-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Köszi, ezt a Dialogys-t még csak most fedeztem fel, de pl. a szervizben is ezt használták (micsoda véletlen )
Egyébként meg jó sokáig eltartott a telepítés, na meg az a bő 10 GB amit elfoglal...
Megtaláltam itt is a nívópálcát, meg cikkszám alapján rákerestem, és meg is találtam, ha Angliában laknék csak 7.000 Ft lett volna
Egyébként azt nem tudja valaki, hogy amit ez a program kihoz bruttó ár, olyan áron hol lehet beszerezni? Vagyis milyen árlista alapján írja ki az árakat, és ha kell valami, honnan lehet megrendelni?
Az meg érdekes, hogy nekem a program most 9,7k-t hoz ki, ott a szervizben meg 12,6k-t írt ki a csávónak...
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz rob210 #19878 üzenetére
Most már tényleg meglesz Idáig azért húzódott el, mert ugye nem volt nívópálca, és le sem tudtam cseréltetni az olajat. Most már megvan a pálca, és ezen a héten az olajcserét is elintézem, és azért kérdezem, hogy mit mondjak a szerelőnek, mit csináljon rajta.
Tehát szelephézag állítás, alapjárati motor beállítás, felső holtponti jeladó tisztítás, és még mi kell nekem, hogy a kocsi visszanyerje az erejét?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Egyszer azért is elérem a gyári értéket Csak találnék egy olyan szerelőt, aki mindent tud az autóról, mint pl. rob, és akkor nem kellene egész nap ide írkálnom az ilyen szereléssel kapcsolatos dolgokat, amit már tavaly novemberben meg kellett volna csinálni a szerelőmnek...
-
giigz
veterán
Ha már úgyis a szerelőnél lesz a kocsi, a hűtővizet is le akarom cseréltetni... 6 liter kell bele, ugye? És milyet vegyek? Olyan fagyállót, ami előre be van keverve? Az számít, hogy milyen márka? Ha igen, milyet vegyek?
Szerk: A Bárdi oldalán Febi fagyálló van, nem is lenne rossz, de 1.650 Ft 1,5 liter, ami kb vicc
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #19975 üzenetére
rob210
Találtam itt helyben egy óracsoportot. Itt a link róla.
- Szerinted ez jó az enyémhez? Miből lehet megállapítani, hogy ez tényleg jó lesz-e?
- A km állás akkor mostmár annyi lesz, ami ebben van, vagy ennek nincs hozzá köze? Mert ha pl. ebben 100k van, de az enyémben 218k van, akkor ezt nem lehet valahogy előretekerni 218-ra? Egyrészt jobb szeretném ha annyi km lenne az órában is, amennyi ténylegesen az autóban van, másrészt tavaly átíráskor fel is lett jegyezve a km...Mert ha ez jó lenne, akkor hosszas keresgélés után végre fordulatszámmérős órám lenne!
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #19980 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek!
A márkát nem nagyon lehet kivenni, de szerintem biztos a SAGEM lesz, nagyon arra hasonlít. Milyen más márka lehet még?
A km-t hogyan tudom átállítani pontosan annyira, mint amennyi az enyémben van jelenleg? Vagy azt valahova el kell vinni megcsináltatni?
Szerk.: Ja, a másik márka a JAEGER? És a SAGEM jó csak? Mert szerintem ez SAGEM lesz
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #19985 üzenetére
Nekem Sagem van, tehát akkor abban kell reménykednem, hogy ez is ilyen lesz vagy a Jaeger
Ezt egyébként komolyan mondod, hogy vigyem el egy autókereskedésbe? Nem azt hiszik, hogy ellenőrizni akarom őket, hogy szokták-e tekerni az órát? Nem lenne jobb pl. egy szerelőhöz elvinni? Mi kell ahhoz, hogy előretekerjék?
És ha komolyan gondoltad, hogy kereskedőhöz vigyem be, akkor csak annyi, hogy odaadom neki az óracsoportot, és ő meg megcsinálja, vagy csak akkor tudja, ha már be van szerelve? És mennyi idő ez, meg elkérnek ezért pénzt?
Szerk.: Ja és mi van akkor, ha az órában több lesz, mint amennyi nekem most van?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #19994 üzenetére
Mindenféleképpen az a km kell, ami most van benne, tehát valahogy meg kell oldani. Ha egy szerelőhöz elviszem, az megcsinálja nekem?
Egyébként van itthon fúrógép, és nagybátyám ért az ilyen műszaki dolgokhoz, ez is a végzettsége, vele együtt esetleg nem tudnánk megcsinálni?
Az idő kérdése alatt mit értesz? Ha jól sejtem, ez úgy működik, hogy a fúró elkezdi pörgetni, és akkor addig várunk, amíg el nem jut a meghatározott km-ig. Ha így van, akkor menet közben nem tudom ellenőrizni ugye, hogy az adott pillanatban hogy áll?
Tehát az a lényeg, hogy valahogy meg legyen oldva, hogy az én jelenlegi km-emet mutassa.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Bárdis árak:
Mann-filter légszűrő + olaj + benzin: 16,2k
Alco légszűrő + benzin + Mann olaj: 6,6kNem tudom mennyire látja el a feladatát az Alco (vagy pl. a Wix) márkájú légszűrő + üzemanyagszűrő, de én nem fogok + 10k-t kiadni a Mann miatt, persze az olajszűrő az Mann lesz...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Srácok, nagy nap ez a mai, nemsoká megyek a fordulatszámmérős óráért...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nos...
Ma átvettem délután a fordulatszámmérős óracsoportomat, amikor megláttam, egyből örültem neki, hogy pontosan az a kód van rajta, amit az én órámon is...
Elmentem egy haveromhoz, akinek van szerszámkészlete, és pontosan 8 órakor nekiestem a dolognak. Rob korábbi leírása szerint jártam el, és minden ment simán, könnyen. Az új óra nagyon poros volt belülről, ezért azt sikerült szétszednem, és megtakarítgattam egy kicsit. Kivettem a régi órát, beraktam az újat, ráadtam a gyújtást, és örömmel tapasztaltam, hogy működik, kijelzi a km-t, a vízhőfokot, és a benzinszintet. Minden happy, kivéve azt, hogy itt is pontosan azok az izzók nem égnek, amik az előző órában... Rob telefonos segítsége után megállapítottuk, hogy ez több, mint érdekes, és vagy valami biztosíték hiba lesz, vagy a kábelek, amiket bekötöttem, ott van valami oxidálódás... Az izzókat kicsavartam, becsavartam, mindet, és akkor 1 izzó megjavult, 1 meg elromlott... Tehát semmi előrelépés nem lett, csak most más helyen világítja meg egy kis ponton... Eközben vagy 4x kiszereltem-beszereltem az óracsoportot, egyszer már teljesen visszaraktam mindent, és utána kezdtem el foglalkozni az izzókkal...
Szinte hajszálpontosan 2 órát szenvedtem vele, a végén már teljesen rámsötétedett, 10 órára fejeztem be a munkát, öröm volt csinálni az elején, de a sötétben már nem annyira... Aztán odahívtam haveromat, mondom neki működik, de az izzókkal még mindig probléma van, majd holnap elmegyek az elektromos szerelőhöz, adja már kölcsön 1 napra a szerszámokat, még majd délelőtt itthon is foglalkozok vele, hátha...
Na ekkor beindítom az autót, és láss csodát, nem működik a fordulatszámmérő, abszolút meg sem moccan... Az ideg majd szét vetett!
Hazafele olyan ideges voltam, alig tudtam vezetni, teljesen elkeseredve 30-as tempóval jöttem haza... Azóta is idegesít a dolog, holnap el kell mennem az elektromos szerelőhöz, hátha vele többre jutunk...
Mi lehet a probléma? Esetleg az én autóm nem lenne képes fordulatszámmérésre? Az erősen vicc lenne... Vagy az óra a rossz? Legjobb esetben pedig a kábelek a rosszak, és az holnap kiderülhetne...
Rob, neked erről mi a véleményed? Amikor te beszerelted, utána azonnal ment a fordulatszámmérő, nem csináltál semmi különlegeset?
Amik egyébként zavarnak:
- A km számlálónak van egy erős sárga háttérvilágítása, azzal lehet kezdeni valamit? Régen nem volt háttérvilágítás, csak narancssárgával kiírva a számokat, de itt olyan erős a világítás, hogy majdnem bevilágít engem, mondanom sem kell, borzasztó zavaró. Ha ezt nem lehet megoldani, akkor ez az óra repül a kukába... Rob, neked ez milyen a tieden?
- Az index a bal oldalon inkább kékes beütésű, a jobb index pedig inkább fakó zöld... Szintén idegesítő, hogy nem egyforma, mit az előzőn, ráadásul ez is olyan erősen világít...
- A tompított fényszóró visszajelzője nem ég, remélem ez is csak az izzóhibás dologba esik bele, igaz régen ez is működött.
- A távolsági szintén olyan erősen világít, nem olyan diszkréten mint a régiben...Összességében tiszta ideg vagyok ezen 2 óra szerelés után
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #20122 üzenetére
Megint szerelgettem a dolgot, de nem történt javulás. A biztosítékokat megnézem, nem találtam olyat, ami ki lenne menve... Aztán nekiestem az óracsoportnak, a kábeleket megkapargattam, de azok nem oxidálódtak el, legalábbis szemre mintha új lenne. Úgy van bekötve, hogy balról jobbra haladva: fehér-barna-fekete-szürke. Így volt a régi óracsoportnál is.
A világítás továbbra is szar, most pl. már csak egyetlen egy ponton világít, de az az érdekes, hogy amikor megcseréltem a távolsági és tompított izzóját, átfordult, és mostmár a tompítottat jelzi, a távolságit meg nem. Pedig egyik izzó sincs kiégve ránézésre... Ja, és azt sem tudom, hogy mi a technikája az izzó kivételének, mert én akárhogy húzom, nem jön ki...
Szerinted tutibiztos, hogy az én autómnak kellene tudni mérni a fordulatszámot? Vagy lehet maga az óracsoport a rossz?
Délután elmegyek az elektromos szerelőhöz, kíváncsi vagyok ő mire jut...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Így vesszők nélkül nem világos teljesen... Tehát az ecut hogy nullázzam le? Azt írtad le, ezzel az akksis valamivel?
Tehát vegyem le a sarut (pozitívat?), utána mit jelent a pihi? Az új óra meg be van rakva most, akkor azt vegyem ki előtte? Majd saru le, és új óra be? Utána 1-2 órát várjak a semmire, és akkor rakjam vissza a sarut? Ez lenne az ecu nullázás?
-
giigz
veterán
Sajnos van egy olyan sejtésem, hogy igazad lesz... De legalább tudom, mi a gond... Egyébként mennyibe kerül egy ilyen bekábelezés kb.?
Ha nemsoká elviszem a szerelőhöz, akkor ő ott pár perc alatt, vagy mondjuk egy félóra alatt meg tudja csinálni, vagy ez nagyobb folyamat, és ott kell hagynom?
Ja, és mi a f@szomért nincs nekem bekábelezve?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #20141 üzenetére
Köszi! Az összehasonlítás után tényleg könnyen le lehet majd vonni a következtetéseket. A legszélső (jobb oldali, fordulatszámmérő mögötti) csatlakozón nekem 6 kábel megy, a becsatlakozás felől bal oldalról kezdve zöld-citromsárga-lila-rózsaszín-fakó rózsaszín-narancssárga. Le is fotóztam:
Ja igen, voltam a villamossági szerelőnél, most tele van, majd csütörtökön délelőtt mehetek hozzá. Elmondtam neki a problémámat, ott hirtelen nem nagyon volt ötlete, hogy mit is lehetne vele csinálni, és megmondom őszintén, nekem sincs fogalmam róla, hogy honnan lehetne jelet adni neki... Pedig valahonnan a gyári kábel is megy
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem milyen típusú a gyújtótrafóm? Ha jól sejtem onnan fog majd jönni a jel, csak egy kábel kell, amit a jó helyre kell bekötni, ami robnak bevan, nekem meg nincs...
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!