-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #1783 üzenetére
Van egy par tucat kepem ahol gyujotttem a kulonfele tepeseket, lehetne elemezgetni sokat A gond amugy ott van hogy sokszor tobb tenyezo egyuttes hatasa ervenyesul. Pl kicsit rossz a futomu beallitas es nem a legjobb a guminoymas + hideg van > szejjel szakad. De ha a harom kozul csak 1 van jelen akkor nem. Aztan talald ki hogy most melyik a gond valojaban
Ilyen ocsmany gumikepem amugy nem nagyon volt maskor. Hatso gumibol hoztam ki mar 120 kort is a hungaroringen, a dunlop elso gumik meg elmennek 2-300 koron at is ha jo a futomu. De a hideg aszfalt mindenkepp komoly stressz nehany guminak. Egyes keverekek egyszeruen nem birjak ki a huvos aszfaltot: itt van egy pelda [link] ez egy medium d211 hatso, es Dave Moss is arra a kovetkeztetesre jut hogy van egy kis rugo gond, de allithatsz barmit ez a gumi nem birja ki ilyen huvosben ezt a palyat
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ja valojaban hulyeseget linkeltem, mert ezen a viedeon nem annyira hideg volt a lenyeg, hanem inkabb a rugo Azert raktam be mert hasonlo a tepes es a gumikep mint nekem volt. A videoban 7704 keverekkel ment a srac, az hires arrol hogy ilyen 40 fokosnal huvosebb aszfalton 20-30 kor utan szetfoszlik az oldala. Pedig medium, illene birnia. A 40 fokos aszfalt meg nem annyira hideg Szoval a hideg is relativ
Folosleges nagyon belemenni. En sem tudom sokszor eldonteni vajon most milyen tepes miert volt, pedig mennyit agyaltunk ezeken A Dunlop versenygumik meg nem amatoroknek valok. Iszonyu kenyesek minden apro dologra, es szinte kifizethetetlenul dragak. Maradjunk az utcai gumiknal azzal nem kell semmit vacakolni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #1793 üzenetére
Belemehetunk, de erre vannak jo doksik. (magyarul nem tudok egyet sem) Talan a legjobb cucc amit oda tudok adni az a Traxxon Dynamics 2 lemezes DVDje ott egeszen az rake-tol anti squat-ig elmagyarazza es elmutogatja a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #1804 üzenetére
Felrakom valahova esetleg,es betolom a linket aztan letorlom ha leszedtetek
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #1806 üzenetére
[link] Szedjetek, mert par ora mulva letorlom
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #1836 üzenetére
Lehet szarul van legtelenitve.. akar gyarilag is... Abbol a tokico nyeregbol eleg melos kizavarni az osszes buborekot De amugy a gsxr-t is meg lehet csinalni jora. Nem lesz tokeletes de hasznalhato. Ha a viktornak a VB-n jo volt akkor nekunk is jo Amugy meg .. nem kell annnyit fekezni, es akkor kevesbe melegszik... es ezt most tok komolyan mondtam Ja igen a folyadekot meg azrt eleg gyakran kell cserelni. Szivja magaba a nedvesseget, az meg ugye felforr es hipp hopp ott a buborek
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #1809 üzenetére
Leszedtem a cuccot.
-
yodamastah
őstag
Palyan, intenziv hasznalat kozben gyorsan kijon ha elhasznalodott a fekfolyadek. Hiaba jo a fekfolyadekod 350 fokig, ha sok benne a nedvesseg. A sok nedvesseg jelentosen csokkenti a forraspontot.> 3. korben mar szar a feked. Utcan a budos eletbe nem melegited ennyire fel, lehet meg 4 eves olajjal se tunik fel hogy sz*r. Futomu ugyanez. Fel eves villa olaj mar konnyen bajok vannak. 1. korben fasza, 3.ban mar nem csillapit. Hideg es meleg allapot kozt nagy lesz a diferencia. Utcan tizede terhelest kap, sok 10e km utan is jonak tunhet a csillapitas.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Bejon a fekkar, nyulos lesz stb... 10 fokban nem tapad ugy a gumi. Erre keszulj fel Ha suti a nap az aszfaltot az sokat segit nagyon. Szoval 10fok +napsutes az mar egeszen jo. Alapvetoen utcai gumihoz nem passzol a gumi melegito. Az felmelegiti 70-80 fok korulre (idealis esetben), az meg sok az utcai guminak. Persze ilyen hidegben meg mindig lehet hogy a gumimelegitos megoldas lenne ajobb, de en ezt nem nagyon probalgattam. Keveset haszanaltam utcai gumit sportmotoron.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Eselyes a muszaki hiba....
-
yodamastah
őstag
Simoncelli meghalt RIP
-
yodamastah
őstag
válasz mefistofeles #1940 üzenetére
De van [link]
Mindazonaltal nem biztos hogy Sic ezt vissza akarta hozni. Nyilvan a termeszetes reakcioja a vesenyzonek hogy probalja megfogni, probal a motoron maradni... ez a dolga... de Sic elegge be volt szorulva a motor ala, nem nagyon volt ott mar kontroll. Sajnos ilyen szituaciokban nem ritka a sulyos baleset, amikor nem csuszik ki erinto iranyba miutan elesett, hanem bent marad a palyan az iven... Tomizawa es Craig Jones is igy haltak meg.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz mefistofeles #1949 üzenetére
A linkem egy videora mutat ahol az ember lehetetlen helyzetbol visszahozza a motort ugy hogy a foldon vekszik mar. Egy profi motorversenyzo dolga hogy eredmenyt erjen el, azaz ha meg lehet fogni akkor megprobalja. LAttunk mar szamtalanszor hogy konyokel terddel, foldon fekve vissza tudnak jonni, nem lehetetlen dolog ez.
De ha elolvasod amit irtam, en is azt mondtam, hogy Sic mar itt nem nagyon tehetett semmit, be volt szorulva a motor ala...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #1958 üzenetére
Valoszinu hogy meg akarta fogni azert kapaszkodik bele, de amikor mar a kamera latomezejebe er ott mar eleg remenytelen a helyzet. A szituacio eleje nem latszik, nem tudni miota es hogy csuszik ebben a pozicioban. Lehet az elejen meg menthetonek tunt a dolog, ezert probalta meg. De ahatso kerek hajtja tovabb es beforgatja kereszte. Gyorsan tortennek ezek a dolgok
-
yodamastah
őstag
A Bautista onboardon latni ahogy apexnel elmegy a tapadas, majd nyomja vissza konyekkel, terddel hogy ttapadjon vissza. Ilyenkor meg van egy kis esely visszahozni, lattuk ezt szamtalanszor megcsinalta mas is. Sajnos miutan visszatapadnak a gumik, mar nem tud visszamaszni a motorra. De hogy miert nem engedte el amikor mar remenytelen volt mar nem tudjuk meg soha. Lehet renyleg beakadt vagy beszorult valahol. Franc se tudja. Nyilvanvalo ha siman csak kicsuszott volna akkor nincs semmi.
En nem nezegetem meg elemezgetem ezt tovabb. Nem latom ertelmet
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Minek azt javitani. Kicsit agresszivabb lett a geometria, legalabb jobban fordul
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #1983 üzenetére
En ezert hasznalok lenovot. Lehet kopkodni nyugodtan, birja
-
yodamastah
őstag
Sztem a Lorenzot nem lehet uberelni. 10 pontos gyakolat
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nem itt eltort a bokaja. Ha jol emlexem szinte 1-2 nap kulonbseggel tortem el enis a bokamat. A vicc az hogy ra 2 hetre mar motorozott, nekem meg akkor raktak fel csak a jarogipszet. Pedig engem is jol megcsavaroztak. Persze nem minden bokatores egyforma.. sot! Viszont nekem talan a leg egyszerubb volt amit mar muteni kell... na mindegy
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #2259 üzenetére
En ratekertem egy ilyen alu bilincset az olejszurore, es a bilincset drotoztam le.
A fekcsavarokat sem art ledrotozni. Nem is azert hogy a drot fogja, hanem akkor nem felejted el meghuzni ha drotozni is kell. Sajnos lattam mar embert falnak menni mert nem huzta meg a feknyerget Mondjuk eleg jol meguszta de rettenetes latvany volt.... -
yodamastah
őstag
válasz Integra #2263 üzenetére
Ja csak becsavarta kezzel, es nem huzta meg. 3-4 kor utan meg leesett az egyik nyereg, aztan hello fek. SZerencsere volt annyi esze hogy lapra vagta a motort es aztan leugrott rola. Beleszalltak a falba, de a srac gyakorlatilag karcolasokkal meguszta. Kivulrol eleg szarul nezett ki. Sajnos rosszul osszerakott fek miatt volt mar tobb hasonlo. Altalaban ronda vegkifejlettel....
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #2449 üzenetére
Mar 1 palynaap alatt lathatoan mocskosabb az olaj a gatloban. Beledaralodik a fem ahogy mozog a gatlo, meg megy bele a mocsok is. Ez foleg a villaban latvanyos, 20e km utan ugy tud kinezni mintha fem lenne beleontve, nem olaj Evente szerinem siman erdemes a gatlot karbantartani, a vilalkat meg 2x egy szezonban. Palyahasznalat mellett persze. Kozuti hasznalatban evekig el lehet vele karistolni.Egyre sz*rabb ott is, de a kisebb terheles, es a hataroktol tavol motorozas miat nem igazan jelent ez problemat. Szoval utcai hasznalatban amig van megfelelo csillapitas, valamint a hideg es meleg futomu kozt nincs nagy elteres csillapitasban, akkor szerintem nem nagyon kell bantani.
-
yodamastah
őstag
Nekem volt Schuberth S1-em. Kivalo sisak a vedelem, a csend es szellozes szempontjabol. De motorozni nem volt olyan jo benne mint mondjuk egy jo japan sisakban. Menet kozben fejforgatas, eleve ahogya fejemre passzolt nem volt olyan kenyelmes...Ez nyilvan fejforma fuggo is....Egyszer kiprobaltam egy Shoei-t masnap el volt adva az S1...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Siman lehet szemuveggel. En is szemuveges vagyok, es eppen most neztem meg a Legends Of Flight-et 3D-ben Persze jobb lenne szemuveg nelkul, de most ez van.
Koszi a tippet beszerzem majd ezt a TT3D lemezt amint lehet
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #3099 üzenetére
Olyan gumit vegyel amit konnyu csusztatni. Pirelli, Metzeler, Continental.
Ezekkel barki tud keresztbe csuszva kozlekedni. Masik meg hogy menni kell sokat kopott gumival ami csuszik... Persze nem feltetlenul ezzel kell kezdeni, de ajanlott nehaNagyon nem kell beszarni, romma kopott gumi is tapad valamennyire
Lasd: [link]
-
yodamastah
őstag
"Akkik pedig a Hringen 2:05 környékén vagy alatta tolják, oda már kemény lóvékat kell belepumpálni. Futómű tuning, Minden pályanapra szinte új gumigarnitúra stb."
Hat en 1:59 aljaig mentem le es uj gumit nem sokat lattam Mentem a ledobalt gumikkal amit 30k-ert odaadtak MIndenesetre valoban mocsok draga igy is. Napi 40-50e siman elmegy sajnos tescosban is ... Foleg ha beleszamoljuk hogy aznap nem dolgoztal. Mert ugye a legtobb palyanap hetkoznap volt pl hringen....
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Mi is a kerdes? Trail braking? ize... hat palyan nagyon sokszor kanyarba befele agresszvan fekezunk, kifele meg mar apextol huzzuk a gazt ... mindket esetben amennyire csak engedi a tapadas. Persze azert ennel sokkal arnyaltabb a dolog. Eloszor is nem mindegy milyen motorral. Az eros motorokkal inkabb szogletesen kell menni, kanyarba agresszivan befekezel, hirtelen befordulsz, csuma gaz.... gyenge motorral meg lenduletbol, ivesen amennyire csak lehet... Persze lehet 200le motorral is lenduletbol, menni, de gyengevel nem lehet izombol..... Kanyar es kanyar kombinacio fuggo is mennyire kell/lehet trail brakinget alkalmazni.... de alapvetoen mondjuk egy modern 120-200le sportmorral eleg nagyokat fekezunk kanyarba befele.... kifele meg meg a kanyar kijaratot se latod meg mar eleg rendesen gyorsitasz....... ha vegiggurulsz egy kanyaron lapra dontott motorral stabil gazon akkor benne marad siman 1-2 sec csak abban a kanyarban....
Kozutnak ehhez semmi koze. Ott vegig stabil gaz, hiszen teny es valo a legjobb tapadas akkor van amikor nagyon picit gyorsitas stabil gazzal. Tapadas persze elvileg van boven, hiszen a tapadas hatartol nagyon messze motorozunk kozuton, de ugye a lenyeg itt az, hogy kozuti motorozasnal a tapadasi korulmenyek barmikor nagyot valtozhatnak.. magyarul ha jon egy tehenszar akkor stabil gazon gurulva a legnagyobb esely a hirtelen tapadas valtozast kanyarban meguszni...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Hatso feket versenypalyan arra hasznaljak hogy kanyarba befele fekezve a segget finoman kereszbe forditva hamarabb iranyba alljon a motor, es elobb lehessen nyel gazt huzni. Supermotosoktol lett atveve, ott ez regi bevett technika. Ha megnezitek a VB futamokon rengetegen hasznaljak ezt a tecnikat(motogp, WSBK, moto2 stb...) itt van errol egy video: [link] Ez leginkabb azokban a kanyarokban hasznos ami ellott nagy fektav van, es a szuk lassu kanyar utan nagy hosszu kugyorsitas jon. Ez mar csak nagyon jo koridonel kezd erdekes lenni, azaz ha mar minden klappol akkor hozhat par tizedet. Nekem soha nem is jutott eszembe probalgatni, mert valszeg csak lassabb lettem volna vele...
KOzuton persze a hatso fek nem errol szol. A gondok veszfekezeskor jonnek elo. Sportmotorral veszfekezeskor annyira nincs a hatso kereken suly, hogy nagyon keveset er a hatso fek. Ilyenkor a motorfek is boven eleg ahhoz hogy meg-megcsusszon a hatso, nem kell meg hatso fekezni is. PErsze ha valaki szarul veszfekezik, azaz nem huz eleg nagy feket, vagy nem hasznal motorfeket akkor nagyon is kell a hatso fek.
De ez inkabb a sportmotorokra igaz, pl egy choopren rengeteg suly marad hatul veszfekezes kozben, szoval ott igencsak kell a hatso fek is.
A bolyakerulgeteshez azert jo a hatsofek, mert 2esbe 2-3ezres fordualton 30el forgolodva ha elcsukod/rarakod/elcsukod a gazt akkor a terheles valtastol konnyen pofara esel. Ha meg huzod a gazt egyfolytaban (lanc egyfolytaban feszul) es a hatsofekkel jatszol hogy szukitse vagy szelesitse az ivet akkor a terheles valtas szep lagy lesz.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #3550 üzenetére
Fektavon lablogatas a tema? Szerintem marha egyszeru. Fektavon stabilabb a motor. Max fekezeskor a hegyes geometria miatt kacsazik a motor. Ezt csokkenti kicsit. Mint ahogy a koteltancos a ruddal egyensulyozva stabilizalja magat, ezek meg kilogatjak a labukat.... Ok serm tudjak miert... osztonosen jon... meg mert biztos sokat supermotoznak
Itt egy temaba vago video. Ezen van lablogatas, es kanyarba befele fekezes (kicsit elrontva) meg egy kis futomu pattogas, es meg super slow motion is : [link]
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
JEsszus... ennyiert k5 750et lehet venni. Ultem mar par hyosung "spormototoron". Koze nincs egy sportmotorhoz. A futomu a fekek es a vaz egy rakas szar. Foleg a futomu volt rettenetes. Puhabb rugok voltak benne mint egy fazerben PErsze ezen sokat lehet javitani, de ez sokba is kerulne.... Nincs bajom amugy a hyosunggal, megvan ennek is a helye a piacon,de most annyi eladhatatlan jo motor van, csemegezni kell es alkudni....
A jo oreg FZS600 fazer egyebkent meg mindig jo valasztas szerintem. Lassan robogo arban lehet venni.... az enyem meg mindig mukodik amit 2005ben eladtam, es van benne vagy 100ekm
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
válasz Gaboman #3644 üzenetére
Versenypalyan nem probaltm a hyot (nem is lattam palyan soha ilyet), de mentem nehannyal kozuton. Az egyik 650esre emlekszem ishogy visszavittem 300meter utan mert feltem hogy meg fogok halni annyira szar volt a fek. Persze ez lehet egyedi is. A futomu persze a kozuti kozlekedesre maximalsian alkalmas ezeken, de nem tudom azt mondani egy sportosnak nezevett motor futomuvere hogy jo, ha 80 kilosan raulve 5cm rider sag van a rugostagnal, es az egesz motor leng mint a picsa lokdosesre. Persze a saget lehet allitani, meg lehet rugokat cserelni meg lehet szelepelni vagy rugostagot/villat cserelni stb... De amit gyari allapotban probaltam az nem volt valami meggyozo.....
Egyebent mint irtam nincs bajom a hyoval. Tobbet is probaltam, egesz normalisak voltak az arukhoz kepest. De ha azt nezem hogy 5 eves 15-20e km-es 750es gixxert lehet venni 850ert akkor egy hasznalt hyo valahogy maris hulladek roncsnak tunik
Persze ha az uj arakat nezzuk akkor mar egeszen mas a helyzet Egy uj 750es gixxer 3.8 milla, ami rettenet sok ...
-
yodamastah
őstag
Jezus most nezem a GT650R hyonak mar 1.999 a listaara? Mi van itt?
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #3650 üzenetére
Domokossal sokat motoroztam, de hyoval nem lattam palyan 1x sem... persze ettol meg lehet ... Par gixxert kukara tort az biztos
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #3656 üzenetére
Mindig is tudtam hogy orult a Domi
-
yodamastah
őstag
Viccesek ezek a kinai quadok. Egyszer mutatta a futomuvesem egy ilyen quadnak a rugostagjat. Full kamu volt az egesz. Se olaj csillapitas, semmi. A gaztartaly is kamu volt. A rugo volt csak benne valodi... szerencsere legalabb az az volt Es ez csak a futomu. Szar az egesz ugy ahogy van. Nem csoldalkoznek ha 1 rendes csapatast nem bir ki a cucc...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!