Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
Az például tipikusan hanyag adatkezelés ha egy technikus rálát az ügyfelek bizalmas adataira. Mi köze hozzá? Miért látott rá? Főleg miért az összesre. Mert mondjuk bejön valami hiba és hozzá rendelnek egy ügyet akkor annak az adataira ráláthat, de az összesre nem.
Ezek az adatkezelések jellemzően drágák, meg sok esetben hátráltatják a céges folyamatokat, simán elképzelem, hogy Musk leszarta ezeket, nem költöttek rá.
Példa. A cég akinek dolgozunk, a világ egyik legnagyobb távközlési cége, egy nagy szoftver rendszer fejlesztünk amit az egész világon használnak. Mi fejlesztők nem láthatjuk egyáltalán az éles rendszert, sem az adatait. Na most sokszor ez iszonyatosan szívás, mert mondjuk van egy hiba amit úgy tudnál kideríteni ha elkezded nyomozni az éles rendszeren az adatokat, de nem lehet. Teszt rendszeren meg nem tudod előidézni a hibát. Mindjárt rengeteg költség a dolog, mert nehézkessé teszi a folyamatokat, de pont emiatt sosem tudnám eltulajdonítani a cég ügyfeleinek az adatait. -
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #17 üzenetére
Annyit javítanék, hogy ez a 7,4% az utolsó évre vonatkozik, összesen viszont 15% volt. Tehát a duplája kb. 190e autóval számolva se kevés a 4e panasz.
Adat innen: [link] -
kardkovacsi
senior tag
válasz snake1977 #31 üzenetére
Van az enhanced autopilot (1,5M) ebben vannak az automata sávváltás és hasonló fícsörök, meg van az FSD, ez a full self driving (ami persze kurvára nem az, csak kis marketing csalás), közel 3M. Az az amit szoktál látni a videókban, hogy magától megy. Amit linkeltem az FSD-re vonatkozott, nem tudom az önvezetés kapcsán mire gondolt a szerző. Nekem ez az FSD-re vonatkozna, de a cikk Autopilotot ír ami benne van mindegyikben.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Hát próbáld ki és meglátod (Driving Assistant Professional és 2019 óta rendelhető szinte az összes bimmerbe). Írtak róla, köztük még a villanyautosok.hu-n is ahol azért van pár Teslás is a szerzők között.
Mellesleg nem véletlenül nincs egy olyan cikk sem, hogy BMW vagy Merci megölt volna egy embert is, szemben a Teslával. Mert egy BMW-ben ott vna a műszerfal közepén a kamera ami követi a szemed és ha önvezetés közben leveszed az útról elkezd sipákolni egyből. Ezek azok a biztonsági intézkedések amik hiányoznak a Teslából, pont ugyanolyan pongyolán bánnak az ember élettel is mint az adatokkal.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
Vagy azt jelenti, hogy nem tudja megcsinálni.
Ugyanolyan ez is mint a Nordschliffés kör, hogy majd leverik a Porschét, ment a nagy arcoskodás és szépen elhúztak a sunyiba és azóta se jött ki kör, pedig lett pléd. Egyszerű az oka, a pléd se tud egy kört se végigmenni a Nordschliffén anélkül, hogy ne melegedne túl az autó akkumulátora.
-
kardkovacsi
senior tag
"A Tesla még két éve tesztelte a Nürburgringen a Model S Plaidet, de a hivatalos köridőket csak most tették közzé." - ez ugye cseppet sem gyanús
[link] Konkrétan elmondja a srác (a tulaj), hogy azonnal cserélni kellett a gyári féket és a fékfolyadékot mert három-négy fékezés után annyira beesik a pedál, hogy többen összetörték magukat vele. Nem tudom voltál-e versenypályán valaha de annál dermesztőbb érzés nincs amikor nyomod a féket és nincs semmi. Game over.
Mellesleg nézd végig a videót, már a kör végén kampó a plédnek. Túlmelegszik az akkumulátor és leszabályozza a teljesítményt, nagyon durván.Ja és Mischáról (ő az akinek az autójával Kubica ment pár kört) minden elmondható csak az nem, hogy villanyautó gyülölő lenne, mert egy Polestart vezet a hétköznapokon, ha jól tudom
-
-
kardkovacsi
senior tag
Mert más a felfogás az európai gyártóknál meg más a Teslánál. Az európai a felhasználót és annak az épségét nézi a szem előtt. Tehát ha bármilyen, igen értsd bármilyen apró probléma van, elengedi magát és visszaadja a vezetést. Pont ezért van a műszerfalban kamera ami a szemed nézi.
Ellenben a Tesla megy mint a hatökör tovább, ami persze az esetek 99.9%-ban be is jön, mert pár másodperc múlva visszatérnek a megfelelő paraméterek (mondjuk lesz újra sáv stb.) de az a kicsi...hát akkor meg meghal az ügyfél. Őt nem érdekli a felhasználó élete, mert az Amerika, leszarják (minden ilyen szabály sokkal de sokkal megengedőbb mint Európában). Ezeket látjuk a fenti listában.Persze az átlag usernek ebből csak az jön le, hogy húú de ügyes a Tesla. Ha pedig ránézel, mondjuk szoftveres szemmel akkor meg fogod a fejed azokon a videókon amikor csak úgy benézi a sávot és bemegy a szembe sávba vagy amikor van egy kisebb megnyitás és szépen betéved és a sofőrnek kell kicibálnia onnan, hogy ne bontsa le a szalagkorlátot.
De ugye pont ilyen az is, hogy jellemzően a keresztbe fehér kamiont simán felüljárónak nézi bizonyos fényviszonyok között és úgy gondolja, hogy akkor ő átmegy alatta -
kardkovacsi
senior tag
Igen, ott leszarják az ilyeneket (kérdezz csak meg Amerikában élő barátod, rokonod és meglátod). Szerinted ahol félautomata fegyvert vehetsz úgy mint itt a kenyeret a boltban érdekel is bárkit a testi épséged. Beleírják az apróbetűsbe és csá, onnan le van tojva.
Látod, a következő mondatodban pont leírod azt amit én is mondok.
"Ezért ad ki a kezéből a Tesla egy FSD bétát, ami használat előtt elmondja neked, hogy ez egy félkész termék, és saját felelősségre használhatod." - tehát pont leszarja, hogy félkész terméket ad ki, hogy akár meg is hallhatsz tőle esetleg megölhetsz vele másokat. Erről beszélek, köszi, hogy megerősítettél.
Amerika az ilyen. Ezért vannak fegyvereik, mert mélyen bele van ívódba az emberek tudatába, hogy senkire sem számíthatsz, az államra sem. Még abban sem, hogy olyan kereteket biztosít, hogy egy cég az autójával ne öljön meg. Nem fog vele maga az állam se foglalkozni, legyen ez a kettőtök dolga.
Európa teljesen más kávéház, az európai ember felfogása is teljesen más és emiatt az európai autógyártó hozzáállása is teljesen más.
A társadalmi szolidaritás Amerikában közel zéró, ott simán meghagy dögleni az állam ha mondjuk nem tudod fizetni magadnak a biztosításod (kb. a társadalom 20%-nak nincs biztosítása), vagy mondjuk lesz egy koraszülött ikerpárod. Simán odaállít a kórház a 6 hét PIC-en lét után a fél millió dolláros számlával (mert erre konkrétan semmilyen biztosítás nincs ami fedezné).
Ezután leírni azt amit leírtál, hát enyhén szólva vicces. -
kardkovacsi
senior tag
"hogy hosszú évek szenvedése után sikerült végre megcsinálják az OTA update-eket, meg végre van angry birds a mercedes infotainmentben." - meg van HUD, van Carplay, van Android auto, van normális ülés, normális adaptív LED, rendes ülés, normális festés az autókon, autókban amikre képtelen a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
"Amit mondok, hogy az amerikai néplélek alapköve az egyéni szabadság. És ezzel együtt jár az egyéni felelősségvállalás fontossága, továbbá a nagyobb kockázat-tűrő képesség. Ez az amerikai néplélek." - ja persze, vagy inkább mondhatjuk azt is a jóval nagyobb szabályozatlanság és az abból eredő össze szar. Tudnék neked mesélni, hogy a 2008-as válság minek a következménye, aminek még a mai napig is nyögjük (most épp az infláción keresztül) az utóhatásait. Az is egy teljesen hasonló "majd az egyén vállaljon" kockázatot dolog volt. Aztán érdekes mód amikor rájöttek, hogy mekkora szart raktak össze, bedöntve vele a fél világ bankrendszerét akkor hirtelen mégse volt érdekes az egyéni szabadság és jól beszabályozták őket.
Hát ugyanez itt is. Szóval szerinted ha egy rendszert elnevezel Full Self Driving-nak (teljes önvezetés) majd ezután az emberek elkezdik eszerint használni, mert ugye ez a neve, nem mondjuk Driving Assistant (vezetési segéd, BMW), Driving Assistance (Merci), aztán szépen gyilkolja őket sorban az autó, ez OK. Majd figyeld meg ott is jönni fog a szabályozás csak előbb meg kell hallnia pár száz embernek.
Szoftver.
Vicces, leírod szoftveres probléma majd elmagyarázod, hogy nem tudja lefejleszteni neki ez vagy az a cég. MIÉRT?
Szerinted az első verziói a Teslának honnan voltak? Konkrétan vette őket a Mobileye-tól. Csak amikor mondta a Mobileye, hogy ő nem akarja a nevét ehhez a hatalmas marketing átbaszáshoz adni akkor szakított a két cég.Millió cég foglalkozik azzal, hogy ilyen rendszereket fejleszt, nem kell hozzá autógyártónak lenni.
"És saját kútfőből képtelenek megoldani, mert a 100 évnyi dugattyú gyártási tapasztalatból nem következik a nagy léptékű szoftveres innováció képessége." - ahogy pistike elképzeli az autógyártást. Ennél nagyobb butaságot elő se adhattál volna. Szerinted a modern gyártásban meg tervezésben nincs szoftver? Szerinted azokat a szoftvereket nem maguk írják? Persze más probléma, probléma halmaz, de ettől még azt kijelenteni, hogy nem tudnak szoftvert gyártani, elég nagy ostobaság. -
kardkovacsi
senior tag
"A bétát jelenleg a tesla dolgozói próbálhatják ki, én úgy olvastam. Te hogyan tesztelnéd a bétát? " - nem. Bárki jelentkezhet rá az USA-ban.
De most nem a bétáról van szó hanem arról, hogy útra engednek egy rendszert ami tele van hibával és ami a legfontosabb elneveznek egy level 2-es rendszert teljes önvezetésnek. Miközben mindenki tudja, a Tesla is, hogy gyilkos rendszer, több ember is meghalt miatta. Amúgy erről szól a cikk is, hogy tudja a Tesla is csak próbálja elsikálni. Ezért nem volt szabad válaszolni emailben csak szóban a panaszokra, hogy ne legyen nyoma, hogy ők bármit is állítottak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!