-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz MPowerPH #128636 üzenetére
Erről a témáról még mindig csak egy forrásmegjelölés nélküli (végtelenül bulvárlaphoz méltó ) 2013-as Origo cikket láttam, mindenféle mondanivaló nélkül - az, hogy százszor annyi nem információ -, rossz ok-okozat kapcsolatokkal. Ennek az ott nem megmagyarázott jelenségnek az oka nem a turbómotor, nem a benzinesség, sőt nem is a downsizing, hanem a közvetlen befecskendezés és a downsizing (nagy literteljesítmény mellett) kombinációja. De a mérési metódus és eredmények nélkül ez az állítás levegőben lóg, míg a dízelek károsságára 3 másodperc google kereséssel lehet mérést találni. Vagy be kell indítani egyet.
De az új TSI-k pont, hogy kettős befecskendezésűek, a problémán ez segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #129506 üzenetére
A Huracan csak egy (szerintem) belül csúnyább R8, el se gondokkoznék rajta. A Porschen már inkább.
-
brumi1024
veterán
válasz Richard #129540 üzenetére
Szerintem nem normális. Se a benzines A3-nál nem hűl vissza a víz pirosnál, se a CR F10-es 5-ösnél. Pont ma néztem, kint volt este az A3 az udvaron, -13-ban, és nagyjából 5-6 km kellett neki, hogy elérje az 5x fokot olaj, 10km környékén pedig már 80 körül járt. Az említett BMW is hasonló tempó alatt melegszik, és normál városi közlekedés mellett (értsd nem dugó, 50-70, normális mennyiségű lámpával) betonstabilan tartja a 80-90 fok közti olajhőt (vizet nem tudom, mert azt nem mutatja ).
Ezzel szemben a Q3 pont ugyanezt a jelenséget produkálja, mint amiről itt szó volt.
-
brumi1024
veterán
válasz Richard #129546 üzenetére
Jahogyja ez a 177/184 lovas TDI Octi? Akkor azt írd, az RS-ről nekem alapértelmezetten a benzines jut eszembe (kitalálhatnának valami más nevet neki, mint a Golfnál a GTD).
"A dízel BMWk-nél pedig van egy segédfűtés ami onnantól kezdve, hogy elindítottad az autót, elkezdi melegíteni az olajat. Tehát ez megint nem releváns."
Abból a szempontból releváns, hogy ők (többek közt, meg elég sok másik gyártó) meg tudták ezt oldani, míg az Audi nem. A vevőt pedig nem fogja érdekelni, hogy oldották meg, azt látja, hogy hasonló áron az egyik gyorsan bemelegszik, hamarabb fűt, kényelmesebb, míg a másik Rudolf Diesel emlékpercet tart indítás előtt.
Illetve a BMW lezárja a veséket is a melegedési fázisban, így gyorsabban melegszik (és Start-Stop alatt lassabban hűl).
Egyébként Mágus leírta a tutit. Nem normális a nem melegedés.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Speeedfire #129732 üzenetére
TFSI. Turbocharged Fuel Injection hülyén hangzik.
A3 akkora mint a korabeli Golf, az A4 pedig a hosszmotor miatt tűnhet kisebbnek. Az A3 viszont keresztmotoros. A G3-nál tehát pont annyival nagyobb az A3, mint a G5.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Speeedfire #129744 üzenetére
Nem bonyolultabb, sokkal egyszerűbb. A Quattro/4motion tényleg csak annyit jelent, hogy az autó összkerék hajtású. Ezen belül pedig hosszmotorhoz a Torsen valamelyik verziója jár, keresztmotorhoz Haldex, középmotorhoz (R8, Huracan) pedig viszkókuplungos megoldás.
(#129745) I-sty: A modern Haldexek akkor kapcsolnak, amikor éppen úgy látják, hogy jó. Ehhez nem kell kerékkipörgés, elég egy dinamikus elindulás, vagy akár egy kanyar.
Illetve nem sokáig marad a Torsen, mert jön a Haldex-szerű megoldás a hosszmotorokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kiskokó #130585 üzenetére
Végigolvastátok azt a cikket? Nem arról van szó, hogy ezentúl 2.5 szívók lesznek az alapmotorok, hanem arról, hogy 1.6 dízelek és 1.0 benzines turbók alá nem fognak menni. Benzinesben az 1.4 tsi-t az 1.5 tsi evo váltja pl. Tehát a lényegi változás nem az lesz, hogy jönnek a 3 literes Passatok, csak nem lesznek 0.8-as motorok.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz maximilian4 #130594 üzenetére
Igen, eztet is mondtam, csak VW-re. Ez nálam továbbra is kisturbós, mindegy az az 1-200ccm.
"Benzinesben az 1.4 tsi-t az 1.5 tsi evo váltja pl."
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz MPowerPH #130870 üzenetére
Az korrekt... Magyart sajnos nem tudok, típusspecifikus dolgokkal én oda járok, trollokkal még nem futottam össze.
Az A6 C7 bele felett pedig rendesen eljárt az idő, az F10 szerintem szebben öregedett, meg összességében jobbnak tartom. Kíváncsi leszek mit nyújtanak a G30 ellen, mert az elég jó lett, élőben sokkal több a változás, mint az képekről látszik.
(#130872) Mágus2: Lehet, de ez egyre nehezebb lesz. Ha valaki egy új A4-be szeretne V6-ot, akkor az autó közelebb lesz a 20-hoz, mint a 10-hez (annyit pedig egyszerűen nem ér), a Q5-be jelenleg nem kapható 3 literes motor, csak az SQ5-be, és ha lesz is az is olyan áron (és teljesítménnyel, 286 lovas lesz), hogy ott már elgondolkodtató lesz a ráfizetés és a Q7. Esélyesen az A6-tal is ilyen irányba fognak elmenni.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz maximilian4 #131319 üzenetére
Hát ez takarít, az tuti.
-
brumi1024
veterán
válasz Kiskokó #131503 üzenetére
Egyáltalán nem vészes, csak nekem nagyon elüt. Az A1, Q3, A6, A7 és talán az A8 jelenleg ilyen, látványosabban modernebbek az új alapokra építkező modellek (Q2, A3, A4, A5, Q5, Q7, TT, R8). Ráfért volna egy pici ráncfelvarrás a faceliftnél, mert külsőben semmi probléma nincs vele.
-
brumi1024
veterán
válasz LaptopSystem #132035 üzenetére
Milyen táblafelismerő? A navis, vagy a kamerás? (Ezt mondjuk egy milyen autóról van szó kérdés egyértelműen eldöntheti.)
-
brumi1024
veterán
válasz i-sti #132042 üzenetére
"Oké, hogy GPS is tud valamilyen szinten sebességkorlátozást, bár azt nem tudom, hogy általánosan működik, vagy pedig minden helységnek van külön korlátozása?"
Ennél picit bonyolultabb. Gráfról van szó, ahol minden élnek van súlya és van alapértelmezett súly tartományokra és éltípusokra.
(#132043) LaptopSystem: És hol írta ki a korlátozást? A navin vagy a FIS-en?
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz bitpork #132709 üzenetére
Kicsit fotelmérnökködnék, ha már fotelpihenőre vagyok utalva: Mondjuk a leírásnak semmi köze a CAN-hez, az nem egy "rendszer" az egy busz szabvány (Controller Area Network), ami az ECU-k közti kommunikációt teszi lehetővé. Kétvezetékes, csavart érpáron zajlik az adattovábbítás 120 Ohmos ajánlott lezáróellenállással, 0 domináns a huzalozott-ésnek köszönhetően, topológiát tekintve pedig multimaster. Üzenetalapú, szinkron és prioritásos.
De a mai autókban használatban van a LIN is (pl az ajtókban, ablaklehúzó, vagy klíma), illetve egy két modellben az utód Flexray is.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz CharlieDrop #132859 üzenetére
Ez mondjuk S4-nek néz ki, de hiányzik a V8 felirat az oldaláról, illetve nekem nem stimmel a méhsejtrácsos single frame.
-
brumi1024
veterán
válasz Speeedfire #133636 üzenetére
Szomorú és logikátlan, hogy bezúzzák őket, de olvasva a kommenteket, kevesen álltak ellen az ajánlatnak. Volt ahol 1500$-ral többet adtak a pár éves autóért, mint az eredeti vételár.
-
brumi1024
veterán
válasz i-sti #133852 üzenetére
Kivéve, ha nem szereted:
- a zajt
- a bűzt
- bébifókákat mészárolni
- egy kútról tankolni a kombájnokkal- az elkövetkező években tervezel német nagyvárosokban járni,
és szeretnél/szeretnéd:
- hidegben elindulni
- a nem buta karakterisztikát - jó, erre a 3 liter sor/v6 és felette megoldást jelent.(#133851) focvis: Ugyanolyat vettél?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest