- Stellar Blade - Túl az 1 millión
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
- Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
#08365312 #91935 üzenetére
A teszthez nem is kell másik akksi, elég levenni a - sarut, bezárni az ajtót kulccsal és 2 hét múlva kiderül.
Volt egy hasonló esete a kollégának, szintén A4-el. Ő garázsban tartja és a kulcs mindig benne van, 1 hét után már nem indult, ha bezárta, akkor simán kibírt 3 hetet is. Nem alszik el benne az elektronika, ha nincs bezárva a kocsi.
Ha munkaeszköz, hogyan merülhet ki az akksi 2 hét alatt? Akkor nem áll az autó 2 hétig.
Meséld el a teljes történetet, mert nekem itt valami nem ül. Mennyit ingázik vele melóba?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
#08365312 #91939 üzenetére
Nagy valószínűséggel a töltéssel lesz valami, vagy valamelyik fogyasztó zárlatos. 10 km elég ahhoz, hogy visszatöltse az indítózáshoz felhasznált áramot. 2-3 nap állástól meg nem merül ki, ha csak 0,03 a nyugalmi áram felvétel. Meg kell mérni a töltő feszültséget fordulaton is bekapcsolt fogyasztókkal. Lámpa, ablak fűtés, szellőztető motor. 2000 fordulaton, majd 3000 fordulaton is. Ehhez jó lenne bemelegíteni a motort, nem illik hidegen terhelés nélkül 3000-en járatni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tomcsi23 #91975 üzenetére
Nálam van reggel két km, meg este kettő. Reggel megy a szélvédő fűtés, meg az ülés fűtés, sete nem mindig.
Igaz 140A-t tol a generátor. Hétvégén elvisszük kikormolni, az 2x 100km.Tinuska92 Van valami nem gyári hifi installáció? Erősítő? Nem gyári rádió? Ha nem a generátor, akkor valami elektromos zárlat valahol, ami nem állandó. A generátor egyszerűen kizárható. A generátor és az akksi össze van kötve egy kábellal, azt le kell venni, amikor tudjátok, hogy állni fog az autó 2 napot, majd visszatenni, ha ekkor is lemerül, nem a generátor a hibás, ha indul szépen, fel kell újíttatni a generátort.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Tachion86 #92018 üzenetére
Szia!
Ez már nem olyan egyszerű mint a régebbi autókban. Itt can-bus rendszerű minden, minden felsorolt jel a komfort elektronikában fut össze de a can kapu a gerince a rendszernek, ahhoz is hozzá kell tanítani a riasztót. Ez nem olyasmi, amit szaktudás és felszerelés nélkül a drótok alapján be lehet kábelozni. Bízd szakértőre a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Atish19 #92051 üzenetére
A G71 ha szarakodik, simán okoz ilyen hibát. Az Intercooler felső sarkába van fogatva ez a dupla szenzor. Az ablamosó tartályt amikor töltöd és kilöttyinted, pontosan erre a szenzorra folyik a víz.
Ha a kábel nem szakadt, akkor cseréld ki a szenzort, töröld a hibát és megint jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
zsolt19900 #92069 üzenetére
Lepucolsz mindent szárazra, úgy kell összerakni.
Más: Megmustráltam az új B8 Passat combit a parkolón, jó kis Galantos orra lett.
Ja, 2.0TDI Bi turbo, 4 motion.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Tegnap a szomszéd elhozta 44 000km-t futott AHU toledo1-et, hogy nem húz. Nem elütés, tényleg annyi van benne. Első kereszt kérdés, mióta nem húz? Válasz: Tavaly novemberben még ment, aztán decemberben a Tátrában elvesztek a lovak, azóta nem húz.
Egy csőbilincset kicseréltem és állítása szerint, mintha kicseréltem volna a motort.
Ha ezt egy VGT-s turbóssal csinálja meg, akkor beáll benne a reguláció, mint a szög. Így csak a turbó halál veszélye fenyegette.
Az emgerek hülyesége határtalan, bármit képesek tönkretenni. Az AFN- az egyik kedvenc motorom, ha rendbe van szedve 1x, nincs leállítva izzó turbóval, akkor bizony sokat kibír. És nem mellékesen haladni is lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Morris #92093 üzenetére
Van, aki egy pohár vizet is képes elrontani.
A konstrukciót tekintve jó motor, az, hogy sokan nem értenek hozzá, már egy másik dolog. Tresh is megesküdött, hogy a vezérlést olyan cserélte, aki érti a dolgát, aztán kiderült, hogy mégsem. Pedig az egy alap művelet.
Tudsz mondani konkrétuot is, vagy csak ilyen városi legendák, hogy lekormolódik, hullanak a turbók, kettőstömegűk meg a többi diesel móka? Azt azért elfelejtik megemlíteni, hogy 4.-ben járnak vele 40-el, mert alulról is megindul, no igen 1200-ról, üres a tank, mert keveset fogyaszt, fölösleges megtankolni, ettől szétkopik az adagoló.. Tuning pistákat nem is említve a garázs chippekkel, amivel 1,7-et tölt a turbó, de lenyomja az X5-öt 2x, utána a fél motor kuka..
Alap egy jó állapotú motor, ahhoz kell egy jó adagoló, rendes turbó, új légtömegmérő(nagyon fontos, mert öregszik és mindig kevesebbet mér), új vákuum csövek, rendes magas nyomású csövek, tiszta vezérlő(ne legyen olaj benne) É utána 3.-ba lepadlózva még a mai CR csodákat is meg lehet vele lepni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem csak neked lenne optimális, hanem érzetre is az lenne, ezért is mondtam, hogy kevés bele az a teljesítmény. Nem véletlenül ajánlottam az AFN-t, az gyárilag olyan. Ha most megíratod az AHH-t olyanra, mint az AFN, akkor mit is nyertél azzal, hogy a gyengébbet vetted?
Akarod tudni a különbséget a két motor között?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
freaghill #92102 üzenetére
Neked nem AHU van? De az már három.
Az AHH és az AFN között annyi a különbség, hogy az AFN- ben nagyobb csúcsok vannak és más a szoft.
Az AHU más tészta, ott más a turbó. Az AHH is változó geos turbó, sőt, azonos az AFN turbójával.
Bumm, erre mit mondanak az okos szerelők?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Há Jóuzsi, a 66kw örök élet meg egy nap, úgy hallottam, az biri, de a 81kw az ördögtűl való, az
szarfoshugy...és kiderül sokszor, hogy teljesen azonosak a főalkatrészek, csak mivel a jobban menő jobban megy, jobban mennek vele és mivel az bírja, elhanyagolják, szarrá tuningolják.
Ezt mondták nekem az octavia-ra vásárlás előtt, csak a 66kw, aztán beülsz és rájössz, hogy az nem bír menni. Aztán kicsit jobban beleásod magad, és kiderül, hogy abban is VGT van 2000 után, szóval innen nézve már mind1.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
#08365312 #92106 üzenetére
Az elég. Akkor a nyugalmi áramfelvétellel van valami, lehet az változik, nem állandó. Ha generátor teóriámat erősíti, hogy nem mindig pontosan azonos idő után merül le. Lehet nem mindegy hol áll meg a generátor tengelye. A generátor kábelét el kell kötni az akksiról, amikor leteszitek az autót több mint 2 napra, és ki fog derülni.
A piros vastak kábel ami oda van csavarozva az + akksi saru kábeléhez.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem gondolom, hogy rossz szakember lenne. Csak nem nézett utána az adott motornak. A többi különbség elhanyagolható. Dobj egy képet a turbódról,
meg egy gyártási èvet isMár megvan, 99-es.A VGT nem hibaforrás, hanem a nyomaték forrása szélesebb fordulatszám tartományban.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
VR6-Fan #92112 üzenetére
Én 4 új gyári AFN csúcsra gondoltam, meg egy light soft-ra, lazán 120 ló fölött lenne és 300Nm környékén. Ez nem terhel meg semmit túlságosan.
Még az adagolót nem néztem, ha az is azonos, akkor igen. Lesz egy teljes értékű AFN. Csak a kuplungra is gondolni kell. Az az első, ami jelezni fogja hogy too much powaaa.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
1,2 barra megírva egy nem túl agresszív ü.a. térképpel füstölni sem fog.
tomcsi23 Most 320Nm van, de nem érezni, jól eldugták ebben a CR technikában, olyan mint egy 1.8T, semmi tartalékot nem érzek benne.
(megvan az, csak széthúzták a tartományt, ezért nem rúg hátba, viszont elforog 5000-ig, és nem veszi el a kraftot 4500-nál)
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tomcsi23 #92131 üzenetére
Valamiért a 170 lovas turbója volt rajta a gyári soft-al, gondolom ebből van a többlet. Ritka CR amelyik megüti a gyári szintet nyomatékban. A lovak megvannak, de valami miatt mindenhol azt látom, hogy 40-50Nm-el kevesebbet mérnek a gyárilag megadottnál.
Gondolom a súlyos áttét miatt, mert ugye a gyári a lendkeréken volt mérve, nem a kerekeken, bár akkor a lovak is hiányoznának...Keresgéltem a mért diagramok között, de elég furcsákat mérnek a 140 lovasokon. Pl. ez
Ja nem indítottam rá, azt nem lehet, csak furcsa volt, meg ugye kuplung kinyomás nélkül sem engedi indítani. Le van ez védve minden oldalról.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tomcsi23 #92131 üzenetére
A másik dolog, mai nagyban tud befolyásolni egy ilyen mérést, a DPF telítettsége. Ha be van rakva korommal, fojtja rendesen a motort.
Hopsz, a fenti linket benéztem. Nem Nm- ben van megadva, átszámolva még több is, mint 320Nm.
A Wiki azt mondja, hogy a CFHC 320 Nm. (236 lb•ft) at 1750–2500.
Adagolós után nem az, hogy lusta, de nagyon más. Gyorsabban és csendesebben teszi a dolgát, talán a zaj hiányzik a legjobban. Süvített a turbó, morgott az egész bódé, ez meg csak suhan.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tomcsi23 #92134 üzenetére
Valaki ráakasztott egy nagyobb turbót, mert tartósan 170+ lovat akart. Az eredeti turbóval nem mérték. Ilyenkor a gyári soft nem ad több nyomást, hiába nagyobb a turbó, amíg meg nem írják, elvileg azonos a teljesítmény. Gondolom aki ilyesmire vetemedik az kiveszi a DPF-et is(ez már okozhat növekedést). Az sem támogatja a tuningot. Eddig aki eltávolította, mindenki arról számolt be, hogy jobban megy. Én azért meghagyom gyárinak, főleg, hogy itt szigorodni fog az ellenőrzés a gyárilag DPF-el szerelt autókra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
VR6-Fan #92139 üzenetére
Ez érdekes. Azonos nyomáson hogy lehet nagyobb a szállított mennyiség? A motor és a csövek űrtaltama állandó. A motor légnyelése adott fordulaton állandó. Csak a nyomás növekedéssel növeKszik. Egy nagyobb turbó tengelye kevesebbet forog, de lassabban is pörög fel. Valahol hiányosak a fizikai ismereteim?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
7600 GS #92161 üzenetére
Ezzel ki is békülnék, ha az orrán egy Volkswagen embléma díszelegne. Ebből szűrtem le, ha eddig nem lett volna világos.
Most ne keverd ide, hogy kinek mi tetszik és milyen márkát preferál. Már évek óta nem olyan autóval járok, amilyen márkát preferálok, mert azoknak a szempontoknak, ami alapján autót választok, a preferált márka nem felel meg.
Tinuska92 a vékony kábel a műszerfalnak jelzi a töltést. Nincs arra a szálra véletlenül valami DRL rákötve?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
VR6-Fan #92170 üzenetére
Pontosan így van, de attől nem lesz +10 ló. Ha kiveszik ehhez még a DPF-et, akkor már más a leányzó fekvése.
A te esete:
A nagyobb turbó nem nyel sokkal több levegőt az adott nyomáshoz adott fordulaton, csak kevesebbet forog és stabilabban tartja a nagyobb nyomást. Ezért kell hozzá igazítani a softot is. Ha egy gyári motorra rádobsz 1 számmal nagyobb turbót, alulról lustább lesz, a többi marad a régi, mert a soft nem engedi feljebb a töltő nyomást , minden eszközzel azon lesz, hogy kordában tartsa. Jobban kinyitja az EGR szelepet pl. vagy vissza vesz a naftából, hogy csökkentse a kipufogó gázok mennyiségét. Mondjuk ha felraksz egy nagyobb IC-t is, az már más tészta. Oda több levegő fér, amivel többet is szív a légtömegmérőn keresztül, persze ez nem tetszik neki, mert a kisebb IC-hez volt írva a soft. A gyári soft-al, ettől még lustább lesz. de ha hozzá igazítják a soft-ot, akkor kezdődhet a tánc.Azért szokták a nagyobb turbóval a nagyobb IC-t egyszerre felrakni, akkor a gyári soft-al is megmarad legalább olyan erősnek, mint volt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
#08365312 #92173 üzenetére
Húzd ki a véknyabb kábelt ès mèrd neg a töltést. Ha tölt,lehet egy hétig tesztelni a kábel nélkül. A töltés jelző világítani fog. Ha nem fog merülni,meg kell mérni a kábel ellenállását,hogy kizárjuk a zárlatot. Ha ez is megvan,a generátor a ludas.
Van benne relé,ami automatikusan felkapcsolja a lámpákat beindítás után? Van DRL a kocsiban?
[ Szerkesztve ]