-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacess
tag
B.Ú.É.K. minden kedves topiclakónak!!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz focvis #163262 üzenetére
Ez bizony 8L A3 gyári felni kupak nélkül. Elég masszív felninek tartják,
jövőreidén nyáron (ha még meglesz az Öreglány) azon gondolkodtam hogy veszek egy garnitúrát télinek, kupak nélkül, lehetőleg feketében. Elég fosul néznek már ki a téli lemezek, meg már a gumi is cserés. 30 papírért már lehet találni, a lemezt meg 20 alatt nem rakják rendbe...[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz focvis #163289 üzenetére
Legyen jó hír?
8d0601025k , bár ez nem csavartakarós (utálom a "kupakos" felniket...) 7x16, et45, 5x112. Valamelyik A6 (talán C5) gyári felnije, elvileg Speedline gyártmány. Szerintem nem lenne korhű a GTI-re.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Nos, ha már sokaknak "nem indult" akkor itt egy szebb történet:
Az öreglány december közepe óta állt az osztrák télben a szabad ég alatt. Olyan osztrák télben, amilyet a helyiek sem láttak vagy tíz éve. Az elmúlt két hónapban a napi középhőmérséklet -10körül, esett eddig kb. 5m hó és néha akkora a szél hogy egy 80kilós embercsomagot ledönt a lábáról. Ilyen körülmények közt állt az öreglány a mai napig. Természetesen teljesen esélytelennek tartottam hogy el fog indulni, de azért megpróbáltam. Már nyitáskor is hallottam milyen szépen szól a duda, ekkor kezdtem gyanakodni. A szokásos kettő helyett hármat izzítottam, relékattanásig. És bumm, egy fordulatra beindult. Nem akartam elhinni. Mintha csak tegnap állítottam volna le utoljára. Minden kollégám csak szenved, némelyik egy hét állás után is.
Egy kis ízelítő a helyzetről:
[kép] (nagy méretű kép!)A kép készülte után még esett vagy két méter. Az én autóm azért ennél jobb helyen áll.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
A minap beszélgettem itt egy lengyel kollégával. 580.000-nél jár egy A4 B6 Avanttal, 131 lovas pd, motorkódot nem tudott, de elvileg 6 sebességes manuál, úgyhogy szerintem AVF lesz. Azt mondja semmilyen nagyjavítás nem volt még a motoron.
Akkor ez hamarosan harmadszorra hullik szétSokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Reggie0 #165000 üzenetére
Mondjuk az említett A4-ben ezekből az alkatrészekből max kettő van...
Viccet félretéve a 3.0TDI szerintem jó cucc, amire Te használod arra meg kiváltképpen. Csak kapja meg amit kell. Kérdezd meg Malac Urat vagy Mágust hogy Teddyben mennyi lehetett a méter...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz csababarca #165004 üzenetére
"Mi számít nagynak?"
Őőőő, én a férfi nemet képviselem...
A kérdést sok irányból meg lehet közelíteni. Volt idő amikor egy millió még nem is volt sok. A mai autóipar termékei esetében szerintem a 300.000 is csodaszámba fog menni.
Az említett Passat gondolom B5 volt AFN-nel, nem lep meg hogy ennyit ment. Képzeld ha minden ilyen Passat ("németből hozott, első tulajdonos, bácsiautó, etc) jelenlegi tulajdonosa tudná hogy mennyi az annyi.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz vans? #165567 üzenetére
"5-10k km mulva teljes fekrendszer csere esedekes a Skodankon"
Nekem itt akadt meg a szemem. Erre miért is van szükség? A teljes fékrendszer az mit jelent? Az összes csövet, nyerget, főfékhengert, dewandert, ABS pumpát, etc. etc.? Kicsit erős lenne ez nem? Főleg egy pár éves autó esetében.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz vans? #165587 üzenetére
Nyerget nem kell cserélned, ebben biztos vagyok. Viszont ha le szeretnéd festeni azzal semmi gond nincs, még talán egyszerűbb is mikor még a régi tárcsa és betét van fent. Kevesebbet kell maszkolnod illetve nem fog világítani ha megy a betétre is a festékből, mivel ki lesz dobva. De azért a tárcsára illetve a betét súrlódó felületére ne menjen!
Emellett ha nem ismert az utolsó fékfolyadék-csere időpontja, vagy régebben volt mint két év akkor azt még cseréltetném. Lehetőleg gyárira.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz buci30 #165852 üzenetére
Mint ahogy a fórumtárs korábban is írta: nem a töltő, illetve a rajta lévő led fogja lehúzni az akksidat. A szivargyújtóban bent hagyott "akármi" nem hagyja "aludni" a komfortelektronikát, és emiatt fog lemerülni az akku. Annak már kicsit magasabb a fogyasztása mint a töltőnek.
Én is bent akartam hagyni fixre a töltőt, mert olyan feszesen van az aljzatban hogy komoly meló kiszenvedni. De Mágus2 felhomályosított hogy nem jó ötlet. Persze tégy belátásod szerint!Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Kicsit OFF a téma, de csak kicsit... Inkább itt kérdeznék ha nem gond.
Vásárolnék szerszámkészletet, nem pénzt keresnék vele, csak b@lfaszkodnék. Három jelöltem van, akinek volt már a kezében szerszám az véleményezné esetleg?
1. jelölt: KS Tools
2. jelölt: BGS
3. jelölt: Makita (ez annyira nem jön be, bár van villáskulcs is de alapvetően csak egy zsák kérdéses minőségű bit szerintem)
szerk.: De ha tudtok jobbat ilyen árkategóriában, esetleg többért de csillag-villással akkor jöhet!
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #166121 üzenetére
Ez majdnem ugyan az mint amit linkeltem. Mondjuk ha nálad 10 éve megy akkor nem lehet rossz, mivel te még használod is...
Ahogy látom KS Tools-ból van kék markolatú is. Az valami komolyabb minőséget képviselhet? Mert pl. Gedore-ból is van kék meg piros is. A kék a tényleg frankó cucc, a piros a kínai gyengébb. Itt is ez lehet a szitu?Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #166123 üzenetére
Most látom az Amazonos linkemen, hogy választható króm is, akkor kék lesz a markolat, meg ~25€-val magasabb az ár. Szóval ez esélyesen csak ennyi. A Gedore-t pl. tudom hogy teljesen más cucc a két szín.
Ahogy nézem "semmire" használni ár-érték arányban talán ez a best buy. Persze pénzt keresni nem ezt venném, de mint a példád is mutatja még arra is megfelelő.
Szerintem behúzom, főleg ennyiért, otthon még vagy 50%-kal drágább.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
-
Lacess
tag
válasz Reggie0 #167130 üzenetére
Még az S6 és S7 is gázolajos lesz.
Az oka kicsit vicces számomra a cikk első bekezdésében...Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz AllTheBest #167337 üzenetére
Ugyan ilyen RX228-asom van, de már nem használom. Az utak nem engedik, 3éve porosodik, most készülök eladni.
A TÜV papírja szerint: Kugelbundschrauben M14X1,5, azaz konkrétan a gyári kerékcsavar alkalmazandó ehhez a felnihez. Én is azzal használtam.Ha kell a TÜV papírja dobj egy mailcímet és elküldöm PDF-ben.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Sziasztok!
Valaki próbált már leszedni 18éve fent lévő ablaktörlő karokat? Valami trükk vagy tipp esetleg? Gondolom nem a "rángassadhülyegyerek" lesz a megoldás...
Még nem álltunk neki, mert manapság kell az ablaktörlő, a helyén. Vettem egy szép levélrácsot, mert a meglévő nagyon elfáradt. Azt szeretném cserélni, biztos nem szop@s az sem... Valaki próbálkozott már vele?
Illetve akkor már letömíteném a pollenszűrőház alját is.(Bora, vagy Golf 4, egy kutya...)
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
& Mágus2
Köszönöm!!
Érzem én valahol, hogy nem lesz ez olyan egyszerű történet...
Esetleg van még valami azon a környéken, amit érdemes lenne "simogatni", ha már lent van a levélrács? Ablaktörlő mechanikát megzsírozni pl.? Mivel? Fehér zsír, Würth HHS?Jah, és szélvédő cseréhez le kell venni a levélrácsot? Mert ha nagy a baj akkor már nem tenném vissza addig...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz molnarpeter #167767 üzenetére
Legutolsó gázolajszűrő-cserénél megvettem a Purfluxot. Gondoltam adjunk neki egy esélyt, mivel még mindig vannak bubik a csőben, de nem mindig.
A "T"-szelep szépen bele ment, ez tény, bár nem hinném hogy szebben mint a MANN-ba. Ez után jött egy kis meglepi. A szűrő átmérője kisebb mint a MANN vagy a Mahle szűrőé. Nem lehetett beszorítani a helyére, a csavarról elfogyott a menet, a szűrő meg lecsúszott a szerkezetben. Mondom ilyen a mesében sincs.
Jó, akkor metsszünk menetet még a csavarra. Persze pont az a menetmetsző van már halálán, asszem 6-os. Vasárnap délután volt, kandácsolni nem akartam, haver műhelyében csináltuk otthontól 120km-re. Akkor ismerős esztergályost -akinek biztosan van jó menetmetszője- kirángattuk a vasárnapi meccs elől, szó szerint mackónadrágban sörrel a kézben jött ki. Mivel pont félidő volt, megcsinálta a hosszabb menetet a csavarra és most így áll meg a Purflux a helyén.
Asszem a következő ismét MANN lesz, bár így már lehetne Purflux is...Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz rob210 #167932 üzenetére
A bubikat kergetheted nyugodtan, sosem fogod elkapni...
Nekem nem sikerült. Új gyári szívókosár a tankban, csövek végignézve, új gyári thermoszelep, bilincsek "tuningolva", minden cső átnézve (a résolajcsövek is). Minden por száraz, de mégis. Egy adagolós azt mondta hogy esetleg! az adagoló visszafolyó ágának a szelepe, mert olyanhoz már volt szerencséje ami emiatt levegősödött. De nem tudja garantálni hogy ez a megoldás. Jó, gondoltam ennek még adok egy esélyt, gyári új Bosch szelep, ~15rongy, nem nyert...
A legviccesebb mégis az, hogy nem mindig vannak bubik. A meglétük független a tankban lévő üzemanyag mennyiségétől is.
Mára ott tartok, hogy a beindításkor meg tudom mondani, hogy ma "bubis" nap van, vagy " mentes".
Ezek mellett persze az autó nagyon jól megy és valami nevetségesen keveset fogyaszt.Kérlek oszd meg velem ha megtalálnád az okot!
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz rob210 #167964 üzenetére
Köszönjük a képeket és a tapasztalatokat!
Az EGR nem rossz, az enyém 200k környékén ennél jóval tisztább volt, azóta még egyszer volt tisztítva a szívósorral és a turbógeometriával karöltve. A mester azt mondta, hogy volt már nála olyan szívósor is amin egy ceruzát nem lehetett átdugni.
Az üzemanyagcső érdekes, én nem vettem észre hasonlót. Azért holnap megnézem mert mozgat a dolog... Viszont az enyémen a felső coolercsövön vannak apró karcok a vezérműburkolat mellett, ahol jön a cső a szűrőből. A karcokat a fémlemez csinálja ami összefogja a két csövet, gondolom szintén motor rezgése miatt.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Az utóbbi időben többször felmerült a beázás. Most jött szembe ez a videó, főleg a tetőablakkal rendelkező tulajoknak tudom ajánlani.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Reggie0 #168171 üzenetére
Sajnos nem, annál kicsit bonyolultabb a rendszer. A két középső hengert kapcsolja le, az 1,4-es és az 1,5-ös is.
Video
Asszem Brumi-nak van 1,4TSI ACT az A3-ban. 1,4-nél még "extra" volt a hengerlekapcsolás, 1,5-nél úgy tudom alap, de javítsatok ha tévedek!Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Reggie0 #168177 üzenetére
Fura hogy neked ennyire nem jön be. Tény, hogy kicsit "buzis" lekapcsolgatni abból a kevés hengerből is ami van (V10 Biturbo for President!), de nekem városba, rövid távokra bejönne. Olyannyira, hogy egy ideje nézegetem a Polo BlueGT-ket, csak nagyon kevés van belőle és megkérik az árát is.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Kis játék?
Most küldte az asszony, nekem 8/8 lett.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Reggie0 #168182 üzenetére
Abszolút megértem az érveidet és egyet is értek velük. Sajnos a mai autóipar termékei már nem olyan hosszú időre készülnek, ezáltal lassan odáig jutunk hogy nem lesz tulajdonos a gariidő letelte után, mivel nem lesz gazdaságos azt a valamit birtokolni. Én egy lassan 20éves VW-nel járok, de az a véleményem, hogy a most készülőek már nem lesznek 20évesek. Már mindegy, hogy mi van vagy mi nincs az autóban, amivel hosszú távon tartós és üzembiztos lehetne, mivel ezek nem célok manapság. Csak a bevétel és az előírások játszanak. A "nyeremény" pedig egyre jobban körvonalazódik...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Tisztelt egybegyűltek!
1,9 pd, BKC motorkód is hajtórúdcsapágy-bajos? Valamint ezek DPF-el párosítva falják a kilométereket?
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz enddav #168295 üzenetére
Köszi, ez biztató. Most látom az új járgányt, gratula hozzá!!
Mágus? Neked mi a véleményed? Cserélnéd BKC-ben a csapágyakat, vagy abban nem lehet gond. Meg úgy egyébként ajánlanád a motort, mondjuk Octavia kombiban?
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #168308 üzenetére
Tudom, sajnos kezdek már csapongani...
Idézném az egyik hozzászólásod: link
Itt a hiba. nagyon szeretem ezt az autót, jelenleg nem is szeretnék jobbat kitenni a társasház elé (garázst itt lehetetlen venni).
Műszakilag rendben van, meg is kapja mindig mindenből a legjobbat. Meg is hálálja, üzembiztos, jól megy, keveset eszik. A rozsda viszont... láttad te is. Az aljára van emberem, 150rongyból megvan. Csomagtérajtó, na az nincs, ha van is rozsdamentes akkor 5perc alatt elmegy, és mire az is fent lenne, színazonosan, nos az sem 3forint. De még ha meg is csináltatom akkor is érvénybe lép az idézett hsz-ed.
Nem tudom mi legyen vele.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #168310 üzenetére
Olyan korút nem tennék ki ide a parkolóba. Sajnálnám.
Mondjuk ha vennék is, az már nagy eséllyel nem a konszern terméke lenne.
Nem jövök rá a jó megoldásra ebben a helyzetben. Van olyan ötlet, hogy amit erre most költeni kellene, meg ennek az árát, meg még egy pár százezret maximum, egy másikba tenni. 1,5milliós vételár környékén olyat, amit még nem sajnálok kitenni a parkolóba. Így jött szóba egy ilyen Octavia, esetleg A3 8P Sportback szigorúan DPF nélküli 1,9 pd-vel, és hasonlók.
A másik meg hogy ezt rendbe tenni, de attól még marad ~20éves, rejtőzködő vasoxidtartalékokkal. Bár szégyellem, de még a lengéscsillapítókat sem cseréltettem ki, pont emiatt a "dilemma" miatt.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #168313 üzenetére
Néztem azokat is, sajnos a legfiatalabbak abból is lassan 10évesek, és azok is tudnak ám rohadni nem is kicsit. Volt főnökömé 3éve rozsdásabb volt mint az enyém most. Csomiajtó, géptető, sárvédők, minden rügyezett.
DPF-től annyira nem félnék, de mióta elköltöztem elég sok lett a rövid táv. Az Öreglány még bírja, de egy modern dízel, főleg komolyabb futással a háta mögött... nem tudom, lenne ott taposóakna szerintem.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz mirci18 #168379 üzenetére
Szia!
Ilyen alkatrészért leginkább a közeli autóbontót lehet ajánlani. A legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb megoldás. Esetleg Arckönyves csoportokat amelyek a típussal foglalkoznak.
Sajnos nem kizárt, hogy csak ajtókárpittal együtt lesz kapható.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Nos, addig halogattam a lengéscsillapítók cseréjét, hogy... hogy tegnap eltört a bal hátsó rugóm
Gyorsulásról jöttem haza, éljen az 51-es főút, Dömsöd körül történt a dolog. Észrevettem, de haza vánszorogtam vele, a felső menet tört le. A gumiágy is beesett a menetek közé, mondjuk úgy hogy lehetett hallani merre járok épp...
Ennek örömére akkor most jönne a hátsó futómű rendbetétele. Szóval vennék két hátsó rugót, tetejére gumit, egy pár lengéscsillapítót. Azt még nem tudom hogy kell/érdemes lenne-e a hátsó gátlók tetején a toronycsapágyat is cserélni. Szerintetek? (szerintem igen)
Valamint mik az ajánlott márkák rugóból, valamint a toronycsapágyból? Gátlóból Sachs-ra vagy Bilsteinre gondoltam, a toronycsapágyból van SKF is Lemförder is, ezekre gondoltam. Ha tudtok jobbat nyugodtan osszátok meg!Esetleg még valami amit ilyen esetben cserélnétek?
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz bitpork #168775 üzenetére
Ne gondold, az elmúlt egy évben talán 100rongy borult bele, és ez mind kopó volt (kézifékkötél, nyeregfelújítás, olaj-szűrő & co., és csak minőségi alkatrészek mentek bele)
Vennék én másikat, lenne is rá de... néhány hete Mágussal feszegettük itt a témát, mindjárt visszakeresem, akkor megérted hogy mi a bajom az autócserével.Szerk.:
Itt, 168306 hsz-től írtam le hellyel-közzel hogy mi a "bajom"[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #168798 üzenetére
Nagyon köszönöm ismét!!
Akkor a gátló tetején marad a "cucc". A porvédők épek a gátlón, talán 3-4évesek, így azok is. A rugó tetejére a felütközésgátló mindenképp tervben van.
Esetleg még annyi, hogy a csavarok is cserélendőek? A gátló alján lévőre, valamint a felső kettőre a tartóban amikre gondolok.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #168800 üzenetére
Rendben, akkor próbálok beszerezni.
Mivel a szerelő nagyon elfoglalt a közeljövőben, ezért megcsinálnánk nem praktizáló, de szakmáját tekintve autószerelő haverral otthon. Így próbálok minden eshetőségre felkészülni... Azért nem olyan nagy beavatkozás ez.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Szoszo94 #168808 üzenetére
Én leginkább azért nem veszek másikat mert sajnálnám kitenni a társasház elé. A minap is, ha nem szólok le az embernek ez erkélyről, a harmadik emeltről, akkor úgy elhajt ahogy illik. Miután feltolta a mögötte álló autót a járdára.
Gondolkodtam félmegoldásban is: 1,5-2millióért olyat amit még nem sajnálnék, meg is néztem párat, az ársáv felső harmadából. Siralmas. Zakatoló lendkerekek, abszolút nem létező fék a hátsó tengelyen, olyan szinten ismeretlen előélet hogy az ember egy darab cetlit nem tudott mutatni bármiről ami az autóba került, és hasonlók. Fél millió bele ment volna akármelyikbe, plusz papírozás, gumi, etc.( Pedig olcsón szerzem az alkatrészt és a szerelőm sem egy plasztikai sebész órabéréért dolgozik.) Értem én, hogy használt autó, de a végösszeget látva már rég nem érte volna meg a dolog. Főleg úgy, hogy ezek az autók nem nyújtottak volna sokkal többet a meglévőnél.
Így most belemegy ebbe egy kis pénzmag aztán gurulunk még 1-2 évet. Ugye műszakilag nem egy rossz állapotú autóról van szó, a rozsda és az esztétikum ami problémásabb.Neked meg sok balesetmentest az újhoz!!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz freaghill #168849 üzenetére
Az alsó burkolatból nekem is mindig kihullott a csavar, kicsit untam már.
Jobban megnézve a másik elemben lévő lemezanyák voltak elrozsdásodva. Csavarboltba elvittem a csavart, vettem hozzá egy marék lemezanyát, rozsdásakat lerángattam majd kicseréltem. Azóta megvan minden csavar.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs