-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #931 üzenetére
Canon 24-70L IS II, a Canon 70-200/4L IS és a Canon 70-200/2.8L IS II is megfogja a 4 Fé-t...De ezek ugye Canonok...
"Itt a JohnyBlue féle csudaállványom a pisztollyal, ideje bevetni.
"
Minek a pisztoly? Nem üt elég nagyot az állvány?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
Freddy76 #948 üzenetére
Van egy óriási hátránya a szenzormozgatásos képstabinak: a keresőképed nem stabilizált. Telés fotózásnál ez nagyon megkeseríti az életet.
(#964) cool13: Ja, hogy ott az EXIF...
Jól eldugták. Képen jobbklikkre nem bújik elő, meg az FxIF plugin sem látja a Firefoxban.
(#965) atok666: Normális: olyankor ki kell takarni, a vállszíjon van a hozzávaló gumisapka (legalábbis Canonnál). Ami viszont nem normális, ha a kijelző fénye is bezavarja (Egyes korai 5D3-aknak volt típushibája: a szerviz nemes egyszerűséggel egy fekete szigszalagot ragasztott be - szó szerint patchelte
).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
dabgergo #1009 üzenetére
Nekem Pixel Vertaxom van az 5D3-on: szerintem cserélni fogom az expógombját, mert nem érezhető a nyomáspontja félállásnál, amikor az AF-t indítja. Csomó képet ellőttem már emiatt, mert a váz saját expógombja teljesen korrektül érezhető és amikor váltok, mindig kell 1-2 nyomás, mire ráérzek...
Kérdezd meg cOxErT is: nekik is ugyanilyen marcsáik vannak (együtt rendeltük őket).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Jogos: felment az ára, 1 éve még 130 körül volt használtan (most E-Bay-ről is 150k újonnan).
A miheztartás végett: a Sigma 10-20/4-5.6 F8-on olyan éles, mint a Tokina 11-16/2.8 2.8-on.
Szóval az árához mérten a minősége is kompromisszumos. És a Tokina képe sokkal de sokkal részletgazdagabb.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #1123 üzenetére
Egyszer én is elkezdtem összeszámolni a stúdiócuccaim árát...Gyorsan le is mentem hídba, de senki sem avatott fel.
Nemrég beszéltem egy stúdió-portréfotós kollégával, pont most költöznek új helyre: 200k / hó a bérleti díja az általuk stúdiónak használt belvárosi lakásnak.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ő úgy értette, hogy az Eneloopokkal nincsen meg a max. sorozatsebesség. Ez minden gyártónál így van, mert a külsőleg használt NiCd / NiMH akkuknak kisebb a cellafeszültsége (1,2v) a gyári akkukban lévő Li-Ion / Li-Pol (3,6 - 3,7v) cellákénál, így valamennyivel kevesebb szuflát biztosítanak a váznak. A Ni-Zn cellák meg még nem elterjedtek (azok szintén AA ill. AAA méretűek, de 1,6v a cellánkénti feszültségük).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"...számolgattam én is, ha úgy van hogy egy csajsziról készítenék valami komolyabb képet és már felöltözve sminkben hajjal jön oda akkor 3 órának elégnek kell lennie szerintem egy két dögös ruhás, egy bikinis meg pár félakt és akt sorozathoz."
Ennek max. a felére elég 3 óra és arra is csak akkor, ha már többször dolgoztatok együtt és nincsen "bemelegítési" időszak, amíg egymásra hangolódtok.
(#1147) XSIboy: Furcsán csinálja ezt a Nikon...Canonnál AA akkukkal csak a lassabb sorozat megy raw-ban (~4 FPS), a gyári akkuval (akár csak 1 db-al is) pedig megy a nagy sebességű is (6 FPS).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
Freddy76 #1160 üzenetére
Kelby nagyon jó oktatórendszert teremtett. Ugyanígy kimagasló a Jerry Ghionis-féle I.C.E. Society, ott is évente megújított tagságom van.
(#1165) XSIboy: Be kell kalibrálni a monitoraidat és akkor nem fog kifolyni a szemed. Ráadásként még a fehéregyensúlyuk is egyforma lesz.
(#1167) Eperkutyus: Használj műkönnyet, hogy nedvesen tartsa a szemedet és ne száradjon ki! Utómunkázós napokon átlagban 14-16 órát vagyok gép előtt, a kontaktlencse viselete megtanított a sűrűbb pislogásra, így annyira nem vészes, de tudom, hogy könnyen ki tud száradni az ember szeme. És ne Visine-t használj, mert abban tetrahydrozolin hydrochlorid van, ami kinyírja a szemben lévő hajszálereket!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
akela91 #1185 üzenetére
David Prakel - Kompozíció. Kicsit szárazabb, mint Kelby erőltettetten jópofizós stílusa, de legalább annyira hasznos.
(#1180) akela91: Ez a könyv is jó, meg ez is: Kreatív képkompozíció a fotográfiában.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ja, akkor az nem kalibrált.
A nem konkrétan arra a cuccra készített icc profilok csak placebo hatással bírnak, mint Kispolszkin a streetracing matrica.
(#1195) madgie: Nem irigyellek...A szél által felkavart nyári port hogy éled túl?
(#1197) XSIboy: Ténylegesen pontos kalibrálást csak kalibráló hardverrel (koloriméter, spektrofotométer, spektrorádióméter) lehet csinálni az adott rendszeren (Más, ugyanolyan komponensekből álló rendszer is eltérő eredményt ad!). Ha mélyebben érdekel a téma, akkor PÜ-ben folytassuk, ne a topicot offoljuk!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Már gyári számok is vannak az ellopott fotós felszereléshez.
Ha valaki nem lenne FB-n:
"József Balogh added 5 photos.
3 hours agoIsmételten minden fotós és nem fotós ismerőseim segítségét kérem az eltulajdonított eszközeim lehetséges fellelésében!
Frissített lista gyári adatokkal a múlt héten ellopott eszközeimről:
2013 05.16-án csütörtökön az Eger Tizeshonvéd u.12 1/6 sz. lakásba történt betörés kapcsán eltulajdonított fototechnikai eszközök listája
1 db Nikon D 700 fényképezőgép váz Gysz: 2238220 2db akkuval + töltő
1db Nikon MB-D 10 portrémarkolat Gysz:2102N04
1 db Nikon SB-800 rendszervaku Gysz: 2705857 4db Enelop (fehér) akkuval
1 db Nikon SB-900 rendszervaku Gy sz: 2597231 4 db Enelop (fekete) akkuval
1 db Nikkor AF-S 50mm f1.4G objektív Gysz: 366731
1 db Nikkor AF-S DX 16-85mm f 3.5-5-6G ED VR objektív Gysz: 22023242
1 db Nikon SC-29 szinkron kábel
1db Nikon AF 80-200mm ED f2.8 objektív (toló zoom)
1 db Tokin AT-X 28-70mm 28-70mm objektív
1 db Nikon F-601 filmes fényképezőgép 3 db objektívvel
1 db Canon EOS-5 filmes fényképezőgép 2 db objektívvel
1 db Mini TT1-N-CE PocketWizard rádiós kioldó-adó Gysz:1NC128472
2 db FlexTT5-N-CE PocketWizard rádiós kioldó-vevő Gysz: 5NC125556 és 5NC125362
1 db ST-LED5005 4 led-es video lámpa, nagykapacitású akkuval
1 db Professional Video Light LED-5010 6 led-es video lámpa, nagykapacitású akkuval
1 db ST-160 Mikrosat studio vaku Gysz: 031020823 Mikrosat feliaratú fekete hordtáskában, méhsejtráccsal
2 db Mikrosat 400-as studiovaku Gysz:08806041 és 08806049 Mikrosat feliratú fekete hordtáskában (guruló és hordozható bőrönszerű kivitel)
1 db Sony DCR-DVD 410/E/C video kamera Gysz: S01-1274165 2 db akkuval, akkutöltővel, 1 db VCL-0630X nagylátószögű konverziós lencsével, VCT-60AV állvánnyal, fekete táskában
1 db Hama kis gépállvány
1 db Manfrotto gépállvány, 1 db RCA fejjel
1 db Trekking fotóstáska, 1 db fekete színű fotóstáska piros szegéllyel"[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Persze: iMAC-et is csináltam már nem egyet. Zárójelben mondom, hogy a Huey semmit nem ér nagy színterű monitoron mint amilyen az iMAC is (ugyanaz az IPS panel van benne, mint a Dell U2711-ben).
(#1207) Viperator: Ha kiszáradt szemmel elkezdek pislogni úgy, hogy közben a lencse rajtam van, akkor a lencse hozzátapad a szemhéjamhoz és előbb vagy utóbb kiesik...Szóval számomra nem vált be.
(#1208) hotkar: Jegyezd fel magadnak az összehasonlíthatóság kedvéért és nullázd le a beállításokat!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
De white LED-es, viszont tudja a 96 vagy 98% Adobe RGB-t.
(#1214) Real_Necro: Nekem most a lencsetároló folyadék vált be a legjobban, de kipróbálom hátha jobb: köszönöm!
(#1215) madgie: Pedig lustaság fél egészség, tehát marhára egészségesnek kellene lenned...
Téma zárva, tényleg off!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
forceberg #1399 üzenetére
+1.
Sigma 50/1.4, 150/2.8, 120-300/2.8 etalon a maga nemében, képminőségben minimum párban vannak a náluk 2-3x drágább Canon / Nikon üvegekkel.
Tamron 17-50/2.8, 24-70/2.8 úgyszintén.
(#1403) Horbal: Jó tudni, akkor jól éreztem, cserélem a Vertax gombját.
(#1406) Peethy: Nektek is baloldalt van az obi kioldógombja és jobboldalt a csuklópánt, nem? Akkor hogyan nyomta be? Szerintem ez inkább user error volt...Évek óta használok mindenféle szíjakat (van két dupla vállpántom karabínerrel, meg van minden vázamon csuklószíj is, de még egyszer sem volt rá példa, hogy benyomódott volna a gomb...Valaki lemodellezhetné nekem, mert nem látom át...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Direkt fellöki az állványt, majd utána olyan óvatosan állítja fel, mintha attól romolhatna el...
Bár lehet csak az állványt féltette, mert valami HAMA-szerű volt...
(#1421) Peethy: Ha az oldalán volt úgy érthetőbb, de akkor is furcsa, hogy mitől nyomódott be a gomb. Annyira szorosan a bajonett tövében van, hogy nagyon nehezen hozzáférhető.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Számomra ott vesztette el a hitelességét a videó, amikor a "jégkorszak" után kiolvasztotta és az akkutartóból kivette a benne lévő jégtömböt, majd visszazárta az akkutartót. Magyarán több, mint csak pára nedvesség van benne és bezárva soha nem szárad ki...Az már más kérdés, hogy ezek szerint az elektronika konkrétan vizet kapott és úgy elég nehezen működik. A másik fele meg, hogy az ilyen beázásos korróziók lassan eszik szét az elektromos alkatrészeket: lehet, hogy pár hónapig még működik utána aztán egyik nap csak nem kapcsol be...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
atok666 #1488 üzenetére
Ez azért van, mert minél több részlet van egy képen, annál több információt hordoz, tehát annál nagyobb a fájl mérete is (Próbáld ki, hogy egy képet élesíts és mentsd el másik fájlba, majd hasonlítsd össze a méretét az eredetijével!). A váz becslés közben csak átlagértékkel számol, viszont menet közben folyamatosan újraszámolja és korrigálja az üres helyre menthető képek számát a már mentett képek pontos méretének függvényében.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Pedig a zaj szerkezete sok mindent elárul. Pl. az utólagos képmanipulálásokat is felfedi, mert ott lokálisan megváltozik a zajkép. A közismert hárombetűs amerikai nyomozóiroda is alkalmaz erre kihegyezett algoritmusokat a bűnelkövetők leleplezésében.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az a baj, hogy egyelőre hazánkban vizuális kultúra mint olyan nem nagyon létezik (tisztelet a kivételnek). A nagy többségnek az tetszik, amit mások szanaszéjjel lájkolnak fakebook-on. Sőt, tovább megyek: feltesz saját magáról egy képet, ha sokan lájkolják akkor szerinte is az egyik legjobb kép ami róla készült. Ha nem kap lájkokat, akkor neki sem tetszik.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A szenzor úgy működik, hogy ha fény éri az objektíven keresztül, akkor a benne lévő fotodiódák a beérkező fény hatására elektronokat gerjesztenek, majd az elektronika ezt kiolvassa és továbbítja az A/D (analóg / digitális) átalakítónak, ami digitális jellé kvantálja. Külön - külön a zöldet, a vöröset és a kéket, majd ebből rakja össze a képet a váz szoftvere a végén.
Először is oszlassunk el egy fogalomzavart, amit nagyon sokan követnek: amit általában natív ISO-nak hívnak az nem több érték, hanem csak egy. Ez pedig a szenzorok alapérzékenysége, ami nagyrészt ISO 100, régebbi Nikonoknál ISO 200, a Canon 5D classic-nál meg pl. ISO 50...A szenzorok fényérzékenysége nem változtatható. Az ISO érték emelése tehát valójában nem a szenzor érzékenységét változtatja, hanem a szenzorból kiolvasott jeleket manipulálja. Minden, az alapérzékenységtől eltérő ISO érték elektronikus erősítés (gyengítés) útján jön létre, amit a kiegészítő áramkörök végeznek. Ha az erősítéssel a szenzor munkapontját eltoljuk, akkor csökken a dinamikája: zajosodik a jel, meg az információtartalmából is veszít (ez a válasz a "...vajon mért tünteti el a magas ISO a normális színeket?..." c. kérdésedre). Az hogy az ISO meddig emelhető váza válogatja: a régebbieket csak 1600-3200-ig, a legújabbakat már 25600-ig meg 51200-ig lehet tekerni. Ezt az ISO tartományt lehet aztán szoftveresen (virtuálisan, mint az analóg korszakban a push / pull eljárás volt) kiterjeszteni a legtöbb gép esetében fölfelé és lefelé, amit a gép rendszerint L, L1, L2, stb...Illetve H, H1, H2...stb.-vel jelez. Így van 102400-am pl. az 5D3-on.
Viszont ha lejjebb visszük az érzékenységet (Az alap 100-ról 50-re pl.) az is rosszabb minőséget eredményez, mert a gép valójában ISO 100-on készíti a képet, csak utána gyengíti a jelet: így információveszteség lép fel, mint minden jelátalakítás esetén.
Mivel semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik
képbe kerül még az is, hogy az ISO értékek csak irányadóak: a gyártók kis mértékben eltérnek tőle (akár szenzoronként más és más lehet a gyártási szórásból adódóan). Tehát az adott érzékenység mondjuk nem pontosan ISO100, hanem 1/3 vagy 2/3 Fé-kel több vagy kevesebb...Ez azt jelenti, hogy egyénileg kell kikísérletezni, hogy az adott szenzoron milyen beállítással kapjuk a legzajmentesebb képet. Itt egy példa videó (bocsi: Canon 7D
), magáért beszél. A DxO Labs oldalán (a váz kiválasztása után a "measurements" fülön) is érdemes körülnézni: korrekt tesztjeik vannak a szenzorokról, kiderülhet egy-két érdekesség.
Az expóeltolásos megoldás pedig úgy működik, hogy exponáláskor fölé lősz valamennyivel (amennyit a váz kiégés nélkül enged a vázba épített képjavító technikák alkalmazásával), majd számítógépen kidolgozáskor ugyanannyival visszahúzod, ezzel eltűnik a zaj jó része és a sötétebb részeken is több részlet hozható vissza.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #1835 üzenetére
Megrendítő, hogy a képstabilizátort Michael J. Fox-szal reklámozzák...A fiatalabb generációknak mondom: minden idők egyik legkedveltebb filmje, a "Vissza a jövőbe" trilógia főszereplője volt a nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elején. A mai 30-as és 40-es korosztályból sokan csak miatta tanultak meg gördeszkázni.
A film 4. részét Michael J. Fox egyre erősebben jelentkező Alzheimer kórja miatt nem tudták leforgatni...
Mellesleg Bryan Adams (igen: a zenész, akiről nagyon kevesen tudják, hogy kiváló fotós és operatőr is - érdemes körülnézni a modelljei között) is készített róla egy fotósorozatot, csak egy ideje megváltozott a honlapja és nincs kint rajta.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #1839 üzenetére
Régebben kint volt az oldalán egy teljes sorozat Michael J. Fox-ról az Alzheimerre kihegyezve, gondolom azért vette le mert ez került ki helyette.
Zseniális, mint az összes portréja. Ahogy játszik a méretekkel és az arányokkal kifigurázva mindent...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #1841 üzenetére
Én máshogy nézem ezt a sorozatot: ugye tudjuk, hogy Michael Alzheimeres, emiatt a mozgáskoordinációja eléggé esetleges bizonyos helyzetekben, tehát olyan pózokban lehetett csak fotózni, ahol ez vagy eltűnik, vagy rájátszva kiemel valamit. A hölgyet én sem tudom, hogy kicsoda (tippre egy aktuális orosz híresség: modellnek nem elég szép, milliárdosfeleségnek elmegy, vagy valami sportoló a méreteiből adódóan), de remek választás volt az arányokkal való vicces játékhoz: magas lány kicsi kutyával, alacsony srác nagy kutyával (plusz a helyzetkomikum, ahogy a dán dog "vonszolja" maga után...A pólós képen is ugyanez köszön vissza. A napszemüvegben visszatükröződő gigantikus torony és a gigantikus nőci...Az étteremben a benga csajszi a mini salátával, ő meg a kétemberes adag spagettivel. Az ágyban elveszve, vagy az utcán térdelve, ahogy a lány térdéig ér...
Stb...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz
fireproof #1961 üzenetére
Figyi...Elárulok egy nagy titkot:
nem a gólya hozzaa Lightroom ugyanaz, mint a Photoshopban lévő Adobe Camera Raw (csak kapott pár kiegészítő funkciót).Most égesd el ezt az üzenetet és senkinek se áruld el, amit tudsz!
Ja és a polár szűrők fém felületen nem működnek!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!