Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Viktor0610 #60107 üzenetére

    Az elévülés viszonylag egyszerű, bár volt 2015-ben ptk változás. 2015-ig évente történő felszólítással meghosszabbítható volt egy-egy évvel. 2015 óta már nem, egy éven belül jogi útra kell terelni a követelést, különben elévül.
    Fontos tudni, hogy az elévüléssel maga a követelés nem szűnik meg, de azt bíróság vagy más hatóság előtt már érvényesíteni nem lehet. Az Intrum nem hatóság, csak egy cég, aki a követelést megvásárolta. Cégként, a saját befektetése érdekében igyekszik behajtani a követelést, amit viszont közjegyző/bíróság elé csak akkor érdemes neki vinni, ha az még nem évült el. Többnyire itt viszont elévült követelésekről van szó, amik behajtására is megvannak a módszerei. Sokan megunják ui. az Intrum jelentkezéseit, és előbb-utóbb fizetnek. Zaklatásnak meg nem minősül, ha egy követeléskezelő liheg az ember nyakában, hiszen jogot érvényesít.
    Az én véleményem az, hogy a Telenor üzleti érdekei nem írhatják felül a tájékoztatási és 8 éves számlamegőrzési kötelezettségét, a nála érdeklődő régi előfizetői számára minimum számlamásolatot kötelesek biztosítani az ügyfél által vitatott követeléssel kapcsolatban.

Új hozzászólás Aktív témák