Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
"nem csak Debrecenben és Magyarországon"
Ez elsőre úgy jön át, mint ha Debrecen függetlenné vált volna Magyarországtól valamikor a hír előtt.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hát a debreceniek biztos így érzik, legalább is a TK-n a csajok úgy voltak vele, mikor vidékről rájuk írtam, mintha egy másik országból, pedig volt közvetlen buszjárat
Most viszont már az ipari parkokon keresztül kezd összenőni a vidékkel (Mikepércs és Balmazújváros felé, Ebes alvóváros volt eddig is, Józsa meg amúgy is hozzátartozott)
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Busterftw
veterán
Következő 30 év?
Arra nem kellene már valamelyik új világmegváltó akkunak megjelennie?Tudjátok azokról van szó, amiket az elmúlt 15 évben 2 évente bejelentettek, hogy pár év múlva már ott lesznek az új Samsung S telókban.
-
JohnyX
junior tag
Kellenek ezek a "piszkos" bányák/gyárak, de szerintem mindenki úgy van vele, hogy legyen a szomszéd falu/város határában.
-
eclipse006
őstag
Egy-két elgépelés van a cikkben:
"Valód" és "bányűszat"
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
Feketelaszlo
senior tag
Mármint réz nélküli akku? Azt megnézném, de a Cu elsősorban nem az akkukba kell, hanem a vezetékbe, tekercselésbe meg az áramkörökbe. A cikk itt arra célozhat, hogy enélkül el sem jut az áram a töltőig, tehát a villamosításnak rendszer szinten van szüksége rézre, nem pedig egy-egy kis specifikus technológia használja nagy tételben, mint mondjuk a lítiumot.
-
janos666
nagyúr
válasz eclipse006 #5 üzenetére
Majdnem minden Ph-családos cikkben van elgépelés vagy nyelvtani hiba pár éve.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
k-adi
nagyúr
"A pénzt persze nem csak az AI-fejlesztésekbe öntik, hanem minden bányába is"
addig jó amíg nem a kriptóbányába -
Kinder
senior tag
Ez kamu, nem 2 évente volt, hanem 2 hetente.
8 év villanyautózással a hátam mögött ( és persze ebből levonva az előző éveket, amióta már halljuk az úúúj akkukat, tehát mondjuk akkor már 3-4 év villanyautózással a hátam mögött már.... ) röhögök az ilyeneken, hogy maaajd a szilárdtest akku, azzal majd mindenki is lenyom mindenkit.
Hja.
Majd.
2030 után.
Addig viszont a mai akkuk maradnak.[ Szerkesztve ]
-
-
Busterftw
veterán
válasz E.Kaufmann #10 üzenetére
Nem erről van szó, hanem mindig (tényleg pár évente) bejelentettek hatalmas áttörést hogy na majd 4-5 év múlva már 2 hetet fog bírni a next gen Galaxy aztán 20 éve sehol semmi.
-
-
VIC20
őstag
Kivágták a rezet...!
-
Kinder
senior tag
válasz E.Kaufmann #10 üzenetére
Nem veszem gúnyolódásnak, és én sem gúnyolódva/kioktatva írom, mert látszik, mikor teszi azt az ember.
Röviden: Nem volt ilyen.
Hosszan:
Nekem Tesla Model 3 Performance 2020-as van, új korától az enyém, tehát 100%-ig biztosra tudom a történetét.
75 kW-os akku van benne, amerikában rakták össze, európai piacra. ( Igen, tudom, kWh és kW között van különbség, de vagy nem érti senki, vagy nem használja, így már én is csak a kW-ot használom )
Mivel LithiumIonos az akku ( és nem szabad a telefonok akkujához hasonlítani, mert teljesen más kémia ), nem szereti, ha teljesen fel van töltve, és aztán úgy is marad, azaz nem indulsz el töltés után, és fogyasztod, valamint, ha 3-5% közé meríted.
Igazából 10% alá nem szeret menni.
Ebből aztán az következik, hogy a mindennapokban 90% - 10% között érdemes használni, azaz a 75kW 80%-át, ami nagyjából 60kW.
Természetesen utazáskor lehet 100%-ra tölteni, és akár 1-2%-ra meríteni, de folyamatosan sok ilyen töltés tuti megviseli.
Viszont utazáskor saját magaddal szúrsz ki, ha 100%-ra töltöd, mert a Tesla gyári töltői, a Superchargerek ( SUC-ok ) nagyon max 150-200 km-re vannak egymástól Európában, de jellemzően 100-150km inkább, viszont van, ahol 20(húsz) km-en belül van 3 db 8-12 állású töltő, és ezt a max 150-200 km-t 30 kW-al meg tudod tenni, amit viszont idális esetben ( és ez nem a laboratóriumban egyszer már látták kategória, hanem az én autóm is tudja ) 10 perces töltéssel megvan. 250kW/óra tempóval indul a töltés 10% körül, és ekkor 5-6 perc alatt gyömöszöl bele az akkuba 23-25kW-ot, majd innen kb 10 perc a következő 25kW, de a végén már "lassul", viszont így 15 perc alatt 50kW megvan, amivel akár bő 250 km is megtehető autópálya tempóval. Ha viszont egy kb értelmetlen esetet, egy 80%-ról 100%-ra töltést nézünk, az kb 25 perc, ami totál nem éri meg. ( Nyilván, ha kell, akkor kell )
Én most voltam egy Olaszországi túrán( még az mostani nagy áradások előtt 4 nappal ), Budapestről indulva, az Osztrákokon keresztül, vissza pedig a Brenner-hágón át és fel München felé, összesen 2700 km-et megtéve, és max 15 perces töltéseim voltak a megfelelő tempójú SUC-okon ( 2 féle van, a v2 és a v3, a régebbi 130kW maxot tud leadni,az újabb V3 250kW-ot óránként, én ezekre mentem, de ezt előre tudni kell természetesen ), de jobbára ez is csak azért, mert a 8-10 perces töltési idő idő nem volt elég 4 főnek a wc-t elintézni, esetleg a kávét/vizet megvenni.
Csak SUC-on töltöttem, és kérlek hidd el, hogy jelen pillanatban sincs másik autó, vagy másik töltő, ami ezt a töltési tempót tudná.
Külön - külön, papíron igen, de a valóságban nem, valahogy sosem jön össze.Itthon Budapesten közlekedem, jellemzően napi 30-50 km-t, ami természetesen röhögve elég, de ez még egy 2010-es Nissan Leaf is teljesíti gond nélkül.
Szerencsére tudom is itthon tölteni, óránként 11kW tempóval, azaz mondjuk 2 óra, és mehetek 100+ km-t, de általában éjjel töltöm, heti 1, max 2 alkalommal, és akkor visszaveszem a töltés sebességét, általában este 20 órától reggel 7-ig tölt fel 90%-ra.
Ha pedig gyorsan menni kell az ország másik végébe, akkor az M0-ás körgyűrűn van 3 db, egyenként minimum 12 állásos V3-as SUC, ahol tempósan fel tudom tölteni.Tehát a kérdésre a válasz: nekem sosem volt olyan, hogy ne lett volna elég az akku.
De való igaz, az enyém, és gyakorlatilag a villanyautók 99%-a nem tud elmenni 600 km-t autópálya tempóval, ahhoz minimum 100kW akku kéne ( ami létezik, és tudja is, a Tesla Model S Long Range, EQS, i7, de ezek nagyon drágák )Nem tudom, mindent leírtam e, kérdezz nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
-
csibe1
addikt
"Hja.
Majd.
2030 után.
Addig viszont a mai akkuk maradnak."Esetleg 2040 után vagy ameddig úgy látják, hogy lehet még pénzt kiszedni a mostani technológiából.
Amennyi új akkut bejelentettek, az alapján azt hinné az ember, hogy a végén már mini fúziós reaktorként termeli majd az áramot; beleteszed aztán 10 évig csönd van.
Elméletileg, gyakorlatilag..." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
-
Kinder
senior tag
Hja.
Csak vegyük a gumikat.
Michelin CrossClimate 4 évszakos gumi.
Asszony autóján ( Prius II ) az volt, teljesen jó, ezen az éghajlaton, az utóbbi 7 év telét is megnézve, nem szükséges külön téli/nyári szett.
( Az én Teslámra van, de azért az 500 ló és 800 Nm, azt jobban kordában tartja a Michelin Pilot Cup2, meg a téli is komolyabb gumi, de bevallom, fizikai fájdalmat okoz járni vele a plusz 15 fokban, de pl az osztrákokhoz április 15.-ig kötelező...)
Viszont természetesen a CrossClimate már elkopott, cserére értett.
Vettem volna rá másik ilyet, de 160k huf lett volna a 4 gumi, igaz, már a CrossClimate2, azaz a fejlesztett, a régi meg már nem volt kapható. Jó, hlt ez van, akkor ennyi lesz.
Aztán kis keresgélés után de, a Kléber ( Michelin leányvállalat ) ugyanazt az első generációs Crossclimate-et árulja, csak más néven, 60k hufért a szettet.
Olyat vettem, és full ugyanolyan, mint az első CC, a gumis kérdezte is, hogy miért cserélem, ezen meg én csodálkoztam, mert már csak 3 mm volt a profilmélység.... Azért olyannal már ne jarjunk.
Szóval itt is, a végsőkig kifacsarják a termelést, a fejlesztés árát. És mivel még ez is tényleg jó gumi, van rá kereslet.
És amíg van kereslet...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 5th - i7-10G i 16GB I 256GB SSD I 14" 4K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Ajándék Batman AS Játék+10e Ft Meta Kredit! Quest 3S 128 és 256GB 2 év cseregarancia
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 5 LTE Tablet - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I W10 I Cam I Garancia!
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 3 Tablet - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I W10 I Cam I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen