-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mentolka
senior tag
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Én TDM900ABS-t vettem évekkel ezelőtt 52000km-el.
A kötelező szervízeken, és a kopó alkatrészeken kívül semmire nem kellett költeni. Többnyire utassal használtam nagy megelégedéssel - arra a tömegre épp elég ereje volt hosszú távon is, jól kanyarodott, a futóműve is elégnek bizonyult, nem fogyasztott sokat, a gumit nem zabálta. Volt rajta egy topcase, nagyobb plexi (mert a szelet a sisakra hordja), átalakított ülés (az utas kényelmét nagyban befolyásolta). Kicsit nehéz amúgy, és 176cm magas embernek érdemes kormány kiemelőt rátenni, mert úgy nem dől előre semennyit.
115000 km-el adtam el, a vevő elégedett volt az állapotával (értsd: ennyit simán kibír a technika, ha van gazdája). -
Mentolka
senior tag
válasz Topiccsendőr #136751 üzenetére
Ehhez hozzátartozik, hogy én nem szereltem, csak használtam. A karbantartási hozzáértést megkapta szervízben, én pedig valóban kíméltem, de azért nem altattam (16 év kihagyás után ültem újra motorra, és megvolt bennem a savaborsa utáni vágy).
Az említett problémák - szerintem laikusként - bármelyik típusnál/modellnél előfordulhatnak, így a szóba került másik kettőnél is, gondolom. Erről neked több infód, szerintem.
-
Mentolka
senior tag
válasz Topiccsendőr #136774 üzenetére
Az veszett! 650km egy seggel R1-en. Nem volt hosszú? Én azért vettem túra motort, mert féltettem a csuklóm és a hátam (fekvős motorok).
-
Mentolka
senior tag
válasz zgospel #137044 üzenetére
Most tényleg kell ez ide? Nemrég a haverod kötött bele abba, hogy egy túramotorra minek gyorsváltó (vagy az is te voltál? nem néztem vissza)?
BOCS, de itt már megint arról zajlik a vihar a biliben, hogy kinek milyen motor tetszik. Mint az oviban. Ideböffent a "topik lelkiismerete" és egyből lett egy követője - "mini persu"...
Lehetne ezt mellőzni?[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
Akkor egy végső belevau. (merthogy ugyanazon a buszon utazom, amelyiken az ovis csoport és nekem később kell leszállnom)
Nekem nem tűnik jó választásnak, hogy pl.így menjek több száz kilométert a versenypályáig:
Ahol ráülök egy ilyenre köridőt mérni:
-
Mentolka
senior tag
válasz CortezX #137364 üzenetére
Csak egy fél óra próba erejéig ültem Traceren. Én 100kg felett vagyok, asszony átlag súlyú, mindketten 178cm magasak vagyunk. A Yamaha kicsi volt kettőnknek, helykínálat és teljesítmény terén is. Egy személlyel fickósnak mondanám. Felszerelés tekintetében asszem kell rá költeni az alap kivitelhez képest egy-két dologra.
-
Mentolka
senior tag
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
Amire még figyelj: nedvesen ezerszer csúszósabbak a sínek, és az útburkolati jelek!
-
Mentolka
senior tag
válasz Steven #137495 üzenetére
Szia,
Ezt ajánlom: [link]
Amúgy, a különbségek fejből: nagyobb plexi, más műszerfal, markolatfűtés, menetprogramok, kanyar fényszóró, asszem csomagtartó, elektronikus futómű (6tengelyesIMU), kanyar ABS, tempomat, gyorsváltó fel-le.
Ha jól emléxem, ezek vannak az SE árában, amit a nemSE-re külön lehet felrakatni. -
Mentolka
senior tag
válasz Steven #137507 üzenetére
Az enyém 2020-as. Szerintem, nem sokat változott felszereltség - a GT, GT+ ha jól tudom a dobozokat, meg a kiegészítő ködlámpákat takarja talán.
Általában utassal megyek, soha nem panaszkodott. Én 177cm-el épp felértem, de a gyári alacsonyabb nyereggel már faxa, és nem fáradok el - bár 250km volt eddig a leghosszabb út. Az ülés széles, és eléggé párnázott. -
Mentolka
senior tag
Sajnos a videó tipikus közmédiás mentalitás szerint lett szerkesztve. A kommentekből látszik is, hogy minden véresszájú autós ugrott a témára, és - ez a legnagyobb probléma - általánosított: dögöljön meg az összes motoros.
Lehetett volna ezt máshogy is, de annak nincs "hírértéke" vagy nem tudom minek nevezzem? Csodálom, hogy spriccelő vérszökőkútat nem vágtak bele. -
Mentolka
senior tag
válasz Topiccsendőr #138860 üzenetére
Én jobbkezes vagyok, és még talán életemben nem toltam a motort erről az oldalról. Balkezesek így csinálják, vagy ez csak megszokás kérdése?
-
Mentolka
senior tag
válasz Topiccsendőr #138869 üzenetére
-
Mentolka
senior tag
válasz Topiccsendőr #140026 üzenetére
Ehh. Erre most nem mondok semmit, te kis topik csendőr. Annyira, de annyira fárasztó/bicskanyitogató a Te modorod, hogy elmondani nem lehet.
-
Mentolka
senior tag
Ha jól emléxem, 2000-ben 27ezer Ft-ból megvolt az A jogsi.
-
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Azokat kérdezném, akiknek VAN ilyen, és perusader-t: láncolajzó kell??? Ha igen, milyen? Eddig mindet fújkáltam, csak zavar a mocsok (felnin, segédváz alján). Százezreket nem szeretnék rákölteni.
Köszönöm az értelmes válaszokat! -
Mentolka
senior tag
Na és a plexire mi a tipp?
A hétvégén rengeteg bogár kenődött fel a szélvédőre.
A legjobb, amit eddig hallottam: melegvízes textilt ráborítok a plexire, hagyom egy kicsit, majd ablaktisztító szerrel és puha ronggyal (mikroszálas) áttörlöm.
Ezzel az a baj, hogy nem lesz teljesen tiszta (homályos marad). Próbáltam ezután papírzsebkendővel (ezt puhábbnak találtam, mint a papír kéztörlőt) átörölni. Így tiszta lett.
Ezzel meg az a baj, hogy akármennyire vigyáztam így is lett rajta karc - igaz még csak enyhén, de pont ezt szeretném elkerülni. -
Mentolka
senior tag
válasz vihartigris #141373 üzenetére
Budapesten és környékén: pl. RMC, Karasna
-
Mentolka
senior tag
-
Mentolka
senior tag
válasz Oppenheimer #142434 üzenetére
Mondjuk kicsit messzebb van, de Solymárnál közelebb: MK Bikes
-
Mentolka
senior tag
válasz Micsurin #142877 üzenetére
A kamerásmobil miért nem jó?
Tudsz: telefonálni, GPS-t nézni (pl. aze), zenét hallgatni (pl.: nálam a Samsung zenelejátszója).
Én így használom: Motochargebar a kormányon, benne az amúgy mindennapokban használt Samsung s21, a hang pedig bluetooth-on keresztül a sisak kommunikációból szól (Sena SRL2). -
Mentolka
senior tag
Van aki kimotorozza...
[link] -
Mentolka
senior tag
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Én azt tudom ajánlani, amit próbáltam:
Kissebb darab vagyok (177cm 100kg), de az utas hasonló plusz csomagok.
15 év kihagyás után 40évesen vettem újra motort (tehát újraKezdő voltam), a szempontjaim hasonlóak, mint nálad (hosszabb utak kényelmesen + plusz ingázás). TDM900A lett véve - sor2, 900ccm, 86LE. Tulajdonképpen pont elég volt mindenre, és a tudta, amit kellett. Használtam 60e km-t, soha nem volt vele probléma, eladtam 115e km-el.
Helyette lett (több típus kipróbálása után) Kawasaki Versys 1000SE. Ez már tényleg mindenre alkalmas, hosszútávon is kényelmes (eddig nálam 600km volt a legtöbb egyszerre) az utasnak is, kitűnő futóműve van, erős (120LE) lassan-gyorsan menni tudó erőforrás, jó fék. A korábbi verzióit is dícsérik. Cserébe nem könnyű (250kg).Ezeket ajánlhatom, de kezdőként mindenképp menj el vezetéstechnikai tréningekre (rengeteget adhat)! Bocs, azt nem figyeltem, mennyi a kereted?
[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
válasz macilaci78 #143122 üzenetére
A motoros talikon tényleg sok típus előfordul, és érdemes beszélgetni a tulajokkal előny/hátrány témában. Most lesz ez pl.: Sirok
De amúgy a legtöbb márka szalonban megengedik, hogy ráülj, sőt többnyire próbakörre is viheted a gépeket. Én is sokat kipróbáltam, mielőtt vásároltam.
-
Mentolka
senior tag
Tegnap mentünk egy kört a haverokkal (500km) Pestről Szlovákiába.
Még a túra elején kint a dombok között a senkiföldjén láttunk egy balesetet: 2 motoros, az elől menő árokba borult, jött érte a mentőhelikopter, a másik motorost (fiatal lány) egyikünk vitte el Selmecbányára a kórházba (szegény remegett mint a nyárfalevél) miután vége lett a helyszínelésnek.
Hazafelé Nagymaroson este 7 után az elöl menő társunk előtt satuzott egy autó a zebránál: a haver fejre állt, térde eltörött, vitte a mentő. Állítólag, ott idén ez volt a hatodik ilyen baleset (a helyiek már egy ideje lobbiznak egy gyalogos átkelő lámpáért).
Nem volt szerencsés nap. -
Mentolka
senior tag
válasz macilaci78 #143625 üzenetére
Verőce volt a pontos helyszín, a strandnál lévő zebra.
A képen a jobb oldalon autók parkoltak, és nem lehetett rendesen látni a gyalogost. Akkor épp nézelődött egy, és az előttünk haladó autós konkrétan beletaposott 2 lábbal a fékbe.
Kb.25-30-al csorgott a forgalom, a kolléga próbálta kikerülni az előtte vészfékezőt, de már csak félig sikerült neki.
Jobb térd ficam, kifordult. Bal csukló szilánkos törés. -
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Több tapasztalatotok van, mint nekem, ezért kérdezem: melyik abroncsot ajánlanátok hátsó kerékre (180/55ZR17)?
Versys 1000, többnyire utassal, a gyárilag szerelt Bridgestone T31 (T32) kb.9000-10000 km után eléggé kevés mintázatot mutat. Valami tartósabb jól jönne (az első többet bír).
Köszönöm! -
Mentolka
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
-
Mentolka
senior tag
válasz yodamastah #144087 üzenetére
Én biztos nem kezdtem volna ilyen manőverbe a motoros helyében - a busztól semmit nem lehetett látni a szembeforgalomból.
-
Mentolka
senior tag
Jó csizmát kell választani...
OffRoad -
Mentolka
senior tag
A csizma sem véd mindentől: [előzés]
-
Mentolka
senior tag
válasz Shadowbull #144966 üzenetére
Nem rossz - kicsit visszafogottabb külső, kisebb tömeg (236kg), fejlettebb elektronikus futómű.
Alapár 7.5M HUF. Ez meg így (alap fényezés, komfort-, túra- és dynamic csomag plusz dobozok): 9,26M HUF...
-
Mentolka
senior tag
válasz vihartigris #145089 üzenetére
Finoman szólva: FELHÁBORÍTÓ amit az erdőgazdák/vadászok művelnek!
- kitiltják a motorosokat a vadonból (nem vagyok hajlandó elfogadni az indokaikat / kettős mérce)
- indoklás nélkül kilőhetik a nem pórázon sétáltatott kutyát ahol pedig az senkit nem zavar
- a vadgázolás szabályzása, ögyintézése
- teljes fejetlenség / sógor-koma alapú erdő irtás
- ami most nem jut eszembe -
Mentolka
senior tag
válasz Pttypang #145794 üzenetére
Nem rossz, csak picit drága (mondjuk akku nélkül már emészthető; Shoei sisakhoz 26eHUF).
Van [aliexpress] verzió is, csak annak meg nem olyan kifinomult a madzag elvezetése. -
Mentolka
senior tag
válasz Mentolka #145797 üzenetére
Rákérdeztem, csak még nem válaszoltak, hogy milyen specifikációi vannak a cuccnak.
Ha van már amúgy is egy powerbankom, akkor a lényeges cucc ára a gyári pinlock duplája. Ha vigyáz rá az ember, akkor akár meg is érheti.Az enyém már kissé karcos, és a plexi+pinlock együtt: 45e HUF - az a sok!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs