Új hozzászólás Aktív témák
-
€uro
őstag
Sziasztok!
Egy 11 éves EPSON SX535WD nyomtató újraélesztésével kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni.
A probléma a következő:
Bekapcsolás után azonnal megjelenik ez a hibaüzenet: 'Printer error. Turn power off and then on again. For details, see your documentation.'
Hiába kapcsolom ki a készüléket, a következő bekapcsoláskor is ugyanezt az üzenetet kapom.
Amivel eddig próbálkoztam:
- Áramtalanítottam 10 órára.
- Kivettem belőle a patronokat.
- Kivettem az alján lévő papírtálcát.Előzmény:
Patroncsere állapotban kihúztam a konnektorból. Azért tettem, mert - bár lehet, hogy rosszul emlékszem, de - mintha ezt javasolták volna valamilyen internetes oldalon, ha valamelyik tintapatront nem akarta sokadszori próbálkozás után sem felismerni. Márpedig nálam ez történt. Először a fekete patront nem ismerte fel. Majd többedik ki-be rakosgatás után már egyiket sem.
Úgy gondolom, hogy maga a készülék fizikailag működőképes. Azt leszámítva, hogy egy fejtisztítás kell majd neki. Szerintem az áramtalanítással csak szoftveresen vághattam haza.
Ezért valamilyen Factory Reset eljárást keresek. Az interneten kutakodva találtam több utalást rá, hogy lehet ilyet csinálni. Van, ahol azt mondták, hogy a készülék hátulján kell lennie egy picike RESET gombnak. Ezt kellene nyomva tartani és közben bekapcsolni a készüléket. De ezen a nyomtatón ilyen RESET gomb nincsen. Más EPSON nyomtatóknál a készülék kezelőpaneljén a Stop/Reset gomb használható erre. Nálam ezt a gombot Stop/Clear-nek nevezték el és nem működik vele a gyári visszaállítás...
Szóval, abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy tudjátok-e, hogy hogy lehet valahogy előhozni ezt a factory reset eljárást ezen a nyomtatón. Vagy ha bármilyen ötletetek van, hogy mit kezdjek most a nyomtatóval, akkor annak örülni fogok.
Régi nyomtató, kiszolgált már és ha kell, akkor veszek újat. De őszintén szólva, nem szívesen válok meg tőle. Elsősorban azért, mert nagyon szeretem, hogy "kis kompakt". Hogy a papírtálcája a hasában van, nem pedig hátul lóg ki a világba. Számomra tökéletes. Ráadásul újratölthető patronokkal használom, úgyhogy költségtakarékosan tudok vele nyomtatni...
[ Szerkesztve ]
-
€uro
őstag
Találtam egy WIC Reset programot, amivel USB kábelen keresztül csatlakozni tudtam a nyomtatóra. Lekértem egy állapotfelmérést:
Úgy látom, hogy azzal van a probléma, hogy a nyomtató-patronokat tartalmazó kocsi helyzetét nem megfelelő helyen találja:
"Scanner/ADF home position detection error."
Kézzel visszatoltam a kezdő pozícióba a kocsit. De nem az nem segített.
-
€uro
őstag
válasz Csavarnyuzo #17955 üzenetére
Köszönöm.
Mindenesetre ez akkor érdekes... A szkennerrel sosem volt gond. Az áramtalanításnak sem tudom, hogy mi köze lehet hozzá. -
€uro
őstag
Még mindig az EPSON SX535WD nyomtatóm hibájának orvosolásával foglalkozom.
A szkenner meghibásodására gyanakodtam, mert az egyik hibakód (0x10) arra utal. Így azt szédszedtem. Mindent rendben találtam, még takarítani sem kellett, mert egy teljesen tiszta, szinte légmentesen zárt dobozban van minden. A szalagkábelek érintkezőjét alkohollal azért megtisztítottam - ezt több YouTube videóban javasolták.
Az EPSON WIC Reset diagnosztikai programján keresztül a Support-nak elküldtem a hibajelentést. Két nap múlva válaszoltak. Bemásolom az üzenetüket:
"Your printer has a fatal error which is unrelated to the waste counters and impossible to reset by software. Fatal error usually indicates some mechanical or electrical malfunction. In WIC click the `report` button in the main interface and read the description of the last fatal error code that will contain the name of the problem and list of possible causes. Then you need to bring the printer to the service center or fix it manually using the service manual.
In your specific situation the error is: 0x80 Circuit error or blowout of a fuse."Az utolsó mondattal világítottak rá arra, hogy az elsődleges hibaüzenetem valójában a 0x80-as, ami biztosíték kiégésre, alaplapi meghibásodásra utal. Ennek kapcsán kérdezlek titeket, hogy akkor kell, hogy legyen valahol biztosíték a nyomtatóban, ugye?
Majd még jobban szét fogom szedni. Egyelőre túlságosan nincs szétrobbantva. Fejet tisztítottam és a tintagyűjtő tartályának filceit mostam csak át.
Bízom benne, hogy ha teljesen szétszedem és hozzáférek az elektronikához, akkor talán látok valami szemmel is észrevehető meghibásodást.
Egyébként kicsit furcsának találom, hogy egy áramtalanítás teljesen hazavágna egy nyomtatót. YouTube videókat nézegetve még találtam is olyan videót, ahol azt javasolják, hogy - ugyanúgy, mint én tettem - tintapatron-csere állapot alatt húzzuk ki a konnektorból. Úgyhogy nem adom fel, működni fog még ez a nyomtató!
-
€uro
őstag
Még mindig nem sikerült megjavítanom az EPSON SX535WD nyomtatómat.
Gondoltam, most már felhívom azt a srácot, aki nyolc évvel ezelőtt egyszer javította nekem ezt a nyomtatót. Sajnos, a telefonszáma már nem él és ide a fórumra sem lépett be nyolc éve azzal a fiókjával, melyen keresztül akkor elértem.
Segítsetek, kérlek megtalálni őt!
Kutakodva a neten, láttam, hogy több Prohardver fiókja is volt - mind már nagyon régiek. De azt is látom, hogy sokaknak segített már nyomtató javításban. Megadok itt most pár adatot róla, melyek mindegyike nyilvánosan megtalálható itt a Prohardver fórumán. Szóval, semmi privát információt nem fedek fel.
Ismert fiókjai: Vzor, hanka, repair
Telefonszáma: 06(20)212-4757
Így hirdette magát: NYOMTATÓT JAVÍTOK, ELADOK (Epson, Canon) Bp. X. Hungária krt. 7.[ Szerkesztve ]
-
€uro
őstag
válasz Csavarnyuzo #18006 üzenetére
Értem. Köszönöm.
-
€uro
őstag
Sziasztok!
Brother DCP-T425W nyomtatóhoz tudtok ajánlani egy kicsivel fejlettebb szkenner programot annál, mint amit a gyártó kínál hozzá?
Egyáltalán működik másik programmal, van erről tapasztalat?
Ami hiányzik belőle: az az előkép készítése és egyedi terület kijelölése.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen