Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vrob

    aktív tag

    Nagyot szólt, ahogy a földön szétplaccsant ez a bejelentés.
    Vicc az egész. Több éves lemaradásban van az Oculushoz képest.
    A kézzel történő vezérléshez gesztusra van szükség? Te jó ég. Látom, hogy próbálgatják szerencsétlenek egymás után ugyanazt a mozdulatot, hogy csinálja már meg a műveletet.
    Az Apple oldalán a marketing anyagban ahogy próbálja görgetni a csaj az röhej.
    Meg amikor ilyeneket írnak, hogy azért hogy javítsák az érzékelést kevés fény esetén, a padlóra infralámpa világít, az semmi jót nem vet előre.
    A legfurcsább az egészben, hogy a marketing anyagban semmi nem szerepel ahol a térben interaktív lenne bármi is. Minden 2D-ben kirakott képernyőkről szól. Külső kontrollerrel játszik, székben ülve. 100%-ban azt szimulálja, mintha egy TV előtt ülve PS-el játszana. Akkor minek ez az egész?
    Gondolom még nincs abban az állapotban, hogy valós VR/AR felhasználásról lehessen bármit mutatni.
    A kijelzőre kivetített arc meg már 10 éves sztori :D
    Nem mondom, egyébként van benne fantázia a nagy felbontású oled kijelző végett - mármint ha egy normális PC-re rá lehetne kötni - de a jelenlegi bejelentésben látottak egy nagy semmit mutatnak.

  • vrob

    aktív tag

    válasz Steven #23 üzenetére

    Mekkora bunkóság már. Amikor a repülőn az utaskísérő megkérdezi kérsz-e valami frissítő italt, csak kikapcsolod a private funkciót, így kirakja az arcod a külső kijelzőre. Le sem kell venni.
    Meg a gyerekek szülinapján apu arcán végig rajta a "parazita".
    Broáf.
    Remélem már maga a koncepció hamvába hullik.

    Cukorék legalább játékokban gondolkoznak, főleg szórakoztató eszköznek tervezik ... legalábbis többnyire. Sajnos ott is benne van a pakliban a hülyeség része, még ha csak másodlagosan is. Legyenek ezek az emberek fején egyéb időtöltésekre is, amíg rajtunk nem marad örökre.
    [link]

  • vrob

    aktív tag

    válasz Crus #68 üzenetére

    Na igen, a 23 millió pixelt valószínűleg bruttóban adták meg. Négyzetes kiterjedésűvel kalkulálva, kb. 3400x3400 szemenként. Ebbe beleképzelve a kör alakú nyílást, majd abba még berakva egy 16:9-es képátlót - mondjuk VR-ban nézünk egy mozit kimaxolt képernyőn - 2950x1660 marad egy hatalmas virtuális képernyőre.
    Igazából ennél is kisebb lehet a nettó maradvány az éles képhez, ha egyben akarjuk látni.
    Dolgozni franc se tudja milyen lehet, monitorok helyett egy "mozivászonra kivetített" whqd felbontású kijelzőn.

    De évtizedetkre talán nem lesz szükség.
    A szemkövetésnek köszönhetően talán nem kell megvárni hogy a miniatürizált gépek teljesítménye elég legyen megmozgatni 8k felbontást 240Hzen.

    Lehet már ez is elég lesz amit ez tud, csak újszerűen kell megközelíteni a munkafelületet.
    Az árazás a legnagyobb baj.
    Pár év arra tutira kell majd, hogy a bőrönd pakolás közben is magán hordók helyett (PR video) értelmes emberekhez is eljusson egy ilyen tudású termék.

  • vrob

    aktív tag

    válasz #54625216 #122 üzenetére

    Jó ez a cikk. A hasonló, rózsaszín ködbe burkolt elemzésekhez képest, itt a csodálatból végre kibuggyannak száraz információk is.
    A látómező sajnos a megszokott VR-os keret maradt, semmi extra, a felbontás olyasmi mint a PS5 VR, a kép fakó, illetve halovány AR-re, vagyis a való világ szimulálására. Nyilván nem lehet rosszabb a megjelenített kép mint bármelyik VR esetén, de ez esetben, az AR miatt hatványozottan előjön ha nem tökéletes.
    3D képek, 3D mozi a tesztelőnek eddig sem volt a kedvence ... és ezen az Apple cuccának sem sikerült változtatnia. (akkor mégis csak IT/VR fan eszköz lesz ez is?)
    A hangról egy szót sem ír, ezek szerint nem volt rá túl nagy hatással. Ami nem meglepő, látva a fizikai korlátait.

  • vrob

    aktív tag

    válasz #54625216 #127 üzenetére

    46 kamera ehhez kevés lesz. Végtelen kellene belőle, hogy ne hányás legyen a vége.
    Vagy ami már szóba került előzőleg, a LiDAR veszi az adást, ebből online gyártanak realtime grafikát. A felhasználó pedig ezt a grafikát nézheti a VR lelátótól, mozoghat, arrébb is mehet.
    Mondjuk ez éppen nem AR, hanem VR kategória, mivel a user nem a valós környezetében szeretne lenni.

  • vrob

    aktív tag

    válasz #54625216 #138 üzenetére

    Nem ignoráltam, elismerem a kütyü egyrészről OP tech paramétereit. Ezt elegen megkönnyezték előttem. Kiemeltem azt amiről senki nem beszél, mivel senki nem írta be ide ezeket a létező negatívumokat.

    Hang ügyben egyrészt, láttunk a szíjon, egy a fültől elég jó távolságra lévő nyílást egy rá erősített műanyag darabon. Másrészt a tesztelőnek fel sem tűnt hogy hangja is van a szíjnak.
    Nem nehéz összerakni. Igen, valóban nem várok tőle sokat hang kapcsán.
    Mondjuk ezt nem gondolom közvetlen a szemüveg problémájának. Hang reprodukciót én speciel rendes hangfalakra, erősítőkre bízom VR esetén is.

    Az említett google light fields egy ősrégi próbálkozás volt. 2018 óta nincs rá update, már el sem indul.
    Egyértelmű zsákutca, nem old meg semmit a 46 kamera. Persze, majd interpolálja egy meccs közvetítésén a kiszámíthatatlanul ugráló-szaladó játékosokat.

Új hozzászólás Aktív témák