-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #24107 üzenetére
Van egy pont, amiben markánsan különbözik a véleményünk.
Abszolút ellene vagyok a vagyontárgyakkal, anyagiakkal kérkedéssel, ezzel párt keresésnek. Ismersz, külföldi melóm van, de nem csinálok látszatját. Én is azt vallom, hogy anyagiakkal csak anyagias kurvákat lehet összeszedni -- ebben eddig egyetértünk.
Viszont: a motort nem tekintem vagyontárgynak. Nem csak azért, mert egy tizenéves, ütött-kopott, itt-ott repedt-törött darab, meg a rajtam lévő bőrkabáton és sisakon is állandó rovartani kiállítás van. Mondjuk ezt így egymás közt tudjuk, egy laikus általában nem, simán nézik max. párévesnek. Azonban mégse egy friss, csili-vili vitrin-motor, legújabb ezres, mely még pályát sem látott, csak dizsit. De nem ez a lényeg. Ez nálam a személyiségem része, a "való énem" egy fizikai kivetülése. Szeretek elcsatangolni, járni a világot, felfedezni, kalandot keresni. Ez vagyok, a motor szerves részem. Olyat keresek, aki ezt el tudja fogadni.Doc: ha már volt itt olyan, hogy milyen trágyát és milyen gyepet, akkor ez is elfér, hiszen relevanciája is nagyobb, nem? Nem tervezem amúgy tovább nyújtani, csak néha vannak ilyen kikívánkozó dolgok.
Fattyu: M0-ás németországi szakasza, ezmekkora
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Új motorom van
Igazából csak az olaj lett benne cserélve, de mivel még friss az emlék (tegnap) a régi olajjal (7.5k lehetett benne), ezért erős a kontraszt. Már hidegen sokkal finomabban jár, nem annyira szétesős, gyorsabban bemelegszik, sokkal finomabban vált. Mintha kicserélték volna.
Még egy pár új papucs rá (a mostanin van 2mm hátul, még gondolkozom, hogy Lájm előtt vagy után, de mindenképp Horvátország előtt), s egy teljesen új motorom leszFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Egyszer rendeltem tőlük, kicsit vegyesek az érzelmeim. Rendeltem Ff Harness Flite-ot, először nem akarta elfogadni a kártyám (igaz, külföldön voltam). Újra megrendelem, elfelejtettem a kártyás online fizetést bepipálni, s mégegy rákérdezés nélkül már írta is, hogy köszönjük a rendelést. Írtam nekik egyből, küldtem nekik a megrendelés-számot, megerősítő emailt, mégsem tudták megtalálni és törölni a rendelést.
Cserébe még a rendelt terméket is eltévesztették, a Flite helyett az Adventure-t küldték, aminek váll- és könyökprotektora is van, és asszem 100 EUR-val drágább lett volna. Úgyhogy végülis jól jöttem ki a dologból, mert 63k-ért megkaptam az idehaza 100-110k-s Adventure-t, de kissé kaotikusnak érződött a dolog...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Szerintem ez tök változó. Én nem szoktam húzni neki, ha elenged, megköszönöm, ha nem, akkor kivárom a zöldet és hogy elinduljanak, majd akkor kikerülöm őket. Egy kivétel van, amikor direkt szivat.
Mindenesetre volt már, hogy egy sorban bennragadtam, aztán amikor megindult a sor, az egyik előttem álló akinél már nem fértem volna el, kiszólt, hogy bocs, elengedett volna, csak nem hallott. Tehát akkor így tegyél igazságot?Az a kos vicces volt
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #24309 üzenetére
Nekem volt olyan, hogy benzincső a pumpánál a bilincs alatt elrepedezett és csöpögött, rá a kerékre is. Nem csúszkált, de gondolom ugyanígy csöpöghet rá más is. Esetleg.
Vagy útegyenetlenségek eltúrták a hátulját?
Csak tippelgetek. De ha egyszer ment volna csak rá, akkor az nem tért volna időnként vissza.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz mocsanisi #24343 üzenetére
Mert mi bajod a jelenlegivel? Szép klasszik. Egy feleakkora nem illene hozzá, az max sportmotorokra való.
Az nem csak úgy van, hogy félbevágják, újratömik oszt kész. Egy dobban több kamra, meghatározott fojtás van.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #24362 üzenetére
Attól függ most is, mint mindig, hogy mire kéne, hogyan használnád, milyen karaktert preferálsz.
Sor2 500-asok (régi CB500 mellett Suzuki GS500, Kawa ER5) szögegyszerű, megbízható, sokat kibír, viszont ne várj tőle sokat, nem nagy teljesítményű, elavult technológia, régi megoldások, nem állítható futómű, olcsó fék, stb. "Postásmotor". Mondjuk egy 125-öshöz képest már ez is nagy előrelépés lesz.
SV650 sokkal modernebb technika, vízhűtéses V2-es. Viszont V2-es: dadog, rángat alacsony fordulaton, vibrál, erősebb a motorféke. Erősebb, sokkal nyomatékosabb, jobban megindul. Van, aki szereti a V2-t, én nem.
FZ600(S): sv-hez hasonlóan a sor2-eseknél jóval modernebb technológia, jobb futóművel és fékekkel. Sor4 lévén finomabban jár, viszont alacsonyabb alsó és közép tartományban a nyomatéka, jobban kell pörgetni, ha azt akarod, hogy menjen. Alaposan visszafojtott sportmotor blokk van benne, elég megbízhatónak mondják.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #24382 üzenetére
"De gondolom minden "karakter" szokható (mint pl. autóban a benzines vs. diesel)"
Azért itt ennél sokkkkal nagyobb különbség van. Én pl. egy napot vezettem V2-t, de annyi elég is volt belőle.
"Ráadásul kissé elijeszt a közel 100LE, bár állítólag kezesbárány de én a tanulómotor Kawa ER6 erejétől is tartottam egy kicsit."
Nem kell megijedni a 100 LE-től, 112 LE-s sportmotorral kezdtem és még megvagyok. A sor4 alul gyenge, ha nem pörgeted, nem megy. Csak ésszel kell használni. Az ER6 párhuzamos-kettes, sokkal nyomatékosabb alul.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #24499 üzenetére
Nálam negatív, esetemben sor4 >>>> v2, nem vennék v2-es motort fő motornak. Nem lehet vele olyan jól manőverezni, olyan lassan menni bűvészkedés nélkül, mint sor4-gyel. Sor4 sokkal flexibilisebb, mivel ha nem akarom, hogy menjen, akkor alsó fordulaton nem megy, nem tol, nem indul úgy meg. Ha meg azt akarom, hogy menjen, akkor magasabb fordulat.
V2 nyomatékosabb, az már alul tol, és alsó fordulatszámon még rángatózik, köhög, erősen vibrál is. Persze sokan vannak, akiknek pont az tetszik benne, hogy már alul annyira megindul.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #24594 üzenetére
"az rr-en szégyellem megnyomni a dudát, mert az a tipikis herélt hangú japán rettenet van rajta.."
Azaz... a Ninján is inkább fénykürt vagy egy kuplungolt gázfröccs, mert akkor ijesztő sportmotor -- ha megnyomnám a bip-bip dudát, arra csak szénné röhögnék magukat
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz csongi #24707 üzenetére
"fel is kell váltanod, pont ez amit nem szeretek, az állandó váltás."
Állandó? Miért, 600 sor4-est folyton az "ideális" 10-14k-s tartományban forgatva hajtod? Akkor miért kéne állandóan váltogatni? A 4-12k is elég széles tartomány.
"Nem vonja el a figyelmet a váltogatás."
Miért vonná el? Egyből hallani, hogy sok vagy kevés, és szinte ösztönös a váltás.
"De remélem hamarosan ezek már nem lesznek kérdések, és eljön az elektromotorok ideje."
Takaroggyá
Én maradok továbbra is annál, amikor a motor felbőg erőteljes motorfékes visszaváltásnálFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #24719 üzenetére
Zsoltee ment vele nagyon sokat, asszem talán 3 év alatt beletett 50k-t? Úgy emlékszem szerette, s csak azért váltott Varára, mert ketten jártak túrázni vele, s a Vara jobban pakolható, kényelmesebb az utasnak és felpakolva is több ereje marad. Esetleg pm-et küldj neki, mert mivel asszony-gyerek-ház, Varát eladta, és ide is elég ritkán jár.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz HUfantom #24721 üzenetére
"Ilyenkor én fék és kuplung ki. Megállás után... Na melyikben is voltam. "
Most komolyan srácok... a legalsó fokozat az 1-es (fordított versenyváltón a legfelső). Fék-kuplunggal amikor még gurulsz a teljes megállásig, addig taposod, amíg a fokozatok végére nem érsz, az az 1. Ez nehéz lenne? Ha igen, vegyetek biciklit. De szigorúan csak egysebességest, s lehetőleg kitámasztós kerekekkel...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #24917 üzenetére
Hát ez szívás. Bezzeg az áprilisi nyílt napon alig voltak, igaz volt vagy 8-9 fok
De legalább a csajok jók voltak, de gondolom csak vitrin-bigék.
Há baszod... terveztem, hogy majd jól elindulok 15:30-kor, odaérek nyugisan, megyek 2-, esetleg 3 menetet.
Ehhez képest?
Készítsétek a popcornt, "nem én lennék, ha" rovat következik.Szóval mivel a hetet végigdolgoztam, ezért csak esténként volt időm még ezért-azért elrohanni vásárolni a vasárnap kezdődő másfél hetes útra.
Tankolok, fizetek, megyek vissza a motorhoz, maszk fel, sisak fel, d-gyűrű meghúz, patent bepattint---ana, de nem érzem a patentot. Nincs megcsavarodva se, meg a másik oldalról is érezni kéne. Hát nem letört az a vacak? Csak annyi a funkciója, hogy a szíj végét fogja, de anélkül már 100-nál is veszettül csapkodja a nyakam a vacak. Tehát ezt még az utazás előtt mindenképp meg kell csinálni. Berakatni a letört felét, a másik még ott van.
Csütörtök még hátralévő pár dolog helyett elrohanok korábban a melóból Móricznál egyik ruhajavítóba. Patent? Sajnos nem foglalkoznak vele, de ott az a bolt. Odamegyek: zárva, szabi aug. 23-ig, nyitás 26. Megkérdezek másik hasonló ruhajavító-kulcsmásolóst. Nála se, de van még egy bolt a közelben, nézzem meg azt. Odamegyek: zárva, szabi aug. 23-ig, nyitás 26. Másfél órát jártam a környék összes ruházattal, textillel, ruhajavítással, kulcsmásolással, stb. foglalkozó boltját, csak ezt a két boltot tudták. Allée Mister Minit sem. Már 18h, minden zár. Megyek haza, gugli patentozás. Kiderül, hogy tőlem egy saroknyira van még egy bolt. Hah! 17-ig volt nyitva, akkor majd reggel átviszem. Bár... inkább nézzük meg. Odamegyek: zárva, szabi aug. 23-ig, nyitás 26.
Eszem-faszom megáll. Ezek összebeszéltek ellenem?
Anyám mondja, hogy néhány Mister Minitben még mintha csinálnának, csak a honlapon nincs kiírva, hogy melyikben. Többségük már úgyis zárva. Felhívom a még nyitva lévő Mammutost. Persze, van. Kérdés viszont, hogy odafér-e a géphez, vigyem és nézzük meg. Odarohanok. Látok sisakot, bőrruhát kikészítve: a srác is motoros, már amúgy zár, de megvárt. Megnézi: fém patentot lehet csak, ami máshogy rögzít, mindkét felét cserélni kell. Ugyanolyan megoldás nem lenne egyszerű. Gyorsba azt lehetne, hogy feljebb a pánton egy másik patent, viszont az akkor átmenne a párnázáson, kb pont az álkapocs ívénél, nem biztos, hogy nyerő lenne. De adott egy jobb ötletet: mondjuk helyette tépőzárral rögzíteni.
Elment bevásárlás helyett a délutánom avval, hogy egy olyan megoldást üldöztem, ami nem is kivitelezhető, s helyette a tépőzárat pár perc alatt meg lehetett volna oldaniGumit is kellett cserélnem az út előtt, mert már csak ~1.9-1.8 van bennük. Gondoltam a maradékot még el-Lájmolom a Hringen, s szombaton csere. Hívok gumis ismerőst: szombaton, vasárnap nem lesz itthon. Hajjaj... ma pénteken? Vannak páran, de még beférek.
Sűrűsödnek a dolgok, de gondolom még belefér. Indulás 15:30, gumis 15:50-16:50, még Lájm felé beugrok egy boltba, és kb 17:30-45 Lájm.
Szóval tegnap emiatt pár dolog vásárlása elmaradt. Szerencsére a boltok közel vannak, gondoltam majd ma ebédszünet.
Gondoltam, persze, nagy naívan.
Mivel hétfőtől másfél hétig szabin vagyok, hát nem összegyűlt annyi munka meg confcall, hogy délutánig szinte fel sem tudtam állni az asztalomtól? Így a 15:30-as indulás helyett ~16:00-ig még dolgoztam, s még csak akkor rohantam át a boltokba. ~16:30, mire motorra ülök. Utána jött az, hogy az a bolt, ahova Lime felé menet még be kell ugranom, ennyi csúszással addig már bezár. Fél órás kitérő a dugókkal teli városon keresztül. Megérkezek gumishoz: pont akkor kezdett neki egy másik motornak, úgyhogy ezt alaposan bebuktam. Mire Lime-on az utolsó menet is lement, kb addigra végeztünkHát ez van. Választani kellett, vagy motor összerakva a túrára, vagy Lime, s az előbbi győzött. De talán egyszer végre úgy is eljutok a Lime-ra, hogy még motorozok is
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #24989 üzenetére
Készíttetni kell hozzá egy kivehető dB-killert.
Ha nem borzasztóan-fülsértően hangos, elég műszakira felrakni a gyári dobot. Nekem Ausztriában se szóltak be a sportdobért, amikor a trafizó rendőrök mellett mentem el. Igaz akkor felváltva, alacsony fordulaton mentem; meg azt mondják, hogy nem is annyira az osztrákok, hanem a németek az igazán háklisak az ilyesmikre.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Uff
Megjöttünk horvátból. Legalábbis én már igen, remélem Vendingo is hamarosan hazaér.
425 hsz? Vazze srácok dolgoznom is kéneIdő jó volt, víz még kellemes, helyek szépek, turisták végére fogytak, s most is van egy "nem én lennék, ha" történet. Hazaúton elcsapták az álló motorom és eltört a váltó-tartó konzol. A 10-18h-ra tervezett ~850km-ből a műhelyek keresgetésével, oda-vissza rohangálással így lett 10-22h... Végre meleg kaja, eddig a reggeli-tízórai két kifli óta nem ettem
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #25502 üzenetére
Mondtam, nálam mindig van valami légy a levesben, tehát meg sem lep:
Közgáz feszt: megyek vissza hajnali 5-kor, hogy 2-3 óra alvás és go home. Valami fasz megtalálta a csizmám és belehányt. Bő fél óra anyázással egybekötött suvickolás, délig napon volt, hogy száradjon, és még így is nedves maradt.
Volt: hazafelé kinyílott egy bezipzárazott zseb (pedig induláskor, és indulás után 2-3 km-rel is ellenőriztem, hogy minden be van-e csukva, meg van-e húzva - tehát csak a menetszél nyithatta ki), és ami benne volt, mind kirepült.
Fezen: ugyanígy parkoló, valami fasz kocsival ugyanígy fellökte a motorom, akkor a kuplungkar törött el. Persze elhajtott, és 0 szemtanú.
Szóval még "örülök", hogy ennyivel megúsztam: a durvább az lett volna, hogy amikor Boszniában, Mostarban egy fél órára a csomagtartóban felejtettem a kulcsomat, akkor elkötötték volna.
A táskád nem lehet, hogy azóta nyitva volt, hogy kivetted a pulcsit? Még 2-3 tankolással előtte volt, hogy behúztam. Mondjuk nem mintha már bármit is számítana...
Daywalker: ~300 EUR-nyi kunát, mivel az idom is elrepedt két helyen, fejidom és oldalidom.
Boogie: idén eddig 12k km, remélem lesz még jó időnk.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #25590 üzenetére
"De olyan szempontjaid vannak, mint egy szűzlánynak a nagy Ő vel kapcsolatban.
a motorozás nincs is a szempontok között csak minden ami teljesen mindegy."+1
Elvoltam bő másfél hétre, s még mindig ugyanaz megy, csak már egyre hülyébb kérdésekkel, már megbocsáss. Gyorsul-e, itt már szinte sírva röhögtem. Egy idő után fel is adtam a hsz-ek visszaolvasását. Vegyél már végre egy motort és motorozzál
Ali:
1. szénhidrát. Ne mondd, hogy gyerekként nem szeretted a kockacukrot? Ugyanaz
2. inkább kárba, mint pocsékbaMosquito, Zsolt:
Az én túráimon legalább van történés, izgalom - a tieitek gondolom dögunalom, már ha egyáltalán mentek, és nem csak székben ülve írkáltok mert egy ekkora távon már simán előjönnek dolgok. Ez a köröm több, mint amit néhányan egy év alatt tesznek bele.Ja ezt a másik esetemet még nem is meséltem
Senjből lezúztunk Makarskába a szerpentines 8-ason, majd tovább Zivogoscébe, egy délután meg egy reggel ráment. Odafelé láttam pár szép helyet, ahova vissza akartam menni fényképezni. Aztán kiderült, hogy az a pár hely kicsit távolabb volt, végül ~200km-t mentem vissza... Szóval már eléggé délutánodott, így húztam neki, hogy még estére visszaérjek. Épp egy eléggé elhagyatott falun vágtam át, házak bő fele üres. Szembeforgalom se nagyon, falu végefelé jön egy kocsi, villogtat, de sajnos már későn, mert pár méterre rá már az úton álló rendőr is integet, hogy tessék csak szépen félreállni... Oh shit. "Dokumenti"... rajtam meg vágott slick, "NOT FOR HIGHWAY USE - RACING ONLY" felirattal. Mutatja, hogy 89.9-el mentem... Átadom személyi-forgalmi-jogsi. "Martin?" majd másik felé fordul "heh, Martin!", majd megint komoly arccal vissza felém, mutatja a könyvben, hogy 20-tól 30-ig sebességtúllépésért 1000 kuna. Eztdebeszoptam. Leveszem a sisakot, bűnbánó fej, nézem, hogy van-e nálam annyi. Kicsit tanakodnak, mutatja, hogy 500. Hát, már egy fokkal jobb. Odaadom, másik közben elővette és kezdi töltetni a papírokat. Kérdezi, hova megyek ennyire sietősen. Mondom Makarskába (onnan még bő 150 km szerpentineken), kempingbe, ott várnak rám. Pár szót váltanak, visszaadja a pénzt és papírokat, mutatja, hogy tűnjek el, de lassanFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #25603 üzenetére
"Sztem adjál ki egy könyvet.. Címe.. Veled is megtörténhet.. "
Nem te vagy az első, aki ezt mondta Történt már velem pár olyan, hogy a társaság már a felénél azt mondta, hogy ilyen nincs, ennyi dolog nem jöhet össze, pedig az igazi feketelevesek (igen, többesszám) még csak akkor következtek Legalább már edzett vagyok. Ld. ezt az otthontól 800km-re letört váltó-konzolt is milyen nyugodtan fogadtam.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #25606 üzenetére
Na már csak az hiányozna, hogy lefotózzanak.
Hazafelé én is eléggé téptem az autópályán, figyeltem, de gyanús, hogy csak egy Radar Kontroll táblát és kamerát vettem észre (meg két Vignette control furgont és egy rendőrautót), remélem nem volt nekem is olyan, amit nem vettem észre és jön a csekk...Amúgy meglepő volt, hogy a motorod mennyivel többet evett. Amikor 150-160-al mentünk, másfélszerese volt az enyémnek. Persze, nálad magas volt a tanktáska, ami miatt nem tudtál behajolni, míg én simán rá tudtam dőlni az alacsony tanktáskámra (viszont nálam meg hátizsák volt még pluszban).
Na majd a hétvégén talán eljutok oda, hogy ezt a sok tankolási számlát beírom, egyelőre munkám is annyi van, hogy még a sürgősekkel sem végeztem és már mindjárt éjfél....Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #25614 üzenetére
A legdurvább eset az volt, amikor 166.7 km után már csak pár deci volt a tank alján, 15.5 litert tankolt a 16 l-es tankba... míg nekem csak ~10.6 l kellett... Ezért írtam pár hsz-szel feljebb, hogy engem is meglepett, mennyire evett.
---
Tud valaki bontót Ricsibontón kívül, ahol váltó-/ lábtartókonzolt szerezhetek?
Oldal- és fejidomon is van egy-egy repedés, helyzetet nehezíti, hogy mindkettő matricázott. Matricás is kéne, meg műanyag"hegesztő" is, erre is megköszönném, ha van tipp.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #25672 üzenetére
Csak délelőtt lesztek, vagy délután is?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz boogie84 #25694 üzenetére
Áprilisban úgy mentem ki a hófödte Dobogókőre, meg a 8-9 fok léghőmérsékletű Hringre, hogy a bőrruha alatt egy jäger-alsó és egy sima vékony póló meg egy hosszúujjú póló/pulcsi (pólónak vastag, pulcsinak vékony) páros volt csak, valamint a csizma alatt egy vastagabb pamut télizokni -- semmi ilyen esőruhás, megmégegyréteges bohóckodás, s ezeken a részeken egyáltalán nem fáztam, pedig Dobogókőn 5 fok ha volt. (Csak a kezem fázott, mert a szellőzős sportkesztyű alatt nem volt más). Most simán jó idő van még, ne vacogjál, motorozzál
Bőrruhára még esőruha meg még kívülre rövidnadrág, ... 15 fokban... kép legalább van róla, hadd röhögjek?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A horvát kirándulásunk fotós-naplója
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Kösz-kösz
Zsolt: Az a benzinkút nekünk is ütős volt
Csongi: Kecskemét-ring (aka Birizdo-kart)
Polimorf: Dingo magas tanktáskája és az SV pályasebességen magas fogyasztása miatt 140-150, max lejtőn 160 volt (órám szerint, ami egyrészt csal, másrészt a fogazás sem gyári, tehát autópályán majdnemszabályosan közlekedtünk).
Skodás: használt vágottslick, mivel a hátsó 180/55 helyett 195/65, így a blokk előbb ér le, minthogy a szélét elérném De az eddigi, megfelelő méretű gumijaimat eddig mind szélig lepályáztam, még a túrasport BT020-ast is, már legelső pályázásom alkalmával. Pályán már nem kunszt eltüntetni majrécsíkot.
Pityaa: tényleg, kösz.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #25700 üzenetére
Hülye allergia... úgy tüsszögök és folyik az orrom, hogy mégse tudok menni
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
-
.mf
veterán
válasz HUfantom #25787 üzenetére
"Én a két kanyarból beazonosítottam, hogy ez bizony a TT -ből van..."
Lol. "Bizony"... "a két kanyarból" Tudod fokozni. Márpedig döntő többségében nem. S ezt abból a pofonegyszerű dologból is kitalálhattad volna, hogy a Man TT időre megy, ott x késleltetéssel egyesével indítják az embereket. A Northwest 200, Ulster GP és tsaik pedig egyszerre indulós utcai versenyek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Épp tegnap írtam egy másik fórumon kezdő motoros ismerősnek, aki a szélig koptatott gumim méltatta, hogy a mai gumik már űrtechnika, egyáltalán nem kunszt. Hát jah. Félelmetes, hogy miket meg lehet már csinálni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #25821 üzenetére
"amíg ázsiában tesznek erre magasról, nincs kultúrája ennek"
Japán és Szingapúr a két messze legtisztább ország, amit eddig láttam, s mindkettő ázsiai...
Ellenben a Balkán... keresnem kellett a szöget Mostarban a Görbe hídnál, hogy a fotón ne látszódjon az alatta lévő rengeteg szemét. Pedig földrajzilag a Balkán is Európához tartozik. Kár így általánosítani.Szvsz nem is az újrahasznosítással lehetne megfogni (mivel az újrahasznosítás is energia-felhasználással, szennyezéssel jár), hanem:
a.) tartósabb termékekkel
b.) könnyebben, olcsóbban javítható, moduláris megoldások (tehát hosszabb termék-életciklus)
c.) kevesebb járulékos szemét (pl. csomagolás, bár ez kevésbé a járműiparra vonatkozik)Belsőégésű motorok közül a kétütemű dízelek hatásfoka a legmagasabb, akár >60% -- azért használják ezt hajókban, mozdonyokban.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz StoneBridge #25849 üzenetére
Nekem erősen nemteccős.
Hülyén néz ki, hogy a hátsó villa feketére van eloxálva, de a váz mattszürke, hogy kiemelje mennyire csúnya... Az első lámpa sem jön be. A váz-tank kettős sem. Nemkéne.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #25857 üzenetére
Az egy fokkal jobban néz ki, legalább az egész vázat le tudták fényezni, kevesebb a törés a vonalvezetésben, klasszikusabban néz ki, de a dupla lámpák miatt igazából az se. Nem a kategóriával van bajom, hanem ezeknek az adott modelleknek a kinézetével. Egy olyan, kicsit retrós kinézetű de modern belsejű nakedet elfogadnék, ami fűzött kerekes, egyetlen nagy kerek lámpa, s szép ívelt vonalas.
Inti: no de ha direkt elrontják a részleteket? Válogatós vagyok, na. Ha már valami, akkor az legyen jó, kinézetre is. De amit fentebb leírtam, szted nem gáz, hogyha szinte minden (hátsóvilla, blokk) feketére van fényezve, akkor az össze-vissza agancs-szerűen terjengő váz mattszürke? S olyan nemistudomhogymondjam, nincs egybe az egész motor, nem egységes. Egyik oldalról ott van kiemelten az az össze-vissza váz, más részleteiben viszont visszafogottabb, nem olyan karakteres, mint egy Duke. A lámpa pedig valami 90-es évekből raktáron maradt darab.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #25866 üzenetére
Ott, hogy nem áll a garázsomban.
Ja, meg hogy olaszFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #25870 üzenetére
Azokkal nincsen, az 1098 és 1198 is már nagyon tetszett -- sőt, a 999-et, bár sokaknak nem jön be, nekem élőben tetszett. Egy apróság van az 1098 és 1198-ban, ami nem annyira tetszik: a félkaros hátsó lengő. Lehet, hogy dizájnos egyeseknek, de valahogy nekem kevesebb a bizodalmam benne (nem csak Dunlop TT-s esete miatt), meg ha már dizájn, legyen szimmetrikus. Ezt utálomm az S1000RR utcai idomzatában is, hogy aszimmetrikus, felemás.
Az MV Augusta F4, és az új F3 is nagyon jól néz ki.Igen, látszik, hogy a sportmotorok felé húz a szívem, de ettől még értékelem azt, ami szép és el van találva. Pl. az a chopper, amit az imént Inti linkelt -- bár a chopperek az összes motor közül valószínűleg a legtávolabb állnak tőlem, de ettől még nagyon szép a vonalvezetése (egyetlen dolgot változtatnék csak rajta, a felnit hagyományos fűzöttre). Vagy szép íves vonalvezetés szöges ellentéteként ott a Duke, szerintem az is nagyon el van találva, nagyon jól átadja a motor karakterét.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz menyko #25986 üzenetére
Egyáltalán nem baj, hogy enduro, sőt, pont előny, ha lábon vinnéd ki a városból, vagy ha városban járkálsz vele. Papír, lámpák, rendszám kéne, tehát enduro. Nekem spec. városban futkorászós, aszfaltról letérve egyszerűbb terepezős kirándulós, dobálós-játszós-tanulós motor kell, amit nem sajnálok eldobni és lehetőleg kár nélkül túléli.
Igen, a DT125 egy lehetőség. Sajnos a hirdetések döntő többsége papír nélküli, 50-esként használt. Mégha forgalmi ellenőrzésre egyszer sem állítottak eddig meg, de ha azzal mégis megtennék, az csúnya lenne.
Ami még érdekelt volna, az XT250 (szögegyszerű, igénytelen, elpusztíthatatlan léghűtéses 4T -- John Rambo is ilyennel ment a Rambo-ban, kell többet mondanom? ), de persze az ilyen modelleket itt nem forgalmazták és még most se teszik.
A piacon egyre több a kínai és egyéb (Keeway, meg Bazuka meg Zhongshen, meg stb), de azoktól kiráz a hideg, már a képeken is látszik a gyártási igénytelenség... Tőlünk nyugatra és keletre is léteztek 250-es, 350-es japán endurok, érthetetlen, hogy ide miért nem hozták őket...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz hurenzon #26023 üzenetére
Na most akkor döntsd el, hogy mi is kell neked.
Gyorsasági nem olcsó, nem takarékos és nem kétszemélyes túrázásra való. Aki mögötted ül, nem fogja megköszönni.
Ezek a tulajdonságok inkább a túramotor kategória, úgysmint a már említett Deauville, vagy DL650, stb. Viszont 4l még azokkal sem életszerű (Alvarot kivéve, de neki mániája az alacsony fogyasztás, aminek érdekében olyan tempót megy, amibe nekünk eldurranna az agyunk). Kopó-fogyó alkatrészeket, autónál sokkal gyakoribb olaj- és gumicserét azokkal sem úszod meg. S a felszerelést még nem is említettük...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #26191 üzenetére
Néha szoktam magam csöndben elszégyellni, amikor itt egyesek írják, hogy épp ezt vagy azt szerelték a motoron, én meg szinte semmit sem szoktam; de most legalább megnyugodtam, hogy közgazdász létemre legalább azt tudom, hogy metrikus csavarokról van szó
Bogyo: köszönöm, de nem enyém az érdem Úgy emlékszem Emre találta (előbb).
Szerk: erről a lapról ha valami még hiányozna, szólj csak (meg ha van jobb felbontás, akkor küldd el azt), jó lesz nekem gyakorlásnak
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #26254 üzenetére
Én is gondolkoztam (és továbbra is gondolkozom -- idei szezonra végül sajnos nem vettem, de jövőre már biztosan lesz), nálam a GoPro (mily meglepő) és a Sony AS15 volt a befutó, s ár-tudás alapján inkább a Sonynak állt a zászló. Most már 62k-ért is kapható, s -- szvsz -- csak a Hero 3 Black tud nála többet, kb. egy szinten van a Silverrel vagy inkább jobb nála. 1/2.3"-es szenzor, új fw-el 1080p60, s digitális IS. Hátránya, hogy becsomagolva szar a hang, kevesebb a 3rd party kiegészítő, nehezebb rögzíteni.
Wifi + okostelefonnal lehet vezérelni, de nem tudom, hogy az élő kép mellett visszanézni is lehet-e.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #26263 üzenetére
"nem meglepő módon a sony szenzor körberöhögi a goprot. ugyancsak nem meglepő módon az üveg mintha jobb lenne a gopron."
Javítva
Ismerhetnéd, Sony: úgy gondolják, hogy majd (az amúgy tényleg kiváló) szenzoraikkal erőből megoldanak mindent. Ld. NEX vagy SLT-α: kiváló szenzor, csakhát a saját obipark... gondolom tudod jól. Ezek az új Zeiss Touit üvegek is, amint megláttam az első valós tesztképeket, nem akartam elhinni -- amennyit elkérnek értük, nem ilyen minőséget vár tőlük az ember, főleg nem ennyiért. Kár a rendszerért, mert amúgy a NEX6 nagyon tetszik./off
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hmmm...
CNN cikk top 10 motoros túraútvonal (szerencsére a képekkel szemben nem annyira Amerika-centrikus, van a listában mindenféle földrész).
Eléggé motorozhatnékom támadt, közelgő tél ide vagy oda. Jónáhány helyet nagyon megnéznék.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz zsolt19900 #26333 üzenetére
Fórumtárs, szintén Zsolti - csak nem Zsoltee?
Részvétem remélem tavaszra már lesz új
Én pedig most rámolok és lassan öltözök, hogy egyet még menjek motorozni, amíg még tart a viszonylag jó idő.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok