-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz Mágus2 #90729 üzenetére
Mági, kérdeznék még egyet!
Hidegindításnál vannak esetek amikor hirtelen felpörög a motor 1500-1800-ig majd visszaesik normál alapjáratra.. Érdekes módon csak hidegben csinálja, de ott sem mindig. Ha melegen indítom akkor nem pörög fel. Ez mitől van?
(1.9 PD AVF)[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
-
Morris
veterán
válasz Kicker #90790 üzenetére
Milyen olajat raktál eddig bele?
Segítek kicsit olaj témában.Azt kell megnézni, hogy 100C fokon mennyi az általad használt olaj viszkozitása.
Ugyanis van, hogy ugyanazon 5W-40 olajnak különböző ez a tulajdonsága azonos hőfokon.Példa:
Valvoline Maxlife 5W-40 ~ 14.2
Valvolnie Synpower 5W-40 ~ 13,8
Valvoline Maxlife 10W-40 ~ 14,2Ez mind 100 ºC fokon mért viszkozitás. Minél nagyobb ez a szám, annál "sűrűbb az olaj az adott hőmérsékleten.
A lista nem teljes, folyamatban van a bővítése.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kicker #90855 üzenetére
Rákerestem én is az UNIX oldalán, de ott nem ír 10W40-es olajat ehhez a vashoz.
Az általam megnézett olajok közül a Total Quartz 5W40-nek legnagyobb a viszkozitási indexe 100C fokon.
14.7.
Én ezzel tennék egy próbát. Már ha teljesíti a követelményeket.
Ezt biztos: VW 502.00/505.00[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz tomcsi23 #90858 üzenetére
Nem, hanem minél nagyobb egy olaj viszkozitási indexe az adott hőmérsékleten, annál sűrűbb. Persze most ezt egy kicsit sarkosítottam, de gyakorlatilag ez a lényege.
TaaT: Természetesen köze van az olajnyomáshoz is (sőt), de mivel azon az adott hőmérsékleten egy kicsit vastagabb az olaj, így érdemes megnézni, hogy ugyanolyan mértékben csipegeti e azt is!
Az olajnyomás pedig mindig függ az aktuális viszkozitástól. Szintén sarkosítva minél folyósabb/vékonyabb/hígabb az olaj, annál kisebb az olajnyomás. Ez fordítva is igaz.
A hőmérséklet emelkedésével az olaj egyre inkább folyósabb/vékonyabb lesz, ezért csökkenni fog az olajnyomás.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kicker #90864 üzenetére
Én biztos nem bontanám meg. Nem tart semeddig néha ellenőrizgetni és rátölteni.
Az 5W30 és az 5W40 között a meleg oldalon van különbség. (a hideg oldalon is van, mert az alacsonyabb meleg oldal egy kicsit alacsonyabb hideg oldalt is jelent - de ez a különbség nagyon nagyon minimális)
Azért is mondtam, hogy maradhatsz az 5W40-nél, de mivel sokat használod melegen (meghajtva) így választhatsz egy olyan olajat, aminek a 40 oldala egy kicsit nagyobb viszkozitással rendelkezik. Az 5W része marad ugyanaz.Példa:
Adott két 5W40-es olaj:Total Quartz Energy 5W40 - 100ºC fokon 14,7-es viszkozitási indexe van. (40ºC fokon 89,7mm2/s)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST - 100ºC fokon 13-as viszkozitási indexe van.
Mindkét olaj 5W40, de a Total 100ºC fokon vastagabb. Mert a 14,7 nagyobb mint a 13.
Cask megjegyzésként: A Castrol Magnatec 10W40 100ºC fokon 14,3-as viszkozitási index-szel rendelkezik. (40ºC fokon 96 mm2/s)
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Kipróbálhattad volna a 0W30-ast is.
Csak ugye itt jön képbe az olajnyomás. Mert melegen minél vékonyabb annál kisebb az olajnyomás, Ígynagy(bocs, nem nagy, hanem kis) fordulaton félő, hogy villog majd az olajnyomás lámpa. De persze ez csak elmélet.
Amúgy mennyire eszi?
Az én golfom ette a Valvoline Synpower 5W40-et. A Maxlife 5W40-hez meg hozzá sem nyúlt! Ezért is írtam, hogy hiába 5W40, 5W40, jelentős különbség van két olaj között.A passat-nál is gondoltam már rá, hogy bepróbálok egy 0W-s olajat, de szinte nem is találtam olyat, ami teljesíti az 505.01-es követelményt.
Mondjuk nekem az 5W40 a gyári ajánlás.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz K Norbi #90877 üzenetére
Ha elejétől kezdve 5W-s (vagy akár 0W-s) olajat használtál volna, akkor csökkentetted volna a hidegindítások alkalmával fellépő nagymértékű motorkopást.
Ha beleteszel egy fenti tulajdonságú olajat és nem eszi, akkor örülsz. Ha eszi, és úgy gondolod, hogy inkább utántöltöd rendszeresen, az is jó megoldás, bár ez már pénzesebb.
Ha meg úgy gondolod, akkor maradsz a 10W-40-nél.
Igazából a 10W-40 a gyári ajánlás, szóval nagy bakot nem lőttél. Csak érdemes tudni, hogy van annál jobb is![ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz maggi1886076 #90925 üzenetére
Jah, nagyon üt!
-
Morris
veterán
Ha lehet, akkor jó előre fixáljuk le a helyszínt és az időpontot, mert nekem nem egyszerű szabadságot kérném.
-
Morris
veterán
válasz szőröscica #91147 üzenetére
Eddigi életem folyamán egyszer ültem Flirt motorvonaton. Szóval nem hozták le őket Csabára. Én is V43-akkal tolom. Némelyik pfff...szavak nincsenek rájuk...
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #91240 üzenetére
Te most mivel tolod? Ibiza már nincs meg?
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!