-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
omcsi
csendes tag
szeva üdv mindenkinek most regiztem
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
üdv mindenkinek vissza olvasgatam ,az volt a téma gáz-benzin-gázolaj
- a gázzal kapcsolatosan nem tudom biztosan de úgy halottam a gáz a motor élet tartalmát jócskán le rövidíti,1990-1995 között Hollandiába nagyon sokan át váltatok gáz üzemmódúra de nem igazán vált be nekik ,50 000-km tömítések meg dugattyú égések gyűrű problémák léptek fel,pedig még abban az időszakban az olaszoktól vásárolták a gáz reduktorokat és az volt a nagy előnyük,hogy hideg motorral is lehetett vele menni.
-szerintem benzines és diesel között nem nagy a különbség ,mert ha szar.... mindegyik zsebbenyúlós a költsége
-egyik barátom bioetanolt tankol keverve és,igy 250 ft/l Suzukiba
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz csaresz002 #11455 üzenetére
ez a moci ami a tiedébe van ez nagyon stabil motor az omegába ,és meg bizható !!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz csaresz002 #11468 üzenetére
igen, kérdés ???
-füstöl-lehet hogy csak megkel szelepszárszimeringezni ,vagy gyűrűzni ha nem nagyon kopót a mocija ,de lehet kapni adalék anyagot és az is ideg lenes meg oldás ,
-az én mocimra gyárilag 1000 km re írnak 7dl ,de a 2000 cm3 8-szelepre nem tudom mi a gyári olaj fogyasztás ,régen a skodáknak volt ekkora az olaj fogyása
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
-
omcsi
csendes tag
válasz csaresz002 #11483 üzenetére
igen nem árt ha sűrűben bele nézel még nincs belőle nagyobb gondod !!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
hát igen , szerintem a műszerfal alatt, van vannak olyan helyek, hogy az autószerelők is sirval szedik szét ha hozzákel nyúlni
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz bambano #11487 üzenetére
szerintem neked is igazad van , de ellophatatlan autó szerintem nincs,csak attól függ akik kocsit nyúlnak le milyen szinten csinálják ,mert a a gyerekek ellen akik csak azért nyúlnak hogy egy jó buliba bent legyenek a váltózár is elég, a szákosodót típusok be állt csoportok viszik mint a huzat ,van az és létezik olyan riasztó és szolgáltatás hogy ha nem meg felelő kulccsal, vagy jogtalan kocsi használat (pl.. szervizbe ot hagyod ők meg rohangálnak vele ,te határozod jelzik a központba és le állítja a kocsit ) meg hasonló ,
van bent pánik gomb el rejtve a türkös lopásokkal kapcsolatosan ,mikor ki tépnek a kocsiból vagy be ülnek melléd ,meg nyomja a vonuló szolgálatnál jelez és el dugót mikrofonon keresztül hallják a beszélgetést , és intézkednek ,persze itt ez a rendszer nem olcsó dolog !!!!Bocsika mindenkitől ha egy kicsit hosszúra sikeredet amit írtam ,de még van nagyon sok funcioja
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
Mit tegyünk ne lopják el az autót?
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
http://video.xfree.hu/?n=taenci|f263569 ... b#videoloc
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
tisztelt urak ehhez mitszoltok ?????
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
el tudnák csúfóskodni ,egy ilyen kocsival !!!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz Yushchenko #11547 üzenetére
szeva fero o2 elmonta a lényeget csak annyit tudok hozzá tenni,nézd meg az olajat nivópálca ki és tapintással mert ha van benne valami adalék anyag akkor nagyon sűrű és az állaga ,de ha autó takarsz venni el kell vinni egy állapot felmérésre ,mert ez az összeg töredéke az autó árának . és biztosra meg tudod lengés csillapító,füst ,fék stb,,,,,,,
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
gratula nagyon szét szetted,nem semmi ,sok sikert hozzá !!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
igen ez nagyon szép kis járgány
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz Foglalt név #11606 üzenetére
szeva ha nem néztem be egy omegárol beszélünk ??????
-na nekem hasonló gondom volt vele ,de a megoldás főtengely jeladó , és alapjárat motornál a tömítés mert belül van két luk, és ott át eresztet kis fordulaton és össze vissza járt a mocija ,meg torpant meg ingadozott 400-1500 között hol csinálta hol nem ,én is ki méretem mert vissza jelzet a lámpa de nem találtak semmit ,meg még javasolnám a üzemanyag szűrő cseréjét
-ja és az lenne a kérdésem menyi üzemanyagod volt a tankodba mikor ez a jelenség van ,vagy állta lába mindig csinálja- légyszíves pontosan fogalmazd meg nekem mit cseréltetek a kocsin ,és mi a jelenség ???
-dobd el nekem emailba légyszíves szerintem meg lesz a megoldás ,és helyileg merre laksz mert nekem vannak jó omega szerelőim , akik ezzel a Tipula foglalkoznak ,és javítanak !!! csak azért irtam hogy pontosan mert úgy tárgyilagosak leszünk (bocsika nem akarlak vele meg bántani ,én sem tudom mindig pontosan minek mi a hivatalos neve )
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
Foglalt név
(MODERÁTOR)Hello emberek!
Tegnap megakasztott teljesen az omegám és sok ötletem nincs már, mihez tudnék kezdeni vele. Ha valaki tud olyan szerelőt, aki érthet egy 20se motorhoz, az kérem ne kíméljen! Fórumokat olvasva többször belefutottam Patyi László nevébe, aki esetleg róla tud több infót, azt is megköszönném
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
-
omcsi
csendes tag
udv mindenkinek keresnék automataváltót opel omega 3000 cm3 V6 95 -höz ,vagy ha van valakinek szétszedett, és jó benne a szolenoid de nem biztos hogy jól írtam le kérem jelezze sürgős,előre is köszönöm !!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz Foglalt név #11653 üzenetére
szeva vakum cső ,vagy tömítés !!!! pillangószelep nem tud túl nyitni néha néztétek nem szorul !!!!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
igen ez jó ötlet nézd meg ,meg még ötletként mondanám nézd meg a hűtő lamellák között nincs e tele piszokkal, lehet hogy egy takarítást az is megérdemelne ,
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva urak lenne egy kérdésem ? nem tudom hogy létezik e az Omegához ,olyan tükör amit, elektromosan belehet hajtani ??? nagy szükségem lenne rá,vagy valami megoldást ha tudna javasolni valaki előre is köszönöm
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
nagyon zsír lett a géped garatul !!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva nekem ez van már régóta ,igen normális a hőfok !!!!ha van kérdésed szólj nyugodtan!!
nagyon meg bízható a motorja és a fogyasztás sem el hanyagolható ,nekem városba 8-l a fogyasztásom ,télen mikor volt az a nagyon hideg akkor nyalta be 10-l ,van ennek a motornak természetes olaj fogyasztása ami azt jelenti hogy 1000 km 7-9 dl között van ,ez függ a motor kopotságátol !!!-Modell Opel Omega
Évjárat 1994
Fő jellegzetességek, biztonság és ekonómia
Motor mérete 1998 ccm
Üzemanyag típus Benzin
Ülőhelyek 5
Hajtómű Hátsó kerék
Sebességváltó Kézi, 5 sebességes
Motor és sebességváltó
Motor elhelyezése Elöl, hosszirányú
Lökettérfogat 1998 ccm
Motor típusa Inline, 4 henger
Max teljesítmény 136.00 LE (100 kW) 5600 fordulat/perc
Max forgatónyomaték 185.00 Nm 4000 fordulat/perc
Szelepek belső átmérője x mélysége 86.0 x 86.0 mm
Üzemanyag rendszer Befecskendezés
Szelepek / henger 4
Váltó Kézi, 5 sebességes
Sebesség és gyorsulás
Teljesítmény/súly arány 0.0954 LE/kg
Külső és belső
Utastér 4850 liter
Légellenállási állandó 0.3
Kormány, fékek és gumiabroncsok
Első fékek Tárcsafékek
Hátsó fékek Tárcsafékek
Méret és súly
Súly 1428 kg
Teljes hossz 4790 mm
Teljes szélesség 1790 mm
Teljes magasság 1460 mm
Alváz magassága 150 mm
Kormánybázis 2740 mmX20XEV motor
2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely 1994-töl került a Calibra motorpalettájára, mint az Opel 2 literes motorok új (Ecotec), a magasabb környezetvédelmi normáknak is megfelelő változata. A motor károsanyag kibocsátását egyrészt az AGR szelep beiktatásával csökkentették, mely a kipufogó gáz újrahasznosítását (égetését) szolgálja úgy, hogy visszavezeti a szívósorba. Sajnos emiatt gyakoribb hiba pl. a folytószelepház beszennyeződése. Másrészt a motor lehetőségeihez képest "fojtott" lett, így a teljesítmény egy része is fel lett áldozva a környezetvédelem oltárán. Ehhez képest viszont egy kiegyensúlyozottabb nyomatékot kapunk, már az alsó fordulatszám tartománytól. Felépítésében hasonló a C20XE-hez, de inkább egy EU-konform utcai motort testesít meg, követve az Opel kevésbé teljesítmény orientált motorépítési terveit. Fogyasztása is takarékosabb, bár nem számottevő mértékben. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Simtec 56.1 vezérlőelektronika segítségével.
Motorkód X20XEV Gyártási idöszak 1994.03 - 1997.07 Motor felépítése Soros, szívó Szelepvezérlés DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes) Vezérmütengelyek száma 2 A motorhoz rendelhetö meghajtás Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval Hengerek száma 4 Szelepek száma 16 (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep) Lökettérfogat 1998 cc Hengerfurat 86 mm Lökethossz 86 mm Kompresszió viszony 10.8 Gyújtás vezérlés EST Gyújtási sorrend 1-3-4-2 Fordulatszám - alapjárat 670-1030 rpm Fordulatszám - tartósan megengedett max. 6600 rpm Motorvezérlés Simtec 56.1 Kopogásérzékelö van (1 db) Oktánszám megállapítás automatikus Katalizátor van Hütöfolyadék mennyiség 7.2 liter Motorolaj 4.5 liter Olajfogyás 0.075 liter/100 km Max. teljesítmény 100 kW, 136 LE (5600 rpm-nél) Max. nyomaték 185 Nm (4000 rpm-nél)
dobnál egy képet a kocsidról ????
felszereltség??? caraván ???? ,opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz ocsi19 #12039 üzenetére
szeva nagyon szép kis gép !!! de ha javasolhatom mindenkinek ha raktok fel képeket ,töröljétek ki a rendszámot csak baráti jó tanács ként említem meg ,mert sose tudhatod ki nézi és mit keres donornak és hol találja ,ezzel nem szeretem volna meg bántani senkit
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva mindenkinek olvassátok el ,ezt találtam az LPG tudni kell
A magas benzinárak mellett egyre gyakoribb téma az autógáz itthon is. Szakmai fórumokon egyre gyakrabban kerülnek fel azon járművek listái, melyek motorja egyáltalán nem vagy csak feltételesen alkalmasak az alternatív üzemanyag használatára. Csak felesleges pánik az egész vagy valóban jóindulatú tanácsokról van szó?
A listák alapjául a rendszerek gyártói és a gázüzemű autótulajdonosok tapasztalatai szolgálnak. Az autótulajdonosok és a szakszervizek gyakran számolnak be a használat során fellépő szeleptok problémáról. A listák általában a gyártóknál, az átszerelő szervizekben megtalálhatók. Fontos segítséget és információt adhatnak nekünk arról, hogy saját autónk egyáltalán alkalmas-e a beavatkozásra vagy éppen az ellenkezője érvényes rá. Azonban bármennyire is széleskörűek ezek a listák, nincs ok aggodalomra – nem az összes felsorolt járműnél áll fenn a kapitális motor meghibásodás.
Az autógáz elvileg nemcsak tiszta, hanem olcsó is. De mennyire alkalmasak a hagyományos motorok a gázüzemre? Hiszen még a legnagyobb megtakarítási előny is fuccsba megy, ha a motor tönkremegy. Nemrég egy taxis panaszkodott, hogy Toyota Avensis Verso típusú autóját siratja. Kiváló taxiautó volt, de magas fogyasztása miatt átállíttatta gázüzeműre. Hatvanezer kilométert futott, majd a motornak annyi lett. Félmilliós javítás után kénytelen volt megszabadulni tőle.
1. Mi is az autógáz?
Az autógáz, illetve folyékony gáz néven ismert fosszilis tüzelőanyag, ami propán és bután gázból tevődik össze. Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) tiszta, sokoldalú és biztonságos üzemanyag. A benzinnel ellentétben nem tartalmaz olyan káros összetevőket, mint a benzol. Szénhidrogének keveréke, mely normál hőmérsékleten folyékony. Ezt a halmazállapotát 8,5 bar nyomásig őrzi meg. Az LPG-üzemmód jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást tesz lehetővé még úgy is, hogy – az eltérő fűtőérték következtében – a fogyasztás valamivel nagyobb. A rendszer működése olyan üzemanyagokkal kompatibilis, melyek összetétele megfelel a 70/220 CEE normának. A propán-gáz tartalom a térfogat 30- 85 százaléka között lehet. Magyarországon a jelenlegi hatósági rendelkezések alapján csak mélygarázsokba és a talajszintnél mélyebben elhelyezkedő parkolóházakba tilos gázüzemű járművel behajtani. Magánterületeken, családi házak garázsában, ha a padlószinten szellőző nyílásokat alakítunk ki, nyugodtan leállíthatjuk gépkocsinkat.
Az autógáz üzemanyag szinte teljesen kén- és korommentes, szén-dioxid-kibocsátása az elégéskor közel 15 százalékkal kevesebb, mint a benzin esetében. Az oktánszám a butánhányadtól függően 90 és 115 ROZ között van. Egy liter 150-160 forintba kerül, de a benzinnel szembeni alacsony sűrűsége miatt akár 10-20 százalékkal több lehet a fogyasztás. Magyarországon a gázforgalmazók által árusított LPG oktánszáma 95-100 körül alakul. Az LPG tüzelőanyagok nagyon jó kopogásállóak a magas oktánszámból kifolyólag (propán: 111, bután 102). A modern autók előgyújtás szabályzása egy speciálisan a motor paramétereire hangolt gyújtástérkép és a kopogásérzékelő jelei alapján történik. Így gázüzemben nagyobb előgyújtás engedhető meg. A kedvező nyomás és gyulladási viszonyok következtében lágyabb, elnyújtottabb égés zajlik le a hengerekben.
2. Mire kell ügyelni, ha gázüzemű autót vásárolunk?
A gázra való átszerelés tényét, vagyis, hogy az autó kettős üzemmódú, be kell jegyeztetni a forgalmiba. Ha nem található a bejegyzés az autópapírokon, vagy ne vásároljuk meg az autót, vagy járjunk utána, hogy az átszerelés bejegyeztethető-e utólag. Az eladótól kérjük az ezzel kapcsolatos költségek levonását az eladási árból. Az autó átvizsgálásakor alaposan nézzük át a motort, a szelephézagoknak és a kompressziónak stimmelnie kell. Az átalakításról hivatalos okirat is készül, egy tanúsítvány mely garantálja, hogy gépkocsi nagynyomású rendszere gáztömör, szivárgásmentes. Azonban ha a gépkocsit - jogszabályellenesen - háztartási PB gázzal töltik fel (akár palackról, akár telepített tartályról), akkor még szivárgásmentes gépkocsik is lehetnek gázszagúak. Ennek oka, hogy a háztartási PB gázokba sokkal nagyobb mennyiségű illatosító anyagot (etilén-merkaptán) töltenek. A tanúsítványon feltüntetik a beszerelt alkatrészek típusát és engedélyszámát, valamint az átalító műhely engedélyszámait is. A gáztartály eredeti nyomáspróba papírját minden műszaki vizsgán be kell mutatni, akárcsak a gázbiztonsági szemlét és a szivárgásmentességet igazoló kártyát. Ha a forgalmi engedélybe nem 300-0000 formátumú engedélyszámot jegyzeztek be, akkor minden esetben egyedi átalakítási engedély és műszaki dokumentáció szükséges. Ha ez nincs meg, akkor kis utánajárással a megyei közlekedési felügyeleteken 5-6000 forintért beszerezhető. A fenti dokumentumok hiányában célszerű felkeresni egy hivatalos gázautó szakszervizt, ahol tájékozódhatunk milyen papírok pótlása szükséges a további problémamentes és jogszerű gépkocsi használathoz. Itt megállapítják, hogy a gépkocsi az érvényben lévő műszaki és jogi előírásoknak megfelelően lett-e átalakítva. Minden esetben célszerű ellenőrizni (még hiánytalan dokumentumok esetében is), hogy a gázrendszer elemei megfelelően rögzítettek-e, a szabályozott keverékképzésű katalizátoros gépkocsiknál lett-e beszerelve lambda-szabályozó rendszer és megfelelően működik-e. Ellenőrizni kell a károsanyag-kibocsátás határértéken belüli szintjét, mely nagymértékben tükrözi az üzemanyag fogyasztást is. A sikeres adásvétel után érdemes egy szivárgás ellenőrzés elvégzése, és a teljes rendszer átvizsgálása, a biztonságos üzemeltetés érdekében.
3. Miért nő meg az olajcsere ciklusideje?
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes benzin vásárolható így a mai korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakítása, a szelepülékek és a szeleptányérok illetve szelepvezetők anyagának helyes megválasztása lehetővé teszi az ólom elhagyását. Régebben a benzinhez adalékolt ólom a kenőolajjal közvetlenül nem érintkező alkatrészek másodlagos kenését biztosította. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú, szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten.
A gáz halmazállapotú hajtóanyagok tökéletesen elkeverhetők a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előnyük abban van, hogy egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A gáz üzemanyag kevesebb szilárd részecskét és szennyező anyagot tartalmaz mit a hagyományos üzemanyagok.
A tüzelőanyagok különböző molekulaszerkezetű szénhidrogén-vegyületek keverékéből állnak. Motorbeli égésük jellegzetességeit alapvetően meghatározza a molekulák szerkezete és mérete, valamint a hidrogén és a szénatomok egymáshoz viszonyított, számszerű aránya.
4. Mennyibe kerül az átszereltetés
Járműmodelltől, a motor méretétől, a befecskendezés fajtájától és a rendszer gyártójától függően 110-300 ezer forintba kerül. Gyárilag beépített Skodáknál a felár 300 ezer forint. Legolcsóbban a karburátoros kocsikat lehet gázkompatibilissá varázsolni, ennek költsége rendszerint 110-130 ezer forint között van. A befecskendezős modelleké drágább: ha központi injektor táplálja a motort 150-200 ezer forint az átalakítás díja, a hengerenkénti befecskendezésűeknél pedig 200 ezernél kezdődik. Ennél csak a műanyag szívócsöves járművek átalakítása drágább. Hogy a csőben lévő gáz-levegő keverék ne lobbanjon be és ne tegye tönkre a motort, gázbefecskendező rendszerrel látják el az autót. A 6-8 hengeres blokkoknál ez jelentősen megnöveli az árat. A gázautók hátrány, hogy jelentősen lecsökkent a poggyásztér a palack miatt. A beszerelt gázpalackokat térfogatuk nyolcvan százalékáig lehet tölteni, a maradék a tágulási tér. A Skodánál a problémát a pótkerék helyére építhető tartállyal orvosolták, ebben az esetben a pótkerék foglalja el a csomagok helyét.
5. Mire ügyeljünk a szerelőműhely kiválasztásakor?
Mivel a bejáratási időszakban gyakran előfordulhat, hogy a motor nem jár egyenletesen, érdemes lakóhelyünkhöz közeli műhelyt választani. Ezzel sok idegeskedést és költséget megtakaríthatunk. Fontos, hogy a szerelőműhely személyzete rendelkezzen autógáz átszerelést igazoló képesítéssel. Az átalakítás lépéseiről itt olvashatnak.
6. Milyen problémák léphetnek fel a gázhasználatnál?
Néhány autós arról panaszkodott közvetlenül az átszerelés után, hogy néha kihagyott a motor, az átállási idő benzinről gázra hosszú volt, vagy indítási nehézségek léptek fel. Az újabb autóknál előfordulhat, hogy a motorvezérlő előszeretettel kapcsol át szükségprogramra. A problémák általában könnyen kezelhetők, csupán a gázrendszert kell elektronikusan utóállítani. Az üzemanyag adalékok hiánya miatt a szelepek erős igénybevételnek vannak kitéve. A nem alkalmas motoroknál ez károsodást okozhat. Esetenként előfordulhat, hogy a benzinpumpa is felmondja a szolgálatot.
7. Megelőzhető a motor károsodása?
Igen, ha ellenőrizzük, hogy a megvásárolni kívánt autó valóban alkalmas a gázüzemre, ha eleve gázüzemű újautót vásárolunk, illetve a szeleptömítést átalakíttatjuk. A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb, ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni.
8. Vannak észlelhető előjelei a károsodásnak?
15 ezer kilométer után érdemes az autót a szervizben átvizsgáltatni, hogy a hengerfejben a szelepek hogyan dolgoznak. Egy jó szakember már abból észreveszi a fenyegető veszélyt, ha a szelephézag csökken. Ebben az esetben érdemes a túl puha szelepgyűrűket keményebbre cserélni.
9. Milyen autókat nem ajánlott átalakítani?
Mielőtt egy autót azzal a szándékkal vásároljuk meg, hogy később autógázra átállunk, tájékozódjunk. Ha az autó az alább található listán megtalálható, ajánlott az óvatosság. Nem feltétlenül következik be ezeknél a modelleknél a motorkárosodás, azonban az autógáz átszerelő műhelyek tapasztalatai alapján ezeknél a modelleknél később problémák léptek fel.
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
Igen, az alkohol már +13 fok alatt nehezebben porlad, cseppekben kicsapódik, aminek következtében E85-tel nehezebben indulhat az autó. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba, hidegben gyakorlatilag az E85-ben lévő benzin robban, ezért szükséges a megfelelő dúsítás. A korszerű, utólag beépíthető etanolátalakító elektronikák rendelkeznek hidegindítási programmal, vagyis hidegben a megfelelő szenzorok jelei alapján dúsítják a keveréket. Az univerzális téli-nyári, benzin/E85 üzem csak profi átalakító elektronikával megoldható.
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva mindenki egy kis érdekesség !!!![link]
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
http://etanol.blog.hu/2009/11/10/ismet_fekpadon_az_e85
bocsika nem jött össze az előbb !!!!
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva urak csere miatt Eladó 15ös 5x110 ET37 "Stinnes EVO Line" alufelnik gumistul, kikiáltási ár 45e. A gumik rajta GTRadial nyári, 205/65 R15, jó állapotú. Utoljára centírozva áprilisban. Íme:
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz code1005 #12454 üzenetére
Használt B Omega vásárlás A használt B Omegák piaci helyzete még nagyobb rendezetlenséget mutat, mint elődjeiké. Köszönhető ez annak, hogy az utóbbi években hihetetlenül nagy mennyiségben hoztak be ilyen Omegákat, elsősorban az első évjáratokból ('94-95), és abból is a törött, hibás, sokat futott, gyakran elhasznált modelleket, hiszen azokhoz lehetett olcsón hozzájutni, majd - aránylag kis anyagi ráfordítással rendbehozva - itthon jó áron értékesíteni. Ennek eredményeképpen nagyon nagy szórást mutat az azonos évjáratú (és akár felszereltségű) B Omegák eladási ára, nem ritkán akár 1 millió forintot is meghaladó az áringadozás két - látszólag - azonos modell között! Ugyanakkor magánimport útján is sok B Omega került be az országba (hiszen nem csak a kereskedőknek imponáló a sok százezres spórolás az itthoni piaci árakhoz képest), amelyek általában drágábbak is kicsit a kereskedelmi célzattal behozott modelleknél, mégsem a kétféle bekerülési mód miatt tapasztalható ez az árfluktuáció, hanem egyszerűen a kereskedők kapzsisága miatt, akik - szemben az ésszerűnek tűnő ténnyel, miszerint a nagy mennyiségnek lefelé kellene nyomnia az árakat - legtöbbször már-már pofátlan áron kínálják még a nem kielégítő állapotú B Omegákat is. Érdemes tehát jól körülnézni vásárlás előtt, mert jó esély van arra, hogy minimális ártöbbletért már egy '96-os modellt kaphatunk egy '94-es helyett, ami már csak azért is fontos, mert csak '96-tól javítottak a modell rozsdavédelmén, addig több tipikus helyen csúnya korrózióra volt hajlamos a B Omega. (Ezeket nem mindig látja az ember a kereskedésekben, hiszen a "szakemberek" ismerik ezen hibák elrejtésének trükkjeit - természetesen nem szakszerű kezelés útján, mely hamar megmutatkozik, de csak vásárlás után...) Külön meg kell említenünk a turbódízel Omegákat, gondolunk itt a 2.5 literes soros 6 hengeres BMW erőforrással szerelt modellekre (ezek már '94-től kaphatóak voltak), melyekre hatványozottan igaz a magyar használtautó piacon tapasztalható "dízel-túlárazás" jelensége. Itthon ugyanis szinte aranyárban mérik a dízeleket (főleg a turbódízeleket), főként a "márkásabbakat". Nagyon vigyázni kell azonban a 2.5TD Omegákkal! Főként mert a motor jellegéből (aránylag keveset fogyaszt és nem száguldozásra szánták eredetileg) fakadóan az import turbódízeleket már kint is nagy futásteljesítménnyel (akár évi 40-50e km!!!) vásárolták, vagyis az itthon található ilyen modellek nagy része bőven 200.000 km-t, vagy annál is sokkal többet futott, de ez persze nem tükröződik a km-óra állásából. (Az Omega ráadásul "utazóautó", vagyis duplán nagy esély van arra, hogy egy TD Omegával nagyon sokat mentek, mégis találunk olyan '94-95-ös modellt, amiben "óra szerint" 100-150e km van...) Tehát ne a km-óra állását vagy a kereskedő esküdözését vegyük alapul, amikor meg szeretnénk tudni egy TD Omega valós futásteljesítményét, hanem szakemberrel nézessük meg a kocsit, ugyanis egyértelmű jelei vannak az elhasználódásnak. (Sokszor a laikus is meg tudja állapítani ezeket a szembetűnő jeleket, ha pl. nehezen indul, csörög-zörög vagy erőteljesen füstöl a TD motor.) Összességében elmondhatjuk, hogy nagy a kínálat, kereskedésekben és magánkézből egyaránt, de elsősorban a túlárazás jellemző, főként a kereskedőknél, vagyis nagyon körül kell nézni vásárlás előtt, és esetleg elgondolkozni azon, hogy némi ártöbblettel akár nagyságrendekkel jobb állapotú és jobb felszereltségű B Omegához juthatunk.
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
szeva nekem is ezt csinálja ,(Ez egy Opel Omega B (1) es a motor bal oldalan az aksi alol jon a hang.) van bent egy kompresszor s az fujbe levegőt aszema a injektorhoz meg szellőztet nekem legalábbis ezt mondták az okosak ,én tettem egy kapcsolót rá , és így csak télen használom ,nekem olyan hangja van mint egy felszálló bojingnak ,nagyon kellemetlen egy dolog
opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz csaresz002 #12757 üzenetére
nem mert az nekem működik,mert ment most is a melegbe
amiről beszéltem a kocsi alatt van ,és télen 5 c fok alatt 3-4 percig szokót menni ,nyáron meg 1-perc kb készíttetem képet róla sajna nem a legjobb,mert csak allá dugtam a gépet de le fogom fényképezni rendesen ,opel omega mindörökké
-
omcsi
csendes tag
válasz csaresz002 #12757 üzenetére
nem mert az nekem működik,mert ment most is a melegbe
amiről beszéltem a kocsi alatt van ,és télen 5 c fok alatt 3-4 percig szokót menni ,nyáron meg 1-perc kb készíttetem képet róla sajna nem a legjobb,mert csak allá dugtam a gépet de le fogom fényképezni rendesen ,opel omega mindörökké
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Nintendo Switch
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Stellar Blade
- OLED TV topic
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Sorozatok
- További aktív témák...