-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
Szigorúan privát vélemény, de tapasztalatom szerint a Sigma 10-20 gyengébb a Tokinák mellett, bár a plusz látószög tényleg nagyon csábító, de 12mm-rel sem volt eddig gond. (Illetve egyszer igen: Sinsheim-ban a múzeum tetejére belülről van felfogatva egy Ju-52-es, na az nem fért bele teljesen, mert az egyik szárnyából mindig hiányzott egy méter.)
A 11-16 brutál jó obi, de még a 12-24 aps-c-n használható alapzoomnak, addig azt állandóan cserélgetni kell már egy múzeumi fotózásnál is, aztán lusta vagyok na, ezért inkább a 12-24-et favorizálom. Ez volt a bajom a Canon 10-22-szal is (és az ára ), hogy az a két mm néha nagyon hiányzik a végéről, hogy ne kelljen cserélgetni állandóan egy 8mp-es vázon. Nagyobb mp számnál (15) már jó lehet, mert ha beleveszik a téma a képbe, egy egyszerű vágással megoldható a helyzet, de 8-on sokszor nincs mit vágni.
Szerkesztve: hülyeséget beszélek, persze, hogy a Canon az 10-22...
Skiny83: Ezt neked kell eldönteni, csak jó dolgokból válogathatsz. De nálam pl. a Tamron 28-75 két kép erejéig volt fenn, pedig boldogon megvettem, hogy milyen jó lesz az nagylátószög fölé. Aztán most gondolkozom, hogy 24-105 vagy Tokina 50-135 és egy 35 macro játszadozni legyen még a fotóstáskában, mert a 24-50mm nálam kihasználatlan. Meg most bekavart egy kicsit a 15-85-is, bár a Canon segíti a döntést az 24-105-höz közeli árazásával....
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
BLOODSHOT
senior tag
Azthiszem elmondtad a lényeget...
85mm fullframen szerintem kiválló portréra. De az az obi, csak studióba. Amennyi idő alatt azt a nagy üveget az a lassu fokuszmotor helyre teszi, addig már teljesen más a téma. Pl. egy esküvőn...
Nem is értem Jeff Ascough hogy tud vele olyanokat lőni. Lehet MF-ban.Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
cablemanus
csendes tag
Pont ezt akartam mondani én is. Egy picivel jobb a képe / meg ott van a piros gyűrű az elején / de az árkülönbözet messze nem indokolt, hacsak nem stúdióban használja az ember. Nekem a beltéri sport miatt a lassú autofókusz miatt eleve ki van lőve. Mondjuk az 50/1.4 autofókusza is elég lassú (sorozat módban nagyon lelassítja a gépet) de az még pont határeset és ha tényleg nincs elég fény, akkor egyszerűen nincs más választás, ki kell nyitni a rekeszt - már ha van hová.
-
killerjohn
addikt
köszönöm a tanácsot!
Azért érdekelne, hogy a National Geo meg a Manfrotto miért csinál olyan állványt "tundra" névvel, aminek 1 kg a teherbírása )
ON, szerk:
ezt találtam... picit drágállom, ennyit nem akartam rászánni, de nem tűnik rossznak:
[link]
mit szóltok?[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
Nos azért az igen csak csúnya húzás volt a Pentaxtól, még ha nekem Pentaxom is van és szimpatizálok a márkával, akkor sem látom értelmét, hogy kihagyták. Úgy, lehet megcsinálták volna a legjobb belépőszintű DSLR-t és sokkal többet adtak volna el, mert nem hinném, hogy mérhetetlenül többe került volna beletenni és előállítani a gépet (az is lehet benne van, csak letiltották ).
-
k1csi
senior tag
tekintve, hogy a Canon APS-C vázaiban a legmagasabb érzékenységű szenzor 1600-at tud natívan (onnantól felfelé minden csak szoftveres varázslás),
A Canon egyik APS-C váza sem tud natívan 1600-at. Ezt csak az újabb 1D ill. 5D vázak tudják.
http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/index.html
(Figure 6a-ra kell kerseni).Viszont a natív ISO csak a történet egy része. A modern szenzorok már olyan hatékonysággal detektálják a fotonokat, hogy elég fényben a fotonok detektálásának a statisztikai ingadozása határozza meg a zajt.
Kevés fényben viszont nem ez a meghatározó, hanem a kiolvasás zaja (Figure 7-re kell keresni). Itt az 1D mk IV ami piszok jó (ez ugye mutatja mennyire jó minőségü elektronika van benne) és utánna jönnek a FF érzékelős gépek (5D variánsok, Nikon D3), majd ezután az APS-C.
Hiába nagyobb pl. a 40D pixel mérete, ha a natív ISO/kiolvasás zaja alacsonyabb. Azaz kevés fényben a Canon 18 MP-es szenzora (ábrán 7D, de tudjuk, hogy az 550D/60D-ben is az van) egy picit jobban teljesít mint a 40D köszönhető a kiolvasás alacsony zajának.Azaz a 7D szenzora kisebb pixel mérettel is képes jobb jel/zajt produkálni, azaz kevésbé zajos képeket köszönhető a technológia fejlődésének.
És ugye ez eddig mind pixel szinten.
Viszont, ha hozzávesszük, hogy a kisebb pixel azért van, mert több van belőle ugyanazon az érzékelőn az észlelt képminőség valójában még jobb. Magyarán ha a 7D képeit zajszűrjük/leméretezzük majd így hasonlítjuk össze a többi APS-C váz képeivel a 7D még kevésbé fog zajosnak látszani (Figure 13-ra kell keresni).
Azaz az összes APS-C kategóriáju váz közzül a 7D-nek (ill. a töbi Canon 18 MP-es szenzoros váznak) a legjobb a képminősége, ha mindezt figyelembe vesszük.
Ehhez kb. 5 mikronos pixel méret tartozik (technológialag itt lehet a maximumot kihozni; kevés fénynél alacsonyabb zaj: picit nagyobb pixel, maximális felbontás elegendő fénynél pl. tájkép: picit kissebb pixel) és ez alapján már érthető, hogy miért kb 30 MP-es Canon FF vázról megy a találgatás.
A történet persze nem ennyire szép. A kis pixel méret nem tesz jót a dinamika tartománynak (Figure 4). Azaz, ha valahol a 40D itt előnyben van a 7D-hez képest (természetesen csak RAW-ban, hiszen a JPG csak 8 bites szinenként).
Viszont ennek a gyakorlati jelentősége elég kicsi. Ezt a dinamika tartományt ma a monitorok (eltekintva az orbitális árkategóriától) nem tudják hozni és nyomtatásban sem kezelhető a dolog.Ez még többnyire akkor is igaz, ha meg kell emelni az ISO-t (kevés fény) és ekkor esik a dinamika tartománya a szenzornak (viszont ekkor vsz. amit fényképezünk annak is kisebb lesz a fényesség különbsége).
Azaz, gyakorlati szempontból előnyösebb, ha a sötétebb részeket vakuval (és itt komoly rendszer vakura gondolok, nem a beépítettre) derítjük (azaz a fotózandó dolog dinamikatartományát próbáljuk a szenzor átfogásához meg a JPG-hez közelebb hozni.)
Röviden: A technológia fejlődése miatt az újabb szenzorok kevésbé zajosak kevés fényben mint elődeik akár pixel szinten (itt nem jelentős a különbség), akár összeségében nézve. Ami egy régebbi váz mellett szólhat az a robosztusság/kezelhetőség.
Viszont pl. a 7D nemcsak egy új technológiás szenzort kapott, hanem nagyon sokminden mást is amit egy fotós csak kívánhat.
Meg azt is megállapíthatjuk, hogy az 1D mk IV pixel szinten mindent ver, csak a több pixel (5D mk II) összességében többet tud (sok lúd...).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
Kezd mindenki félreérthetővé válni.
Az, hogy "szar", azt lehet érteni úgy, hogy :
- sűrűn téved, nem talál fókuszt, sokat cikázik ide-oda, vagy
- semmit nem fejlődött az elődje óta, és ebben a kategóriában komolyabbat várnánk el ennyi pénzért.
- vagy a fentiek valamilyen keveréke...Bár nincs közöm az 5D mII-höz, gyanítom, hogy a 2. állítás lesz a valóság, hisz az 5D mI-nél senki nem emlegeti azt, hogy szar. De ha nem így van, akkor azt most megtudjuk, mert leírjátok...
Vagy azt akarjátok mondani, hogy 5D-nek jobb a fókuszrendszere, mint az 5D mII-nek?http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
Az meg egy totál másik dolog, hogy kis mélyégélességnél már fix (belőtt) fókusszal elfordulva (átkomponálva) megváltozik az élességi sík. Az egyszerű fizika. A két dolog nem keverendő össze.
Tényleg nem kötözködni akarok, de inkább geometria. Hogy mindenki értse: Pitagorasz + az, hogy az élességi sík párhuzamos az érzékelővel (a tilt-shift-et most felejtsük el).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
KeNTaGoN
tag
nos rendben.
Megadom magam, a 400D 85 ezerért volt hírdetve, a 450D pedig 90 ezerért.
Sajnos a 450D hírdetője egyenlőre nem írt vissza, pedig nekem az azért szimpatikusabb gép.
(a liveview és az SD foglalat miatt)www.partyfoto.tk Fülhallgatók és egyéb kütyük javítása, építése itt: ►► http://hirdeteseim.tk/ ◄◄ → http://bit.ly/fulhallgatok_javitasa ← Privát üzit írj, hamarabb észre veszem!
-
kiskornel
addikt
Na ez az abszolút hülyeség. 60-as években gyártott... és 2500$ használtan. Szóval csak a gyűjtőknek használható.
Ennek ugyanolyan a foglalata, ugyanazt tudja, de újabb: [link]... és csak 1400$. Ráadásul Leica és a mai, korszerű csiszolási technikákkal készül.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
jap
aktív tag
Találtam 1-2 dolgot a sapkákról:
Brno BaLens
CBL Lens
Expodisc
KTTech összefoglalójaEsküvőn a templomban melyik eszközt vagy módszert használnád. - templomokban 1 térben az összes lehetséges színhőmérsékletű lámpa előfordul: régi gyertyás izzó; fénycső; halogén reflektor; energiatakarékos zöldtől-kékig világító...
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
kiskornel
addikt
Én csak a leírásokból agyalhatok. Én is úgy tudtam, hogy a 7D AF-fel semmi baj.
[link] - ezek alapján (ha jól értelmezem), akkor 1DmIV-nél csak F2,8-cal van keresztszenzor, illetve pár F4-es obival (ha felimeri azokat).
A 7D-nél pedig azt írják, hogy F5,6 felett müxik teljes kapacítással az összes, keresztszenzorosan.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Szten Márs
nagyúr
Ennek a hozzászólásodnak a jó része mehetne a legtöbb topic első hsz-ébe, nagyon megérné
Kissé (nagyon) beleuntam, hogy mindenki veszettül elemzi a zajszintet a különböző gépeknél nagyítóval és szintetikus tesztek üres értékeit bámulják, hasonlítgatják, versenyeztetik... -
#40935168
törölt tag
-
kiskornel
addikt
Szerintem az irományodnak igaza van, de az előzményeket (régi dolgokat) hajlamosak az emberek elfeledni. Akkor most rávilágítok, hogy a technika meghatározó:
Kompaktom volt. Automatán fényképezett. Szépek voltak, csak mind ugyanolyan. Amilyet a gyárba megálmodtak. Aztán vettem egy DSLR-t (mégha csak belépő szintű is), és megtanultam (valójában folyamatosan tanulok...) fényképezni.
Volt neki egy pszichikai hatása. Ha valami nem volt jó, azt mondtam: ezzel jónak kell lennie. Mit csesztem el. Hogyan tudnám jobbá tenni.
Ha nem vettem volna meg a DSLR-t, akkor olyanok lennének a képeim, mint a PR-os lányoké a cégnél, ahol dolgozom. Kattintgatnak a céges eseményeken a kompaktjukkal, majd csodálkoznak, hogy az én fotóim (ugyanúgy kompakttal) szépek, az övék meg sz*rok. (a cégbe csak kompakt gépem van, fényképezőt bevinni tilos, ezért nem DSLR-t használok ott, hanem a munkakörhöz tartozó kompaktot. Még a végén ipari kémkedéssel vádolnának. )Egyszer ültem egy Ferrariba egy kiállításon. Mikor beültem, azt az érzést. Száguldás, mindent megtehetek bűntelenül. Érdekes módon, mikor beülök a Puntomba, nem érzem ezt.
Ha ez az érzés segíti előre az embert, akkor az nem káros.Te sem tartanál ott, ahol vagy, ha nincs az első 40D-d. De ha most odaadnék egy manuálba állítható kompaktot, 1000x jobb képeket csinálnál, mint aki kompakttal kattintgatott életében (persze vannak kivételek, de...). De ehhez kell egy 40D korszak.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
hp1950
tag
Köszi Ropi! Rendevagy! Na ez már hasonlít a valósághoz! Igen a kép alapból alexposra sikeredett! Nagyon érzékeny arra Canon, hogy az alexpos képeket piros árnyalatba húzza! Ahogy nézegettem az összes pirosas árnyalatú kép gyakorlatilag alexpos!!!
A portrénál viszont remekül visszaadja az arcszínt az általad javasolt korrekció!
Mégegyszer köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- EAFC 24
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Microsoft Excel topic
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen