt tag
válasz molnarpeter #64371 üzenetére
Örülök, ha segíthettem
-
#10726912
törölt tag
válasz molnarpeter #64381 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a kezelt felületet megcsiszolod, zsírtalanítod, portalanítod, lefújod-fested alapozóval...arra megy a festék...nem tudok róla, hogy ezt így ne lehetne kezelni.
Bling95: Szabad érdeklődni, hogy mivel nem jár a kutyu melózni, ezért az már munka nélküli....mennyi járulékot kap?[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz molnarpeter #64411 üzenetére
Ha bármi lyen jellegű kérdésed van, szívből ajánlom EZT a topicot, hihetetlen tudású és tapasztalatú emberek gyűltek össze Én csak inasuk lehetnék
-
#10726912
törölt tag
válasz Morris #67751 üzenetére
Hideg állapotban szorul valamelyik keréknél a féked, többedik fékezésre megmozdul. Nézd meg a kerekeknél a porfogó gumikat, valah
ol nincs e a munkahengeren kiszakadva. Ahol látsz szakadást, azt a munka hengert olajozd be, járasd be, és kezd el keresni az alkatrészt hozzá.
Úgy is megnézheted egyébként, hogy hideg állapotban fékezel egyet, s mikor hallod a dohogó hangot, megállsz, és leellenőrzöd a kerekeket, melyiket tudod kézzel könnyedén forgatni. Amelyik szorul, annak a fékjével lesz gondod. -
#10726912
törölt tag
válasz Morris #67754 üzenetére
Először ellenőrizd le, elvileg igen., de nekem pl olcsó, 3 ezer alatti az ára (80 avant hátsó hídja és rendszere van a kocsi alatt, tárcsa fékhez ennyi a fékmunka henger). De ez nem a főfék munka henger. S gondolom neked dobféked van hátul. A fék szorulást ellenőrizd, aztán nézelődj, ha már biztosat tudsz A biztos alatt értem azt is, hogy akár szerelővel is megnézeted, ha nem vagy biztos a hiba okában.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Morris #67930 üzenetére
Általában a kézifék bovden két helyen tud beporosodni, berozsdásodni, megkopni. A kerekenél a jellemzőbb, ha nincs rajtuk porvédő. A másik hely a kézifék kar csatlakozásnál: olyan helyeket olajozz be, ahol a bovdenháznak vége van, s csak a bovdent látod. Ha ez nem hat, még mindig marad maga a fékrendszer, mint szorulós hiba lehetőség: azaz ott is olajozd meg, ahol a kézifék bovdenje a keréknél a fékrendszerhez csatlakozik: kérj meg valakit, hogy mozgassa a kézi féket, és te meg forgasd meg a kereket, közben nézd, hogy mi az, ami a kézifék kar mozgatás hatására mozdul.
Jó szórakozást -
#10726912
törölt tag
válasz MunezXBK #73727 üzenetére
Heh...pont ebben a topicban lövöd el az estei magányos lódözési szokásaidat? Vag pontosan mitet is polírozol ? Bocsánat, magas foci volt...
Mindenkinek lenne kérdés:
SF motorkódos AUDI 80 1.8S, benzines, karburátoros 65/88-s motorral szerelt típusról van szó. A probléma a következő: karter gázban megjelent a motor olaj, néha egészen durva mennyiséget hoz magával, 120 km alatt másfél decinél többet. Alapból volt egy olyan gondja, hogy csattog a hidrotőke, most meg ez a hiba is. Hirtelen jött ez a hiba, tele nyomta a levegő szűrőt. Sejtésem szerint gyűrű törés okozta ezt, ezért lett hirtelen a jelenség. A fentebb felsoroltakon kívül nem tudok más hibáról, nem füstös a motor, nem kopott, kompresszió mindegyik hengerben 12.1-12.3 között van, alapméretes dugattyúk vannak benne.
A hidrotőke sort meg lehet venni 10 ezerért, egy darab dugattyú gyűrű 2400 forinttól indul.
Kérdésem az, hogy érdemes venni egy ugyan ilyen bontott motort donornak, és abból áttenni, amit kell, (esetleg KJET-est is vehetek, kedvezőbb fogyasztás miatt illetve jobb lesz a teljesítménye, meg az alapjárat is stabilabb lehet), vagy vegyem meg az új alkatrészeket (ebben az esetben csak az olcsóbbakat tudom megvenni), és csináltassam meg az új alkatrészekkel a motort?
Ki mit tanácsol? Ez a kocsi marad még pár évig biztosan, sok értelmét nem látom lecserélni, évi 5 ezer km kb a futása, erre pedig megfelel ez is.
Köszönöm előre a válaszokat!. S ha valaki tud alkatrész ügyben segíteni, azt is megköszönöm, egy hónapon belül lesz ez aktuális, akkor lesz a javítása pénz. AAlkatrész akkor érdekelne, ha jobb minőságűt tudnátok ajánlani lényeges kedvezménnyel.
Köszönöm! -
#10726912
törölt tag
válasz VR6-Fan #73756 üzenetére
Ez most egy kissé kínai nekem...mire gondolsz, írnál kissé bővebben róla? Link, kép, bármi jöhet...elnézést a lámaságért!
(esetleg a motorosan vezérelt alulmotorizált moto(R) GP-t nélkülöző motrotos benzingőzevő gőztelen dugattyúhajtású blokkmotorra gondolsz??? csak mert azt nézegettem, de elég ritka mostanság )[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Mágus2 #73758 üzenetére
Jön a kartergáz, elvileg nincs dugulás. Megpróbálom majd kideríteni, hogy mi az oka. Hétfőn telefonálok egy hirdetés miatt. Árat nem írtak. Egyébként a hidrotőke lyukadás valószínű (nem is tudtam, hogy lehet ilyen), ha gyűrű törés lenne, akkor a kék füst is megjelent volna elvileg....a hengerfej repedést ne is emlegesd (akkor a hűtővízzel is kéne keverednie az olajnak, nem? vagy létezhet olyan, mikor is csak megnöveli a kartergázt s tulajdonképp benzingőz vagy föst jön a kivezető csövön?, szelepszár...ahhoz meg a kompresszió mérést kell megejteni.
Köszönöm, beindítottad az agyalást Ha szabad kérnem, leírnád részletesebben, hogy mi-mivel deríthető ki, illetve mit okoz milyen jelenségnek kéne utalnia a hibára? íbontás nélküli agyalásra gondolok, hátha jelentősebben meg tudom állapítani a károsodás mértékét. Ha pl hidrotőke kopás az ok, az húsz ezer anyagáron számolva, plusz munka díj, ennyiért inkább megcsináltatom,int vegyek eg kétes állapotű bontott motort....
Üdv, s még egyszer köszönöm!
VR6-Fan: Értem. Milyen motorkóddal adták ki ezt a típust, tudsz benne sehíteeni? ha motor csere lesz, akkor ez is szóba kerülhet...[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Szerinte a turbó csőnél lévő O gyűrű kezdi megadni magát ismét. Baromi nagy ott a hőterhelés, szerinte az ott nem bírja sokat, pláne nem sok autopalyaval.
A másik, hogy máshonnan kezdett el most folyni.
Öhm...ezt a pék is meg tudta volna mondani Vagy onnan folyik, vagy nem...mint a bizonytalan időjós: azt hiszem esni fog az eső, de lehet, hogy nem...
Bocsánat, nem kötekedés, csak ez így kicsit izé -
#10726912
törölt tag
Nem értetted meg...ahhoz tudom hasonlítni a mondatot, mint mikor megkérdeztem a kollégát, hogy hol van a nagy nyomaték kulcs? Az első ládában! Nézem...Nincs ott! ...Akkor a többiben!
Nem a szerelődben kételkedtem, igaza is van, csak a felsorolás volt a vicces számomra: Az a baja, mint a múltkor. VAGY MÁS! Ezt kb bárki megmondhatja, nem kell autó szerelőnek lenni...
De vedd úgy, hogy nem szóltam, sok sikert