-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #16584 üzenetére
Csak a nagyon okos felső vezetés amikor ezt kitalálta, belegondolt pl. abba, hogy mi értelme pl. egy autópályáról lejött motoron olajszintet ellenőrizni?
Egyébként én pont ezért kerülöm el őket, ha tehetem. Gyűlölöm a shell erőszakos stílusát. Tisztára, mint egy bankban...tervszámok, értékesítés, értékesítés, értékesítés mindenek felett. Ismerős sajnos.
De ezzel hosszú távon nem vásárlásra ösztönöz, nem vásárlókat toboroz, hanem épp elrettenti a kuncsaftokat.
Ha egyszer megtankolhatnék úgy, hogy ne akarná feltörni a tanksapkámat még járó motornál a kutas, bizisten összetenném a két kezemet, hogy végre nem tapadnak rám.
Komolyan, adnék neki egy 100-ast csak hogy békénhagyjon utána is.
Annyira gáz, még utána én érzem magam szarul ha elküldöm őket...[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
A másik topicban sikeresen lebeszéltetek a 2.8 benzines automata A6 kombóról.
Mi a helyzet az alábbi párosítással? [L]http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a4/audi_a4_1.8_t_concert-4909880
Mennyire tartós, megbízható ez a motor, hogy megy, hogyan alakul a fogyasztása?
Jelenleg a 2.5 V6 170 lovas Mondeom van, dinamikában hol lenne ez az 1.8T hozzá képest?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tomcsi23 #17729 üzenetére
Gyóvanna, meggyőztél. Marad a Mondi. Elvégre másfél éve nálam van, semmi probléma, nagyon jól megvagyunk és mióta a gáz is benne van, azóta már a fogyasztással sincs gondom. Kb. minden új benne, folyamatosan szervizeltem, előtte pedig az önkormányzaté volt újonnan, tehát 9 év folyamatos szervizmúlt.
Csak az a rohadt megújulási, kipróbálási vágy...mindig az kéne, ami nincs. Egyszer majd csak kinövöm...vagy sose. De pár meggondolatlan vétel és talán benőne a fejem lágya.
-
Ck.
addikt
Hoztam már pár rossz döntést, a mostani kocsin tényleg szinte minden új, előélete ismert, jó állapotban van. Nem hagyom hogy egy pillanatra is engedjen a sötét erő delejes csábítása, szívtam már eleget. Erős maradok.
zoo8800:
Majdnem ilyenem van, csak GHIA felszereltség, manuális váltóval és tempomat nélkül (egyelőre)Most asszony nyaggat egy 206 HDI-ért, de röpke elhatározásom töretlen, marad a Mondi, ha már belerakattam a gázt és ennyit ráköltöttem, tényleg nagy hülye lennék, ha most szállnék ki a buliból. (Meg aztán tényleg hiányozna...na)
-
Ck.
addikt
válasz #00809728 #17786 üzenetére
Sztem eddig se volt baja, vagy csak én vagyok vak. Ígyis-úgyis azzal gurulsz, előbb-utóbb koszos, poros, saras lesz, meg aztán úgyse látszik távolabbról, ha kiszállsz az autóból és nem hajolsz 2 centi közel a kerékhez, akkor simán észrevehetetlen.
Vagy csak én nem értem mit kell látni?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz VR6-Fan #17794 üzenetére
Rám se jellemző, de se Te, se én nem vagyunk tökéletesek. Hibázni csak az nem hibázik, aki nem is létezik.
Felesleges vitát gerjesztettem, nem ez volt a célom, csak a véleményem mondtam el, hogy én ebből nem csináltam volna ügyet, hogy van rajta pár festék dudor.Dodi72:
Így már más, ha megrendelésre csinálod úgy már érthető, én sem adok ki olyan munkát a kezemből, amivel bármi nyűg is van. De ha sajátom lenne, nem költenék rá plusz ezreket, hogy tökéletes legyen.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
Audinál hogy lehet a gyári kulccsal automatán felhúzni az ablakokat? Ameddig nyomom addig húzza, de ha elengedem abbahagyja.
-
Ck.
addikt
2000-es évjáratú A6-hoz nincs vkinek kezelési manualja? Akár emilben, akár neten fellelhető formában...ingyé.
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19298 üzenetére
Konkrétan most hirtelen 3 dolog érdekelne:
1. A középkonzolon van 3 gomb: Belső tér világítás be/ki, ASR be/ki, és van egy harmadik, amit hiába nyomkodok, nem csinál semmit, legalábbis nem veszek észre funkciót
2. A bal oldali bajuszkapcsolón van egy elhúzós gomb, EIN/AUS felirattal. Nem tudom mit kapcsol ki/be.
3. A fentebb írt kulcsos ablakfelhúzós mókát lehet-e vhogy állítgatni?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19303 üzenetére
Köszi szépen, ugyananezen indexkapcsoló végén van egy FUNK feliratú gomb is, ezt se tom mire való.
Előre is köszi
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19316 üzenetére
Köszi szépen az infókat.
Igen, az a gomb tényleg úgy néz ki, mint vmi ablakon lévő róló. Mondjuk a működési elvét nem értem. A róló be van akasztva egy furatba, és úgy lehet visszacsévélni, ha onnan kiakasztom. Milyen funkciót látna el az a gomb?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19321 üzenetére
Igen ilyen. A végére az van ráírva, hogy "FUNK". Azzal a végén lévő gombbal lehet lassítani?
Nálam egyébként vmiért nem műxik. Ha elhúzom a kapcsolót, akkor helyette a reflektor és az index kezd el villogni. Ha meg volna hülyülve a tempomat, akkor csak simán nem működne. De a reflektor villogtatás inkább vmi riasztóra emlékeztet engem.
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19323 üzenetére
Jaja, nekem is feltűnt, kicsi a világ. És a visszapillantó állító joystick-nál lévő "menu" feliratú kerek gomb az mit kellene, hogy csináljon?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19325 üzenetére
Akkor az enyém a Holdról jött?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19325 üzenetére
Na majd még próbálgatom, egyelőre nem jöttem rá. Ezekszerint viszont akkor van tempomat a gépben, csak kerítenem kell egy autóvillamosságist, aki viszonylag olcsón és pöpecül kigubancolja a vezetékeket.
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19328 üzenetére
Az lesz. Szerinted amúgy nagy meló lehet a tempomatos móka, vagy egy gyakorlott villamossági szerelő pikk-pakk megoldja?
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
Bár nem szabadna, de itt is megkérdezem, mert mielőbb kellene vmi támpont:
Automata váltónál alapjáraton néha P-ben hallani vmi fura zörgést, ami ha D-be rakom, megszűnik. Van, hogy később mikor megállok és P-be rakom, akkor már semmi zörej, de van amikor előjön. Váltásban semmi probléma nincs, nem ránt, nem rángat, szépen vált.
Mi adhatja ezt a hangot néha, amikor nincs sebességben? 5 fokozatú tiptronic.Lehet attól, hogy az olajszivattyú erőlködik a koszos szűrő miatt? Megvegyem a friss váltóolajat + szűrőt, elképzelhető, hogy megoldja ezt a néha jelentkező zörejt?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19338 üzenetére
Diesel. Ma nem csinálta. Egyébként logikusnak tűnne, hogy vmi a szűrő vagy az olaj körül lesz, mert nem állandó a hang, néha előjött, héha elhallgatott. Azt tudnám elképzelni, hogy amikor jut elég olaj/átmegy a szűrőn akkor oké, amikor meg kevés az olaj, vagy erőlködik a szivattyú, akkor adja a hangot. Remélem egy friss olaj+szűrő megoldja. Hol tudom ellenőrzni a váltó olajszintjét?
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #19368 üzenetére
Na ez nem volt vmi megnyugtato. . . Remelem ennyire nem komoly a helyzet, a heten viszem szerelohoz, aztan kiderul. Egyebkent nem quattro, sima elsokerekes. Ma amikor megmutattam, a szerelo elso hallasra szinten az olajra gondolt, ill. az inverterre.
-
Ck.
addikt
Szevasztok! Hulye kerdes, de hogyan lehet az ido szinkronizalast elinditani az A6-osban? Nem kezzel kell beallitani, hanem muholdon keresztul szinkronizal, mint nehany karora. Riaszto szereles miatt ketszer le kellett vennem az akksit, az idot elfelejtette, de utana leszinkronizalta. Fogalmam sincs, h magatol, vagy nyomkodtam-e vmit. Masodjara ra nem jovok hogyan szinkronizaltassam, mit nyomkodjak, mert ezekszerint magatol nem csinalja. Nemetul meg nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tud-e vki abban segíteni, hogy az Audik önellenőrzó tesztjében az egyes piktogramok mit jelölnek?
Konkrétan 2 ikon az amit nem ismerek: az egyik az karikában lévő 'km' felirat, a másik pedig majdnem ugyanez, egy karikában lévő 'km2' felirat.
-
Ck.
addikt
Még egy kérdés:
A 2.5 TDI Ódimon 2006. októberében volt a legutóbbi vezérlés csere, nem volt sose őrült módjára hajtva, egyik ismerősöm használta, második autóként. Szerintetek mindenképp csináltassam meg még most novemberben a vezérlés cserét rajta, vagy ráér tavaszig is, nyugodtan eljárhatok így vele?
Nem 2 fillér a dolog, karácsony előtt lenne máshol is helye a pénznek. Szervizben azt mondták, hogy a vezérlésnél semmi előjele nincs egy szíjszakadásnak, se hang, se más, szemrevételezéssel nem lehet megállapítani az állapotát, mert a gumi belülről attól el lehet öregedve. Szerintük minél hamarabb kellene, lehet kibírja még 2 évig is így, de lehet, hogy 2 hónapot se...nem tudni 5 év alatt milyen állapotú a szíj.
Mit tanácsoltok?
-
Ck.
addikt
Az a baj, hogy lehet tényleg kihúzná simán tavaszig, vagy tovább is, de benne van a pakliban az is, hogy nem. Egy szíjszakadás, meg amiket az csinál, az valóban nem olcsó mulatság.
VR6-Fan:
Nem arról van szó, hogy nem bírom fenntartani, csak gondoltam akkor tavasszal kerek 230-nál megcsináltatok egy komplett nagyszervizt, addig meg úgyis keveset mennék. De ha már ennyien mondjátok, akkor inkább jövő héten lecseréltetem és nyugodtan alszom.dízelracer:
Ez még az adagolós TDI, egy kicsit barátiabb árak vannak, mint PD-nél. -
Ck.
addikt
Ért-e valaki az Ódikhoz?
Az A6-om olyan, hogy az idő, dátum kézzel is megadható, de beállítható, hogy szinkronizáljon rádiótornyokon keresztül és akkor semmit nem kell beállítani, mindig a pontos időt és dátumot mutatja, illetve a műszerfalon egy kis piktogram is jelzi, ha az idő az "éterből" van.
Na most történt a múltkor hogy le kellett vennem a sarut, elfelejtette a beállításokat és hiába kapcsoltam utána be az atomóra szinkronizálást, nem csinálta. Össze-vissza nyomogattam, aztán egyszer csak pár nap után mégis magától beállította. Tegnap is le kellett vennem és szintén hiába állítom, nem szinkronizál. Mit és hogyan kéne beállítani? Illetve a múltkor pár nap után mi történhetett, hogy mégis leszinkronizálta? Lehet vhogy ezt "direkt" szinkronizáltatni?
-
-
Ck.
addikt
válasz dízelracer #22408 üzenetére
AKN-es 2.5 TDI-t van-e értelme csiptunizni? Ha igen, mi az a határ, amit elbír?
-
Ck.
addikt
válasz dízelracer #22411 üzenetére
Én se, ígyis jól megy, de nem bánnám, ha mégjobban. De azt se akarom, hogy kifingjon a motor.
Egy jobb szaki meg tudja mondani, hogy melyik motort érdemes/nem érdemes?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Meg kell védenem AMD-t, nem tom mit szívóztok a Daycoval. Egyik legjobb szíj a Gates-szel és a Continentallal együtt.
Az én gépem gyárilag is azzal futott, most ősszel is az került bele. 10 év alatt nem okozott csalódást, hibátlanul fut.Mellesleg a Porsche Hungáriánál is kötelező szervizen ezt teszik bele, ami nem feltétlen jelent vmit, de akkor is na...nem rossz márka az.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tegnap tankoltam a kagylósoknál 5 rugóért dizlit, ugyanannál a kútnál, ugyanannál az oszlopnál ahol szoktam.
A szokásos utamra mentem, szinte üres országút, kicsi csöndes falvak, városok átutazóban, semmi dugó, laza 80-as tempó, ennyi üzemanyag általában 150-160 km-re szokott elég lenni ilyenkor télen.
Ennek ellenére tegnap 90 km országút alatt felzabálta mind az 5 rugóért tankolt gázolajat. Csontig kifeküdt a mutató, szerencsére épp ott volt a közelben egy mol kút, ott megtankoltam, azóta mentem már 200 km-t, visszaállt a normál szokásos fogyasztás, semmi probléma.Mi a franc történhetett? Mi a fene volt abban az üzemanyagban? Egy biztos, a drága shell nálam itt írta le magát végleg.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tomcsi23 #23543 üzenetére
Igazából még ez is megfordult a fejemben, na nem azért, hogy védjem a shellt...
A szintjelző amikor elkezdett kifeküdni, folyamatosan csökkent a computer szerinti megtehető km-ek száma, amikor begurultam a kútra, akkor már csak 10 km-t írt és csontra ki volt feküdve. Viszont amikor átkapcsoltam az átlagfogyasztásra, ott 7.3-at írt, ami teljesen normális.
De ha a szintjelző lett volna megbolondulva, akkor egyik pillanatról a másikra mitől javult meg attól, hogy újra tankoltam?
Kicsit értetlenül állok a dolog előtt... -
Ck.
addikt
Nagyon furcsálom én is a dolgot, de tényleg nem lehet bizonyítani anélkül, hogy nem teliből telibe tankoltam volna. Viszont az is érdekes, hogy az úszó mitől akadhatott volna ki egyik pillanatról a másikra?
Jó lenne azt is tudni, hogy az Audik computere mi alapján számolja az átlagfogyasztást, a megtehető km-t, és a szintjelző az úszó helyzete alapján fekszik-e ki, vagy összefüggésben van a mért átlagfogyasztással és a megtehető km-ekkel?Amúgy nem 80-nál evett 7.5-öt. Hanem az össz fogyasztás várásozással együtt szokott annyi lenni (2.5 TDI V6).
-
Ck.
addikt
válasz Templomegere #23587 üzenetére
Igen, én is úgy gondolom, hogy vhogy így számol. Ettől függetlenül továbbra is érthetetlen számomra, hogy mi történt, 90 km alatt 11 liter gázolaj az nagyon durva, főleg, hogy az csak országút volt szinte. Végig egyenletes tempó volt, vagy tényleg tróger volt az üzemanyag, vagy megbolondult az úszó.
Mindenesetre nagy hibát nem követek el azzal, hogy soha többé shell.Amúgy tényleg 2wd, de automata. 7-7.5 literrel eljárok vegyesben, nagyon tiprom akkor 8.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Azt vettem észre, hogy magasabb fordulaton elkezdett "süvíteni" a motortérből vmi...először arra gondoltam, hogy biztos kilyukadt a turbócső, de ugyanúgy megvan a dinamikája, megy szépen a turbó, jól húz, úgyhogy nem hiszem, hogy ott van a gond. Észrevettem, hogy motorféknél ez a süvítés nagyobb fordulatról lassítva, motorfékezve elkezd tompulni, halkulni, gázadásra ismét felerősödik, de mindez csak magas fordulaton.
Szíjak frissen cserélve, úgyhogy nem az lesz, viszont egyből a generátorra kezdtem el gyanakodni, tipikus tünet. Alátámaszthatja még az is, hogy hidegindításnál a mínuszokba, ha beindítom és ég közben a beltéri világítás, akkor egy pár mp.-ig picit elhalványul, pislákol, majd visszerősödik. De ez csak rögtön az első fagyos indítás, utána már semmi pislákolás. Szerintetek is a generátor adhatja ezt a hangot? Mennyit bírhat ki még vajon így, és ha cserélni/javítani kell akkor mit és mibe fájhat? Felújított komplett generátor 120 pénz, de bízom benne, hogy nem kell minden elemét cserélni. A6, 2.5 TDI-ról van szó egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Megértem persze. Ha a szabadonfutó vagy a generátor csapágy a ludas, az mekkora mulatság? Kb. melyik mi pénz?