- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dehogy akarom betiltani, csak azt az álszent álláspontot gyűlölöm, hogy a dízelt támogatni kell, a dízel autó kevesebbet fogyaszt (városban, hideg üzemben, 3 tonnás autókkal, haha), illetve a nyilván létező benzines hazug fogyasztási és kibocsátási adatok jóindulatú esti mesék ahhoz a komplett hazugsággyárhoz képest, ami körbeveszi őket. Nem kell betiltani semmit, csak valaki mérje már ki pontosan, hogy mennyi az annyi. Nyilván megtették már, csak nem merik nyilvánosságra hozni, mert már túl sok az érintett az ügyben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #58843 üzenetére
"Arról meg különösen nem hallottam - és meglehetősen furcsának találom - hogy esetleg káros végtermék szerinti adóztatás van."
Welcome to Germany. A gépjárműadó alapja itt a co-emisszió (g/100km). Ebből ugye adódik az az érdekes kérdés, hogy és mi a helyzet az NOx-szel (félreértés ne essék, igenis számítson a CO, de mellette a többi, még egészségtelenebb szar is), illetve előáll az a még érdekesebb helyzet, hogy mivel a kibocsátást senki nem meri megmérni, az alapján számítják, amit az autógyár nem szégyell behazudni. Ezért aztán a 3,0-s TDI Touareg papíron környezetkímélőbb a városi forgalomban, mint a Minim. Azt elfelejtik hozzátenni, hogy ezt az értéket a gyakorlatban még lejtőn, motorfékkel sem tudja valójában hozni, tekintve, hogy a környezetvédelmi rendszere folyamatosan ki van kapcsolva, hogy "ne károsodjon a motor", ezért szűrés nélkül kipufog mindent, beleértve a szilárd részecskéket is. Szívó benzinesben meg eleve nincs részecskeszűrő, mert anélkül is hozza kb azt, ami meg van adva az adatlapon - nyilván itt is van eltérés, de az csak az elcseszett mérési körülményekből adódik. Na, ekkora kurva nagy technológiai ugrás a modern turbódízel. Egy jó környezetvédelmi szervezet normális jogi környezetben ezért egyébként hatból hat nagy német autógyárat be tudna záratni, de ez nyilván az ország gazdasági összeomlásához vezetne, ezért megy most a sunnyogás minden szinten.
És ismét kiemelném: a kedvezőbb éves gépjárműadó mellett a németeknél literenként 20 centtel olcsóbb a dízel, mint a benzin. Emellett az autókat nem fojtják le a környezetvédelmi rendszerek (csak hogy ne károsodjon a motor, ugye), ezért még erősebbek is. Vajon miért népszerűek?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #58847 üzenetére
Akkor nem arra a hozzászólásra válasz. A többi része meg úgyis arról szól, hogy milyen mesterséges hátszelet kapott a dízel-technológia.
Az a része pedig, ahol azt írod, hogy úgyis beledöglünk, az különben nettó faszság. Az egészség nem digitális, hogy van, vagy nincs, van egy rakás tényező, ami befolyásolja, és káros hatásokból is millió különböző súlyosságú van - ahogy mindenféle betegségből is. Arról nem is beszélve, hogy a káros hatások önmagukban sokszor nem is okoznak betegséget, csak segítik a kialakulását, illetve súlyosbítják a lefolyást, vagy a tüneteket.
Az meg külön vicces, hogy a végső érv mindig az, hogy a benzin égésterméke is veszélyes. Igen, veszélyes. Sőt, a medve is az. Ugyanakkor ugyanahhoz a gyártó szerint kibocsátott szeméthez a dízelnek mindenféle bonyolult technológiára van szüksége, amit aztán közúton kikapcsol, és ellenőrzés nélkül ereget kifelé mindent.
A legszarabb pedig pont az, hogy megy a relativizálás, meg a szerecsenmosdatás, pedig csak annyit kéne mondani, hogy holnaptól nem érdekelnek senkit a gyári adatok, független labor mérje ki a kibocsátási adatokat forgalomban, és újraszámoljuk az adórendszert, az autókra adott támogatásokat, meg kötelezünk minden gyártót egy visszahívásra (oh, wait, ez utóbbi folyamatban van, csak nem győzik elszabotálni), hogy megszűnjön a környezetvédelmi rendszerek menet közbeni leállítása. Ja, hogy így ugrik pár lóerő, meg némi nyomaték? Shit happens. Lesz pár csalódott tédéí-rajongó, káeuban meg már úgyis mókolt szoftverrel mennek a füstölgő romok, úgyhogy arrafelé csak annyi lesz a dolog hozadéka, hogy olcsóbban jutnak hozzá a turbódízelekhez.
A másik nagy probléma pedig, hogy ahelyett, hogy valódi alternatíván dolgoztak volna, a gyártók eumilliárdokat öltek egy eleve elcseszett (illetve hosszabb távon és ekkora tömegben aránytalanul szennyező) technológia (a robbanómotor) finomítgatásába az elmúlt évtizedek során. Úgyhogy most ott tartunk, hogy lassan egyértelművé válik, hogy falnak mentünk a zsákutcában, de használható ötlet nemigen van, hogy merre tovább. Már legalábbis olyan, ami legalább ekkora környezeti károkozás nélkül megvalósítható, mert az elektromos autózás jó ötlet ugyan, de a villamos energia előállítása sem megoldott, a tárolása pedig a jelenlegi feltételekkel ismét fsak egycelőre kódolt katasztrófa (használhatatlanná vált akkumulátorok ártalnatlanítása nagy tömegben).
Szerk.: A szerkesztésed után hozzáadott bekezdéssel maximálisan egyetértek, írtam is, hogy ezzel kellene kezdeni. Az, hogy valami dízel, vagy benzines (esetleg hibrid), az itt irreleváns.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Harmadszor írom le, hogy semmit nem akarok beriltani, egyszerűen a dízel mesterséges hátszele böki a csőröm, ami oda vezetett, hogy aránytalanul nagy ráfordítással sikerült egy olyan torz technológiát a nyakunkba ültetni, ami nemcsak méregdrága, de annyira kényes, hogy a saját védelmében még le is kapcsolja magát, és közben károsabb, mint az elődje. És ebben a torz versenyben sikerült a dízel technológiát felhasználva downsizingolni, turbósítani, és túlbonyolítani a benzinmotorokat is.
Most meg itt állok autóvásárlás előtt, és felelős állampolgárként próbálok dönteni, hogy milyen autót vegyek városi használatra, viszonylag kevés km-re, sok indítás-megállásra, sok hidegüzemre, ugyanakkor arra is felkészülve, hogy errefelé minden falut autópálya köt össze, szóval egyrészt fel tudja venni a tempót, másrészt védjen meg akkor is, ha 100 fölött történik valami, de azért könnyen, kis helyre parkolható is legyen. Nyilván nem egy korábban ajánlott Golf TDI a jó megoldás. A Polo TSI-hez legutóbb egészen közel voktam, minden downsizing-berzenkedésem ellenére. Yaris olyan csúnya szegény, hogy nem veszi be a gyomrom, franciát, olaszt nem szeretnék. Hyundai/Kia lenne még logikus választás, igazából nem is nagyon tudok mit felhozni ellene, ráadásul az i20 alapvetően tetszett is, csak kicsit kilógott a méretkategóriából felfelé. Mazda lenne még ideális választás, de felextrázva drágább, mint egy Polo, ráadásul a Mazda2, és a kis CX3 is olyan új, hogy 1,5 évesnél nincs régebbi a piacon, azok meg még drágák. MX5-ön is gondolkoztam, de amellett, hogy nem praktikus, 15k fölött indul ötévesen. Akkor meg már inkább Mini megint, de az újabbak (2013 óta) ott is mind turbósok, a régi modellt meg hivatalos kereskedések már elvétve sem árulják.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #58862 üzenetére
Ezeknél kisebb kéne. A parkolóhelyvadászat hangsúlyosabb, második autó lesz a Mazda5 mellett, 90%-ban egy emberrel, a maradék 10%-ban is max kettővel járna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Lenox: Ottapont. Bár végülis mi is ide jutottunk.
Malac: Az hatalmas. Mondom, a Hyundai i20-at már fölöslegesen nagynak éreztem. Nagyon minit sem akarok ugyanakkor (mint a Smart, a VW Up, vagy az Aygo), mégiscsak túl kéne élni az autópályán is. A Mini jó kompromisszum volt, de az újabb modell már ebből is érezhetően nagyobb. Polo kb ideális méret lenne. Bár ahogy néztem az új modell bejelentését, az is lassan Golf-méretűre hjzik.
Kukac: Azért elképesztő, hogy te miket találsz. Nyilván nincs megoldás amúgy, én létrehoznék egy második usert, és bevenném family sharingbe (vagy hogy hjvják), akkor gyakorlatilag mindent meg tudsz vele osztani. Két iPhone-t még nem használtam ugyanazzal az id-vel, iPhone + iPad kombót igen, ott ugye kimondottan jól jön, hogy egy az egyben tükrözi egymást a két eszköz, ha egyiken írsz üzenetet, az a másikon is megjelenik, meg minden, kivéve ugye pont a hívások, mert az egyik nem telefon.
Kukac2: Az megvan, hogy ez a rosszul tartod szöveg honnét jön? Imádnád a sztorit.
Viszlát: Isten látja lelkemet, megpróbáltam nem hányni a Yaris belterétől, mert ugye abból is van hibrid, de nem ment. Prius már az a szint, hogy annyira csúnya, hogy az már vicces, de egyrészt hatalmas, másrészt akárhányszor megemlítem a nejemnek, utána fél napig nem áll velem szóba. Auris-szal felcukkoltatok kicsit, most utána fogok járni, hogyé' mennek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Viszlát #58874 üzenetére
Én nem védekezek, önérzetes, és magas esztétikai érzékkel rendelkező felelős állampolgár vagyok. Yaris kilőve.
Amúgy nagyjából minden más is, a mai keresgélés kapcsán én feldobtam pár lehetőséget, Katica pedig közölte, hogy ő Minit akar megint, úgyhogy úgy néz ki, kompromisszumra lépünk, és megint Mini lesz. Kicsit lehet, hogy fájni fog a 122 LE 1,6-os szívó után a háromhengeres, downsizingolt,102 LE-s 1,2-es turbó, de legalább pörgetni nem kell, hogy ébredjenek a lovak. Az más kérdés, hogy pont az a feeling veszik el, amikor 4000-es fordulatnál még volt hova tolni, és hátbavágott egy-egy nagyobb gázfröccs kapcsán. De azt az évi két alkalmat, amikor ilyesmit játszottam az autópályán, valahogy csak fogom tudni nélkülözni. Legfeljebb vénségemre tényleg veszek majd egy MX5-öt. Vagy egy öregebb Cooper S JCW-t 170+ lóval (felelős, környezettudatos állampolgárként, ugye). Már csak az a kérdés, hogy mikor fizet a biztosító, aztán megnézzük, hogy a központi Mini-kereskedésben van-e még olyan, ami nekünk megfelel. Gondolom lesz, most éppen 78 db 2-3 éves autójuk van 2 év gyártói garival, frissen műszakiztatva, átnézve, felkészítve, és ez csak a frankfurti szalon, ha valahol a láncon belül találunk olyat, ami tetszik, azt is idehozzák.
Ahogy a spritmonitort nézem, egyébként fogyasztásban nagyjából ugyanott van a két autó (ennyit a szupertakarékos, kicsi, turbós motorokról), valahol 6 és 7 liter között, de inkább a 7-hez nagyon közel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ó, dehogynem. Utálom is az egészet előre. Viszont mi van még, ha pár éves kisautót keresel? Már a vállalhatatlanul kinéző japán (hibrideken) kívül. Meg a koreaiakon. Esetleg a Mazda, ami szépen felextrázva kb egy kompakt autó árában van: CX3-ból a legolcsóbb fapad verzió 16k EUR a mobile.de-n 100 km-es körzetben, Mazda2-ből az új szériás, 5 sebességes váltóval, 75LE-s motorral, és fapad deluxe kivitelben már van 12k körül is. Szomorú ez az egész helyzet, és kilátásban sincs semmi megoldás egyelőre. Elektromos (és ha jól rémlik, hibrid is) Minit pl. legkorábban 2019-re ígértek, hibridjük van ugyan már, de csak Countryman verzióban, ami... pffff.
Amúgy meg megnézem azt a 2,0-s TDI-t, ami el tud bújni egy háromhengeres fűnyírómotor mögött, ha kibocsátott károsanyagot mérnek.
Asszony meg Minit akar, szóval innét kezdve max duzzogás lehetne. Őt meg nemigen érdekli, hogy milyen motor van benne, csak menjen normálisan. Kár a mostani autóért amúgy, 2-3-4 évig elment volna még valószínűleg komolyabb hiba nélkül, megvolt benne minden, ami kell, de karambolosnak lett volna mindenképpen bélyegezve, ami itt max k-európai neppernek eladható, illetve német szerviz nem tudná (lenne hajlandó) annyiból megcsinálni, amennyit a biztosító fizet érte. Mo-ra elvinni meg idő, pénz, energia, szervezés, keresgélés, alkatrész után járás, és még mindig kérdéses a végeredmény.
Tóthgera: Bárcsak lenne még választék 1,6-os szívó benzinesekből, én lennék a legboldogabb.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz BlacKSouL #58934 üzenetére
Most, hogy még korábban járok dolgozni, én is 20-22 fok körüli értékeket látok a kijelzőn. Sőt, kedden olyan viharban mentem, hogy 5-10 centi víz állt az autópályán, mert nem tudott hirtelen lefolyni. ma megint tök felhős az ég, és egész nap lóg az eső lába. Minden ablak nyitva, így 70+ % a páratartalom a lakásban, de legalább objektíve csak 24 fok van. Pedig most edzeni fogok, késő délután meg futni, ha esik, ha fúj.
Amúgy tegnap, meg hétfőn volt súlyos idő, nem tűz a nap direktbe, egész héten enyhén felhős az ég, de így is 30 fok körülre melegedett estére az idő, és vágni lehet a párát, ami errefelé ilyentájt némileg szokatlan.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fokukac #58950 üzenetére
"24 fokban az ember nem izzad, na."
Az első egy-két km-en általában nem. Ilyen időben még ott is. Kevés undorítóbb dolog van, mint amikor az elvileg izzadtság-elvezető technikai póló is feladja, és tapad rád hidegen, nedvesen. Pfuj.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Tothgera30 #58983 üzenetére
Fűtésre kellett kapcsolni a klímát az autóban. 21 fok van, zuhog sz eső, konkrétan benne megyünk a felhőkben. Üdv mindenkinek a Pyhrn Autobahnról!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz bitpork #59071 üzenetére
Ez a cukorbeteggé hízott, eltömődött erű, vérnyomásszabályzókon élő delikvensek kedvenc kifogása. A másik hasonlóan röhejes a 'nem vagyok kövér, csak erős a csontozatom'.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #59075 üzenetére
Aki ilyen lelkesen, és hűbelebalázs módjára belevág, az úgysem fog tovább jutni az első egy-két alkalomnál, amikor rájön, hogy már az első 500m is fárasztó. aztán vannak azok a marhák, akiknél az öngyilkos hajlam kitartással párosul, a futókarrierem első fél évét én is a 'ha beledöglök is' módszerrel toltam, de csak sikerült túlélnem, aztán óhatatlanul kiművelődik az ember, és csak a fejét fogja, hogy mekkora marhaságokat csinált, ahelyett, hogy kérdezett, és/vagy rendesen utánaolvasott volna.
A szerk.re: Küzdősportok, labdajátékok általában nem kíméletesek az ízületekkel, ráadásul sokan hajlamosak elhagyni ennek kapcsán a bemelegítés-lenyújtás szakaszokat, aztán évek alatt persze, hogy baj van. Bármilyen sporttal ki lehet nyírni a terhelt testrészt amúgy, egyértelműen a futással is, de talán még a sakkozóknak is van valami tipikus betegségük, de ha az ember tényleg odafigyelve, a szabályokat betartva, és nem magát agyonhajtva tolja, akkor azért többet használ, mint árt. Ha valaki már korábban tönkretette valamilyét, az megint más, bár bizonyos fokon az ízületek is erősíthetők, regenerálhatók, szóval akár javulást is el lehet érni a szisztematikus, és jól megtervezett terhelésükkel is.
Szerk2.: Nekem is van túlsúlyom amúgy, de kg-ban nem is kifejezhető, mert a testsúlyom ideális (175 cm / 75 kg), csak át kéne az úszógumit alakítani izommá.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #59078 üzenetére
Nem gondolok én rólad semmit. Az edzőről/sportorvosról meg különösen nem. Sérülések meg a legjobb helyen, és a legnagyobb körültekintés mellett is előfordulhatnak. Olyan ez, mint a baleset, vagy a házasság: mindenkivel megtörténhet. Az viszont tény, hogy a versenysport soha nem az egészségről szól, az egészségmegőrzés érdekében végzett sportoknál pedig a teljesítményt fölé kell rendelni az teljesítménynek.
emvy: Tudom, hogy simán mehet, pont ezt mondom én is. Nyilván több mindenre kell odafigyelni, illetve még sokkal fontosabb a fokozatosság, no meg azért lássuk be, hogy csak könnyebb, ha nem cipelsz magaddal némi ballasztot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Néha belenézek a szakmai topikokba még, és közben azon gondolkoztam, hogy igazán meg lehetne oldani, hogy amikor a delikvens egy számjegy után írja le a 'terra' kifejezést, akkor először automatikusan figyelmeztesse, a második után egy hetes ban, a harmadik után végleges.
Persze ugyanolyan egyszerűen meg is lehetne oldani, hogy automatikusan cserélje 'Tera'-ra, de annak nem lenne olyan nevelő hatása.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #59092 üzenetére
Nem is írtam ilyet, úgyhogy el ne kezdjetek ezen veszekedni. Az alkohol segítségével elhízók esetében (welcome to the hungarian countryside) idővel csak úgy kerülhető el a cukorbetegség, ha az illető előbb hal meg rákban, vagy májzsugorban. Aki nem iszik, a túlsúly (illetve főleg az egészségtelen táplálkozás), annak is az egyik fontos kockázati tényező a kialakulás során. Van még ezer más ok is, persze, de minek ezzel is még kockáztatni?
Dohányos ismerőseim is mind meg vannak róla győződve amúgy, hogy a cigarettának sincs semmihez köze. 'A szomszéd is infarktust kapott, aztán sose szívott egy szállal sem, a sógor kollégája meg tüdőrákos, pedig az se szívja, szóval hazudoznak ezek a dokik össze-vissza, na, gyújtsunk rá.'
Hssonló téma még, hogy mindenkinek van ismerőse, aki azért élt túl egy súlyos balesetet, mert nem volt bekötve az öve...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Non taken. Az a baj, hogy ilyenkor mindig túlolvasom magam a témában, aztán jön a hirtelen megvilágosodás, és akkor már hirtelen nagyon értek hozzá. Próbálok figyelni azért erre, de jól jön a visszajelzés is, köszi.
Az a jelenség amúgy, amikor az ember elkezd hirtelen azokra a hírekre, cikkekre figyelni, amit addig totálisan figyelmen kívül hagyott, és akkor jön a sokk, hogy jé, erről tényleg ennyi minden szól. A gond meg ott van, hogy az összes érintett információ eleve felszínes, illetve bizonyos esetekben önös érdekből eleve szűrt. Na, így indulnak valahogy a vallások is, de a lifestyle-divatirányzatok mindenképpen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz BlacKSouL #59115 üzenetére
Na jó, ha a jelenséget megfejeljük a személyes kisugárzásoddal, az úgy már tényleg ijesztő.
A másik, inkább hétköznapi példa amúgy a szelektív észlelése a dolgoknak. Azt szokták felhozni ezt illusztrálandó, amikor elkezd érdekelni egy autótípus, vagy veszel egy új autót, és akkor hirtelen milyen sokat látsz belőle az utakon. Pedig nem lesznek többen, csak sokkal jobban rááll a szemed, valószínűbb, hogy feltűnik, hogy nicsak, ott is egy.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Viszlát #59157 üzenetére
+1
Nagyi sem akart automatát, de kapott egyet (asszem indesit, direkt valami kicsi gép, feleakkora dobbal, mint egy normál mosógép). Azért 75+ évesen is be kellett látnia, hogy a szokásos érvrendszere ellenére (70 éve így csinálom, nem is tudnám másképp) csak kényelmesebb annál, mint forgótárcsásban mosni, kádban áztatni, aztán ülni a centrifugán, ami után még mindig csurom víz minden, de legalább brutál gyűrött...
Közben eltelt pár év, jövő tavasszal lesz 80, mostanra hetente egyszer, teljesen rutinosan használja (40, 60 fokos program, ill. extra kímélő mosás a függönyöknek, ilyesmik).Amúgy mi ~20 év alatt a második gépet nyüstöljük, az első kétszer volt javítva (egyszer szivattyú, egyszer csapágy), harmadikra már tk lett a csapágyház is. Amikor kérdeztük a szerelőt, mire figyeljünk, melyiket vegyük, azt mondta, hogy vagy a legdrágábbat kell venni (mielet emelte ki), vagy a legolcsóbbat a leghosszabb garanciával. Németeknél amúgy szinte mindenhez vehetsz kibővített garanciát a vételár 10-15%-áért, általában 5 évre lehet így feltornázni a gariidőt. Szimpatikus szolgáltatás, szoktam vele élni. Szerencsére nem volt még rá szükségem, de korábban halt már meg 2 hónappal az egyéves gari lejárta után drága fényképezőm, és az elég szar érzés.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Előhozakodnék egy újabb 'elsővilágbeli problémával': az igazolvány- és kártyaszámait jelenleg szöveges fájlban tárolom a telefonon, de csak ki kéne használni a technikát, és lefényképezni, úgy tárolni őket (ilyen borzasztóan hasznos dolgokat is, mint magyar taj-kártya, adókártya, lakcímigazolvány, amik ugyan semmire nem jók, ráadásul sosincsenek nálam, de állandóan a számát kérik mindenhol. Meg akkor már az összes többit is, nyilván. Másrészről azonban kicsit fázok attól, hogy egy 3rd party appot ilyesmire használjak, nem hiányzik, hogy valami noname céget feltörjenek, aztán a fél világ hozzáférjen a személyihez, jogsimhoz, adószámomhoz, biztosítási számaimhoz, neadjisten a bankkártyáimhoz. Létezik erre valami civilizált, a létező ismereteink szerint biztonságos megoldás, esetleg használ is valaki ilyet?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #59190 üzenetére
Így nyilván meg lehetne oldani, dropboxon van is fönt egy csomó fontos doksim, de jó lenne egy app, ami civilizált, átlátható, és gyorsan kereshető formában tárol mindent. amolyan e-wallet. Csak nem tudom, hogy meg merjek-e bízni ezekben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
One Noteból pont azt a funkciót hiányoltam, amit a Scannable tud. Holnap kipróbálom az Office Lenst, az jónak tűnik. Az Evernote-tal csak az vokt a problémám, hogy pdf-eket kellett vele nyitogatni, de amúgy a kártyakezelése nem rossz, ezt One Noteban még nem tudtam így intézni. Google Keepet próbáltam még, de abszolút nem áll kézre. Mindegyikkel az a baj amúgy, hogy alapvetően jegyzetekő alkalmazások, nem igazán erre van, amire nekem kéne. Nekem gyakorlatilag egy kártyaszkenner is elég lenne, ha ios-ben lenne normális fájlkezelő, és a képek közül el tudnám különíteni a beszkennelt kártyákat. Bár épp ma gondoltam rá, hogy a legegyszerűbb az lenne, ha beszkennelném őket, és dropboxban kapnának egy mappát...
Amúgy lassan már megint többet foglalkozunk a problémával, mint amennyit ér a dolog, én kérek elnézést, hogy ilyen hülyeségekkel jövök.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bobsys #59232 üzenetére
Barátom csináltatott egy-két éve. Engem is meglepett, hogy egyszercsak mondta, hogy kész is. Van valami új technológia, amivel jelentősen lecsökken a regeneráció, és jóval kevésbé fájdalmas, érzékeny utána a szem. Ha jól rémlik, 2-3 nap alatt túl is volt az egészen, szemben a hagyományos módszerrel, ahol ez egy hétig is eltart, és az első pár nap pokoli. Mondjuk jóval drágább is volt, emlékezetem szerint közel félmilliót otthagyott érte. Meg nem esküdnék rá, de mintha Győrben csináltatta volna. Kukacnak van még amúgy lézerszeme, majd beszámol, bár az is a régivágású (sic) technológiás még..
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Na, ez a visszahámosodás nincs az új cuccal. 1 hét pihentetés után szinte nem is kellett vele foglalkoznia, és talán csak az első 1-2 nap volt kellemetlen. Neki valami spéci esete volt amúgy, csak 1,5-es volt a szeme, de valami egyedi hiba miatt csak nagyon vastag, és jó drága kontsklencsét tudott venni, úgyhogy volt ott korrigálnivaló. Én évente nézetem a szemem (3évente orvossal is, közte csak optikussal), sok éve be van állva -1,5re, szemcsit meg már megszoktam. Sporthoz veszem le, de kicsit olyan ez, hogy néha jól is esik, hogy tompább minden, néha fárasztó mindent élesen látni. Vezetéshez meg van dioptriás napszemcsim, azt valamelyik szemüvegcserénél akciósan megcsinálták.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ma sikerült a server-gépen ebbe beleszaladnom: [link]. Röviden: ott a Win bejelentkező képernyő, a touchpad, egér, minden működik, csak a billentyűk nem. Ok, meghalt a billentyű, csere, de a vezetékes billentyűvel is ugyanez a gond. Akkor azért már felszaladt a szemöldök. A második gondolat nálam is az on-screen keyboard volt, de sehogy nem bírtam előcsalni (igen, tudom, hogy ease of access, ott próbáltam). 10 percet biztos szenvedtem vele, közben nézegettem neten, hogy van-e ilyen egyáltalán, akkor találtam a cikket. Mivel ő is a képernyőbillentyűzetet javasolta, addig nyomogattam, míg fel nem jött végre az EoA menü. Onnét már sima ügy. Na de mégis, milyen ez már!? 10 éve nem találkoztam még csak hasonló buggal sem (talán még az USB-vezérlők hajnalán, a ps2-es billentyűzetek idejében), szóval ezt most így hogy?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz fokukac #59277 üzenetére
A MS-tal nem tudom, hogy dűlőre tudsz-e jutni, de szerintem a Hajdu mosógépek újragyártását el tudnád érni ezzel a szlogennel. Kereslet szerintem lenne rá a mai nagy nosztalgiahullámban. Tisza cipő, Leo jégkrém, Gazdálkodj okosan!, kamu-Playmobil, mind menne ezerrel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Hasonlóan. Sokkal jobban utálom, ha este 6 után tudok csak hazaérni, mint ha reggel 6-ra bent kell lenni. Irodában is akkor lehetett a keghatékonyabbsn dokgozni, mielőtt megtelik az egész. Mondjuk amikor a 10-re érkező kollégák bejelentik, hogy 'közös megegyezéssel' délután ötre tolták el a meetinget, mert még nem végeztek a napi feladataikkal, a sok kávé-, és cigiszünet mellett, te meg 3-tól már csak malmozol, meg unalmadban régi maileket archiválsz, az priceless. Viszont mindig összejött belőle pár nap lecsúsztatós extra szabi.
Amúgy futni is jobb lenne reggelente eljárni, ahhoz viszont tényleg jobb lenne mondjuk egy 8-9-es kezdés, de ez a korai lefekvésen/kelésen nem változtatna.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ja, ha arra használod a nap többi részét munka után, hogy dolgozz, az nem fun. De akkor te gyakorlatilag nem is 6-14 dolgoztál, hanem 6-23, 2 óra szünettel. Biztos van az a pénz, amiért én is bevállalnék ilyet, de annak vagy egy borzasztóan szemérmetlen összegnek kell lennie, vagy tényleg a család megélhetése kell, hogy függjön tőle.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ott a pont. Ha délután négykor nem kapok egy kávét, nekem is végem. Utána megint ok estig. 8-9 között optimális esetben már ágyikó, kis netezés, levezetés, legkésőbb 10-kor alvás, 5-kor kelés. Főszezon keményebb, akkor 4-re bent kell lenni, de egy délutáni 1,5 órás szundi (még a kávé, és a kutyákkal séta előtt) sokat segít.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fokukac #59329 üzenetére
Simán meglesz az.
Mondjuk a hozzászólás második fele eddig nekem kb mindig összejött. Nem mondom, hogy évente 1-2x nincs itt fúrás-faragás, de az életminőségemet nem befolyásolja. Legutóbbi Mo-i tartózkodáskor pl szomszéd épp megkapta a kocsi fát télire, szóval egy teljes napot ment a körfűrész az ablakom alatt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz BlacKSouL #59336 üzenetére
Ha a villany is elmenne, még passziánszoznotok is kézzel kéne. Én ilyenkor szoktam újracimkézni,elrendezni a mappákat a polcon, meg archiválni a régi papír-alapú doksikat amúgy, ha nagyon unatkozol, és nincs kivel kimenni kávézni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz K1nG HuNp #59394 üzenetére
Tekintve, hogy nem rendőrség/gyámügy/szülők keresték a te szüleidet, nagyon ne éld bele magad. Eleve lehet zsarolás, másrészt egy kimaradt menzesz nem a világ vége, ezer oka lehet. Ha majd doki mondja, és papírt is ad róla, na akkor indul a buli. Szüleid meg úgyis benne lesznek, a lány szüleiről nem is beszélve, szóval készülj fel pár kínos beszélgetésre azért. Akármi is lesz, leckének nem rossz ez. Nyilván jobb lett volna más hülyeségéből tanulni, nem a sajátodból, de ugye ez életkori sajátosság, hogy az ember fia/lánya tizenévesen mindent jobban tud bárkinél. Mármint mindent is.
Azért szurkolunk ám, de amennyit hallottunk az ifjú hölgyről az alapján én finoman fogalmazva kételkednék. Nyilván nőgyógyász a következő lépés, azt ráadásul egyedül is megejtheti(tek), addig azért tényleg nem érdemes a szülőket stresszelni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
-
válasz EQMontoya #59466 üzenetére
Nope. Nem is lesz, maradok Cooper-fan. Csak ez most piros. Tudom, buzis.
Csak címszavakban: 2014, 22k km, 1,5l, turbó, 3 henger , 136LE. Elég jól fel van extrázva, meg elég jól is megy. Ez már az utolsó verzió, pont 2014-ben volt a váltás, elég nagyot sikerült ugraniuk felszereltségben, komfortban, és összhatásban. Ja, és ez már saját fejlesztésű motor, nem a rosszemlékű pözsó-örökség. Már csak az a bánatom, hogy ritkán kapom meg az asszonytól.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bobsys #59468 üzenetére
Az a kisebbik kiscsaj suliba járós cangája (volt tavaly, egyelőre alábbhagyott az érdeklődés - persze még csak 2-3 hete megy a tanév).
ZedMester: Szerintem az egyik legjobb szín neki, főleg fehér tetővel. Még a két fehér csík hiányzik a motorháztetőről. Ennél már csak a cooperzöld szebb (csíkokkal, persze), meg a jcw-szürke a piros-fekete dizájnelemekkel.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz EQMontoya #59478 üzenetére
Katica anno, amikor először próbálta a Minit, az első gázadásnál összepisilte magát, amikor a lehúzott ablakon keresztül megtöltötte az autót az a mély brummogás, amit az tudott. Persze az még a négyhengeres 1,6-os volt, de azt el kell ismerni, hogy motorhangban nagyon ott vannak a bajorok. A három henger már egy kicsit kopog, de sikerült olyan jól leszigetelni magának a motornak a hangját, és cserébe a kipufogó felől egy, az előzőhöz hasonló mély brümmögést beleügyeskedni, hogy ha nem figyelsz, fel sem tűnik, hogy csalás az egész. Menni meg úgy megy, ahogy kell. Az előzőn 15-ös kerekek voltak, ezen 17-esek, ebben már van módválasztó sport, normál, és gazdaságos üzemmel, eleve mintha egy kicsit úgy lenne keményebb a futómű, hogy közben javult a csillapítás, ellenben a kerekek még mindig kint vannak a sarkokon, és a motorháztetőből még mindig csak a lámpák dombocskáit látod magad előtt, és az egész olyan érzés, hogy ha kitennéd a kezed, meg tudnád törölni a fényszórót. Jó, 100 kg-mal több lett maga az autó, cserébe van 10 extra lóerő, és bár feelinges volt, hogy el kellett az előzőt pörgetni 4000 körülre, hogy úgy igazán meginduljon, azért annak is megvan a varázsa, amikor már 2000 körül ott a teljes erő a lábad alatt. Elképesztő egyébként az áttételezése, ez az első autó, amit vezettem (pedig volt pár), amiben könyörtelenül vissza kell kapcsolgatni egyesbe, ha lelassul, és nem csak akkor, ha megállsz. 30-as táblánál 3-asban már fuldoklik, kettesben diszkrét 1500-2000 körüli fordulattal húz. Hatosban, 4000-nél valahol 180 körül van a mutató. Mezei közúton, ami itt 100-as, de szinte állandóan 80-ra van lassítva, gyakorlatilag kínzás akár ötösbe felkapcsolni. Szóval a váltással van munka bőven. A Mazdához képest borzasztóan fura, mert az meg már 50-nél kéri a hatost, cserébe 140-nél már 4000 fölött forog autópályán.
tildy: A kereskedő srác, akitől vettük, közel 2 méter magas volt, és meglehetősen testes. Ő kényelmesen elfért benne. Évek óta Miniket árul, folyamatosan használja is őket, épp beszélgettünk, hogy nincs dedikált céges autó, amit kapnak, elvárják tőlük, hogy az éppen a szalonban lévő kipróbálható autókat hajtsák, hogy minél jobban képben legyenek. A másik eladó srác is 1,90 körül volt amúgy, de ő egészen vékony volt. Persze a sportülések max normál testalkattal igazán kényelmesek, ha valakinek szélesebb a háta, azt el tudom fogadni, hogy kicsit szoros lesz a kagyló. Üléslap megint nem gond, mert a combtámasz kihúzható, magasságállítás természetesen alap. Jellemző módon egyébként a 175 centimmel kb a teljes ülésút egyharmadánál van az ülés - a kormány felé tendálva -, tehát bőven lenne még benne játék hátrafelé. Így egyébként mögöttem a lányok még elférnek, ha nem is kényelmesen, nyilván ha jobban hátratolom, hátul megszűnik a lábtér, de leszarom, ez második autó, szinte folyamatosan egyemberes használattal. Másrészt a lányok várhatóan nem nőnek nagyon túl rajtunk, Borka kb 2 éve utolérte az anyját magasságban, azóta talán 5 centivel hagyta el, de pl. a lábméretük még mindig egyforma (37-es), Réka pedig amióta közösségbe jár, mindig a tornasor végén bujkált. Szóval, ha neked kényelmetlen, ne vedd, ennél nem kell több érv, de ettől még nekem meggyőződésem, hogy a vezető-, és utasülés tágasabb, és kényelmesebb benne, mint némelyik kompaktban.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #59481 üzenetére
- Dízel nekem sem pálya, ezt tudod.
- Az 1,6-os szívó 124 LE, ráadásul elég magas fordulaton jön csak meg, tiszta japános karakter. Cserébe nincs 1 tonna az egész hóbelevanc.
- Az 1,6-os turbós motort 2010 második félévétől kikupálták, állítólag onnét megszűnt a kokszosodás.
- A háromhengeres nemhogy alapmotor, de még a Cooper S kétliteres motorja is csak háromhengeres. Közös blokk a BMW-vel mindhárom motorjuk (1,2 - 1,5 - 2,0), mindegyiket úgy gyártják, hogy a nagyobb autók motorjaiból elhagynak egy hengert. cserébe mind turbós.Azt mindenesetre érezni, hogy a régi, és az új Cooper közül melyik volt őszintébb, teltebb karakter, ezzel szemben az új olyan menettulajdonságot, elektronikákat, kényelmi extrákat, és általános minőséget tud hozni, hogy hétköznapi sofőrnek szerintem egyértelműen jobb választás. Aki meg nagyon menni akar, és közben őszintén vigyorogni, annak mindig ott a JCW. Amúgy az új Cooper S már alapból 194 LE, ami azért, ha belegondolsz, hogy még egy duplaturbó is tolja, akárhonnét nézve is kicsit túlzásnak tűnik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elden Ring
- Mesterséges intelligencia topik
- iPad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs