Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tothgera30

    Ármester

    válasz horvathkrisz #20864 üzenetére

    Ez két külön dolog. Érezni mikor meleg a motor. 1-2 csíknál még igencsak hideg az NRG, de ha a szellőzőrostélyhoz rakod a kezed, akkor langyos levegő jön. De elővigyázatosságból, illetve a csapágyak, és minden forgó-mozgó alkatrész miatt 4 csíknál szoktam húzni neki (de akkor se "nyelezem"). Azuán a maximum, vagyis mikor már mentél vele 5-7km-t, akkor beáll középre a csíkocskák halmaza (kb. 5-6 darab) és ott marad, akár megállsz egy kereszteződésbe 5 percre a 40 fokos melegben, akár mész 70-el és hűti a menetszél. Gondolom ez az üzemi hőmérséklet, mármint amire beáll a gép tartósabb használat után. Bár beindítás után a legnagyobb sarki hidegben is pár másodperc után langyos volt a henger fala, de ugye az még a hűtőhöz nem jutott el, és egy csíkot sem jelzett a műszerfalon. Tavasszal/tél végén, mikor hidegek voltak, akkor hiába mentem vele bármennyit (igaz 40-50km/h-tól gyorsabban nem, mert én is fagytam meg), akkor is csak beállt 2-3 csíkra, így nem is mertem neki jobban odahúzni, bár ez is gátolt hogy fáztam is. De mikor forróság volt és ismerősöm jött a saját Simson s51-ével, akkor 15km-es út alatt többször meg kellett állni egy-egy hűvös árnyékot rejtő fa alatt, nehogy megsüljön neki a motor (egyszer már volt neki valami baja), míg az enyém elemében érezte magát. Kb. ezek a tapasztalataim vele, tehát hosszabb távra/városi ácsorgásra vízhűtéses javasolt, bár nekem felesleges.

    "A pokol nem hely, hanem állapot"

Új hozzászólás Aktív témák