-
GAMEPOD.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Surfym@n
senior tag
Üdv mindenkinek!
Canon ef 28mm/2.8-as obit használ itt vki?
Most ajánlottak nekem egyet 35-ért, ill. 40ért napellenzővel.
Megéri a napellenző azt az 5ezret?
mkII-es 50mm-en is lehet használni azt a sapkát?
Köszi előre is a válaszokat.28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
-
Surfym@n
senior tag
Mondtam neki, de ő inkább pentax párti
Bár így még jobb mert a filmes chinon rendszerem obijait tudom használni digivázon is, ha kölcsönkérem a gépét. (imádom azokat az obikat...néha jobban húz a szívem feléjük, mint a canon 70-200-asához, talán mert könnyebben jutottam hozzájuk, holott minőségre ugyanolyan jók, söt... )28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Meg szeretném "növelni" a 70-200asom teleconverterrel, mert néha kevésnek érzem a 200at (annak ellenére h. 350D-n van) csak hát egy jobb fajta 300 v. 400-as lencse túl drága.
Mindenféleképpen kétszerezőnél "kisebbet" szeretnék - kell az AFHallottam már a Canon 1,4x-éről, de mellette ha jól tudom van még Sigmának is, Kenkonak is hasonló terméke. Sőt a Soligor típusú ha jól sejtem, az 1.7x-es. Ez utóbbi manuális vagy továbbít jeleket?
Minőségre kinek melyik jött be, már ha használ vki ilyet?28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
s mennyit romlik minősége, CA nem jön elő vele? ha tudsz tegyél fel összehasonlító 100%-os croppokat
Ottkar: szintén ha tudsz meglephetsz pár képecskével...
az 1,7x-nél is csak egy stop-pal kell számolni? (AF megmarad 350D-n?)28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
-
Surfym@n
senior tag
válasz Papichulo #4260 üzenetére
Inkább közgyűrűket szerezz be, feltéve ha tényleg szeretnél jó minőségben makrózni, s hajlandó vagy költeni is rá picit többet (pl. Kenko EF-közgyűrű kb. 30db ezres)mint egy sima dioptriás lencsére.
Ha csak "jáccadozásra" kell, akkor üld meg a lovat fordítva (s itt jut eszembe mindig egyik forumtársunk legjobb aranyköpése...) alapon használj fordítógyűrűt.Valaki említette a 17-70es creepelését tele végen: nekem volt ilyen üvegem, nem egy közül válogattam (27 db között vaciláltam, tesztelgettem...) anno, s azt kell mondjam, sajna mind hajlamos visszacsúszni, hol jobban, hol kevésbé...
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok,
Érdeklődnék, hogy mi a véleménytek a pentax 17-70mm-es objektívéről, esetleg jobb mint a sigma 17-70-es? Inkább optikai tulajdonság szempontjából érdekelne az összehasonlítás. Köszi
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
RF azt jelenti, hogy az objektív hátsó élességállítású (Rear Focus)
Ebben az esetben gyorsabb fókuszálásra lehet számítani, mivel a hátsó lencsetagok kisebbek, könnyebbek, ezáltal kisebb "tömeget" kell a mototrnak mozgatni.28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz macskajancsi #5400 üzenetére
Egy biztos, soha ne koppanásig tekerd a fókuszt, mert ott már nem éles végtelenben...
Stabilizátor ki + tükörfelcsapás (MLU) + állvány szükségeltetik
ISO100 + Darkframe szűrés bekapcsolva
Kánikulában (utána éjszaka persze ) nem érdemes holdat fotózni mert a nagy kipárolgás miatt "remeg" a levegő, homályosíthatja a képet.
Obit rekeszeld min. 5.6-ra (ált. ott rajzolnak legjobban)
Telezoom-ot érdemesebb a maxnál kicsit rövidebb távon használni (ez főleg 70-300-asokra vonatkozik, mert azok 300-on lágyulnak rendesen)hirtelen ennyi jutott eszembe...
Én egy stabis kályhacsővel eddig jutottam (70-200/F4 IS@169mm, F/8)
(Kis PS-színezés szájízem szerint...)[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Szia a 70-300-as sigma sem "igazi" makro obi.
Tele állásban makro módban igaz 0,95m-ről tud 1:2-es leképezést.Az "igazi" makroobjektív, fix gyútávval és 1:1-es leképezéssel rendelkezik.
Az hogy hány cm-ről tudsz éles képet lőni, az a lencse közelpontjától függ.Pl.: a canon 180-as L-es makroobija 48centis távról készít 1:1-ben képet.
DE a volt sigma17-70-esemmel - ami nem "igazi" makroobi - 22cm-ről lőttem éles képet.
Namost a cm-ben adott távot a film/szenzorsíktól számítják, ezért tudtam például a sigmával teleállásban éles képet az objektíven UV-szűrőjére helyezett dobókockáról - szűrő rá volt tekerve az obira! (képet keresem...)28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz access_denied #7711 üzenetére
Lenne pár kérdésem az obival kapcs.-ban:
anyaga érzésre mennyire tartós, nagyon műanyag?
frontlencse elforog fókuszálásnál?
gyűrűk lötyögősebbek, vagy feszesek (FTM-et kipróbáltad, mennyire precíz)?
mennyire hajlamos zoom creep-re? van lock-kapcsoló?
melyik végén lágyabb?
Milyen a bokeh?Előre is köszi a válaszokat.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Nekem Super-Multi-Coated Takumarom volt 50/1.4-es (M42)
Na, az fényerőn is éles volt, csak az extrém sarkokban lágyult már (igaz APS-C-n).Néha vaterán fel-felbukkan egy darab, de vagy drága vagy leharcolt
Én két éve 18 eFt-ért adtam el chipes adapterrel.[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz KTibxx #15791 üzenetére
+:
24-70-eshez képest könnyebb
kitűnő ár/érték
2.8-on már kielégítő a teljesítménye teljes gyútávtartományban (portrénál még jól is jön)
3,5-8-as rekeszig kitűnően éles s kontrasztos
FF-en kiváló átfedést nyújt
AF-je pontos, s gyors
szép bokeh
nagylátó végén moderált torzítás (FF-en)
CA elhanyagolható mértékű
elnyűhetetlen felépítés
a napellenző a tubusra csatolható, nem a frontlencsére, így kellő ügyességgel még felhelyezett napellenző mellett is lehet tekergetni a polárszűrőt
könnyen szervízelhető (10 év után érdemes meghúzni benne a csavarokat, alig van benne műanyag - Rúzsa János)-:
"filmes" objektív
becsillanásra hajlamos
9-10-es rekesz felett romlik a feloldóképesség (diffrakció)
nem időjárásálló
nyomja a port rendesen az érzékelőre
viszonylag könnyen karcolódó frontlencse - napellenző használata mindig ajánlott
40D-t ill. 5D-t még szépen kiszolgál (10 és 13MP), de egy 5D II-vel "már nem az igazi"[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
természetesen attól is függ (pontosabban a pixelmérettől),
de itt most az a rész a fontosabb hogy ez az objektív még nem digitális szenzorokra lett tervezve
(filmes korszakban lényegesen kisebb volt a jelentősége, hogy a beeső fény milyen szögben éri el a film felszínét).28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz WhiteWalker #17103 üzenetére
ha kell az af (márpedig nagyon is kell a sporthoz), akkor a canonra csak canon obi szabály az érvényes a pontos fókuszálás miatt.
stabi helyett meg tessék monopodot használni
irányjelzősön meg nemrég találkoztam canon 70-200/2.8-assal, érdemes megnézni[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Cassidey #19144 üzenetére
Erről a 2.8-4 dologról mindig az jut eszembe, hogy az ember napi alvásigénye: még öt perc
Ennek megfelelően a fotós "fényigénye" mindig +1 FÉÉn nem tudom hányszor, de szinte mindig arra emlékszem, hogy beltérben sokszor a 2.8 volt a végső választás, s örültem hogy a hátsó tárcsa nem állt meg a 4-es számnál...
Ezek után már csak az jár a fejemben hogy mikor lesz már sigma 24-70/2 kint piacon
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Cassidey #19149 üzenetére
Akkor Te pont a másik véglet vagy igények szempontjából. Én 17-200mm között "élek" s azt 3 zoommal fedem le. Gondolkoztam már fix soron én is, de akkor fotózás helyett cserélgetnék állandóan. Kivétel portrézásnál ill. stúdióban. Nekem a fix 2.8 és az usm ami kell, semmi más.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Szubjektíven 28/2.8-ról:
Kedvenc mászkálós obim volt 350D-n, aztán 40D-n. Croppos vázon amúgy is alapobinak minősül. Imádtam vele point&shoot "üzemmódban" lövöldözni.
Amit nagyon szerettem benne, az az volt, hogy a távolság&rekeszskálának köszönhetően beállítottam, hogy 5.6-as rekeszen 3m-végtelenig (8-on 1m-vételen) legyen éles minden, s rekeszprioritás módban villámgyorsan meg tudtam mindent örökíteni egy kézzel minden állítgatás nélkül, mint vmi 500Ft-os eldobhatós csodával
A kép közepe már fényerőn is karcolt, képsarok egy stop után szintén penge lett.
Este 2.8-nak köszönhetően könnyedén s pontosan talált fókuszt középen, s 50/1.8-cal ellentétben AF módban nem mozdult el a fókuszgyűrű.
Torzítás elhanyagolható volt, CA-ja minimális, LR kapásból eltüntette mindkettőt importnál (objektív profil alapján)
5D-n már nem próbáltam, ott már 28-70/2.8L "helyettesíti", de tény, hogy a 40D 10Mpixelét szépen kiszolgálta.
Azért az L-es üveg minőségét nem érte el rajzolatban s kontrasztban, viszont utómunkával ez a diffi szépen csökkenthetőFilmes üveg lévén azért becsillanásra hajlamos érdemes filléres gumis napellenzőbe invesztálni.
52-es szűrőkkel barátkozik, szóval olcsón fel lehet szerelni.Összegzésképp: Öröm vele fotózni, szívesen gondolok vissza azokra az időkre. Nagyon sok mindenre "megtanított", amire most így utólag jöttem rá
(lábzoom, képkomponálás...)[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Szívesen.
Azonban pont a 28as fixxel fogsz kreatívabb, s "fotósszeműbb" lenni, mivel a zoom és a képstabi hiánya valamint a relatíve nagy fényerő ösztönözni fog téged erre. Csak szánj rá időt, légy nyitott s fogékony.
15-85 meg megmarad minden másra.
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
-
Surfym@n
senior tag
válasz _seth_ #24087 üzenetére
...Aztán jön a 100-400L II utána pedig a 200-400L...
Na ez az igazi életpályamodell, nem a tanároké
Extenderből tényleg a 3. generációsak nagyon jók, én csak 1.4x-ezőt próbáltam, de ott még a kontraszt s a CA (hiánya) is rendben volt.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz fireman123 #24235 üzenetére
92 db kis golyót tegyél bele max... 93-nál már túlságosan kiszárad a váz, s megrepedezik
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #28992 üzenetére
Erősen szubjektív ellenvélemény:
a 2.8L a 4L IS és a 2.8L IS II közé tehető (2.8L saját objektív, 3 éve használom, míg a másik kettőt 2 másik kollega - párszor kielemeztük őket sok jó sör társaságában)
Most szombaton volt alkalmam egy 2.8L IS III-hoz is...hát... 2.8L simán überelte képminőségben (régebben volt 4L-em, az is élesebb volt)
Erősen gyanakszom, hogy egy selejtes darab volt (úgy értem, erősen rászorul a gyári kalibrációra)
Viszont egy jó pozitívuma van a legujabb üvegnek, hogy lejjebb nyomja a 2.8L IS II árát28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz JoeCockBill #29425 üzenetére
Szerintem a Sigmát hanyagold...
eggyik leggyengébb fix üvegük ( [link] )28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz konyi79 #29452 üzenetére
sztem felejtős, ha tudsz inkább Canon 70-300ast keress (sokszor mondják rejtett L-es obinak is mert van UD-lencsetagja), ráadásul 300as vég felé erősödik ellentétben a többi 70-300assal.
ha nincs rá elég keret, akkor még egy 55-250-el is jobban jársz (min mk2-es legyen)28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sokszor esnek dilemmába ezen optikák miatt az emberek. kivétel nélkül az L-es obi a nyerő...
fő érvek:
L-es obi képminősége (már max fényerőn is), ring-USM motorja (gyorsaság) nem összehasonlítható a 70-300-éval,
70-300-as optikák általános rákfenéje, hogy 200 felett jelentősen gyengülnek, tehát egy jó vágással az L-es 200mm-ből többet tudsz kihozni, mint egy kommersz 300mm-ből,
L-es obi mérete nem változik sem zoom sem fókuszáláskor,
L-es obi fémből van és értékálló (F4L változat használtpiaci ára évek óta 110-130 között leledzik),
L-es obihoz alapból van napellenző, és opcionálisan állványgyűrűvel is szerelhető,
L-es obi telekonverterekkel kompatibilis (1,4x-ezővel már megvan a 280mm egy rekeszérték árán de nagyon jól használható minőségben).ha valami kimaradt szóljatok, de ennyi bőven megteszi
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Canon 17-55-össel vigyázz, mert sok közülük szalagszakadásos lehet (konstrukciós hiba). Inkább a Tamron 17-50 fix 2.8-asa (nem képstabis változat), vagy egy Sigma 17-70 f/2.8-4 C ami nem fix fényerőért cserébe ad képstabit, ultrahangos fókuszálást és nagyon jó a közelpontja.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
nyilván jobb a Canon, de árat, mint tényezőt is érdemes figyelembe venni, és persze, az örök klasszikust, a felhasználás területe (milyen műfaj) és mikéntje (jövedelemszerzés vagy hobbi).
Úgy láttam eddig, hogy aki komolyabban gondolja, az megy FF-re, hobbistának cropra viszont minek olyan drága obi. Ha meg af kell és croppos váz (pl 7D2) , az általában már L-essel operál.[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
aki komolyabban gondolja, az megy FF-re =! Croppos géppel nem lehet pénzt keresni.
Először pusztán egy olcsóbb alternatívát kínáltam a 17-55 helyett, ami még sokoldalúbb felhasználásra is alkalmas lehet.
Hisz magad is írtad, hogy még tanulnod kell a szakmát.
Erre jössz egy másik sablonnal, s számba adod, hogy croppos géppel nem lehet pénzt keresni... egy szóval nem mondtam ilyet. Így segítsen neked az ember... Nyilván külön igaz a másik része is annak amit mondasz, de a kettő között nincs ok okozati összefüggés.28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Látszik, hogy elméleti síkon gondolkodsz csak, s a mások által egyszer elhangoztatott bölcsességeket kopipészteled csak össze. A valóság ettől kicsit eltér már (túlhaladtunk ezen)...
Pláne ha az ember pl rendszert cserél. De ha csak cropról feljebb lép valaki FF-re akkor is gép és obicserét egyszerre célszerű megejteni. Ma már 5D2 és 6D vázak bőven elérhető árban vannak, hozzá meg jöhetnek a standard zoomok, fixek, kinek mi a kedve, választása. Croppos üveggel sokra nem mész FF vázon...
Aki meg "komolyan" gondolkodik, az eleinte egy-egy fontosabb munkára bérel eszközt (ami hiányzik), aztán utána megveszi. Nem bohóckodik croppos és hobbi cuccokkal, ami nem bírja a strapát és/vagy nem időjárásálló és/vagy nem dolgozik alád, hogy a 8. óra is tudj koncentrálni...28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
a "felhasználás mikéntje" , illetve a "felhasználás területe" azok nálam mindig az első kérdések között szerepel, mielőtt valaki objektív vásárlás előtt szeretne tanácsot kérni. Ugyanúgy, hogy mennyit szeretne költeni rá. :)
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz randras_83 #30354 üzenetére
nincs ezzel gond, amíg nem 12+ órán kell teljesíteni max koncentrációval. Ott azért egy Nikon FF jobban kiszolgál még a mai napig is.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Aki komolyan tolja az igát két gépvázzal, az általában 2 egyforma rendszert használ (jobb esetben két egyforma vázat), mert akkor minden kiegészítő kompatibilis mindkét vázzal. Ha már 3 obi van s 2 váz, akkor minden obi kerül minden vázra. S a cserebere az olyan mint rakosgatni a sebességet a sebváltóval...
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz _seth_ #30360 üzenetére
a leglágyabb képű 70-200 (2.8 is) és az egyik leglágyabb képű telekonverter (2x ii) együttesétől minden más kombináció csak jobb lesz ;) Az is ii verzió az már igen mosolyfakasztó, de helyedben egy 1.4x iii-al raknám össze. Ráadásul még egy FE ottmarad a zsebedben ;) 280mm meg 400mm között nincs nagy különbség (egy nyisszantás crop toollal...)
24-70 classic után kipróbáltam az utódját. Akkor még csak IS nélküli 2.8as kályhacsövem volt. Egyértelműen jobb lett a rajzolat, végre a fókuszsík is sík lett (field curvature már nem volt jelen). De! Inkább lejjebb mentem F/4es verzióra (ott van is és macro mód) és a kályhacsövem meg IS ii-es lett. Így mindkét objektív "stabil" és jóképű lett, ráadásul a macro módot többször tudtam jól kihasználni (pl gyűrű fotók), mint a 2.8as fényerőt.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Tamron 17-50/2.8 DE csakis a stabi NÉLKÜLI változat (non-VC) számodra a legjobb alternatíva
Olcsó, fix 2.8 fényerő, éles - makro , képstabi nincs.
Ha a makro kell mindenáron (nem valós 1:1 leképezés, csak a közelpont van redukálva 22cm-re) akkor szóba jöhet a Sigma 17-70 Contemporary: van "makró", van képstabi meg HSM - picit drágább, csak a kezdő fényerő 2.8.
Canon 17-55-öse csak azért nem L-es mert EF-S széria, de az optikai felépítése alapján simán lehetne L-es (ED lencsetagok miatt). Használtat venni belőle már egyre nagyobb lutri, sajnos konstrukciós baja a szalagkábel szakadás, s azt kívülről nem látni, hogy mennyire sérülten veszed.[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sigma 24 art-ot nemrég teszteltem, nagyon jóképű, s nincs torzítása sem.
Street-re ideális, este utcafényben jól lát, van 9 blendéje, ellenfényt jól bírja és már 1.4-en is szépen rajzol.Árban pedig olcsóbb mint a nikkor-ok (marketplace-n 200-250e között), súlya kb 67 deka
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Triathlete #31121 üzenetére
1.
2.8as üveg 2FÉ előnnyel bír tele végen.
Kézzelfogható előny pl, hogy ISO 12800 helyett ISO3200-on tudod ua-t fotózni azonos záridő mellett -> képminőség2.
DSLR-ek AF rendszere nagyobb fényerejű obikkal tudnak jobb pontosságot
(Canonoéknál pl 2.8 vagy gyorsabb lencséknél van duplapontosságú AF követés - Nikonnál nem tudom ez hogy van, de biztos ott is sokat segít), illetve a keresőkép is világosabb lesz -> kevesebb rontott kép3.
Kisebb DOF, szebb háttérelmosás, jobb témaleválasztás -> magasabb értékű képek+1
200mm-en kis vágással simán megvan a 300mm-es látószög (vagy 5-10m-el közelebb mész a témához, HA tudsz)Szerintem ez mind fontos, főleg kevés fényben, sportnál, ráadásul ha pénzért adod el képeidet
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sportfotónál nincs sok mozgástér, mindent a záridő diktál...
Viszont 70-200-nál nem kell kompromisszumot kötnöd, de ennek azonban ára van.
Szerencsére van használtpiac[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz robi212 #31125 üzenetére
Azt tudni kell, hogy ezek az objektívek 90%-a riporter/rendezvény/esküvői fotós előélettel rendelkezik, ennek köszönhetően sok bennük a "méter". Cserébe viszont nem tejfölösdobozból vannak.
Azonban aki igényes volt, rendszeresen vitte szervízbe, vigyázott a lencsékre stb.
Ha ilyet sikerül kifognod, ami max esztétikai hibás (festékkopás, apróbb karcok a tubuson, napellenző tuti karcos ), de mechanikailag nem lóg/lötyög/zörög s a lencsék "mindenmentesek" akkor az 200ért vihető. Ha jó sztorid van, s az eladó is már pénzt akar látni, akkor még 10-15 ezret le lehet csípni.
Ami viszont a fentiek ellenkezője, azt még a feléért sem érdemes elhozni, el kell engedni...
A maradék 10% lelkes/tehetős hobbista táskájában landolt, aki vigyázott rá, mert nem volt sosem olcsó, azok között vannak a gyöngyszemek, amik szinte mai napig bolti állapotot tükröznek. Ott viszont érdemes megfontolni a 10 akár 20% felárat is.
Sok szerencsét!28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)