Új hozzászólás Aktív témák

  • Kinder

    senior tag

    válasz E.Kaufmann #10 üzenetére

    Nem veszem gúnyolódásnak, és én sem gúnyolódva/kioktatva írom, :) mert látszik, mikor teszi azt az ember.

    Röviden: Nem volt ilyen.

    Hosszan:
    Nekem Tesla Model 3 Performance 2020-as van, új korától az enyém, tehát 100%-ig biztosra tudom a történetét.
    75 kW-os akku van benne, amerikában rakták össze, európai piacra. ( Igen, tudom, kWh és kW között van különbség, de vagy nem érti senki, vagy nem használja, így már én is csak a kW-ot használom )
    Mivel LithiumIonos az akku ( és nem szabad a telefonok akkujához hasonlítani, mert teljesen más kémia ), nem szereti, ha teljesen fel van töltve, és aztán úgy is marad, azaz nem indulsz el töltés után, és fogyasztod, valamint, ha 3-5% közé meríted.
    Igazából 10% alá nem szeret menni.
    Ebből aztán az következik, hogy a mindennapokban 90% - 10% között érdemes használni, azaz a 75kW 80%-át, ami nagyjából 60kW.
    Természetesen utazáskor lehet 100%-ra tölteni, és akár 1-2%-ra meríteni, de folyamatosan sok ilyen töltés tuti megviseli.
    Viszont utazáskor saját magaddal szúrsz ki, ha 100%-ra töltöd, mert a Tesla gyári töltői, a Superchargerek ( SUC-ok ) nagyon max 150-200 km-re vannak egymástól Európában, de jellemzően 100-150km inkább, viszont van, ahol 20(húsz) km-en belül van 3 db 8-12 állású töltő, és ezt a max 150-200 km-t 30 kW-al meg tudod tenni, amit viszont idális esetben ( és ez nem a laboratóriumban egyszer már látták kategória, hanem az én autóm is tudja ) 10 perces töltéssel megvan. 250kW/óra tempóval indul a töltés 10% körül, és ekkor 5-6 perc alatt gyömöszöl bele az akkuba 23-25kW-ot, majd innen kb 10 perc a következő 25kW, de a végén már "lassul", viszont így 15 perc alatt 50kW megvan, amivel akár bő 250 km is megtehető autópálya tempóval. Ha viszont egy kb értelmetlen esetet, egy 80%-ról 100%-ra töltést nézünk, az kb 25 perc, ami totál nem éri meg. ( Nyilván, ha kell, akkor kell )
    Én most voltam egy Olaszországi túrán( még az mostani nagy áradások előtt 4 nappal :Y ), Budapestről indulva, az Osztrákokon keresztül, vissza pedig a Brenner-hágón át és fel München felé, összesen 2700 km-et megtéve, és max 15 perces töltéseim voltak a megfelelő tempójú SUC-okon ( 2 féle van, a v2 és a v3, a régebbi 130kW maxot tud leadni,az újabb V3 250kW-ot óránként, én ezekre mentem, de ezt előre tudni kell természetesen ), de jobbára ez is csak azért, mert a 8-10 perces töltési idő idő nem volt elég 4 főnek a wc-t elintézni, esetleg a kávét/vizet megvenni.
    Csak SUC-on töltöttem, és kérlek hidd el, hogy jelen pillanatban sincs másik autó, vagy másik töltő, ami ezt a töltési tempót tudná.
    Külön - külön, papíron igen, de a valóságban nem, valahogy sosem jön össze.

    Itthon Budapesten közlekedem, jellemzően napi 30-50 km-t, ami természetesen röhögve elég, de ez még egy 2010-es Nissan Leaf is teljesíti gond nélkül.
    Szerencsére tudom is itthon tölteni, óránként 11kW tempóval, azaz mondjuk 2 óra, és mehetek 100+ km-t, de általában éjjel töltöm, heti 1, max 2 alkalommal, és akkor visszaveszem a töltés sebességét, általában este 20 órától reggel 7-ig tölt fel 90%-ra.
    Ha pedig gyorsan menni kell az ország másik végébe, akkor az M0-ás körgyűrűn van 3 db, egyenként minimum 12 állásos V3-as SUC, ahol tempósan fel tudom tölteni.

    Tehát a kérdésre a válasz: nekem sosem volt olyan, hogy ne lett volna elég az akku.
    De való igaz, az enyém, és gyakorlatilag a villanyautók 99%-a nem tud elmenni 600 km-t autópálya tempóval, ahhoz minimum 100kW akku kéne ( ami létezik, és tudja is, a Tesla Model S Long Range, EQS, i7, de ezek nagyon drágák )

    Nem tudom, mindent leírtam e, kérdezz nyugodtan. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák