Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
December 29-30 Bükki túra után keresek valami kellemes kikapcsolódást Pezsgőfürdő, szauna,... van valakinek tapasztalata hova érdemes menni? Déltől 6-7 ig tartózkodnánk ott.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Misi 007
Közösségépítő
Köszönöm mindenkinek!
Erre esetleg valaki?
-
Drughi
addikt
Suzuki bontott alkatrészeket merre érdemes keresni helyben?
Konkrétan Ignishez kellene kalaptartó.
-
Tamás9x
őstag
válasz Drughi #57867 üzenetére
Mikori Ignis? milyen tapasztalataid vannak vele és mennyi a fenntartása? Elgondolkodtam egy Ignisben, de még... vacila van. Swift és Renault clio között.
OTP:
Köszönöm a válaszokat, akkor még egy ideig hagyom bemegyek, és megkérdezem az OTP-ben hogy is megy a visszaváltás. De lehet storno akkor a dolog.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz Drughi #57867 üzenetére
Fb-n Suzuki bontó, lesz minden hozzá. De sajnos tévhit hogy minden olcsó hozzá. Mivel a legyártott darabok nagy része még fut.
Egy 2002-as Megane annyira lutri, vagy csak az adott példány lett volna zsebbenyúlós? Pont kompakt kategóriás autót keresünk Nyíregyre, csillaggarázs alá, szívós darab kellene.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Drughi
addikt
válasz Tothgera30 #57873 üzenetére
Akartuk volna már cserélni, de most a kuplungja kezdett el szarakodni és nem mertem már bevállalni.
Tavaly 200k-t költöttem rá, idén is 50 felett.
Egy kereskedő vette meg, ő látott benne fantáziát. -
FRENK1988
veterán
válasz Tothgera30 #57873 üzenetére
A topikban tudnak felvilagositast adni. Semmivel sem nagyobb lutri mint mas hasznalt auto. Van par a gyarban elsporolt hibaja (hatso torzios hid) de ha nem volt torve akkor rozsdamentes darab
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Tothgera30
Ármester
válasz Drughi #57874 üzenetére
Mondjuk egy Ignis-el nehéz mellélőni, nekünk WagonR+ (utolsó szériás G13BB) volt 15 évig, eladás előtt a futóművét kellett rendbe vágni, de más nagyobb invesztálás soha nem volt. Az M13A-nál meg ABS jeladó kocka, és nyeles tengely csapágy amit érdemes meglesni.
#57875 FRENK1988: Ennyire nem ástam még bele magam, és itt persze többet számít hogy volt-e gazdája a járgánynak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Drughi
addikt
válasz szabonagyur #57877 üzenetére
Kb 50-50be ment el.
De volt már a generátorral gond, most a kuplung.
Szóval ideje volt megválni tőle, egyik napról a másikra.
Viszont meglepóen hamar elvitték.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz Drughi #57878 üzenetére
Akkor javaslom új autó vételét ha ilyenek miatt dobod egyből az amúgy hibátlan autót.
Generátor ennyi idősen simán cserés lehet főleg ha sok a napi rövid távra be-be indítás, nekem is cserés lesz olyan korára mint a tied.
Kuplung szintén kopó alkatrész.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Drughi
addikt
válasz szabonagyur #57879 üzenetére
Közel sem volt az már hibátlan.
Itt volt az ideje a cserének és pont. Nem bántam meg.
Új autót meg vegyen aki megteheti.
-
szasanyi
félisten
válasz szabonagyur #57877 üzenetére
Én a 13 éves Thalia-ra nem sokkal többet köötten 13 év alatt (ha a gumik, olaj + szűrők cseréjét nem számolom). De még ha azt is beleveszem, éves szinten 200k? Mire, miért?
-
kungzi
veterán
Matt fekete Spigen Thin Fit tok eladó Samsung Galaxy S9+ -hoz! - 4.000Ft
Házhoz is tudom vinni!
-
SG3rg0
őstag
Tudtok adni egy elérhetőséget aki vállal költöztetés?
Egy szaritogepet kellene haza szállítani az euronicsbol. -
szasanyi
félisten
válasz szabonagyur #57882 üzenetére
Nem tudom milyen autód van, éves szinten mennyit autózol vagy éppen milyen állapotú de nekem látatlanban soknak tűnik az éves 200k-s üzembentartási költség (amiben az éves gjmű adó + kgfb nincs benne és az alkalminak számító gumiabroncsok cseréje gondolom nincs benne).
Lehet nem értetted jól, de nekem 13 év alatt összesen sem volt sokkal több költségem a Thalia1.5dCI-re az időszakos szervíz és gumik csaréjének költségét nem számítva - vagyis 1x vezérlés csere, egy kormányösszekötő, egy alsó motorrögzítő, 1x fékbetétek cseréje ~140k km alatt). Az ált. évente 1x olaj,olajszűrő, levegőszűrő cseréje (ami futásteljesítmény miatt nyilnán lehet több de én soha nem mentem 15k km-t évente) ill. ~5 évente 1-1 garnitúra gumi (nyilván ez is futásteljesítménytől függ).
Ezért a 200k-s évi üzembentartási kölséget akkor tartom reálisnak, ha vki drága utót tart fent (mármint nem azutó drága tízemakárhány évesen, hanem az alkatrész és szervízköltég), nagyon sokat megy (jóval többet mint az átlagos évi ~10-15k km) vagy az autó egy fost@licska amit folyamatosan javíttatni kell (itt meg azt nem értem, ilyet minek tart bárki). -
szabonagyur
félisten
válasz szasanyi #57886 üzenetére
Ahogy írtam semmi extra nincs benne és ennyit ráköltök a hibátlan eredmény érdekében.
De le is írtam, hogy ebben a 200k-ban gumin kívül minden benne van. Pl. évente 2X cserélek olajat, minden szűrővel. 2-2,5 évente automata váltó olajat és fékolajat. Pl. most cseréltetek toronycsapágyat mivel kopog, lehetne vele menni de inkább cseréltetem amit az autósok 90%-a nem tenne meg. Ugyanígy most volt szelephézag állításon is amit szintén sokan elspórolnak.
Az autó olyan állapotban van mindig, hogy bármikor neki merek vele indulni akár egész Európának.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
quby
őstag
válasz szasanyi #57886 üzenetére
Nekem 147eKm alatt most van a 7. garnitura fék betét, 3. garnitura tárcsa a fabian-n elöl. összesen 4 szett gumi ment el (2 téli 2 nyári) most került fel a 3. nyári....Bevallom nem túl futomü barát a vezetési stilusom (szilentböl is elment már pár garnitura), de hogy hogy lehet 140e alatt egy fékbetéttel kihuzni? Mellesleg nekem is elmegy egy 100-as évente. De szerintem egy 1x éves kocsinál 150e felett ez nem meglepö....
A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
-
szasanyi
félisten
válasz szabonagyur #57887 üzenetére
Az autó olyan állapotban van mindig, hogy bármikor neki merek vele indulni akár egész Európának. - az üzembiztos és biztonságos autó szvaz alap, aki nem olyannal közlekedik azt büntetni kell mert nem csak magára, de a közlekedés további résztvevőire is veszélyes (és mind1 hova megy vele az ember). Ami nem mind1, hogy ezt éves szinten mennyibe kerül elérni és/vagyfenntartani.
A mienkkel is megjártuk már Horvátországot, Ausztriát és 2x Olaszországot meg ugye többször a Balcsi, stb. és nem csak új korában. Az is biztos, hogy az új autó drága (bár nem egyformán ugye) de pölö a mi szokásaink és annak megfelelő km teljesítés mellett ~7 évig olaj, szűrők és 1 gumicsere kivételével nem látott autószerelőt. Namost ha az ember ezalatt az idő alatt ennyi költséggel számol (és még évekig sokkal kevesebbel), végül kiderülhet, hogy nem az olcsóbb kerül(t) kevesebbe. És ugye a 2 között vannak a pár éves, kiváló állapotú - és esetleg kevés km-t futott - használt autók amik jobbak és szintén kevesebb költséggel fenntarthatók. Persze ez csak egy vélemény a sokból, de én biztos nem költenék évente annyi pént ez relatíve öreg autóra (nekem ahhoz nem elég vastag a buxám) De ha te azt mondod számodra ez a költség normális és elfogadható, akkor semmi gond.quby: nem ~140e km alatt volt 1 fékbetét, hanem az alatt 1x volt csrélve. Nem ugyanaz! Több, mint 80e km után (már nem emlékszem pontosan mennyinél) volt először cserélve. És azt az autót első perctől én használtam, és nyilván megfontoltan (nem vagyok ellensége saját pénztárcámnak, ésThaliaval versenyezni is felesleges viszont cserébe 4-4,5l gázolajjal beéri 100km-en). Egyébként nemsokára műszakiztatni kell, így cseréltem a féktárcsákat (amiatt fékbetéteket is, amire igazán nem lett volna szükség). A hátsó fékbetétek cseréjébe (a 2. garnitúra ugye) még mindig nem volt szükség. Arról nem szólva, hogy a gyári félszintetikaus Elf olaja + olajszűrő + levegőszűrő csere munkadíjjalegyütt ~12k szóval elég pénztárcabarát talicska.
De írtam, hogy a költségekett a futástelesítmény nyilván befolyásolja, és minnél többet autózik annál inkább.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Látom nem vagyok egyedül és ha az ember nem magának csinálja és normális gyári vagy gyári minőségű alkatrészt rakat bele akkor nagyon hamar, kis tételekből megvan 100-200k.
140e km egy fékbetéttel szerintem is túlzás, bár tény én használom is ha kell, nem kezdek el a zöld lámpánál már 2 lámpával hamarabb lassítani csak, hogy ne fogyasszon többet a kocsi vagy ne kopjon a fék.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
quby
őstag
válasz szabonagyur #57890 üzenetére
hát igen....féktárcsa is van 20k-tól 70 ig. betét 10-töl 35-ig. Most cseréltem kerékcsapágyat. volt 19k meg 60k-s is. Olaljcsere min 20-25. Valamire való olaj min 4k/liter. Abbol kell 4. levegö szürö 4k olaj 3k pollen 2k. Már 21 és még csak a csomagtaróban van a cucc...Ja....és ezek az olcsóak. (kivéve az olaj). Szal...összejön az. Arrol nem is beszélve hogy 1x évesen tuti rohad már a kipuff, müanyag+gumi alkatrészek elöregednek. stb....
Mindenesetre a kövi autom full villanyos lesz...de ez más topik.(...2 lámpával hamarabb lassítani csak, hogy ne fogyasszon többet a kocsi vagy ne kopjon a fék....)
Na ezen én sem gondolkodok...[ Szerkesztve ]
A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
-
szasanyi
félisten
válasz szabonagyur #57890 üzenetére
Én sem magamnak végzem a szervízmunkákat. Sem helyem, sem szakértelmem hozzá így autószerelő ismerős végzi (valóban jó áron dolgozik, kedvezményes alkatrész ár mellett). A fékbetétet félreértettétek, míg a megfontolt, gazdaságos vezetés nem egyenlő a hülyeséggel thátnem kell idő előtt lassítani sem indokolatlanúl túl lassan menni ez érdekében.
-
Golyo69
senior tag
Fifa 19-et keresek Xbox One-ra /12000 ft
Xiaomi 13T + Haylou Solar Plus RT3 | Xbox Series X + LG 65NANO866 +HiMedia Q5 Pro + Denon X1400h+Optoma HD 27 + 120" + I7 11700KF+7800XT 64GB DDR4 + DELL S3422DWG
-
Drughi
addikt
válasz szabonagyur #57896 üzenetére
Nagyhalász temető parkoló.
Mar nem allt mellettem senki, így marad a bosszankodás.
-
Drughi
addikt
válasz szabonagyur #57898 üzenetére
Üres placcra álltam, mellettem elfért volna még 1-1 nyerges vontató.
Így jártam, ugysem tudok mit tenni.
Holnap megpróbálom minimálisra redukálni, de elég mély, beleakad a körmöm...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...