-
GAMEPOD.hu
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
fudi2002
veterán
válasz s7evcsenko #86503 üzenetére
Értem. Ha rájött hogy butaságot írt, vagy csak nem olvasta az előzményeket, akkor már nehéz azt mondani, hogy jogos. Ilyenkor inkább nem ez a lényeg. Értem én...
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
torma1981
veterán
válasz fudi2002 #86504 üzenetére
Most komolyan napok óta mosogatógép téma van. Szerintem fantasztikus dolog a mosógép. Nagyon megkönnyíti a napi rutint.
De ha neked nem kell akkor mosogass kézzel. De jóval olcsóbb a mosogatógép ez tény. 6 éve van meg a miénk. Álom. Ahogy írták 14 literre elmos. Kb 30 ft egy tabletta hozzá. Gyerek mellet, családi edédek stb megfizethetetlen. Ha ti szerettek 30 percet még mosogatni amíg a vendégek ott van tegyétek. Én velük szeretnék addig lenni. Itt szerintem csak te vagy aki kézzel mosogat és bizongatja mennyivel olcsóbb, pedig nem az. -
Xray-1
tag
Ebben a kva világban csak egy dologra érdemes költeni: arra ami könnyebbé teszi az életed, tehát komfortot növel. Ha ez mellett még spórolni is lehet vele, akkor már kész főnyeremény.
Most komolyan.... ezzel van bajod? Mennyi szarra elköltenek az emberek pénzt tök feleslegesen? Tv cserék évente, kocsik újonnan, mikor első években harmadolódik az értéke, műszaki romlás nélkül szinte.
Megnézném a feleséged 1-2 heti gépi mosogatás után visszavagyódna e. Tegyél egy próbát, magadtól láthatóan nem látod meg a lényeget. Hiába az ész érvek.
-
Exian
őstag
válasz Xray-1 #86492 üzenetére
Kösz a tippeket, megnézek ma mindent. Szerintem nem ilyen egyszerű gond van, a forgó szarok (ahogy te írtad ) szerintem itt most nem játszanak, a víz beszívás után nem indul egyáltalán a víz forgató program. Meg sem nyikkan, pontosabban lehet hallani, ahogy az elektronika ki-be kapcsolgatja a forgatást (gondolom a motor reléjét kapcsolgatja, mintha menne a program), de nem történik semmi. Ha csak tömődés lenne, akkor gondolom valamilyen szinten elindulna a szivattyú, talán lehetne kicsit hallani, de semmi. A golyó viszont lehet, szétszedem majd az egészet. Az a szivattyú viszont működik, ami a bentmaradt vizet szívja ki, az megy most is. Elindul a program, beszívja ugye a vizet, de a forgatás nem megy, viszont megszakítva a programot kiszívja a betöltött vizet. Gondolom ezek alapján, hogy két külön motor van a kiszívásra meg a forgatásra. Ugye?
A vízspórolásra annyit írnék, hogy valóban sokkal kevesebb vízzel dolgozik, mint ha kézzel mosnánk, bár én nem vettem észre csökkenést, mikor a családba került a gép (minden hónapban felírom egy Excel táblába az óra állást, ami mutatja rögtön a havi fogyasztást). Aztán rájöttem, hogy pont akkor született a 3. gyerek, plusz a nagyobbak nagyobbak lettek és egyszerűen több a víz igény más helyiségekben WC, fürdőszoba.
Viszont nem akartam ekkora port kavarni a témával tanulság, máskor meggondolom, mivel "poénkodok".
Bár ez egy beszélgetős topik, nem baj, ha kivesézünk ilyen témákat is.
Viszont vitázni ezen kár, ez tényleg olyan, hogy valakinek elkerülhetetlen a használata (pl nekünk), van, akinek nem, van, aki meg tévesen gondolkodik az egészről, és csak azért nincs gépe, mert feleslegesen-tévesen ellenzi vagy egyszerűen szeret mosogatni más egyéb teendő, vagy épp pihenés helyett.
A gép árát, meg a hozzá kapcsolódó fenntartási költségeket teljesen téves pl beleszámolni a képletbe, pont nem erről szól. AZ IDŐ, ami megfizethetetlen, amit a gép nyújt, plusz a kényelem és a makulátlan tisztaság (hiába írja bárki, hogy nem olyan nagy a különbség a kézzel való mosáshoz képest. Ezt sajnos nem tudom elhinni, mert van összehasonlítási alapom, hiszen azelőtt mi is kézzel mostunk MINDENT). Ahogyan valaki írta példának az autót: az is sok-sok-sok milliós tétel, plusz a fenntartás, mégsem taxival járnak az emberek, pedig én már sokszor kiszámoltam, hogy ha taxival mennénk városon belül saját autó helyett, akkor akár olcsóbban is kijönnénk, mint sajt autóval még is van autó, mert kényelmesebb, bárhova mehetünk és főleg bármikor. Pedig mire egy több milliós autó árát eltaxiznánk, a saját temetésünkre is taxival mehetnénk, kitartana a pénz addig.
-
fudi2002
veterán
Ha feltűnt volna kedves Urak, nem a mosogatógéppel van gondom. Akinek kell az idő annak biztos pótolhatatlan. A kijelentéssel volt, hogy élni nélküle hogy lehet. Na mosogatótéma lezárva részemről.
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
Exian
őstag
válasz Xray-1 #86507 üzenetére
Na, a gép újra duruzsol fejreállítottam, szerencsére minden alkatrész pazarul elérhető és hozzáférhető alulról. Lehúztan, vissza dugtam minden csatlakozót, a kinyomó-forgató relét is kiszedtem, kipucoltam, megrázogattam-kocogtattam mindent és utána pöccre indult. Ez van, 5-6 évnyi nem kíméletes üzem után ennyi bukfenc igazán belefér...
[ Szerkesztve ]
-
-
Exian
őstag
Jah, azért nem mondok még áment rá, simán lehet, hogy a következő mosásnál megint nem indul a forgatás, simán lehet, hogy haldoklik benne valami. De reméljük nem. Ránézésre minden olyan benne, mintha teljesen új lenne. Reményeim szerint csak szétcsusszant valamelyik csati és nem volt megfelelő kontakt a motor felé.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz fudi2002 #86509 üzenetére
Részemről is lezárva. A gond az volt, hogy - újra ismétlem - ezek szerint nem volt érzékelhető, hogy az amúgy is offban tett megjegyzésem egyszerű trollkodás, poénkodás volt. ÉS utána leírtam rögtön még abban a posztban, hogy NEKÜNK nélküle olyan lenne, mintha... Nem ismétlem.
Erre igazából te folytattad, hogy de na. Aztán oda jutottunk, ahova: sehova. Akinek van, esküszik rá, akinek nincs, arra esküszik (mert még nem próbált élni vele és nem tudja a különbséget EZ IS TROLLKODÁS VOLT).
[ Szerkesztve ]
-
fudi2002
veterán
Mások a preferenciarendszereink, nem is baj. A gazdasági oldalát egyikünk sem tudja alátámasztani, cáfolni sem. Az egészségügyi oldal ugyanez. Az idő az egyetlen, az pedig a körülményektől függ, hogy mennyi és kinek mi mit ér meg.
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
IO.sys
őstag
A tömegverekedés érdeklődés hiányában elmaradt.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
s7evcsenko
addikt
válasz Xray-1 #86507 üzenetére
"kocsik újonnan, mikor első években harmadolódik az értéke, műszaki romlás nélkül szinte."
Egy ideje nézegetem a piacot, de én nem látom ezt a harmadolós dolgot benne.
Amelyik típusok engem érdkelnének (focus, sx4, CH-R), azoknál annyiba kerül az 1 éves, hogy akkor már inkább az újat venném meg... abban viszont egyet értünk, hogy ez nettó pénzkidobás lenne."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
addikt
Én minden tányért kidobok használat után, veszek újat.
Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11
-
-
s7evcsenko
addikt
Megpróbálok nagyobb merítést inkább...
[ Szerkesztve ]
"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
UHHH
senior tag
Hálózsákot valaki? Nem használt! Maximum 190 centis embernek.
Ezereccá' HUF, ha nem alkuszol![ Szerkesztve ]
Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html
-
#TOTTI
őstag
válasz s7evcsenko #86517 üzenetére
Új autó, garanciális, általad bejáratott és még sorolhatnám az előnyeit, legalább 4-7 évre veszed. Finanszírozás, ha kell is kedvezőbb. Alap modelleknél ez idő alatt maximum 1-2 milliót csökken az ára, ha eladod. A használati értéke viszont marad ugyanaz. Mondjuk mostanában olyan 0,5-1 millával lettek drágábbak az alsó-középkategóriás autók mint egy évvel ezelőtt.
-
Exian
őstag
válasz #TOTTI #86525 üzenetére
Én is szeretnék már végre egyszer egy új autót. Persze annak is vannak árnyoldalai. De ahogy írtad, a legfontosabb tétel talán ez: "általad bejáratott". Én ezt szeretném már egyszer elérni, nagyon nem mindegy, hogy egy autó motorja hogyan van a kezdetektől fogva használva, főleg az elején. Sajnos nekem sokadik olyan használt autóm van, aminél a korábbi használat milyensége miatt rossz a motor. Az is igaz, hogy a legfiatalabb autónk, ami volt, az is 10 éves elmúlott, csillió kilóméterrel, úgyhogy ott már az idő is meg a kopás is rátesz, de akkor is.
Ezzel a nagycsaládos cuccal talán bele is tudunk ugrani valamibe, bár azért félek az első pár évben ejtendő kötelező szervizektől, nem tudom, milyen költséget jelentenek, de el tudom képzelni.
De még kivárunk, hátha tényleg valamelyik másik gyártó is előáll valami épkézláb, olcsóbb 7 ülésessel a Dacian kívül. Az már lenne 2 M alatt (támogatással), igaz, fapad verzió, de a "fullextrás" is megáll 3 M alatt.
Egyébként van itt olyan, aki meglépte már ezt a dolgot és sikerült így autót vennie?
[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
válasz s7evcsenko #86517 üzenetére
Ha pénzügyi befektetésnek veszed akkor foglalkozz, hogy mikor, mennyit ér, addig ne.
Addig azt nézd, hogy egy megbízható, garanciális új eszköz van nálad, amivel a váratlan kellemetlenségek előfordulása minimálisra csökken és nyugodtan számíthatsz rá.
Amúgy, hogy mi a drága? Egy 4-5 millás új autóra rákölteni az évi átlag 40-50ezret a minden autón kötelezően cserélendő dolgokra, vagy az 1-2 millás 7-8 éves autóra ugyanezeket évi 20-30-as átlagból megúszni és fizetgetni a meglepetés 80-100ezreket extraként. Ja és izgulni, hogy mikor, milyen probléma bukkan fel.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
#TOTTI
őstag
Mazdánál 45 ezer a kötelező első éves + az utastér szűrőt cseréltettem még, ami nem volt előírt és patika állapotban kaptam vissza, kívül-belül kitakarítva. Dacia még barátibb szerintem, ettől nem kell tartani.
Elvileg úgy működik, hogy megkapod az utalványt, és azt beadod a kereskedésbe, ez ugye 2,5 millió, de a támogatás összege maximum az autó árának fele lehet, szóval 4 millás autónál csak 2 millió. Ha lízing kell önerőnek nem számít, viszont azt a részt nem kell finanszírozni. Szóval így 800-1 millió Ft is kell hozzá.
-
Exian
őstag
válasz #TOTTI #86528 üzenetére
Ja, többre gondoltam. Minimum duplájára, mármint az éves kötelező szervizre. Az akkor nem vészes.
Ja, Daciánál már voltam bent, ott úgy megy, hogy 10% önerő kell, de ugyanakkor pl a Facebookon meg egyéb hirdetésekben úgy írják, hogy 0% önerővel is lehet a támogatással. De bent a fickó azt mondta, hogy a 10% önerő mindenképp kell... fene sem érti ezt.
[ Szerkesztve ]
-
s7evcsenko
addikt
válasz M_AND_Ms #86527 üzenetére
Jellemzően minden új autó vásárló ezzel próbálja megindokolni az új autó vásárlást, de ettől ez még nem állja meg a helyét 100%-ban szerintem, de van benne igazság.
Hacsak nem vagy iszonyat balszerencsés, és nem fogsz ki egy rejtett hibákkal teli autót, akkor azért jóval többe kerül egy új autó hosszú távon, mint ha egy 5 évest vennél.
Ha 5 évig használod az új autódat, akkor már kb teljes bizonyossággal állíthatjuk, hogy a felét éri, mint mikor vetted, vagy még annyit se. Ez egy 6millás autónál 3 milla bukó 5 év alatt. (ha hitelre veszed, akkor mégtöbb)
Innen jön, hogy ha egy 5 évest veszel, igyekszel a legnagyobb körültekintéssel eljárni (persze ettől még vehetsz szart), akkor ez megvan max 3 millából, használod 5 évig, mondjuk bukod a felét itt is, azaz 1.5 milla, ennek a kopó alkatrész cseréje szerintem nem lesz annyi, mint az új autód kötelező szervizelése a garanciás időszak alatt, így máris spóroltál 1.5 millát 5 év alatt, ami bőven fedezi az általad is említett meglepetéseket.
Persze itt lehet mérlegelni, hogy megéri-e ez a 1.5 milla (-meglepetések) azt, hogy nem egy zsír új verdában ülsz, nem te használtad először, izgulni, hogy mi megy tönkre legközelebb... én is kacérkodok a gondolattal már egy ideje, de még nem tudtam magam rábeszélni..."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz s7evcsenko #86532 üzenetére
...ahogy jellemzően minden használtautót vásárló azzal indokolja, hogy a szalonból kihozva ennyi, meg annyi milliót bukik.
Csak azt nem értik, hogy az ember nem azért vesz új autót hogy egy-két éven belül eladja. Márpedig csak akkor bukik, ha eladja..
De ne folytassuk mert csak egy dízel-benzin, ios-android, xbox-playstation párbajt folytatnánk.[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
őstag
válasz s7evcsenko #86532 üzenetére
Alapból biztos sokat számít, ki mennyi km-ert használja évente. 10-15.000 km-re vegyen használtat 5-6 éveset, ellenőrzött km-rel, mert most már lehet. Aki többet megy, gondolkozzon el az újon. De egy újjal is lehet nagyot szívni, ha van valami baja, mert ritka, hogy bármelyik autógyártó elismerné a gyártási hibát. Jó sok cikk van erről. Mondjuk az 1,6-os BMW motor ebben a csúcs a megnyúló lánchajtás miatt, közben meg kétszer volt év motorja, amíg ki nem derült.
[ Szerkesztve ]
-
-
s7evcsenko
addikt
A km meg a másik, igen. Én kb 7ezret megyek évente, azt is leginkább városban...
Hiába szeretnék én is egy zsír új autót, egyszerűen nem éri meg nekem, nem megyek annyit vele, hogy bármi is elromoljon a garancia időn belül...(#86533) M_AND_Ms:
"De ne folytassuk mert csak egy dízel-benzin, ios-android, xbox-playstation párbajt folytatnánk."Sanszos...
Dieselem van 90%-ban városi használatra."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
-
nesa
veterán
válasz s7evcsenko #86539 üzenetére
Csak a dízel játszik, én egyébként godolkodom ezen az állami támogatáson de csak mindig oda jutok hogy Leaf és marad az EV1 , néztem E-Nv 200 át is de ahoz meg minimum 6-7m hitek kéne és úgy már nemtudok hunyoritani hogy kiadja átlag 18-20k km et megyünk egy évbe csak egyszer volt hogy 40k felett mentünk, így egy használt 4-5 éves leát lenne a legjobb.
Egyébként engem nem érdekel mi hajtja , csak olcsó legyen a /km.
Ami még csábít használtan az egy chrysler nagy utazó 2.8crd.
-
nesa
veterán
válasz Xray-1 #86545 üzenetére
Számomra a legnagyobb vicc benne hogy kartámasz nem kérhető, de jelenleg más villany 7 személyes nincs a piacon, szóval ha vicc, ha nem, ez van, a következő lépcső a tesla de az távoli és biztosítást is problémás kötni rá, nyilván nem szempont hogy oldalra dönthető az ülés, az egyik le lenne hajtva, a másikat meg dobnám ki a francba.
Ezt a bodét dízelbe nem venném meg, abban nem kötök kompromisszumot, itt csak a villany hajtás miatt lehetne érdekes, de a 12m es alapár húzós, bár ügyesen 10 ér is megszerezhető amiből lejön a 1,5+ 2,5m.
Így nekem marad a hasznát leaf vagy vagy az új doblo, de még a ház korszerűsítés ügyében se tudok előrébb lépni, hívtam a 1818 at onnan elküldtek hogy nekem a megyei családvédelmi akárki tud segíteni, írtam neki, az vissza tanácsolt a 1818 ra akik újra nem tudták mi van és a belügyminisztériumba tanácsoltak, azok válaszoltak hogy nem őket hanem mást keressek, végül a miniszerelnökség válaszolt egy olyat a kérdésemre hogy nesze semmi, most nem tudom ki a f@szomnak írjak, mivel úgy fest a törvény alkotó sem tudja mire is gondolt pontosan.
Több bankba is próbálkoztam de reménytelen, nincs ember aki kimondja kerek perec igen, vagy nem, az egyikbe kedvesek voltak azt mondták ha befizetek 68.000ft + áfát akkor egy szakértő megmondja, de nekem ne egy szakértő döntse el b@..za meg, hanem legyen egyenes egyértelmű, igen vagy nem. -
Exian
őstag
"A dacia nem neked való fiat dobolót nézd hosszúba."
Hát ja, a tolóajtó hiányát lehet, hogy nem tudnám megszokni a Dacianal. Az egyik legjobb találmány a világon, az EV1-ben is ezt szeretem a legjobban. Eszméletlenül gyerekbarát, plusz nagyon kényelmes, hogy nagyon szűk helyen is teljes ajtó nyílás all rendelkezésre.
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080