- Stellar Blade - Túl az 1 millión
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
- Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
- PlayStation 5
- EA Sports WRC '23
- Diablo IV
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
- EAFC 24
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz
MunezXBK #181065 üzenetére
Már jók? 10 éve vettem kettővel ezelőtti kocsira Yellowstuffot, szakszerűen bejárattam, de kb 15e km után elkezdett egyre jobban rázni...
Igaz az mart tárcsa volt.
Szerk: kicsit tobb info, mert nem akarom paraztatni a nepet. Akkoriban nem egyedul en jartam igy, es lehet, hogy tenyleg a tarcsa volt. De mielott valaki sport feket vesz, azert erdemes tudnia, hogy az uzemi homerseklete ezeknek nagyobb, es ha jobban gyepalja az ember, forrobb is lesz. A Yellowstuff fogott hidegen is, de csak atlagosan, kicsit alatta, de 2-3 telifek utan baromira jol harapott, es nalam olyan 10 padlofek utan kezdett csak elmelegedni, es vesziteni a fekhatasbol. Nyilvan az atlagos fekek fele ekkora terheles utan mar tulmelegednek, ezert az ember nem is gyepalja oket annyira, viszont hidegen jobb volt a gyari fek hatasa. Es meg valami: egy atforrosodott tarcsanal nem tul szerencses a tocsazas (hirtelen lehutes vizzel), es az sem tesz tul jot neki, ha a szerpentin utani elso piros lampanal fel percig fogja a betet Auto Hold-al a tarcsat - szoval celszeru elobb lehuteni a feket. Ezek menten erdemes megfontolni a sport feket. Oke, tudom, ez "csak" Yellowstuff, de viselkedesben inkabb sport fek, mint utcai.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Speeedfire #181073 üzenetére
Kb igen. Hidegen valamivel gyengébb, melegen sokkal jobb és tovább bírja. Nekem bejött én is azért vettem mert jó volt az ára. Ha jól emlékszem olyan 50e km-t simán bírt a betét és néha nem kíméltem.
-
-
Tin
veterán
Akkor sem értek egyet... számoljunk olajcserénként baráti 20e Ft-ot mindennel, és 7500/30000 km-es csereperiódust, illetve 120e km-nél egy diós tisztítást.
Első esetben 16x cserélsz olajat 120e km alatt, ami 16x20e=320e Ft.
Második esetben 4x cserélsz olajat, ami 4x20e=80e Ft
120e km-enként csinálsz egy diós tisztítást, fogjon vastagon a ceruza, 150e Ft.Első esetben 120e km belekerült közel félmilliódba, második esetben pedig még akkor is csak 380e Ft, ha 60e km-enként tisztíttatod ki a motort, nem beszélve a lecserélt olaj megsemmisítéséről, ami környezetszennyező.
Ha azt mondod, cserélje 15-20e km-enként, de legfeljebb évente, azt mondom oké. De 7500 km-enként cserélni legfeljebb városi rövidtávok esetén van értelme, de még ott is túlzás.
A motorok lelkületében járatos emberek pedig nyilván azt mondják, hogy a legjobb a motornak a friss olaj, tehát ennyi erővel, mint fent írtam, cserélheted 3000 km-enként is...
-
Tin
veterán
válasz
bitpork #181167 üzenetére
Attól, hogy elhülyéskedjük a dolgot, a lényeg még nem változik...
A long life periódus nyilván nem az átlag magyar autósra lett kitalálva, aki évi maximum 10e km-t megy, mert többségében rövid utakon használja az autót, és a "nagyobb" távolságok is legfeljebb párszáz km-esek. Eleve pénze sincs arra, hogy 1000 km-eket autózzon, meg Mo-on nehéz is ennyit összehozni. Hangsúlyozom, átlag felhasználó...
Nyugaton más a helyzet, hosszabb utakon ingáznak, simán megvan a kocsiban az évi 20-30e km, az üzemanyag minősége is jobb, pénzük is van tankolni, ekkora futásteljesítményt meg nem városi dugóban szednek össze, hanem használják a autóutakat/pályákat is. Ami viszont egészen más típusú felhasználás, és jóval kevésbé terheli az olajat.
90-es évekbeli Hondám szervizkönyvében anno benne volt, hogy "extrém használat" esetén az olajcsere-periódus a gyárilag előírt fele kell legyen. "Extrém" felhasználásnak minősült a városi használat. Tehát azt még csak-csak megértem, ha motorkímélés, esetleg városi használat esetén az előírt periódus felénél javasolja valaki az olajcserét, esetleg, ha nagyon durván vigyázni akar a kocsira, a harmadánál, de mégis ki locsol rá az autóra nagyjából feleslegesen 150e-t (felezett olajcserével számolva) 120e km-enként, és minek? Mitől lesz "jobb"?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Egy 160e km-t futott 13 éves, ismeretlen előéletű autót azzal akarsz menteni, hogy 7500-anként olajat cserélsz benne? Eleve fogalma sincs a mostani olajfogyasztásról, és a motor belső állapotáról... azt el tudod képzelni, hogy az előző tulajok 7500-anként cseréltek olajat benne, ami mondjuk ahhoz kell, hogy még mindig jó állapotú legyen?
Ugye értesz? Leírtam világosan, mit gondolok a témáról, de olyan 13 éves kocsit biztos nem vennék, amit csak a fenti módszerrel lehet fenntartani, eleve, ha jelentősen eszi az olajat, már megette a fene, az meg csak akkor derül ki, ha mentél vele párezer km-t.
Félre ne érts, nem az ellen vagyok, hogy felezzük az olajcsere periódust, én is ezt fogom tenni, eleve nonszensz a 30e km még pályás használatnál is, de amin negyedelt olajcsere periódussal lehet segíteni, azt már ott ette meg a fene, ahol van.
-
Tin
veterán
Túlnyomórészt városi használatnál még talán megértem, de a 7500-at még ott is kicsit túlzásnak érzem. Vegyesben viszont végképp, szerintem oda bőven elég felezni a periódust. De persze az évenkénti csere akkor is kell, ha csak 1000 km-t mentél, az más tészta.
A hosszútávú fenntarthatóság meg.. hát tudod. Újonnan veszed a kocsit, 5 évig tartod meg, addig 30e km-es ciklussal sem tudod kinyírni, meg ott a gari. Második tulajként 5 évesen megvásárolva valószínűleg kifizetődik a "vigyázós" karbantartás, de harmadik tulajként 10 év felett megvéve már kb a szerencsén múlik az előélet.
Én újonnan vettem az 1.5 TSI-t, max 5 évre tervezem, és figyelek rá. Most van közel 7e km benne, de a korona miatt jobbára városon kívül volt használva. Olajfogyás minimális eddig (talán 1/6-od nívó), az olaj színe szép. Nyáron szerintem cserélem 10-12e km körül, aztán olyan 15e km körülre állok be vele. Ez még nem akkora többletköltség, és karban is tartom. Így, hacsak nem lesz gond, a második tulaj még jól járhat. De ha egy igénytelen barom lesz, aki 30e-enként cserél olajat mert szarik rá, akkor vele teszek jót, ő viszont elvégzi azt, amit a gyári előírással az első tulaj elvégez (leamortizálja a motort), hogy aztán a 3. tulaj így is, úgyis szart kapjon...
-
Tin
veterán
válasz
JHONNY 79 #181389 üzenetére
Felemeled a kocsit, leveszed a kereket, és mérsz a tárcsa aljától és a tetejéről egy távolságot a földtől centivel, majd a nagyobbik számból kivonod a kisebbet. Ha nem érzed elég pontosnak, raksz a tárcsa tetejére egy vízmértéket, és leméred kicsit odébb...
Vagy mérsz sugarat, vagy kerületet.
Vagy rábízod a szerelőre...[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz
yodamester10 #182252 üzenetére
Helyes. Városba csak elektromosat. De kezdhetnének valamit az erőművekkel is. És nemet az olcsó repülésre.
-
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #182302 üzenetére
Persze nyilván, és nem most, hanem ha a feltételek adottak. Hosszú távú autót bérelhet is a többség, ahogy elektromos is lehet önvezető és bérelt. Hibrid is lehet, ami városon belül csak villany üzemben képes menni, vagy büntető adót fizetsz. Ki lehet ezt találni és megvalósítani, és ne Magyarországból indulj ki.
-
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #182305 üzenetére
Alkalmazkodásnak hívják, csak az ember mindig azt akarja, hogy a világ alkalmazkodjon hozzá, de fordítva semmi. Az eredményét látod a hétköznapokban. A természet meg aztán egy koronavírussal válaszol erre.
Újra mondom: ne Magyarországból indulj ki. -
Tin
veterán
sziasztok,
most van 8000 km az 1.5 TSI Golfban, de mivel most bele fogok tenni parezret par het alatt, gondoltam lecserelnem elotte/utana/kozben az olajat. meg a gyari olaj van benne, ez lesz az elso csere.
a konyve szerint 508.00 kell bele, ha jol lattam, ez 0W20-at jelent. ahogy latom, a VW gyari LongLife IV 0W20 (GS60577M4) olyan 50€ korul van az 5 literes flakon, ennyi eleg bele, ugye?
ezen felul hol kapok hozza gyari olajszurot, meg gondolom kellene az olajleereszto-csavar es az alatet is?
esetleg ajanlotok mas, tutira kiprobalt olajat? hasznalatot tekintve varosi rovidtavok, de 1-2 hetente hosszabb tavok, illetve akar 1000 km-es utak.
egyeb szuroket nem akarok cserelni, teljesen felesleges. a kovetkezo csere a gyari idopontban lenne, mondjuk 25-30e km korul, de mivel garis a kocsi, es fogalmam sincs, hogy van a garancia, ezert lehetoleg ugy cserelnem, hogy ne lassa a szerviz, hogy volt cserelve (ezert a gyari olajszuro).
koszi elore is!
-
Tin
veterán
válasz
Lacess #182558 üzenetére
Koszi, bar most epp Magyarorszagra megyunk, szoval abban gondolkoztam, hogy ott megcsinaltatom. Azt mondjuk lattam, hogy a gyari cuccok itt olcsobbak. A webshop cimet koszi, elraktam, legalabb mar tudom, honnan kell vasarolni gyari cuccokat.
(#182559) BigBoss91: koszi elore is! nekem az odavissza 2000 km, plusz egy 1000 km bele fog szaladni orszagon belul is, szoval en is hasonlo km-nel fogok allni, ha visszaerek. Szivesebben csinaltatnam meg itt, es nem egy nagyobb palyazas elott az olajcseret, mert ha valami gond van, jobb rovid tavokon at figyelni, mint 8 ora autozas utan lerohadni
Amugy lett valami a kenguruzasoddal? En nem voltam meg a szervizbe vele, most tavasszal-nyaron alig csinalja, bar neha melegen is, de tenyleg nagyon ritkan. Azert is nem eroltettem eddig a szoftverfrissitest, mert a nemet forumok szerint mar az ev eleji verziok is megoldottak a tobbsegnek a problemat, gondoltam osszel majd frissittetek, es az mar tuti lesz. Nalad volt frissites, ha igen, megoldotta?
-
Tin
veterán
válasz
Big_Boss #182562 üzenetére
Olajfogyas nekem minimalis. En ugyanott nezem, mindig csonthidegen (masnap), ami viszonyitasra jo. Ha 1 liter van a nivo also es felso pontja kozott, akkor kb 3 deci hianyzik belole, most olyan 2/3 nivonal all, de amikor elhoztam, mar akkor is a felso nivo alatt allt valamivel. De 8000 km alatt szerintem ez teljesen elfogadhato.
-
Tin
veterán
válasz
Big_Boss #182566 üzenetére
Legalabb a vizet nem eszi, mint Qru Skodaja. Olajfogyasban ez a szint szerintem is a normalis, altalaban ha 2 csere kozott leeszi a nivot, az meg nem veszes. Azt utalom csak, ha folyton figyelgetni kell, igy havonta 1x ranezek, mint a korabbi kocsijaimra (azok sem ettek).
-
Tin
veterán
Kerdeznek meg 2 hulye dolgot, lehet, hogy evidens, de a VW hivatalos oldala azert nem annyira vilagos.
Szoval ez a kocsi 2019/08 havi fogalombahelyezes, es itt Nemetorszagban 2 ev gyari gari van ra, 2021/08-ig. Elvileg azt olvastam, hogy az elso szervizig el a mobilitasgarancia is az egesz EU-ban, es a szerviznel kell hosszabbitgatni, ezt meg tudja erositeni valaki? Tehat ha lerohadok, felhivom a szamot, es annyi?
A masik kerdes, nem tudjatok, hogy van a gyari garancia kiterjesztese? Amig garis, addig lehet hosszabbitani (persze penzert), vagy mindenkepp vasarlas utan kellett volna kifizetnem a +3 evet? 5 evre tervezek a kocsival, szoval kiterjesztenem meg 3 evvel a gyari garit. Ennek mi a modja?
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #182615 üzenetére
Igen. Közel 900km a hazaút, múltkor Bicskénél kellett rátankolni, igaz akkor nem kellett klíma. Visszafelé nem gáz, Móváron feltankolom, azzal eljön.
Most lesz klíma is, kíváncsi vagyok mennyit fogyaszt. Klíma nélkül 6.2 volt ez az út. Mielőtt valaki megkérdezi: végig 130-al, illetve a sebesség határok betartásával.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #182619 üzenetére
En azt akartam, vagyis Superbet, de asszony azt mondta, tul nagy varosba, es sokszor o vezeti. A Golf Variant is boven tokeletes, evente parszor nem gond az ekkora ut. Szoktam amugy tankolni, ha ugy jon ki a lepes, de most a vendegmunkasokkal egyutt hazamenni teljesen halal lesz, es igy nyugodtabb vagyok, mint amikor orakon keresztul figyeled a fogyasmerot meg a terkepet benzinkutak utan. Amugy az a rohej, hogy tavaly karacsonykor Bicskenel annyi volt a benya az autopalya mellett, mint amennyi Nemetorszagban, ahol eleg draga. Csak mig ezzel a 95E5-tel elmentunk valami 820 km-t (es maradt meg 50+ km a tankban) 6.2-es fogyasztassal, amint otthoni benyat tankoltam bele es ott jarkaltunk, a fogyasztas rogton 6.7 lett.
Most viszont 100-as fogok beletolni otthon, annyira sokkal olcsobb a benzin, hogy meg az is olcsobb mint itt a 95-os. Itt most olyan 1.35€/liter a 95E5, ahol tankolni szoktam.
Melyik kutnak jo az otthoni 100-asa?[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Golf 7 Variant 1.5 TSI. 2 felnőtt, 2 gyerek, fullra pakolva, klíma 22 fok, végig GPS szerinti sebesség határok, németben 150 tempomat, ahol nem volt korlátozás. Ráöntöttem 6 litert még kannából útközben, de az benne is maradt. És nem tojáshéjon jöttem. Igazából 160-170 tempóig gond nélkül megy és gyorsul is, tartja emelkedőn is.
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #182676 üzenetére
Jaja ez még a téli fogyasztásnál is jobb, és akkor nem is klímáztam. A hengerlekapcsolás is dob rajta.
Amúgy van magyar nyelv, csak akkor nem beszél a navi.focvis: ez A8-A1-M1, itt is vannak dombok, de nem hegyes. És nyilván sok a 100, 120-as korlátozás, de ez egy valós autópályázás, nem az "elugrom Győrbe" kategória. Na, meg német (alap 95E5) benzin, nem a magyar.
-
Tin
veterán
válasz
bitpork #183208 üzenetére
Enyém is re-exportos, horvát piacra gyártották, majd visszahozták tréleren, 40 km volt benne. Jóval olcsóbb volt így. Gyári van, minden van, biztosítás szerint kb. asszem 1-200 km alatt új autónak számít, az enyém 2019/08 havi első forgalomba helyezés, onnan indult a gyári, novemberben vettem. A motortérben sok matricán 2019/06 végi dátumok vannak, szóval tök új gyártás, és németben gyártották. Csak megutaztatták, ne kérdezd miért.
-
Tin
veterán
válasz
bul07 #183224 üzenetére
Nem, ez konkrétan horvát papíros, ott le is vámolták. Horvát könyve is van. Itt kint van ez a kategória, nem értek hozzá, de sok ilyen re-exportos eladó autó van. Sokkal olcsóbb. Ez egy gyári konfiggal akkor 34e eurós autó volt, 22e euróért. Oké, nyilván a konfigból minden kereskedő ad kedvezményt, de nem ennyit.
Nézd meg a weboldalunkat ha érdekel, más kocsik is olcsók. [link]
Pl Passat kombi 2.0 TSI DSG Business 29e euro... Pont leszarom ha fényezve van kicsit. [link][ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Ezt hallottam én is. Hogy a kereskedőknek kell a havi eladott (forgalomba helyezett) darabszám a gyártói kedvezményhez, ezért sokszor előre vizsgáztatják még vevő nélkül, és "szalon autóként" értékesítik. Úgy látszik, hogy erre jön a re-export, azaz eladják külföldre. Így én olcsón veszek új autót, fullos garival. A gyártót se izgatja különösebben, hiszen eladta. Fent linkeltem a kereskedést, Németországban az egyik legjobb áraik vannak. És én nem 350-en számolom az eurót...
-
Tin
veterán
válasz
laabom #183674 üzenetére
Ha olajat cserélnek, miért ne resetelnék? De amúgy még talán a YouTube-on is van video, hogy kell resetelni. Én is dilemmában vagyok, 12e km, de 28e-t mond még mindig a kocsi, mert amúgy 90% városon kívüli és pályás használat. A márkaszerviz hülyének fog nézni, de mivel már csak 2/3 nivónál van az olaj, erősen gondolkozom a cserén. Persze jó lenne tudni, mennyi lesz. Mert az tuti, hogy itt a márkaszerviz tolla vastagon fog fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
laabom #183693 üzenetére
Én itt Németországban megkérdeztem a kb 300 km-es kocsiról a hivatalos szervizt amikor téli gumit vettem rá, és hülyének néztek, hogy miért akarom cserélni előbb. De kedvesek voltak, megnézték a gépben alvázszám szerint, és mondták, hogy akkor vigyem ha a kocsi szól, azaz kb 30e km vagy 2 év.
Csak hát ugye az ember vigyázna a vasra, de "okosba" meg nem szívesen oldanám meg egy garis autón.