-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz
*Ropi* #33480 üzenetére
nem reklámozni akarom a sokexpós vázakat, de nekünk is van még egy 7D, amit előveszünk, ha nagyon rossz az idő
220k expó és működik. nyilván ebben benne van, hogy nem ezzel vertük be a szegeket tető cserénél a gerendákba, de attól még "workhorse" volt világ életében és nem hiszem, hogy 100k expó után kettő kattintás van csak bennük. ha meg mégis zár csere lesz (és van kéznél amúgy is csere váz, hogy senki ne maradjon le semmiről), akkor nem nagy rizikó egy több expósat venni olcsóbban, mert pont ugyanannyiba kerül egy zár csere a 200 ezres vázban is, mint a 100 ezer forintosban.
na meg ha betalál a fókusz, akkor egy idő után csak nem a mennyiség lesz a cél, hogy "valamelyik csak éles lesz, kiválogatom abból a 20-as sorozatból azt az egyet". max az első 20e szalad bele gyorsan
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #34946 üzenetére
én a 2. alkalommal már vettem új gumit kínából. a 24-70-es obin ez már a 3. szett pár év alatt
az első 2 gyári canon volt, most egy kínait nyújtunk. szerintem jövőre jön a 4. (vagy épp a 2.-ból kivágok fél centit és kétoldaló ragasztó, ahogy *Ropi* is írta)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
vicces #35076 üzenetére
én pl egy régi EOS-1V vázzal kb 2 hónap várólista után kerültem sorra
1 hét nem a világ. továbbá magamból kiindulva: van, hogy 1 nap 200 levél is érkezik és sajnos elenyésző köztük a spam, mert azokat már megszűrtem. van, hogy valaki csak 4-5-10 nap múlva kap választ. mivel a kínálat elég kicsi (értsd: ő), a kereslet viszont nagy (mi), ezért ez nem hozzáállás kérdése, csupán a valóság, miszerint egy napban 24 óra van és az emberek esznek, alszanak, nyaralnak (nyáron), stb.
(látom, hogy közben mások is ugyanezt írták le, csak egy nyamvadt 4 soros kommentet is fél órába telik leírni, ha közben munka is van)
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #35082 üzenetére
pont azért, amit mások is írtak: a camera kft (gondolom a gyártóval kötött szerződések miatt is) nem csinál meg minden javítást, hanem pl alkatrészeket cserél vagy ahogy *Ropi* is írta: egy beszakadt csavart pl nem fognak kiimádkozni. vagy az én esetemben csak megcsodálták az analóg gépemet, de mivel már évekkel ezelőtt megvolt rá az EOL, ezért nem vállalták a javítását. szóval mindenféle "out of profile" munkára, amire a camera kft-nél ingatják a fejüket vagy túl magas árat tippelnek átnézéskor, arra ajánljuk Ruzsa Jánost
de általánosságban az aranyszabály mind nála, mint a márkaszervíznél igaz: a gyors-olcsó-jó hármasfogatból kettőt választhatsz
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
biztos hülye vagyok és nem értek hozzá, de az utóbbi pár évben a "4k-6k-8k" videó a tizen évvel ezelőtti "miniatűr szenzorokkal is beszállunk a megapixel háborúba" emlékeit eleveníti fel bennem
pont ugyanannyi értelme van minden fényképezőbe 4K (vagy épp 6K) videó funkciót belenyomni, mint egy milc szenzorból kihozni a középformátumok felbontását: megvakul a paraszt, aztán nem foglalkozik azzal, hogy ha használja is a funkciót, akkor 25-30 percenként cserélheti az akksit, nyáron meg 1-1 órás szünetet tarthat, mert zajgenerátorrá forralta magát a modern csodája, míg a konkurenciáé meg "ezt sem tudja" (viszont működik).
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Dexter68 #35283 üzenetére
ha olcsón akarsz kijönni belőle, akkor ott a 650d: ahhoz már megéri bármelyik STM obit megvenni és akkor fotó/video AF sebesség és pontosság elfogadható lesz. viszont amíg a gyerek nem áll a saját lábán és nincs önálló keresete, amiből finanszírozni tudja, addig csak a saját életedet keseríted meg, ha a fotózás irányába tereled
persze ven ennél drágább hobbi is, de már ez is nagyjából olyan, mintha lapátolnánk a kályhába a készpénzt. vagy akkor már inkább 70d az AF microadjust lehetőség és a dual pixel af miatt. ez még mindig az olcsóbb megoldás "mindenesnek"
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
optikus #35288 üzenetére
csak nem árt ezzel az oldalával is tisztában lenni. attól még ott voltak a javaslatok, hogy a legkisebb ráfordítással hogy jönne ki a lehető legjobban rövid és közép távon
habár szépen rá lehet szoktatni a gyereket, hogy fesztivál jegyek helyett máshova is lehet csorgatni a pénzt.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #35344 üzenetére
6 másodpercet szánt rá a pasi és ugye pontos volt az objektív fókusza
nem kell extra gosszú záridőre gondolni.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
*Ropi* #36037 üzenetére
melyik 360-as modell? és elég részletes? tesztet már kismilliót látni mindről, de pl youtube/fb bemutatók alapján nem igazán tud dönteni az ember. én pl 1 éve egy xiaomi 360-at nyúzok, amiből végre idén fw frissítések után használható képet is elő lehet varázsolni, de elájulni nem tudtam tőle, pedig nagyjából ez a 100e kategória. (nekem a vízállóság miatt lett ő a kiválasztott még a vásárlásnál, nem feltétlenül a képminőség vagy épp "nem kínai nyelv", szóval komolyan érdekel, hogy neked a sajátoddal mi a tapasztalat. akár privátban is, mert ez itt már baromira off topic
)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
egyedül nekem jött át fapaci hozzászólásaiból az, hogy "ha jobb felszerelésed van, akkor nagyobb az esélyed a megfelelő kép elkészítésére és hosszabb távon olcsóbban jössz ki, mint a folyamatos eszköz cserélgetéssel" és nem az, hogy "jobb/drágább gép = jobb fotó"?
hasonló kategória, mint amikor azt mondjuk, hogy "minek megvenni ilyen meg olyan kiegészítőt, ha utólag photoshop-ban is rá lehet tenni XY efektet a képre?" --> mert első ránézésre látni, hogy valami az utómunka eredménye vagy már eleve "így esett ki a vázból" (és pl rengeteg időt spórolt vele a fényképész)
én is végig jártam a "nincs szükség a legprofibb cuccokra, mert kreativitással és gyakorlattal bármit megold az ember" utat analóg és digitális vonalon is, de rá kellett jönnöm, hogy ez egyáltalán nem így van. buktam menet közben egy talicskányi pénzt a cseréknél (vannak eszközök, amiket meg sem próbálok eladni, mert ugyan ki fizetne pl egy 400-500e expós vázért?), aztán nagyjából ugyanarra jutottam, mint fapaci: összességében olcsóbb is és a számítógép előtt töltött időt is lerövidíti, ha maga a technika nulla vagy minimális korlátot állít, a határaiba úgyis belenő (vagy épp kinövi) az ember. ha valakinek meg anyagilag belefér egy jobb technika, akkor hadd vegye. max cipeltetem vele fél napon keresztül a felszerelésem egy részét, aztán megkérdezem nap végén, hogy komolyan szüksége van-e FF vázra és optikákra vagy megelégszik az erős középkategóriával is
szemlátomást a hsz legelső bekezdése nem volt érthető a vitaindítónál
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
zümzümm #40804 üzenetére
nagyon nem tudsz vele rosszul járni. 10 évig tuti működőképes marad ez is, embert bármikor ölhetsz vele, nagy felbontású szenzorhoz (40MP+) is tökéletes (már a mk2 változat is az volt, a mk1 hozzájuk képest homály). természetesen ezzel is mellé lehet lőni a fókuszt, de elég gyors az usm fókuszmotor hozzá, hogy röptében is el tudd kapni vele a legyet.
amúgy épp azért nem olcsó mulatság, mert ezt tipikusan munkára veszik és/vagy 10 évre. úgy leszámolva az árát az évekkel elsoztva pedig nem is annyira drága.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
az azonos kategóriájú fixek és zoomok közül a fixeknek mindig sokkal jobb lesz a minőségük. a zoom-ot ki tudod lépni. ha portrékat csinálsz, akkor a fejedben úgyis már előre megvan, hogy mit akarsz látni, ahhoz tudod, hogy melyik fixet teszed fel. a zoom a biztonsági játék része, amikor nem portrézol, hanem zsurnaliszta módban vagy, azaz nem tudod mire számíts. (ettől még egy 24/70 vagy 28/70 és 70-200 mindig a táskában fog lapulni épp a biztonsági játék miatt)
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
(#40905) PuMbA
1. kerek 10 éve használom a 70-200 f/2.8 IS II USM-et, valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, de nem "karcol" úgy, mint egy fix. mint említettem tökéletes azokra a szitukra, ahol zsurnaliszta üzemmódban kell dolgozni, mert nem tudsz pontosan előre tervezni). az ügyfelek java része valóban nem látja a különbséget, de pl könyvet/plakátot/posztert zoom obival eszembe sem jutna meglőni. már simán a torzítások miatt is.2. te nézed max fullhd monitoron, nem mindenki. esetleg ha nem "eldobható" tartalmat gyárt az ember, hanem olyat, ami 10+ év múlva is elé kerül, akkor nem árt, ha nem fullhádére gyárt.
3. itt kezdődik a fényképészet és a fotós közti különbség. előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed. és ezzel nem azt írom, hogy megveszel magadnak mindent és mindig 2 serpa viszi utánad az obikkal teli szekrényt, hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat (és ahhoz igazítod a gépparkot. pl nekem semmi értelme sem lenne egy 600mm objektívet megvenni, mert fényévente se használnám, a madár fotósnak meg nincs értelme egy haleszemet vennie)
(#40904) KTTech: nem feltétlenül az alacsonyabb gyártási szám miatt kell többet fizetni, hanem a minimális minőségi előnyért. tény, hogy röviden fogalmaztam, ezért talán arrogánsnak vagy "internetes megmondóembernek" tűnhet, de akár hiszed, akár nem: 10+ éve én is úgy voltam vele, hogy semmi szükség fixekre, mert a zoom-ok tökéletesen kiváltják őket, meg a vignettálás, torzítás, aberráció "egy klikkel javítható gépen", aztán amikor az embernek sok idejét viszi el az utómunka, akkor rájön, hogy ha egy év alatt akár csak 40.000-szer megspórolja azt a 3*/4*-szer 1 klikket (ami sohasem 1 klikk lesz), akkor majdnem 1 hónapot kap vissza az életéből, amit utómunka helyett bármi mással is eltölthet.
szóval nem is feltétlenül a tágabb rekeszért fizetsz többet, hanem magadnak veszel szabadidőt a fixekkel. ezt sem tech b*zulásból írom, csak az utóbbi pár évtized személyes tapasztalata
hobbi szinten nyilván nem éri meg a drágább fix, arra vannak az f1/1.8-asok és ott tényleg nem látni különbséget pl az említett 70-200 f/2.8 IS II obihoz képest.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
te pontosan ezt írtad: "Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.", erre csak ezt a 2 dolgot hoztam fel, mint még laikusok számára is tök jól látható különbséget a fixek és a zoom-ok között, erre most azt írod, hogy ez nem mérőszám.
a te olvasatodtól vonatkoztass el egy szemvillanás erejéig. az, hogy már ismered magadat és tudod, hogy mit szoktál használni, majd utána abból a merítésből szerzed be a minőségre legjobbat nem azt jelenti, hogy "korlátozod magad", hanem azt, hogy tudod mit szeretnél és tisztában vagy vele, hogy ahhoz mire van szükséged. a zoom a biztonsági játék része volt 1970-ben is, 2000-ben és 2020-ban is. 1-1 fotós képeit amúgy viccen kívül felismerni a fények használatából, a kompozícióból és bizony a fókusztávból is, mert az is a stílus része lesz. amikor megtalálod, hogy miben vagy jó, akkor azt reszelgeted, nem az összes többit. ezt nem önkorlátozásnak hívják, hanem specializálódásnak az én olvasatomban.
a kérdésekre válaszolva:
- amelyik 70-es évekbeli fotónál a fényképész tudta használni az eszközeit, ott technikai hiba nincs a képeken (akkoriban még inkább rámentek erre), éles, jól kiemeli a témát a környezetből.- ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. ennél olcsóbb viszont, ha csak csinálsz egy statisztikát abból, hogy általában milyen gyútávon készítetted a képeidet pl 1-2-5-6-10 éve, meg milyenen mostanában és mondjuk oda veszel 1 vagy 2 fixet, amit a legsűrűbben használsz, aztán meglátod, hogy átáll-e az agyad és a szemed arra, hogy azzal hogy mutatna x téma vagy maradsz a zoom adta kényelemnél. semmi nincs rád kényszerítve, csupán a lehetőség adott.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
ha ez segít: az eos 1v vázaimat a mai napig használom, amikor hobbi fotózok, természetesen az EF objektívjeimmel. ef-s obi nincs a közelemben, de talán ott is annyi a titka, hogy 50mm fölött legyen, akkor talán nem ver bele a tükör az ef-s obi végébe.
az fd foglalatos slr-ekre felmegy az ef objektív adapterrel, de tök manuális módban tudod csak használni.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
magam szoktam itthon (ez is része a hobbinak. end to end
)
utóljára itt voltam előhívatni pár éve ff tekercseket 3-4 éve: http://www.lab4art.hu/arlista/negativhivas.html
a színest meg szinte bármelyik kodak üzeltbe be lehet adni és a lelkükre kötni, hogy ne korrekciózzanak, ne nagyítsanak, stb, csak hívják elő, ahogy a kockán van[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
szpeti40 #40940 üzenetére
ezerszer inkább 6d, mint 5d mk2. nem csak az újabb szenzor miatt, ami "jobban tűri a magas iso-", hanem pl:
- 5d mk2: CF kártya kell bele, 6d-be SD(XC), gondolom SD-ből több van otthon
- 6d ergonómiailag nagyságrendekkel kiforrottabb
- 6d-t tudod távvezérelni pl a telefonodról, ha állványon van
- kicsit könnyebb
- egy akksival tovább bírja
- a beépített gps miatt ha később azon gondolkodnál, hogy hol lőtted ezt, meg azt, akkor egy pillanat alatt fel tudod tenni a térképre a fotókat.
- 2 végpontos af microadjust lehetőség
- az ergonómiát mondtam már?gyűlöltem az 5d mk2-t. a 6d-n pedig érződik az, amiket összegyűjtött a canon a 7d/5dmk3 vázakhoz.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
szpeti40 #40970 üzenetére
kérdezd meg, hogy mennyit videózott vele. esetleg az előző gazdája mennyit videózott vele. az 5d mk2-t és a 6d-t is végtelenül sokan használták videózásra, szóval mindkettőből létezik agyonhasznált "kevés expós". csak, hogy picit elbizonytalanítsalak
#40965szpeti40: a 6d-n ki tudod kapcsolni a neked épp nem szükséges funkciókat, az 5d mk2-n nem tudod bekapcsolni azokat, ha egyszer mégis jól jönne.
#40964 copass: szintén lapát kezem van. ettől még az 5d mk2 nekem szintén egy rossz emlék marad. mondjuk a 6d-t is eredetileg a tartalék tartalékja volt, aztán talán 2 éve adtam el (170-ért), szóval nem használtam agyon, de az akksi idő annyira nem rémlik, hogy drasztikusan rövid lett volna (mondjuk csak a gps volt bekapcsolva, mert javarészt kirándulásokra jött a súlya miatt, amíg nem lett helyette egy milc)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
copass #41042 üzenetére
aki ezzel dolgozik, az nem fog elbíbelődni utólag PS-ben a módosítgatásokkal, ha a megfelelő eszközzel eleve megcsinálja a képet és "úgy esik ki a gépből". gyakorlatilag a saját szabadidejét veszi meg a drágább eszköz árával. szerény véleményem szerint. korábban is ugyanezt írtam a zoom vs fix témában. szinte mindent meg lehet csinálni utólag (ha valaki időmilliomos, akkor pl a technikai limitáció miatt eleve elveszett részeket is megrajzolhatja utólag emlékezetből, de nem milliószor egyszerűbb eleve jól megcsinálni valamit és kevés időt eltölteni az utólagos feldolgozással ahelyett, hogy az életünk is rámenne a szerkesztésre? esetleg a pakisztáni feldolgozó farmnak pengetnénk a dollárokat ugyanezért?)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
copass #41051 üzenetére
én azt hittem, hogy azért használt mindenki régi manuál objektíveket, mert egész egyszerűen nem volt annyi bevételük, hogy modernebb eszközökre is fussa, amiket már nem filmhez fejlesztettek, hanem kifejezetten a digitális szenzorok hiányosságai ellensúlyozására
én legalábbis pénzhiány miatt használtam őket, de a hosszas utómunka alatt legalább magamat nem győzködtem arról, hogy "ez sokkal jobb, mert pentagramokat látok ovális karikák helyett a háttéren/előtéren". személyes véleményem szerint ez nem sznobizmus, hanem a hipszterség belemagyarázása a hiányzó bevételekbe (ami amúgy hobbi szinten tényleg tök rendben van, csak a hivatásosok ne kezdjék már el magyarázni, hogy ennyivel, meg annyival jobb, mert ....)"szerintem a fotózás technikai része kimerül abban, hogy ismerd az iso/rekesz/záridő szentháromságot és a vázad" ---> igen, ez sztenderd fotózsurnalizmushoz bőven elég és egy életen át el lehet lavírozni ezekkel a "szakmában". vannak még olyan apróságok, hogy mennyire tudom bemutatni a témát, kiemelni rajta az egészet vagy 1-1 részletet, hogy választom le vagy olvasztom be a környezetbe, mennyire pont ugyanolyan, mint az összes többi, mennyire természetes (igen, megy a döntött képek miatt, hogy vezeti rá a szemet a formákkal, színekel, elhelyezésekkel, mindeközben mennyire jön át, hogy ez egy megrendezett vagy spontán pillanat, stb. de ez az iso/rekesz/záridő/saját váz ismerete egy az egyben a megyei hírlap fotós ismérve (már, ha eljut idáig), amit akár autodidakta módon is elsajátít valaki 10 évesen. nem szabadna megelégedni ezzel a technikai ismerettel és gyakorlattal.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
jaja
a tényleges dolgokra ott van az inspiráció gyűjtés, esetleg másodfotósként/werk fotósként "árnyékmunka" valaki mellett, ahol tényleg ragadhat is valami az emberre + az, hogy ha már sejti valaki, hogy mi a különbség a jó, a nem jó és a tucat között, akkor szervezhet magának az ember olyan gyakorló terepet (táj, sport, utca, portré, koncert, épület, makró, akármi). más úgysem fogja ezt megcsinálni az ember helyett, ahogy a honlapokon sem fognak írni róla + a workshopok sem feltétlenül erről szólnak (habár azokat is lehet kiindulópontnak vagy inspirációnak használni, nem feltétlenül kell felülni a copy-paste vonatra)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
copass #41068 üzenetére
"innentől kezdve jön az hogy tehetséges vagy-e." ---> igazad van, erre nem reagáltam
valóban a hazai megmondóemberek között is lehetne tartani olyan "cheap camera challenge" sorozatot, mint amit a digitalrev csinált évekkel ezelőtt, hogy mondjuk itthon is picit letisztuljon a kép és az angolul nem beszélő amatőrök + lelkes középhaladók is belássák, hogy nem a tech fejlesztésektől lesz valami jó vagy sem. attól max jobb lehet, de ami eleve rossz, az akkor is rossz marad, ha csúcstechnikával készül.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
tvamos #41140 üzenetére
ez makró "vaku", ami közel sem ugyanaz, mint a normál vaku, amit felcsattintasz a papucsba. vannak kifejezetten makro vakuk is (aranyárban, de még a kínai knockoff is drágább, mert réteg termék és egy fokkal jobban kidolgozottabbnak kell lennie, mint a megszokott derítő vakunak).
szóval hasznos tud lenni, ha amúgy szeretsz makrózni, de nem akarsz magaddal cipelni még egy fényképezőgépnyi vakut vagy épp nem tervezel variálni a makro vaku pozícióival. felgyorsítja a tanulási folyamatot + mindig kéznél van. de pl ezzel nem fogod egy portré fotózásnál megvilágítani a modelled arcát, mert nem arra van. sok review-ban (írott/youtube) bemutatják, hogy mi az, amire pont jó. a külső vakus opciót azért nem demózza senki, mert annak se értelme, se nem jó rá
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #41146 üzenetére
a nem hivatásos, meg a nem temérdek idővel rendelkező fotósnak jól jön, hogy nem kell "bulky configuration"-nel járnia. biztos van piaca, mert nem ez az egyetlen ilyen objektív.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
rednifegnar #41219 üzenetére
utóljára pár éve tisztíttattam náluk, akkor 10e huf volt (canon 24-70). nekem simán megérte, hogy nem én bohóckodok vele, mert otthon amúgy is mindig van szálló por + az örök elkerülhetetlen macskaszőr
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #41340 üzenetére
az eos 3 vázam a mai napig megvan és abban szemüveggel is megy, csak azzal kell kalibrálni. ha jól emlékszem, akkor 2 vagy 3 "kalibrált" szem között lehetett váltogatni, szóval szemüveggel és anélkül is lehetett szemkövetve fókuszálni. csak mivel azon nem állítható a dioptria, így gyakorlatilag max annyit érhetünk el vele, hogy user 1, user 2 és user 3 is tudná használni, ha hozzá van állítva, mert a kereső előtéttől függően vagy szemüveggel látok vagy anélkül
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Donki Hóte #41342 üzenetére
annyira vékony az a réteg, ahol ennek tényleg lenne bármi gyakorlati haszna, hogy felesleges. vérpistikén kívül senki sem fizetné ki az r&d + előállítási költségeket. vérpistikének viszont pont nincs rá pénze.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
copass #41578 üzenetére
ha tényleg repülőgép fotózás a téma, akkor valóban sűrűbben lesz gépváz cserélve. tele obi nálam is van olyan, ami kb 10 éve van rendszeres használatban. ezalatt a 4. fajta gépvázak "pörögnek" alatta és valami azt súgja, hogy adapterezve jön tovább EOS Rakárhányra is. hobbizásnál felkerül rendszeresen az eos 1v-re is
akárhogy is nézem, kb 25 évet átkarol egy jó teleobi. egy váz (már a zárszámláló miatt is) nagyon maximum 4-5 évet. és egy 1-10 skálán, ahol 1 a dínó, 10 a tech buzi kb 2-3 közé raknám magam.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
copass #41584 üzenetére
a bináris kijelentésre reagáltam. alapvetően ritkábban cserél az ember objektívet, mint gépvázat. kivéve, ha épp azt keresi, hogy egyáltalán mit fotózna. ha megvan, hogy alapvetően mit szeretne csinálni, akkor a pénztárca meghatározza a keretet és azon belül úgyis a legjobb objektívet veszi, ami az adott keretbe beleférő gépvázakat kiszolgálja a következő években.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
szőrszál hasogatok picit
pl az 5dmk4 legszélső fókuszpontja portré módban kereken 19%-ra van az érzékelő hasznos területének a szélétől, ami bent van így a felső 1/5-ben. landscape módban 26%-ra a hasznos rész tetejétől van, ami bent van a mágikus felső harmadban. a többi dslr-re fejből nem emlékszem, de az 5dmk3 fókuszpontjai is hasonlóképp helyezkedtek el és az egy majdnem 10 éves váz.
canon (és nikon) évtizedek óta híres arról, hogy nem építeken bele olyat a termékeikbe, aminek nem tudják elkérni az árát. márpedig ha a vásárlóréteg nem fizetne valamiért, akkor a gyártók nem fogják törni magukat, hogy belerakják a termékeikbe (pl saroktól sarokig fókuszpontokkal telepakolás).
az "ősidőkben" tény, hogy hiányzott rengeteg modellrő a szélső harmadik elérő fókuszpont, de amiket utoljára használtam (eos 1v és eos3), azokon mindegyiken portré módban 30%-kal a tetejétől volt az utolsó AF pont, landscape-ben meg kerekn az 1/3 vonalnál.
a legtöbb objektívnél meg eleve cseszheti az ember (APSC vonalon gyakorlatilag mindegyiknél), hogy a kép szélén is van AF pont, mert a kép minősége arrafele egyszerűen romlik annyit, hogy úgysem oda fog komponálni. ha mégis így teszünk, akkor élességben ugyanott leszünk real life körülmények között, mintha menne a klasszikus focus & recompose.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
igazad lehet, mert én is csak a tankönyvi képekre használtam a fényképezőgépeimet. valószínűleg ezért nem éreztem korlátozva magam. minden esetre pont sikerült felsorolni az utóbbi 10 év terméséből azokat, ami épp megfelel az elvárásaidnak AF pontok tekintetében.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Tdizsolt #41772 üzenetére
ha kísérletezgető vagy, akkor a 350D-ről van rengeteg szétszedős videó. tippre ennyi idő alatt még minimális használat mellett is el tud koszolódni vagy eltörni a lapka az expo gomb alatt. ezt szétszedés után egyből látod és pl izopropil alkohollal meg tudod tisztítani.
a többi funkció/gomb működik ilyenkor, ugye? csak, hogy tényleg 100%-ra le tudjuk szűkíteni magára az expo gombrajavíttatni tényleg nem érdemes, mert senki sem fogja azt mondani, hogy 2000-ért szétszedem és megtisztítom/kicserélem, tényleg maximum az otthoni kísérletezés marad
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
a megmaradt 5dmk3 vázamat
375e expoval [kép] raktam el tartaléknak. nem vettem észre, hogy 100e után szétesett volna vagy akármi. nyugodtan lehet belőle magasabb exposat is venni. főleg, hogy nem egy agyhalál összeg (70e huf) a zárcsere, ha mégis egyszer kellene.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
_csocso_ #41864 üzenetére
érdekességként írom: az utolsó canon slr az eos 1v volt, amit 18 (!) éven át forgalmaztak, 3 éve nyugdíjazták és még 2025-ig biztosítanak hozzá alkatrészt és szervíz hátteret (magyarországon sajnos nem tudnak vele a márkaszervízben mit kezdeni, csak megcsodálják). ha az eos 1dx mk3 fele ennyit "él" majd, akkor az még egy elég hosszú etap dslr szempontból :)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
szpeti40 #41907 üzenetére
igen náluk lehet cseréltetni. úgy emlékszem, hogy kb 12-14e volt pár éve 70-200 obira. ha előre jelzed, hogy melyik napon viszed be és mihez kell, akkor meg is tudod várni, mert egy 10 perces munka (gyűrű ára + 1 órás szervíz díjat számláznak ki, ez szerintem most sem lesz több 15-18 ezernél)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
5d mk3 vázon én a középső fölötti pontot használtam, azzal hamarabb talált 3rd party obikkal (főleg sigma)
ugyanazzal a canon usm obival végzed az összehasonlítást ugyanolyan körülmények között? (pl obi fókusz végpontig elcsavarva, majd célra tart -> fókuszál? vagy csak érzésre lassabb?) minden esetre próbáld ki, hogy nem AF régiót használsz, hanem egy pontot valamelyik double-cross AF pont közül
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Steve0514 #42168 üzenetére
amúgy ha jól emlékszem, akkor 18e forintért (ez gyakorlatilag az órabér) átnézik --> ha pl tükör kilazult és amiatt kóvályog a fókusz (hol front, hol back, látszólag rendszer nélkül), és meg tudják javítani, akkor megteszik, amúgy adnak egy ajánlatot, ha bármit cserélni kéne benne --> na egy ilyennel már nyugodtan tudsz case-t nyitni és pénzvisszatérítésre rámenni. ha pl paypal-lal fizettél érte, akkor innen gyakorlatilag nyert ügy.
ebben az árban benne van, hogy tesztelik is a fókuszt. ha viszed a saját objektíveidet az a legjobb, de amúgy a saját referencia obival is megcsinálják, hogy leszűkítsék a keresést.ha budapesti vagy, akkor időben nem sok, simán megéri bemenni. 5ig nyitva vannak, ha épp nem dolgoznak valamin, akkor simán meg is tudod várni, amíg szétszedik (kb 5 perc), szóval ott sem kell hagyni. nem akarok én lenni a fórumon a reklámarcuk, de nekem egy tavalyi affért leszámítva (nem cps platinum tagként "kezdték meg a javítást", hanem beállt a sor végére a megrendelésem és erről csak akkor értesültem róla, amikor 2 nap után telefonáltam, hogy "hogyhogy nem kaptam még meg a visszaigazolást, hogy holnap jöhetek is érte?") csak pozitív tapasztalataim vannak: reggel beadom a hibás eszközeimet, ha valamit cserélni kell, akkor ajánlattal hívnak is max 11-ig, ha csak valami szétesett odabent, akkor délután zárás előtt hozom is el a cuccokat.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
Steve0514 #42175 üzenetére
persze. már néhány éve a magyarországi márkaszervíz is csatlakozott európához
habár ha megnézed a számokat, mindenre egyel több napot vállalnak, mint a hanyatló nyugaton, de ettől még így is tervezhető.most nézem, hogy felzárkóztunk. már csak a 10% kedvezmény nincs meg, a többi adott
ha eddig nem regisztráltad be az eszközeidet, akkor lehet, hogy két nap, amíg frissül a rendszer.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
N-vidi-A #42229 üzenetére
ebben az ársávban én is inkább valamelyik milc-et javasolnám gépváznak. az objektívek közül úgyis hamar elhagyja majd a 18-55 és a 75-300 obikat is, szóval akár több helyről összevásárolva jobban kijöhetsz, ha tényleg azokat veszed meg, amiket használni is fog pl termékfotókhoz
nagyon áll jelenleg az, amit #42230 PuMbA írt. ha canon vonalon gondolkozol, akkor nézd meg az index adok-veszek csoportját is, meg a végtelen sok canon fb adok-veszek csoportot. ennél a szettnél 100%, hogy jobbat is ki tudsz fogni kezdő termékfotózásra (akár eos m5/m50 + efm-ef konverter és hasonló aps-c objektívek, mint amiket felsoroltál)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz
zafiridas #42237 üzenetére
én időnként a canon "III"-as verzióból használom a 2x extendert a 70-200-hoz (mert kényelmes vagyok és nem ez a fő profil). belenagyítva sem venni észre minőségbeli romlást. a korábbi canon verzióknál olvastam, hogy ront, azért is vettem pár éve egy ilyet. az AF sem lesz érezhetően lassabb. korábbi szériás 70-200 obikkal lehet, hogy más a helyzet, de azoknál alapból is volt némi minőségbeli ugrás mondjuk az első generáció után
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- nVidia GeForce GTX 1660 / GTX 1660 Super / GTX 1660Ti (TU116)
- Politika
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Autós topik
- Milyen routert?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...