-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Jövő héten néznénk egy ilyet. Mennyire vállalható? Két személlyel is lenne használva, havi 2 alkalommal, kisebb 30-50km-es túrákhoz, de fő terep a város lenne, reggel-este melóba/suliba járás. Kritérium hogy aránylag nagy kereke legyen, mert néhol elég rosszak az utak, vízhűtéshez és Piaggio blokkhoz ragaszkodnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #3959 üzenetére
Meg lett nézve... Úgy döntöttem teszek félre még egy kis cash-t, mert nem volt nekem túl megfelelő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szükségem lenne egy 125ccm-es robogóra. Jelenleg mi lenne az ajánlott 250k-300k környékén? A lényeg hogy aránylag olcsón fenntartható legyen, levegőhűtés, hátul dobfék tökéletesen megfelel. Heti 30-50km-re kellene, ritkán két személlyel kisebb kirándulásokra, elugrani fagyizóba, boltba, stb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #18853 üzenetére
Sejtettem hogy nem egyszerű téma. Kirándulások alatt utassal (60kg), városon kívűl történő kiugrást vagy egy személyes kikapcsolódást értem, nyugodt, ráérős tempóban. Általában olyan útvonalon ahol kevés szgk. közlekedik. Szóval egyszerű eszköz kell mint a faék, de esztétikailag ne legyen bűn ránézni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18855 üzenetére
A Grand Drink még nem is vészes, Honda Beat és társai már inkább. Már csak volt, egy NRG Power Pj, de azóta volt már Malaguti F12-esem is. A környék majdnem stimmel, mert Záhonyban is megfordulok néha, de leginkább Nyíregyháza és Debrecen, illetve Tokaj.
Pont a rá szánt összeg miatt rizikós, amit nem szeretnék emelni, mert egyrészt annyit nem lenne használva hogy sok pénzt adja érte, másrészt nem akarok rettegni hogy eltulajdonítják. Viszont ahogy lesem az aprót, vagy a kezdődő szezon miatt egekben vannak az árak, vagy épp olyan motort találok, amire egy átlagos hétköznap járókelőként rá se néznék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18857 üzenetére
Bár ősszel-télen nem is nagyon hirdették a motorokat. Konkrét elképzelésem nincs, nagyon tettszik a Vespa S125 vagy a PX125, de az sehogy sem fér bele a keretbe. A Yamaha Majesty, Honda Forza és egyéb fotelrobogók már kiesnek. Mivel méretileg biztosan kényelmesen el lehet rajtuk férni (183cm-el), de városi közlekedéshez nagyok és lomhák, és két személlyel ritkán járna. A dinamizmushoz ragaszkodnék (már amennyire elképzelhető), tervezek bele egy korrekt hangolású aftermarket variátort.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18860 üzenetére
Vespa-ból szinte esélytelen, anno 50-eseket néztem, de aranyárban mérték a törötteket is. Kipróbáltam egy 50 2T-t, de nehéz bódé és a levegős Hi-Per2 blokk miatt nagyon lusta volt. Igazából 13"-as kerék alá nem mennék, így a Liberty elég szimpatikus számomra, viszont ritka a papíros darab.
#18861 kcsa: Sajnos észrevettem hogy tele van hulladékkal az apróhirdető. Ami pedig megmozdul, annak iszonyúan magas ára van.
#18862 csongi: Tokaji túrát ne úgy képzeld el hogy izomból megyek fel a hegyre, hanem hogy Makkoshotyka és Középhuta között elravírozok 50-el. Az is leginkább egy személlyel. Tehát egy izmosabb 50-es is megfelelő lenne teljesítményben, de egy kis plusz tartalék, két személyes használat (ritka) és műszaki miatt 125-ös előnyös. Sajnos 2T-t most nem találok, nem tudom milyenre gondoltál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Gondolom nem számomra gondoltad. Ha nagyobbra lenne szükségem, akkor egy 250 vagy 300ccm-es GTS-t vennék vagy egy Liberty-t, de úgy érzem, mivel lépten-nyomon trafiznak, és az esetek 90%-ban egyedül használnám, így feleslegesnek nagy testű lenne. Szóval picivel erősebb legyen mint egy 50ccm-es, de nem fogok száguldozni, 80km/h utazósebesség elég, egy kis tartalék még nem árt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mennyire vállalható egy ilyen picike Piaggio Fly 125? Ha nagyon pindur, akkor akárhogy lesem, csak egy Liberty 125 lesz a vége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Hajtómű olajból (Scooter Gear Oil) jelenleg mi az ajánlott típus? A gépkönyv 75W90-et ír, és az A.P.I. GL-4 specifikációnak kell megfelelnie.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #23759 üzenetére
Akkor pl.: Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90 megfelelő lehet, mert Putoline hajtóműolajat találtam, de az csak egy cserére elég. Gondolom specifikációban nincs eltérés, mivel ugyan azt a szabványt teljesítik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #23762 üzenetére
Ezt én is benéztem korábban, mikor autóba rendeltem váltóolajat (Opel F17), akkor Parnalub ESX 75w-90 GL-5-re esett a választás, bár ott SAE 75W-85 API GL4-et ír a manual.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24013 üzenetére
Erőse gondolkodom egy Multivar-on a Scarabeo-ba. Bár mivel egyrészt ritkán, másrészt nem városba van használva, ezért a gyorsulás annyira nem mérvadó, viszont jó lenne ha mondjuk 60-70km/h utazósebesség körül kevesebbet pörögne, és ezáltal kevesebbet is fogyasztana.
#24022 gonger: Gyönyörű ez a kis SH. Gratulálok, használd sokáig.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24027 üzenetére
Állítólag gyárilag úgy van behangolva hogy 6000rpm-et forog 60km/h-nál, Multivarral pedig 5800rpm-et. Illetőleg a végsebesség 5-10km/h-t javult. De ezt csak olvastam, mint tapasztalt (valamelyik külföldi fórumon). Jelenleg összehasonlítani nem tudom, mert 13 ezer km-t futott gyári görgők vannak, így mindenképpen csereérettek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24035 üzenetére
[link] Korábban írtam róla, bár lehet hogy épp a másik (smkp) topikban. Ez egy levegős, Yamaha 4VP blokkal szerelt, (Neos, Aerox, BWS, K2, Millenium, stb.) darab. Elég lomha példány gyárilag, 8,3gr-os görgőkkel, azt mondanám hogy elméletileg 8 le, 9,6Nm, de talán ebből annyit érezni hogy egy tuning variátorral szerelt (pl.: Piaggio NRG Power, Aprilia SR) Hi-Per2-es vízhűtéses 50ccm-e robogó sebességét tudja (80-85km/h GPS szerint), de attól erősebb, nyomatékosabb, nagyjából fél gázon felmegy ugyanott ahol annál nyelezni kellett. Viszont gyárilag ez 7800-8000rpm-től nem forog többet. Emiatt kapható rá pl.: Malossi 124ccm-es hengerszett, de ezt kihagynám a képletből (oda már ordas nagy karburátor, szénné faragott kuplung és variátor kellene). Tehát az ehhez beszerezhető Multivar variátorhoz 11gr-os görgők járnak, itt válik érdekessé történet, így gondolom a variátor feülete lehet meredekebb felfutású. Bár gyári állapotában sincs vele gond, mivel számomra ez egy utolsó 2T mohikán, rikán van használatban, és akkor is főleg utazótemóban (60-70km/h), de a kisördög azért ott van, és ha picit több kihozható belőle, ugyan ilyen fogyasztás és tartósság mellett, akkor hát lépjük meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24037 üzenetére
Korábbi NRG Power-em volt jó pár éve "tuningolva", kapott egy sportvariót, hozzá való görgőkkel és egy kevlár szíjat. Ezzel teljesen rendben lett az amúgy sem rossz menetdinamikája (óra szerint 94-97km/h). Ugyan ezt a plug and play rendszert várom el (esetleg hézagolással tökölök, vagy kipróbálok pár más tipusu görgőt). Ha nem hozza a kellő eredményt, kerül vissza a gyári variátor. De nem létfonotsságú kérdés, mivel se nem napi használatos, se nem városban használt robogóról van szó. Nagyon nem akarok én belemenni, se kipufogót, sem nagyobb karburátort nem szándékozok hozzá vásárolni (esetleg ha tönkremenne a jelenlegi). Bár elég tartós darab, Törökországban ilyen blokkal szerelt Aerox-ai, BWS-esi voltak a robogókölcsönzős emberkének, és ott a szétrágott, szénné szívott idomok alatt gyári blokk volt az 50-70 ezer km-t futott robogók alatt (képeket tudok mellékelni).
Minden le lett szedve a motorról, alá lett nézve az idomok alá, csavarok zsírral kerültek vissza, illetve amire ráfért a takarítás, az meg lett pucoválva. Rendszám... még folyamatban van (külföldről behozott paripa), amúgy így néz ki a ketyere.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24042 üzenetére
Hazudtam, pontosan 101ccm. A végáttétel, kuplung és maga a komplett hajtás teljesen megegyezik az ugyan ilyen blokkal szerelt darabokkal, egyedül kerékméretben tér el (ugye ez 16"-os). Bár még le se bontottam a deknit, hogy alánézzek. De jegelem a dolgot, még átrágom magam rajta, mert tudom hogy én is odahúznám neki, fogyasztásban, illetve sebességben hasonló növekedést érnék el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Most jutottam el odáig hogy lecseréljem, mindenből gyári minőségűt kapott. Teljesen elégedett vagyok vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Pont most néztem hogy átereszt-e, de ez még nem. Bár 14 ezer km-nél még nem nagyon kellene.
#24688 astro12: Magának keveri, elég pontosan, bár a tankba szoktam még löttyinteni egy kevés szintetikus 2T Repsol-t. De típushibája hogy idővel inkább többet enged bele, azaz átereszt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz hegyvarig #24725 üzenetére
Ez butaság, eleve modern Vespák Piaggio konszern alatt elég bő alkatrész ellátottsággal rendelkeznek. Aki ilyen darazsat venne, az a stílus vagy a fém bódé miatt fog vásárolni. Nézegettem én is, sőt ki is próbáltam, de nekem az apró kerekek (előtte 13"-as kerekűről ültem át) és a kedvezőtlen árazás inkább a Scarabeo irányába hajtotta a vizet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #24902 üzenetére
Korábban nálam a visszapillantóban kereste az "E" jelet. Mondtam neki hogy még nem láttam motornál ilyesmit. Így továbbengedett. Bár kissé komikusnak éreztem, mert ezalatt elhaladt egy "benzinmotoros kerékpár", amin a pilóta nem viselt sisakot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy barátom most keres B125-höz motorkát. Mi lenne a best/buy, ami nagy kerekű, 185cm-el is kényelmes, és tudja tartani a forgalom tempóját. Honda CG és Yamaha YBR is szóba jött, illetve az SH 125-öt leste.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #24918 üzenetére
Debrecenben lakik, időnként agglomerációban is járna, de semmi vadulás.
#24919 Csabulator: Ő is azért nézte elsősorban azokat mert tartósak, és alkatrész ellátottság is adott. Pcx a kicsi kerekei miatt kiesik. Legalább 16"-os kerekek legyenek alatta.
#24920 yodamastah: Mindkettő bizonyos szempontból jobb mint a másik. Nagyobb teljesen felesleges, egyrészt nem használná sokat, másrészt főleg csak közeledne vele, ami szabadideje van, azt küzdősportokkal üti el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz FeniX- #24928 üzenetére
Pedig egy gyári Typhoon is megfutja a 70km/h környékét. Azzal a tempóval már nem tolják le. Esetleg egy Malossi Multivarral lehet meglenne az a kis plusz tempó. Korábban volt NRG Power PJ-em az utatótempóban is egész korrekt volt, végsebességben pedig 94km/h-t tudott. Egy ügyes 125 4T ezt original állapotban erőlködés nélkül tudja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz FeniX- #24934 üzenetére
Igen. Purejet volt, egy tuningvariátort kapott. Annál a tempónál már úgy rémlik 10000rpm körül forgott. De ott is 70km/h környékén volt a kellemes utazótempó. A jelenlegi Scarabeo-m is 70-80km/h között érzi magát kellemesen. Nem pörög sokat, világból is kimegy.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #24939 üzenetére
Az enyémen felettébb pontos. 70-ig nagyon, utána vagy 5-7-el többet mutat, 85 fölött meg 10-et csal. Simán mutat 100-at, dobozzal, mindennel, miközben 90-el hasít. Az 50-esét nem tudom, nekem Neos Digit volt közvetlen előtte, GPS szerint az is megfutotta a 82-83km/h-t, levegős Minarelli létére.
Gyűrűtörés... Nem lehet hogy picit kevés volt az olaj? Én tankba is dobok egy picikét. Bár csak Repsol Moto Competition-t kap.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #24941 üzenetére
Írtam hogy nem 50-es, hanem maxi. Amit írtál, teljesen igaz egy kitűnő műszaki állapotban lévő segédmotorra. A gyári 50-es Scarabeo/Liberty úgy tudom 70km/h-t tud.
#24942 nyogo83: Igen, 101ccm. Bontatlan blokk 14 ezer km, pár km-rel ezelőtt bonottam meg először a variátort, Malossi görgők, Athena szíj, TOP csúszkák kerültek bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #24946 üzenetére
Az viszont érdekes hogy csak magasabb sebességnél csal. Gurulok óra szerint 70-el, az GPsS szerint is pont annyi, de onnan már elgurul a gyógyszer, és ha 100-at utat az valójában 90 fölött van picivel. Az egészséges és kellemes utazótempója a 70-80, onnan még kevés tartalék van benne, és nem hangos hosszabb távon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Peugeot, Citroën topik
- Politika
- Melyik tápegységet vegyem?
- World of Tanks - MMO
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tippmix
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- 33 280 mAh csak elég lesz
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest