Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz Döglött Róka #15359 üzenetére

    Amúgy annyi lett volna az egész, hogy sokan tényleg abban a hitben élnek, hogy még most is az Xbox/Xbox360/PS2/PS33 korszakban vagyunk játékfejlesztés szempontjából, ahol még elképzelhető volt az, hogy az utolsó nyers erőt is ki kellett csavarni a gépekből, hogy fusson a játék... 15-20fps-el! Pl. ugye amit sokan felemlegetnek, az a Morrowind, ahol pl. a játék betöltése közben észrevétlenül újraindította magát a konzolt.

    Leegyszerűsítve talán tényleg annyi az egész dolog ebben felfogásban, hogy nincs nagyon olyan, hogy csak optimalizálni kell a játékot, hogy jól fusson. És ha nagyon jól és sokáig optimalizálod akkor mindent meg tudsz oldani (minden játék natív 8K/120fps lesz PS5-ön!) :DDD.

    Én egyébként nagyon, de nagyon leegyszerűsítve úgy tudom elképzelni ezt az optimalizációt, mintha lenne egy csuszka amit ide-oda tudsz tologatni. Vagyis ha rámész a nagyon durván kinéző grafikára akkor az az adott játékban máshonnan veszi el az erőforrásokat. Pl. Egy UC vagy TLoU sorozat esetén hiába néz ki grafikailag úgy ahogy a játék, azért azok egy kisebb vagy nagyobb irányított kvázi "csőjátékok" (technológiai szempontból). Vagy a Horizon: Zero Dawn/Forbidden West is hiába gyönyörű Open World, ha (ahogy olvastam) a mögötte lévő open world-et működtető dolgok nem hogy a GTA V, de még az RDR1 szintjét sem ütik meg.

    De ott van, az ezen generáció elején kijövő Matrix demó amit szintén sokan felhoznak mint követendő példa! De ugye az nem nevezhető játék-nak. Még Tech Demo-nak is csak részben. És bár azóta talán valamit javult az UE5 teljesítménye, de az a demo olyan 1440p/~30fps-el futott... úgy, hogy bár voltak benne járművek és gyalogosok, de azok AI szintje még as GTA1 szintjét se érték el.

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák