-
GAMEPOD.hu
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz Viktor0610 #58359 üzenetére
hogy mire elég? van egy pár perces youtube videó erről
viccen kívül, mondjuk navigálni, térképet nézni talán jó lehet. De én inkább a fő kártyát viszem magammal, ahol roaming keret is van eu-ban, az adatmegosztó meg otthon osztja.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz RoSSo3 #58573 üzenetére
annyhi, hogy a dual simes telók 99% dual stand by. Szóval, ha épp beszélsz, akkor megszakad a net a másik simen. Ha netezel és bejön egy hívás a hangos simre, akkor is megszakad a net.
Másrészt a hangos sim valószínűleg csak 2G módban lesz, hogy az adatsim menjen 3-4G módban. Ez alapvetően nem különösebben baj, csak esetleg, a lefedettség más lehet. Nekem voda hang (keveset beszélek) + telenor adatsim van hasonlóképpen.
-
azbest
félisten
válasz #81999360 #58587 üzenetére
az a trükk, hogy a telefont bár részletre kapod, de a vételárat forgalmi előlegként beszedik. Majd a 4edik hónap után kezdik el beszámítgatni a forgalom árába, de akkor sem 0ás lesz a számla, hanem csak egy részét fedezi, mert más áfája van a netnek, mint a hangnak. Aztán pár év alatt elfogy a benn álló előleg.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Viktor0610 #58675 üzenetére
ügyfélszolgálatosként lehet azt a kifejezést használjátok, hogy nem ismert a hiba, ebből adódhat a félreértés és az ellenszenv. Valójában nem volt elismert a hiba. Ismertnek ismert volt, mivel már bejelentették, csak senki sem vállalta még fel (technikus, mérnök, manager, marketing), hogy elismerje, ez egy általános hiba.
Nem cseszegetésként írom, anno egyik szolgáltatás fejlesztésénél mi is szívtunk olyan esetekkel, amikor hiába ismertük, hogy valami gond van valakinél, de képtelenek voltunk reprodukálni, így a kommunikáció az volt, hogy egyedi eset és kapnak jóváírást. Aztán, amikor már tizedjére kaptuk meg ugyanzt, s beletúrtam a használati statisztikákban, ott láttam meg, hogy valami gyártóspecifikus gond van, amit csak olyan készülék birtokában tudtunk volna vizsgálni (huawei huawei te csodás). És hát valóban megvan ez szolgáltatásoknál, hogy amíg csak néhány embert érint / panaszkodik miatta, addig a management inkább más feladatokat tesz prioritásba. Naív, aki azt hiszi, hogy bármelyik tömegszolgáltatásnál máshogy megy. Kicsit komolyabb előfizetés kell egy VIP kiszolgáláshoz
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz szabogabor10 #58865 üzenetére
Ha uk-ban előfizettél / regisztráltál valamilyen szolgáltatásra, akkor azt el kell tudnod érni eu-ból. Nem az változott, hogy bármit bárhonnan elérhet bárki. Hanem az, hogy a saját előfizetésedet más eu országból is el kell tudnod érned.
(#58869) szabogabor10
valamiből a szerzői jogi szakértőknek is meg kell élni[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #58988 üzenetére
az aktiválásról van visszajelzés. Az már a ló túlsó oldala, hogy a kommersz előfizetéssel prémium szolgáltatást vársz dedikált ügyintézéssel, azonnal ugró ügyeletes mérnökökkel.
Az, hogy mondjuk az esetek 99%-ában eléri a prémium szintet a szolgáltatás, inkább pozitívum. Benne van a szerződésedben, hogy 3 nap átfutási idő is lehet az ügyintézésben. Csak persze könnyű mgeszokni a jót, hogy többet kapsz a pénzedért, de csak az jár, amire szerződtél, minden azon felül csak pozitívum.A 2-3 ezer forintodért nem jár az, hogy több százezerért ugrasszák a mérnököket éjjel vagy hétvégén, hanem csak panasz esetén kapsz egy hibajegyet, amit idővel feldolgoznak. Majd, ha egyedi szerződést kötsz több százezerért vagy millióért, akkor lesz jogos a panaszod. De persze rögtön kiderül, hogy annyira nem is fontos ez a szolgáltatás számodra, hogy igazi pénzt fizess érte
(#58999) Somatom
bizony, amikor az ügyfél saját hülyeségéből okoz kárt magának, akkor csak méltányosság, a jó imidzs miatt kap jóváírást. Mert telesírja az ilyen ügyfél a világot, hazugságokkal hárítva a saját hibáját másokra. Amikor a szerződésben vállaltak sérülnek, azt kötbérnek hívják, amelyet a szerződés alapján fizet egyik fél a másiknak.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #59000 üzenetére
miért, szerinted ki billenti át az a flaget? Pistike majd bemegy a szerverterembe csavarhúzóval és átcsavarja a bitet? Meg, hogy bárki a cégnél össze-vissza állítgathat kedve szerint bármit a számítógépéről? Nem így működik a világ és így nem is lenne képes működni, csak káosz lenne.
Azért, mert otthon a kockás füzetbe két pillanat felírnod, hogy befizettél egy számlát, az nem jelenti azt, hogy bármi hasonló primitív és egyszerű módon megy egy komoly rendszerben, ami több millió előfizetőt kezel, ráadásul törvényeknek, adatvédelemnek is megfelelő módon.
Ha hiba van, akkor a kijavítása akár sokkal tovább is tarthat, mint három nap. A három nap csak arról szól, hogy átbillentik a flaget számodra. Ha valami hiba történik eközben, az már egy másik történet.
Maradjunk annyiban, hogy fogalom nélkül háborogsz valamin, amiben még egy csepp igazad sincsen. Láthatod, hogy tőlem is megkapja a kritikát a cég is, amikor valami sunnyogás vagy hiba van, de most te beszélsz zöldségeket.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #59003 üzenetére
még mindig teljes fogalomzavarban vagy. 3 napot vállaltak a szerződésben. Nem lesi az egész cég a te óhajodat éjjel-nappal. Számtalan oka lehet annak, hogy nem 7 másordpercbe telik most. Lehet karbantartás vagy fejlesztés vagy esetleg valami hiba, ami miatt lassabb a feldolgozás. Teljesen mindegy. 3 napra szerződtél két fillérért, ez jár. Az, hogy általában 7 másodperc alatt megtörténik, az csak pozitívum, de nem jár. Sokkal többe kerül az, hogy körülötted forogjon a világ, ahhoz kicsit drágább szerződést kell kötni. Ezt nem érted meg, mert kötöd az ebet a karóhoz, hogy de neked akkor is jár, hogy csak veled foglalkozznak. Nem jár.
Ha neked fontos, hogy nagy legyen a rendelkezésre állás, akkor sokkal többet kell fizetned. Olcsóbb alternatíva, ha több egymástól független cégnél is van hasonló olcsó előfizetésed. Általában nem egyszerre duguknak be. De mindenképp több pénzbe kerül, mint 1 mezei előfizetés. Nekem például ezért van az otthoni vezetékes mellé hipernet home csomag (amellett hogy útra is jó, otthon az a tartalék, ami már több hétvégén megoldotta az internetet, amikor a másik szolgáltató vlaamiért kiesett, pl péntek esti vihar után hétfői javításkor).
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #59006 üzenetére
"72 óra elfogadhatatlan késés"
akkor miért fogadtad el a szerződés megkötésével?
"nagyon komoly kárt okozhat az ügyfélnek"
az, hogy 3 napig vár arra, míg megérkezik az aktiválásról az értesítés, azt a "kárt" okozza, hogy addig nem netezik. Erre számítani kell a szerződése alapján. Az, hogy ész nélkül, aktiválás előtt kezd el valaki netezni, az a saját hülyesége. Ha annyira fontos az az internet, akkor valószínűleg a megéri a listaárat is. De valójában egyáltalán nem fontos, csak kényelmes. Erről van most is szó.
Ami jár, azt megkapod. Csak eddig nagyon kegyes lehetett veled az élet, hogy mindig jutott akkor is, amikor nem járt. Persze az is egy stratégia, hogy valaki kiveszekszik magának olyasmit, ami egyáltalán nem jár, csak a másik fél inkább enged, hogy hamarabb szabadujon. Amúgy meg tenni akarást emlegetsz, de általában a topicban filléreken megy a hiszti, a fizetni akarás hiányzik a másik oldalról, mert még mindig azt hiszik páran, hogy minden csak úgy jár, sőt még inkább ők fizessenek érte, amiért kegyeskednek igénybevenni
Amúgy marha jó érzés, hogy én ezt leírhatom, míg egy ügyfélszolgálatos sosem mondhatja ki az ügyfélnek az igazat, mert nem szabad megsérteni a pici lelkét az igazsággal
(#59009) snooze
ha a szerződésedben 7 másodperc van írva, akkor pattoghatsz. Ha 3 nap, akkor nem. Mégha fáj is. Páran azt hiszik, hogy a szabályoknak csak a rájuk nézve kedvező része számít, az nem, amikor rájuk nézve kedvezőtlen. Pedig az árban benne van mindkét rész.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Viktor0610 #59138 üzenetére
Ja, most a héten jött ki a stabil, publikus oreo. Én még nem tudtam kipróbálni, de már sokan elkezdték használni. A régi bétákról nem biztos, hogy alapból felkínálja a frissítést. Amúgy érdemes előtte kicsit utánakeresni mibox tobipban és redditen is, mert vannak panaszok is rá.
Vannak problémák, amiket lehet egy gyári visszaállítás megold, más problémák meg az új kernelből kimaradt támogatások miatt is lehetnek. -
azbest
félisten
Hát Viktor0610, a technikus kollégák nagyon gyorsan javították a mibox oreo távirányító problémát a mytv otthon appban. Viszont azóta pár percenként újracsatlakozik a streamhez az alkalmazás, megakadást okozva. Sd és hd is. Ja és olyankor figyelmenkívül hagyja azt is, ha alacsonyabb sávszélességre van állítva konfig, az alapértelmezett legjobbat adja a megakadás után
-
azbest
félisten
válasz Viktor0610 #59396 üzenetére
vagy szimplán andrid alatt is engedélyezni kell a roamingot a sim kártya beállításoknál
-
azbest
félisten
válasz radio100jozs #59412 üzenetére
Ezzel csak két probléma van.
Az idézett rész előtti mondat
"Mindkét típusú adatforgalmi kvóta elérését követően a kínált sávszélesség az adott időszakon belül a tarifacsomagba foglalt kvóta felhasználását követő kínált sávszélességre csökken.""Amennyiben akár az extra 100 GB éjszakai adatforgalom, akár a tarifához biztosított normál adatmennyiség felhasználásra kerül az adott idősávban, úgy a másik idősáv adatforgalmi kvótáját nem lehet felhasználni."
Az idézett rész pedig szerintem nem azt jelenti, hogy ezzel a két időszak külön-külön és egymástól függetlenül kerül felhasználásra. Hanem éppen ellenkezőleg: ha a kettő közül bármelyiket teljesen felhaszálja, akkor a másokat is elbukja. Ehhez képest még jó, hogy csak azt korlátozzák, amelyik időszak elfogyott.Persze lehet, hogy másra gondolt a szerző, meg némi ellentmodás is van a két bekezdés közt. A sorozatos változtatgatás, ollózgatás után nem ez lenne az első eset, amikor a szerződés helyett valami egészen más gyakorlat vagy értelmezés menne valójában. Egyszerűen csak nem a telenor erőssége, hogy a szerződés a valós gyakorlatot tartalmazza. Hol tévedésből, hogy a renszerük technikai korlátai miatt.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
bocsi, de rosszul értelmezted az idézett részt [link]
Nem arról van szó, hogy csak wifiről lehetne használni. Arról van szó, hogy csakis a upc hálózatán belül érhető el (az, hogy melyik upc hálózatról, az mindegy, fel is sorolja őket). Ez azt jelenti, hogy nem publikus szolgáltatást nyújtanak, hanem csakis a cég infrastruktúráján érhető el. Ez olyan, mint az iptv hálózatok a kábeltévéknél, a publikus internetről, másik cég hálózatából nem érhető el. (az mindegy, hogy a upc mobilnetnek ki a fizikai szolgáltatója, mert akkor is szeparált belső szolgáltatás).
Ellenpélda például a telenor mytv vagy itt-ott tévé, amelyek "OTT" szolgáltatások, bárhonnan elérhetőek az interneten át (nem számítva a használt adatátviteli hálózat korlátozásait).
szerk, mondjuk te is azt mondod, hogy saját hálózatból megy csak, de ez nem jó érv a "csak wifi" mellett.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz totopad #59496 üzenetére
nem kell internet előfizetés hozzá. Technikailag egy közös platformon megy minden, azaz ip alapon, de maga a szolgáltatás elkülönül az internet hozzáféréstől.
A telenort például azért tudta szivatni az nmhh, mivel a tévé szolgáltatás nem különül el így az internetszolgáltatástól. Vagy legalábbis mobil esetben nem igazán így tekintenek rá. Lehet, hogyha csak telenor mobilhálózatból lenne elérhető a mytv, akkor nem vonatkoznának rá azok a megkötések amelyek miatt belekötöttek a korlátlan adatforglamába korábban. Bár gyakorlatilag végülis most is korlátlan a tévé forgalom, de ott viszont muszáj, hogy legyen még adatforgalmi kereted. Legalábbis úgy tűnik az nmhh így békélt meg a helyzettel. Szóval úgy tűnik, hogy pont a mobil tévénél kényszeríti bele a hatóság abba a telenort, hogy kelljen hozzá internet előfizetés a telenor saját hálózatán belül való használathoz. Telekom esetén viszont nem muszáj netre előfizetni, hogy legyen tévé. A különbség az, hogy a telekom net csak telekom hálóról érhető el, míg a telenor tévé nem csak telenor hálózatról. Ingoványos.
-
azbest
félisten
válasz viktorhu #59501 üzenetére
az amcsi ügy európában irreleváns, főleg, hogy azóta már ott nincs net neutrality. Európában meg az utóbbi időszakban regulázták meg, hogy legyen net neutrality. Persze valóban ezért volt problémázás, hogy úgymond a saját szolgáltatás előnyt kapott, mert az ő forgalma nem számított bele a forgalomba, míg valami más online szolgáltatás meg igen. A pénzért vehető, felsorolt online szolgáltatások korlátlanságát adó csomagokat meg is szüntették emiatt.
Az nmhh biztos, hogy nem azért szólt bele, mert a mobiltévének is kell kapacitás a tornyokon. Meg lehet nézni a közzétett ügyleírásokat. Sokszor linkeltük őket anno. Azért szólt bele, mert tudtál mytv-t nézni, miközben más streaming szolgáltatást nem, ha elfogyott az adatkereted. Most, ha elfogy az adatkereted, akkor a mytv is használhatatlanná válik, mert annak a forgalmát is lelassítják, nem csak a többiét.
(#59503) Syl
ő: Nincs olyan, hogy almát csak piacon lehetne kapni.
te: De hát ez nem igaz, mert körtét csak a sarki közértben lehet kapni
én: Mindkét állítás igaz, csak nincs köztük összefüggés.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz viktorhu #59506 üzenetére
nem... nem prioritizálta felül a youtubebal szemben a mytv-t, nem lassította a youtubeot, hogy rosszabbnak tüntesse fel a mytv-vel szemben.
Te az aktiálisan elérhető sebességről beszélsz, ami a hálózat terheltségétől függ, de az nmhh-nak a felhaszánáló szerződésében lévő felhasználható adatmennyiség kapcsán volt problémája. Az, hogy az egész hálózat lassabb, ha sokan tévéznek, mindent érint, magát a tévét is. Ahogy a youtubeozás is mindent egyformán lassít. 0kbps a garantált.
Szóval ne keverd a technikai szintből adódó természetes sebességbeli korlátot a mesterséges, előfizetéstől függő, felhasználható mennyiségi korláttal. Ugyanis az nmhh a mennyiségi korlát kapcsán emelt kifogást több esetben is, hogy az alól volt kivétel a tv (és külön csomagban más dolgok is, de azokat megszüntették).
És kérlek bele se kezdj abba, hogy a természetes sebességbeli korlátból lehet számolni természetes mennyiségbeli korlátot is, mert nem ez a téma.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz ZEN1TH #59619 üzenetére
Ellenőrizd, hogy a telefonodon engedélyezve van-e a roaming a sim beállításainál.
A my telenor webes felületen is nézd meg, hogy engedélyezve van-e a roaming (nem tudom, mi az alap) a csomagodnál.
Azzal a lendülettel a 2-es zónás roamingot meg tilthatod szintén a webes felület egyik részén. Nem tudom, hogy ausztria melyik részére mégy, de svájc nem része az 1es zónának és ha átroamingol a határtól oda, akkor meglephet 16 ezer körüli extra számlával, mielőtt az alapértelmezett limit miatt lekapcsol.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz MAGUS7 #59628 üzenetére
erről jut eszembe... nem tudom a régi szerződéseket hogyan érinti, de mintha valami olyan dolog is lett volna a hűségek újraszabályozásakor, hogy a hűség leteltével azonos feltételek mellett határozatlan idejűre váltanak az előfizetések, ha az ügyfél nem változtat rajta. Jól emlékszem?
Ez mondjuk azoknak lehet érdekes, akiknek még bele tartozik a tévé is az extrából használható keretbe
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz hemaka #59676 üzenetére
hát persze... mert nem megy a gigabit egyszerre maximum sebességgel 2 millió ügyféllel. A fizika meg mondjon le, hogy korlátozni merészeli az adatátviteli sebességet a rendelkezésre álló, állami tenderen kapott néhány MHz sávszélességen.
Igazából semmi sem jó. Ha gyors, akkor van aki azért panaszkodik, mert használják. Ha lassú, akkor is azért panaszkodik valaki, mert miért használják mások. Igazából oda-vissza csak az önző hozzáállás megy. Mindig az a panasz, hogy az aktuális panaszkodónak miért nem megy max sebességgel, mert ő siet, neki jár, a többiek meg legyenek korlátozva. Esetleg b opcióként, ha neki lassú, akkor mindenkinek legyen lassú.. nehogy már valakinek jó legyne
A legtöbb panaszkodás kapcsán egyedül abban látok valamennyi igazságot, hogy a natolós kapcsolat beállításainál lehet, nem minden optimális, mert többen tapasztalták, hogy bedugulnak a nyitott kapcsolatok. Saját tapasztalatom meg, hogy 3G-n mintha lassan menne a kapcsolat felépítése cellaváltás után.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz mephi666 #59721 üzenetére
A gdpr jegyében, amit már évek óta be kellett volna tartani, de idén járt le a türelmi idő, kíváncsi lennék, mennyire törvényes jelképes és bizonytalan jogosságú tartozás miatt személyes adatokat tárolni és harmadik félnek átadni szerződésbontás után 5 évvel. 50 ezer ügyféladat kapcsán már a rosszhiszeműség miatt pár millió eurós zarifa is lehetne [link]
-
azbest
félisten
válasz viktorhu #60070 üzenetére
2g hálón még lehet beszélni, az ott is van, ha jól emlékszem . A hipernet home csomagoknál van az, hogy 3 és 4G hálózaton lehet csak használni, 2G alatt nincs adatforgalom rajta. Itthon és más eu országokban ez általában szépen működik. De valamiért a német roaming kapcsán valami zavar van az erőben, mert a telenor weblap szerint van mindhárom nagy szolgáltató felenged (3G-re igaz), de 4G is kellene legyen o2 hálózaton (nen enged fel rá).
Ausztriában gyönönyűen megy a 4G, 40 megabit körül mértem tegnap este a bécsi reptéren.
(#60067) Somatom
gondolom, ha valamikor megszűnne a német 3g (van egyáltalán tervben), akkor a telenornak is lépnie kellene, hogy azért ne legyern fehér folt némelyik csomagnál.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nocsak, a hipernet home csomag mostmár 2g-vel is tud kommunikáln. Korábban mintha nem lett volna vele forgalom, hanem csak 3-4G.
Úgy merült fel bennem, hogy roaming kapcsán is rácsodálkoztam, hogy a németeknél ment 2g alatt a forgalom. S most rápróbáltam itthon is megy. Egyébként a telenor teljesen korrektül áll a német roaming 4g hiányára szóló bejelentésemhez. Kértek, hogy gyűjtsek időpontokat, ezt meg is tettem, a megbeszélt időben vissza is hívtak, vizsgálják.
-
azbest
félisten
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy bárki van-e akinek megy a 4g kinn (2017 augusztustól o2de-vel). Mert csak arról hallani, hogy van akinek nem megy
Egy érdekességet már láttam, hogy egyikőnkenk eplus hálók nem látszanak, másikunknak meg az o2 nem látszik. A poén, hogy eplus és o2 közösködik a hálózaton, mint itthon a telekom és telenor, szóval esélyes, hogy mindkettőnek kellene lennie (volt már rá példa, hogy láttam, kapcsolódtam eplus-ra, de amikor direkt manuálisan akartam választani, akkor a listán sem látszott)
Mondjuk erősen gondolkodom, hogy kéne új telefon. Meg van pár teszt készülék is melóhelyen, csak azok már mind nano simesek, nekem meg a főkártya még nem az, szóval minimum vágatni, vágni kell, hogy bemenjen.
A 3g tényleg vállalható, csak néhány zsúfolt helyen dugul be, mert sokan kapcsolódnak rá. Meg mintha 3g-ve l hamarabb merülne a mostani teló.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
-
azbest
félisten
-
azbest
félisten
válasz #65675776 #60267 üzenetére
Ezt a magyarországos dolgot már az első adategyeztetésnél is kisakkozták az érintettek. Fura, hogy neked nem olyan volt korábban is. Úgy emlékeztem, hogy csak a régi papír alapúnál nem volt mellette magyarország.
Amúgy tényleg elég idióta a rendszer, de ez valsz nem a szolgáltató hibája, mert mindháromnál rá lehet futni hasonlóra.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #60266 üzenetére
Német roaming 4g kapcsán fejlemény:
"Szeretnénk tájékoztatni, hogy a bejelentését részletesen kivizsgáltuk, mely során vonatkozó rendszereink ellenőrzése során nem állapítottunk meg hibát.
A probléma megoldása érdekében felvettük a kapcsolatot roaming partnerünkkel, akik konfigurációs hibát állapítottak, amit javítottak.
A tapasztalt kellemetlenségért szíves elnézését kérjük, türelmét köszönjük."Ha arra jársz, akkor próbáld újra Hamarosan én is ki tudom próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
-
azbest
félisten
válasz darvinya #60351 üzenetére
Nem kell elmélkedni olyan dolgokról, amit nem ismersz
Úgy 2013-14 körültől nem tiltják a wifi használatot a fedélzeten európában sem. Emlékszem, pont hetekkel előtte utaztam épp. Az utaskísérők külön felhívták a figyelmet rá, hogy a szabályok miatt akkor még ki kellett magát a telefont is kapcsolni, de egyúttal mondták, hogy már csak két hét és változik ez.
Idén 50+ felszállás után már hallottam párszor az utasok tájékoztatását. A telefonokat nem kell kikapcsolni. Repülőmódot kérnek, de a wifit szabad aktiválni. Sok gépen eleve van wifis internet szolgáltatás is jó pénzért a repülési magasságot elérve (mert akkor tud ráálni a műholdra a berendezés).
Némelyik régebbi építésű gépen szokták mondani külön, hogy a bluetooth-ot viszont kapcsolják ki. Hogy miért, azt nem tudom, hisz az is 2.4GHz-en kommunikál, mint a fedélzeti wifi. Lehet pont azért, mert a bluetooth forgalom lassítani tudja a drága wifit
Ja meg szokott lenni a fedélzeti wifis elérésű online felületen médiaszolgáltatás is, avagy, megfelelő előfizetéssel zenét vagy filmeket nézni. Ahol van az üléseken még régi fajta médiaszolgáltatásos berendezés (belső 10 csatornás zene meg hasonlók), azok már nem üzemelnek. A kedvencem, hogy lehet követni térképen, hogy hol járunk éppen.
Ezen kívült persze a fel- és leszálláskor a laptopokat is eltetetik, de annak nem a kommunikáció az oka, hanem balesetveszélyes, ha vészhelyzetkor elkezdenek az utastérben repkedni a nehéz készülékek. Persze mivel az egyszerűség kedvéért laptopokra mondják ezt, de a tableteket akkor is lehet használni, ezért van olyan faramuci helyzet, hogy egy 12"-os ultrabookot eltetetnek, de egy 15"-ös tabletet meg nem.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Somatom #60401 üzenetére
No nézd csak hány g van a sarokban
Elsőre magától sehová sem ment fel. Szóval kézi választással rápróbáltam. Akkor még e-plus néven volt... felmentem sikerrel arra a 4gre. Aztán auto választással a buta vodára ment 3gre... szóval újra manuálisan, de már o2 4g néven megint sikerrel rajta vagyok. Szóval nálam működik a német szolgáltató telenor kérésére történt konfig javítása.
Müncheni reptéren így csapatja [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz azbest #59413 üzenetére
Tegnap mivel vacakolt a szállodában a wifi, gondoltam egyet és rápróbáltam, hogy a gyakorlatban hogy van ez az éjszaki net roaming része, meg hogy milyen sorrendben harap belőle a forgalom.
Nekem hipernet home L van, aminél ez a felállás:
otthon a normál keret 100GB, erre rárendeltem "ingyen" az extra keretből az éjszakai 100GB-ot. Nameg alapból a csomag része a korlátlan böngészés és email.Roamingban ez bonyolódik, mert mindegyiknek van külön kerete:
eu roaming 5.5GB körül (vagy 8,5.. ha jól emlékszem az app 8 felett ír, az sms 5 felett).
eu roaming éjszakai adatkeret 1024MB
eu roaming email és böngészés adatkeret 5632MBA lényeg, hogy úgy tapasztaltam, hogy 23-8 közt az éjszakai adatkeret 1GB-jával kezdni, s jön sms arról, hogy fele, 80%-a és végül teljesen elfogyott.
Aztán az email és böngészés roamingját kezdni fogyasztani. Szóval esélyes, hogy azután meg tényleg elkezdi a percek után számolni a pénzt, a normál roaming keret használata helyett.
Ahhoz nem volt elég gyors most, hogy kivárjam míg elfogy az is, hogy lássam.Ezt csak aztért írtam le, hogy legyen gyakorlati tapasztalat is a múltkori elmélkedés után. Úgy tűnik így érdemes lehet lemondani az éjszakai keret elfogyása után az éjszakait roaming közben, hogyha éjjel kellene még normál forgalom. Az email és böngészés keretnél sem érzékeltem semmi különbséget a nappalihoz képest, minden működött és nem volt lassabb. Azért éjjel 6 és nappal 5-8GB sem rossz az alapdíjért.
Mondjuk az sms azt javasolja, hogy mivel elfogyott az intenret keret, vegyek egyszeri plusz adatot... de nem esküdnék rá, hogy a rendszernek van annyi esze, hogy azt az éjszakai keretbe felhasználja.
-
azbest
félisten
válasz azbest #60528 üzenetére
uhú, hát a telenor mobilapp nagyon fals módon számolgat roaming közben. A számlán végülis nem a roaming böngészés és email keret terhére ment a forgalom, hanem forintosítva lett.
Majd külök nekik egy hibajelentést, mert kb sehogy sem kerek a számlázás. A számlán sajnos nincs lebontva ez különböző keretekre. Csak a tarifában foglalt 0 forintos forgalom és a pénzes forgalom van külön feltüntetve. Szóval per pillanat, vagy teljesen rosszul kezelik a roaming keretet, amikor többféle opció is aktív, vagy csupán az app mutat teljesen rossz számokat.
A számlán lett kb 5.5GB ingyenes roaming, plusz 2GB fizetős roaming.
Az appban volt kb 8704 - 5686 = 3018 roaming, 5632 - 4504 = 1128 böngészés és email, és 1024 éjszakai roaming. Szumma 5170. És 0 ft egyéb díjat írt. (Hm utolsó délután még némi nappali forgalom lehetett, de nem sok, meg nem éjszakai)A számlán meg szerepel 5424 roaming és 2102 többlet roaming forgalom. Persze biztos megvan a logikája valahol a mélyben, csak ember nincs aki kibogozza
-
azbest
félisten
válasz azbest #60576 üzenetére
Noh, hibajelentés ment. Legalább 1-2 bugra fényt derített ez a kis éjszakai roaming netezés. 4 ezresbe fájt, ami majd kiderül, hogy jogos volt -e, amikor kibogozzák az összekuszálódott forgalomszámlálást
Ha így haladok én leszek a kedvenc vagy a "kedvenc" panaszosuk
Mentségemre legyen szólva, hogy valsz én vagyok az álom hibajelentő a problémák megfelelő leírásában és információ biztosításában. Szakmai ártalom, más szolgáltatás technikusi oldaláról én is szoktam olvasni ügyfélpanaszokat és hát... nehéz néha kibogozni mire gondolt a költő és milyen problémát látott -
azbest
félisten
válasz kraftxld #60714 üzenetére
nem feltétlen a kártyaadatot jegyzik meg, hanem úgy tudom kártyánál is létezik az, hogy nem egy alkalomra, hanem ismétlődő levonásokra ad jogot. Szóval lényegében egy tokent kapnak amit a következő alkalomra használhatnak, míg le nem mondod.
Ha biztosra akarsz menni, akkor váltasz ki külön online fizetésre kártyát, amihez külön számla is tartozik. Sok banknál van ilyen megoldás, van ahol lényegében plusz költségbe sem kerül az internetkártya. A hozzá tartozó számlán pedig csak annyi pénzt tartasz, ami kell az ismert levonásokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz atoszmester #60893 üzenetére
amúgy ez egy érdekes kérdés, majd előbb utóbb nekem is elérkezik az ideje. Elvileg úgy változtak a szabályok, hogy hűség végén, ha az ügyfél nem változtat, akkor az addigi áron kellene folytatni az addigi szolgáltatást, ha jól értem.
Viszont, mivel a telenornál szinte minden alap ászf + kiegészítő ászf + akctiók ászf szinteken megy át és sokszor végül az akciós tartalmazza az igazi árat, így lehet, hogy véget ért az akció felkiáltással az eredeti listaárat adhatják. Még mostanában kezdenek kipörögni talán a régi hűségek, szóval nem annyira közismert a telenor hozzáállása. Mert persze az is lehet, hogy az ügyfél számára is kedvező módon kezelik a helyzetet.
-
azbest
félisten
válasz 4Grider #60904 üzenetére
Azt nem érti, hogy a jelenlegi ászf szerint csak hűség esetén jár extra keret, amiből ingyen tévét fizet. Ha nem hűséges, akkor nem jár a keret és mondjuk ki kell fizetnie a tévét is, ha megtartja. Ha meg hűséget akar, akkor már új feltételekkel nem jár neki tévére váltható keret. Ezen kívül az akciós mellékletben kb mindenhol ott van, hogy visszavonásig érvényesek a kedvezmények, szóval bármikor listaáárá változhat az akciós ár, elvileg
Az, hogyha változik az ár, józan paraszti ésszel kedvezőtlen dolog. De ugyanaz a szerződés mondja ki, az nem változik, a feltételek a hűség alatt is ugyanazok voltak. Na ezért nem merem kimondani, hogy így vagy úgy, mert ez a jogászok és marketingesek szándékától függ.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz atoszmester #60908 üzenetére
Nekem is jó kérdés lesz majd, ha eljön az ideje.
Nálam a 100as csomaghoz ékszakai 100as és hbo go van.Igaz, a roaming számlázási hibajelentés tisztázása után, lehet lemondom az éjszaka 100asi netet. Mivel nem kiegészíti, hanem teljesen lecseréli 23-08 közt a normál netelőfizetést. És ez roamingban is így lett alkalmazva, szóval éjjel 1GB-ból gazdálkodhatom és nem veszi figyelembe se a nappali roaming keretét (7 vagy 8.5 - ez sem tiszta jelenleg, a heibajelentés része), se a csomag részét képező korlátlan böngészés roaming keretét (5.5), hanem forgalom alapján fizetős éjjel 1GB felett.
Ez kerül most 5256-ba nekem, ha jól látom. Ha lejárat után is megmaradna az extra kedvezmény keret és fel is lehet ugyanígy használni, akkor végülis nem rosz.
Ha viszont pluszban kellene ráfizetni hbo-t, esetleg éjszakai netet, akkor 2490 + 819 = 8556. Úgy azokat az extrákat biztos nem fizetném elő. Szóval vagy meghagynom majd így a 100as keretet, vagy átváltok flottás korlátlanra hasonló áron. Aki meg új előfizető még hűséggel is 6570-at fizet és max éjszakai keretre vagy zenére tudja fordítani.
Hbo közvetlen előfizetés 1490 lett, szóval mivel nem lg tévém van, nem kell szolgáltatós változatban kötnöm, hogy működjön rajta, akkor azt már nem telenoron át kötném. A sima tévés előfizetés nagyobb szívás lenne, mert ott sokat emelkedtek az árak az új csomagokkal telenornál.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz mcdennis #60918 üzenetére
Mobilneten 3-4-5G váltások hoznak nagyobb kereteket és gyorsabb sebességet. De az is véges, mert a frekvenciakészlet is véges. Vezetéken könnyű többszörözni a sebességet, mert ott legfeljebb több vezeték kell, lehet párhuzamosítani.
Meg itthon jellemző, hogy a publikus díjcsomagok helyett flottában lehet olcsón sokat kapni. Magyarok vagyunk, pult alól sunyiban megy az üzlet, erre áll sokkaknak a gondolkodása
-
azbest
félisten
válasz DrBubo77 #60929 üzenetére
hát, a xiaomi bolt megnyitós topic alapján még a márkaboltba sem képesek terméket szállítani, mert azon logisztikázik a gyártó, hogy csak az általa kontrolált csatornákon át jöjjön az országba bármi, nehogy máshol meg lehessen venni. Így most még a saját partnereknek sem képes szállítani
Valószínűleg pont a hivatalos partnereket szivatják meg legjobban, hiszen azokkal feccöltettek be úgy egy csomó pénzt, hogy közben nincs forgalmuk, mert nincs termék. Tiszta apple, mikor terjeszkedést követeltek a helyi partnerektől, akik éveken át tolták a szekerüket, csak épp a befektetést és a rongyrázást nem termelhette ki ezen a piacon. A kockázat meg nem a gyártóé, csak a követelések azok.
(#60926) mcdennis
az lehet, hogy egy-egy felhasználó nem lát különbséget. Csak közben sokkal több felhasználó és együttesen sokkal több forgalmat tud bonyolítani.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Starchm #60933 üzenetére
próbáld úgy, hogy kényszerített leállítás, adatok törlése, app törlése és újratelepítés.
Csak mert, ha az appot törlöd és újrarakod, akkor valsz a google backupból visszateszi a korábbi adatokat az app alá.Kapcsolódásnál meg próbáld úgy, hogy nem vagy wifi hálózaton, hanem mobilnetről. A régi verziók csak úgy léptek be okosan, bár a mostani mintha menne akkor is, ha a wifi is aktív.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz mcdennis #60937 üzenetére
azt se felejtsük ki, hogy a jogszabályváltozás megtiltotta, hogy a két éves hűségért cserében árkedvezmény legyen. Ugyanannyit lehet csak kérni, mint egy év után, csak a router van pluszban "ingyen".
Annó a 100as csomag 8 390-ról indult, amiből egy ezres lejött az e-komfortért. Majd ebből jött 20% kétéves hűségre. Ingyen router. Így volt 5912. Végül az áfa változása hozott még pár százast, amivel 5256 lett.
Szóval a körülmények miatt ma nem lehet annyi kedvezményt kapni az előfizetésre. Nameg esélyes, hogy a hello data felé terelnék inkább az embereket.
Az alapszolgáltatás nem kevesebb. Az ingyen ajándékokat kurtították meg erősen.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz havast #60982 üzenetére
Alá kellet írnod átvételkor a szerződést. Annak a szerződésnek vissza kell érnie a telenorhoz a posta által. Akkor egy ügyintézőnek fel kell vinni a rendszerbe. Legalábbis nekem ez volt a hipernet home kapcsán. Szóval nem teljesen automatikus Neked tényleg nincs teendőd, de legalább 2 munkanap kell, mire a postától visszajut.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen program, ami...?
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest