Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Freddy76

    addikt

    válasz aleister #10033 üzenetére

    Aleister: az részben más. Az objektív felelősség lényege, hogy ha nincs meg a szabályszegő - értsd: nem volt helyszíni bírság - akkor a jármű tulajdonosa fizet. De ilyenkor nem ő a hibás, tehát ha te utólag fizetsz, azért nem leszel szabálysértő, nem lesz priuszod, mindösszesen annyit ismertél el, hogy az autóddal valaki gyorsan hajtott. Mentesülhetsz, ha bizonyítod, hogy a) kikerült az autó a birtokodból, pl. ellopták, b) más vezette az autót, és meg is nevezed a vezetőt. Persze ekkor már a vezető ellen nem csak szabályszegési, hanem büntető jellegű szabálysértési eljárás is indul.

    Nos, az objektív felelősségről szóló rendelet kvázi elismeri a rendszer pontatlanságát, ugyanis csak bizonyos túllépéseket rendel büntetni. Pl. ha a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h, vagy az alatt, akkor 15 km/h-s túllépéstől jön a csekk, ha a maximum 100, vagy afölött, akkor 20-as túllépés felett jön a csekk. Tehát autópályán 130-nál mész 150-nel, nincs csekk. De ha a helyszínen lekapcsol a rendőr, és kiállít, akko már 135-nél is fizeted a szabálysértési bírságot.

    Ennek van egyébkét technikai oldala is, egy kb. 10 %-os (de bizonyíthatóan, hitelesítetten max. annyi) hibahatárral működő rendszer relatíve olcsó. Ahogy mész lejjebb, a rendszer úgy lesz egyre drágább, és ez nem lineáris függvény (olyan, mint az informatika, tudod, sokszor a 90 % és 99,5 % rendelkezésre állás között annyi az árkülönbség, mint 99,5 és 99,7 között). Ezért a rögzített kamerák olcsók, hibázósak, de ha valahova kimegy a rendőr egy 2 %-ra hitelesített eszközzel, akkor biza már akkor is fizetsz, ha 50 helyett 52-vel mész.

    [ Szerkesztve ]

    "Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."

Új hozzászólás Aktív témák